Gerbiilin loppu lähellä?

Apua jälleen kaipaa

Naarasgerbiilini (n.3 vuotias) on ollut jotenkin tosi väsynyt ja hengittää tavallista nopeammin. Eilen kuului myös sellaista " naksumista ". Liikkuu silti välillä, mutta silmät puoliummessa. Tänään ei ole naksunut, nukkunut vain. Apaattisen oloinen ja tuntuu tavallista viileämmältä silittäessä.

Ennen se on ollut pirteä ja seurallinen - nyt menee kättä karkuun. Ei ole omatoimisesti käynyt syömässä nyt päivään, mutta otti kyllä auringonkukansiemenet vastaan. En ole huomannut kasvaimia tai mitään muita sairauteen liittyviä asioita, turkki kyllä vähän pörhistyneen näköinen.
Tällä ei ole ollut kaveria noin vuoteen, koska tappeli sisarensa verisesti ja piti eristää, mutta molemmat viihtyneet ainakin päälleppäin ihan hyvin omillaan.

7

187

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Mitäpä jos veisit sen lääkäriin? ;)

• voiko silti selvitä

Käytin sen lääkärissä, mutta tila ei ole kohtentunut. Toisessa keuhkossa kuulemma vikaa, sai pari piikkiä ja antibioottikuurin, mutta vaikuttaa vielä väsyneemmältä, eikä ole juonut.

• heihoihiiohoi

Voin kertoa oman kokemukseni ,oma gerbiilini käyttäytyi samalla tavalla pari päivää ja löytyi sitten eräs aamu kuolleena. Se saattaa kärsiäkin ,jyrsiät kun eivät näytä juurikaan kipujaan . Anteeksi mutta tässä totuus.

• aloittajajälleen

Sen halusinkin kuulla onko tästä kukaan gerbiili selvinnyt. Tätä on kestänyt nyt 3 päivää, suunkautta kuuri aloitettu tänään, eikä mitään parannuksen merkkejä...

• Gerbiilifani12

Se saattaa olla apaattinen joku muu tauti.
        Vaikka ei siltä näytä että se ei tarvitse kaveria voi sillä silti olla yksinäistä ja tylsää. Silloin ei ruokakaan maistu.

• gerbo

omalla gerbiililläni(3.v) on joskus muutaman päivän mittainen "lepo tauko" ja se vain nukkuu ei syö ei juo jos liikku/kävelee niin silmät on kiinni ja niistä valuu veristä rähmää eka kertaa näin kävi kun oli 2.v ja elelee vieläkin :):)

• Koita jaksaa

Hei! En halua masentaa, mutta kuulostaa todella paljon samalta mikä tapahtui mun gerbiille. Tosin mun gerbiililaumoja tuli sitten loppuvaiheilla ripuli. Joudun pakkosyöttämään ja juottamaan sitä kun ei itse kumpaakaan tehnyt. Jouduttiin sitten viemään gerbiili piikille. Kannattaa vielä aurata tilannetta ja jos alkaa yhtään näyttää siltä että gerbiili ei enää liiku vaan makaa vain paikoillaan, tai laihtuu paljon, niin kysy eläinlääkäriltä olisiko lopettaminen parasta eläimen kannalta. Voimia sinne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      106
      2444
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      44
      1690
    3. 120
      1238
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      141
      1179
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      233
      1091
    6. Costa Rica on tympeän makuinen kahvi

Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain
      Maailman menoa
      60
      1033
    7. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      91
      982
    8. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      55
      901
    9. 63
      851
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      83
      841
    11. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      794
    12. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      44
      780
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      93
      759
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      44
      753
    15. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      678
    16. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      59
      603
    17. Onkin niin, että olet hulluna minuun

mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S
      Ikävä
      30
      580
    18. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      58
      569
    19. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      39
      555
    20. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      30
      532
    Aihe