Ovatko thai-kissat rauhallisempia kuin siamilaiset?

polle95

Olen lukenut monesti, että uudet siamilaiset olisivat äänekkäämpiä ja villimpiä kuin vanhanajan siamilaiset. Ei tietenkään voi yleistää ja jokainen kissa on yksilönsä, mutta onko kellään kokemusta näiden kahden tyypin eroista?

7

5662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seuraa tilannetta

Tuskin on monella kokemusta, sillä noita thai-kissoja ei Suomessa monta ole.

Siamilaiset ovat yleensä erittäin vilkkaita, energisiä ja vaateliata ja naukuvat äänekkäästi. Eivät ole aloittelijan kissoja.

Seuraapa thai-kissojen tilannetta. Niitä alkaa tulla, sillä rotu on juuri hyväksytty FIFeen alustavasti.

• polle95

• seuraa tilannetta
        polle95 kirjoitti:

http://www.keltainenporssi.fi/search/lemmikkielaimet/kissat/thai-kissanpentuja-vanhanajan-siamilainen/search.mec?pob_post_id=40997382&pob_action=show_post&pob_cat_id=11469&pob_browser_offset=0&pob_view_language_id=fi

Onkohan tässä kyseessä puhdasrotuinen thai-kissa? Ei ole rekisteröity, mutta vanhemmat kuulema thai-kissoja molemmat. Hinta aika korkea siihen nähden, ettei ole rekisteröity.

Kuvan perusteella pennut näyttävät aivan thai-kissoilta. Suomen Kissaliiton rekisteriin (FIFe-rekisteri) niitä ei ole voitukaan rekisteröidä, koska ovat syntyneet ennen kuin rotu on hyväksytty.

Elävänä en ole vielä tätä rotua nähnyt, mutta kuvia kyllä ja jonkinlaisen määritelmän ulkonäöstä. Sillä perusteella siis näyttävät minusta oikeilta. Jos todella olet kiinnostunut ostamaan pennun, tutustu tarkoin kasvattajaan ja pentuihin sekä niiden vanhempiin ennen ostopäätöstä. En ostaisi "kasvattajalta", jolla ei ole kasvattajanimeä. Hintaa en pitäisi kohtuuttomana, jos pennut on rokotettu 2 (kaksi) kertaa, kuten Kissaliiton määräys on. Pennut on kuitenkin rokotettava vielä toisen kerran ja se tietysti maksaa, joten ainakin 50 euroa pitää hinnan pudota.

• Ei pentutehtailulle
        seuraa tilannetta kirjoitti:

Kuvan perusteella pennut näyttävät aivan thai-kissoilta. Suomen Kissaliiton rekisteriin (FIFe-rekisteri) niitä ei ole voitukaan rekisteröidä, koska ovat syntyneet ennen kuin rotu on hyväksytty.

Elävänä en ole vielä tätä rotua nähnyt, mutta kuvia kyllä ja jonkinlaisen määritelmän ulkonäöstä. Sillä perusteella siis näyttävät minusta oikeilta. Jos todella olet kiinnostunut ostamaan pennun, tutustu tarkoin kasvattajaan ja pentuihin sekä niiden vanhempiin ennen ostopäätöstä. En ostaisi "kasvattajalta", jolla ei ole kasvattajanimeä. Hintaa en pitäisi kohtuuttomana, jos pennut on rokotettu 2 (kaksi) kertaa, kuten Kissaliiton määräys on. Pennut on kuitenkin rokotettava vielä toisen kerran ja se tietysti maksaa, joten ainakin 50 euroa pitää hinnan pudota.

Thai on hyväksytty viralliseksi roduksi TICAan. Nuo Keltaisen Pörssin yms. muiden välittäjien kissat kannattaa kiertää kaukaa, ovat Venäjän-tuontikissoja epämääräisistä oloista.

Suomessa on vain yksi thaikasvattaja, Pienpeto-kissala.

• kakaravaari

Milla ja Kasper ovat Rotterdamista hankitut thai kissat.
        Sisko ja sen veli nyt 12 v ja hyvässä kunnossa. 12 v sitten
        näitä katteja joitka pystyvät syömään raakaa kalaa tosta vaan
        ei ollut saatavana missään. 12 v joka kesä 3-5 viikkoa purjehtimassa.
        Kokeneempia kuin moni . Ihan koko ajan kaikessa mukana.

• kakaravaari

En ole kohdannut uutta siamilaista. Omat vanhanaikaiset rauhallisia mutta
      asiaa on aika lailla. Ovat perheen jäsenmiä ja todella kesyjä.

• Thainetsijä

Jos joku tietäisi thai pennusta, niin olisin kyllä kiinnostunut. Itselläni on ennestään 4,5 v thai tyttö ja kissa (leikattu) on sopivan rauhallinen eikä liian monisanainen. Mahdottoman ihmisrakas ja hyvätapainen. Kaverin ottaisin hänelle, jos vain löytäisin. Kokemusta ei ole siamilaisesta, mutta minuakin tuosta puheliaisuudesta varoitettiin, kun joku tuttu siamilaisen omistaja luuli että siamilainen on sama kuin thai. Ei ole äänekkyys ongelma ainakaan meidän thai tytöllä. Ruoalle nirso mutta hyvin on pitänyt hoikan olemuksensa leikkauksesta riippumatta. Säännöstelee itse syömisensä ja on ollut sisäsiisti ensimmäisestä päivästä asti uudessa kodissaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1680
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1286
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      65
      1226
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    Aihe