Olen huomannut, että uusimmasta (2000-...)almerasta on kovin vähän keskusteluita. Onko jollain kokemuksia kyseisestä autosta? Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen. T: Hankintaa harkinnut
Uusin Almera
8
1850
Vastaukset
- Minni
Meillä on vm.-04 1.8 Almera Tekna ollut nyt puolisen vuotta. Mitään vikoja ei ole ilmennyt ainakaan vielä... ;o) Tätä ennen meillä oli -98 Primera ja -98 Almera nekin oli molemmat kelpo pelejä.
Ajo-ominaisuudet ovat mielestäni hyvät tällaiselle "tavalliselle" autolle. Ehkä ainoa asia mihin olen kiinnittänyt huomiota on rengasmelu, sekin kyllä vaihtelee paljon tien kunnosta ja vauhdista riippuen. Niin ja renkaista tietysti...
Tuttu hankki uuden Volvon samaan aikaan ja se on käynyt korjaamolla jo kolmesti... - JkH
Kyllä on viestejä ollut, lähinnä tyyppivikoja. Etsi vanhat viestit.
- Eki
Itselläni on viime vuoden mallia 1.8 Almera.Ajettu nyt reilut 30.000 km.
Omat kokemukseni on voittopuolisesti hyviä, mukava ja helppo ajaa ja käyttäytyy juuri niin kuin odottaakin. Ei mikään erityisen äänetön varsinkaan vähän kovemmissa nopeuksissa. Rengasmelu varsinkin kuuluu.
Muita tekniikkamurheita ei ole ollut, kuin ajovalot (lähivalot, ne sisemmät lamput)hajos. Siis umpiot, eli polttimojen kiinnityskannat irtosivat. Takuu vaihtoi ja ymmärsin huoltomiehen puheista, että materiaali vika (näitä on nyt vaihdeltu viime aikoina)Toivottavasti tästä "tyyppi viasta" on jo päästy eroon, sillä umpioiden hinta n 500€ kpl jos joutuu itse ostamaan.
Tätä lukuunottamatta luotettava ja ihan mukava auto tavalliselle Matti Meikäläiselle.- Almera -00
"sillä umpioiden hinta n 500€ kpl"
Siis tarkoitat kai noin 500mk/kpl? Ainakin Motonetin hinnastossa on 84 euroa kappaleelta. - Eki
Almera -00 kirjoitti:
"sillä umpioiden hinta n 500€ kpl"
Siis tarkoitat kai noin 500mk/kpl? Ainakin Motonetin hinnastossa on 84 euroa kappