Varokaa Soneran Laajakaistasopimuksia!!!

eki.

Itsellä oli Soneran lankanetti ja samassa sopimuksessa liikkuva nettitikkuliittymä.
Sopimus 24kk.
Netti alkoi kuitenkin tökkimään, syynä Soneran puhelinlinjojen vanhat piuhat ja pitkähkö matka keskukseen, n. 2km. 8Mb / s liittymä oli Soneran antaman tiedon mukaan nopein, jonka olisin saanut kun kysyin sieltä mahdollista nopeampaa liittymää. Liittymän nopeus vaihteli n. 2- 5 Mb / s. Mokkulanetistä ei juurikaan apua, sen vauhti aika ajoin huomattavasti tuonkin alle.
Sitten Sonera mainosti uutta 4G-yhteyttä, otin laitteet koekäyttöön ja nopeus pompsahti 16-32Mb/s välille. Siispä tilasin sen.
Yritin sitten irtisanoa tuon vanhan käytännössä käyttökelvottoman liittymän, mutta sepä ei onnistukaan kuin vasta määräaikaissopimuksen päättyessä. Nyt joudun maksamaan n. 350 euroa Soneralle ylimääräistä kahdesta käytämättömästä liittymästä.
Eli, älkää tehkö määräaikaista sopimusta Soneran kanssa, siitä ei pääse eroon.
Toistaiseksi voimassa olevasta pääsee helpommin ja halvemmmalla.

11

628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonohomma

      Tuo päällwkkäisten palveluiden tumputus on käsittämätöntä. Lankaliittymää haja-alueella ei voi perustella, muttei sitäkään jos reititin tä käyttävälle tumptetaan pelkkää ADSL palvelua eikä edes viihdettä. Purku-aika on 14 vrk ja se pitää kaikkien tietää

    • Huono homma Eki, olisi kannattanut pyytää päivitys olemassaolevaan nettiliittymään, olisi voinut onnistua, että vanha sopimus olisi päivittynyt 4G:hen.

      Oliko heillä jo tarjolla tuo 4G liittymä, kun otit heidän mielestään nopeimman mahdollisen liittymän sinulle? Sitä voi aina perustella liittymää ja sopimusta tehdessä harhautuksena heidän tarjontaansa. Muuten vaihtoehdot päästä liittymistä eroon on vähäiset. Useimmiten vararikko, eli taloudelliset vaikeudet.

      • eki.

        Kysyin asiaa Soneralta, olisi kuulemma pitänyt päivittää se 3G-SIM-kortti 4G:ksi sopimusta tehdessä. Jälkikäteen ei kuulemma enää onnistu.
        Tällaista asiaahan asiakas ei voi tietää. Liittymän myyjä kyllä pyysi soittamaan Soneralle ja kysymään asiasta ja niin myös tein.

        Kun kiinteä liittymä on aikanaan otettu ei 4G:tä ollut vielä saatavana.


      • huono veruke
        eki. kirjoitti:

        Kysyin asiaa Soneralta, olisi kuulemma pitänyt päivittää se 3G-SIM-kortti 4G:ksi sopimusta tehdessä. Jälkikäteen ei kuulemma enää onnistu.
        Tällaista asiaahan asiakas ei voi tietää. Liittymän myyjä kyllä pyysi soittamaan Soneralle ja kysymään asiasta ja niin myös tein.

        Kun kiinteä liittymä on aikanaan otettu ei 4G:tä ollut vielä saatavana.

        Ei tällaisista kikkailuista pitäisi Homer S.. eiku kuluttajan joutua mitään tietämään: 3G netti, kuuluu luokkaan "langaton internet liittymä", samoin kuin kiinteä netti kuuluu luokkaan "internet liittymä". Nyt jos menet ottamaan 4G netin, periytyy tämäkin "langaton internet liittymä":stä, jolloin käytännössä sopimus päivittyy 3G:stä 4G:ksi.. teknisesti täysin mahdollinen toteuttaa, eikä edes kovin haastava. Samaan syssyyn sitten sopii operaattorin vaihdot, eli päivittää operator-kenttään oikea arvo.. tai what ever..


    • 11111111111

      Kuka ylipäätäänsä tekee 24kk sopimuksen nettiin? 12kk olisi maksimi jonka itse teen tarjouksen yhteydessä.

      fiksumpana ensikerralla

    • Moikka eki.!

      Olet varmaankin tehnyt meidän kanssa Tuplanetti-sopimuksen johon kuuluu Kodin Netti (kiinteä laajakaista) ja Liikkuva Netti 3G-palvelu? Päivititkö tuon paketin 4G-paketiksi vai tilasitko täysin uuden liittymän? Kiinteän kaistan nopeuden vaihteluväliksi ilmoitamme 3-8Mbit/s. Tuo mainitsemasi 2km matka jakamolle estää nopeampien kaistojen toimittamisen. Suosittelisin kysymään, jos tuossa sinun tapauksessasi voitaisiin asiaa vielä selvittää, onnistuuko Tuplanetti-sopimuksen päivittäminen. Kiinteän kaistan irtisanomiseen ei perusteita ole, mutta Liikkuvan Netin osalta voisi asiaa katsoa vielä kerran. :)

      Asiointi onnnistuu puhelimitse 0200 17000 tai verkkoasioinnin kautta esim. Facebookissa http://bit.ly/1vxLM8r

      Kysäise asiaa! :)

      Jari@SoneraPartio
      www.sonera.fi/sonerapartio

      • Sonerapartiolle

        Toivottavasti asia on Ekin suhteen ratkennut, mutta koska jos lupaamanne vaihteluväli on 3-8 Mbit ja Ekillä jää alle tuon 3Mbit sekunti nopeuden, niin eikö tämä tarkoita sopimuksen purulla olevan perusteet. Tietenkin ADSL tekniikassa tulee huomioida tuo modeemi, puhelin pistoke ja piuhat. Mutta nämäkin saa nopeasti karsittua pois. Mikäli kyseessä vielä määriksen alussa uusittu modeemi ja piuhat. Eli itse puhelin piuhan tulisi olla alle 4M pitkä ja RJ45 piuhan tulisi olla cat e5 sarjaa jotta mahdollisuus nopeuksiin 3-8 Mbit osalta on. Tässä kuitenki on näillä ainostaan luvattu nopeus. Jos nämä ovat kunnossa niin eikös tässä kohtaa tulisi selvittää asiakaspalvelun kautta linjan arvot ja tarkastaa että signaalin voimakkus on oikeanlainen talouteen asti. Mikäli nämä eivät ole kunnossa niin tulisi Soneralta lähteä huoltomiehen tarkistamaan tilanne ja vaihtaa tarvittaessa porttia jakamosta. Voi olla että ihan jakamon portissa vika, joka aiheuttaa ongelmat neti yhteyteen. 8Mbit liittymällä kuitenkin normaali käyttö tulee olla jo kohtalainen ja huomattavasti parempi kuin 3G liittymän. Jos huoltomies ei kumminkaan vikaa löydä, eikä nopeuksiin tule kohtuullisessa ajassa muutosta, on tässä perusteet sopimuksen purulle. Myös asiakaspalvelun tulee olla selvitys kannalla asiasta, eikä vain todeta "sulla on laitteissa vikaa. Ei voida tehä mitään". Eli mikäli tässä nyt on kaikki tehty asiakkaan puolesta ettekä ole mitään saanut aikaseksi nopeuden parantamiseksi, niin ei muuta Eki ku kuluttaja virastoon yhteyttä :) sieltä asia otetaan ainakin asianmukaiseen käsittelyyn ja katsovat sitten tilanteen. Tämä siis tilanteessa jos kaikki on tutkittu ja päätelaitteita on testailtu ja vaihdeltu mutta vikaa ei vain löydy laitteista. Mutta Eki muistappa samalla kun soittelet niin antaa asiakapalvelijalle aikaa ja ymmärrystä tarkastella tilannetta ja ilmoitat asiat useampaan kertaan, koska todennäköisesti asiakaspalveija ei ole tietoinen tilanteestasi laisinkaan vaikka olet sinne jo soittanut ja asioinut asin tiimoilta.


    • eki.

      Sonera ei halunnut parista kyselystä huolimatta päivittää 3G-mokkulaliittymää 4G:ksi.
      Onni onnettomuudessa on, että asuinpaikalle näkyy ainakin kolmen eri toimijan maston valo. 4G:lle tulee lähiaikoina muitakin tarjoajia...

    • pek0

      Itse ole taistellut saadakseni purettua äitini tarpeettoman ja toimimattoman laajakaistan josta hän on maksanut 56 euroa/kk. Soitin kesäkuun alussa asianhoitajan ominaisuudessa Soneralle ja pyysin katkaisemaan liittymän. Asia oli sillä kunnossa asiakaspalvelun mukaan.
      Heinäkuussa tuli kesäkuun lasku. Marssin Soneralle josta ilmoitettiin että kesäkuun yhteydenotto on kyllä rekisteröity, mutta liittymää ei ole katkaistu. Koska soneran palvelupisteessä ei työntekijöillä ole valtuuksia katkaista liittymää, luvattiin, että minulle soitetaan samana päivänä asiakaspalvelusta. Kolme päivää odoteltuani soitin itse ja ilmoitin ettemme maksa kesäkuun laskua. Tähän en otettu kantaa mutta sanottiin liittymän sulkemisen tapahtuvan samantien.
      Pari päivää sitten tuli lasku elokuusta!!!

      • pek0

        Eli varokaa Soneraa. Olen laittanut tästä viestiä soneran johdolle saakka, mutta vastausta en tietenkään ole saanut.


    • VittuuntunutAntti

      Miksi minulle tulee edelleen laskuja sähköpostiin soneralta vaikka minulla on kuukausia sitten loppunut määräaikais-netti. Sama mikä on ylläolevalla.

      Miten voi olla noin huonosti hoidettu yritys!?!?!

      Kuka muuten korvaa jos minulla menee nyt Suomessa luottotiedot täysin aiheettomasti alta?

      En pääse Suomeen selvittämään asiaa ja kukaan ei näytä vastaamaan tähän
      VAIKKA OLEN YLI 200 SÄHKÖPOSTIA ERI TAHOILLE LÄHETTÄNYT SONERALLE!

      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe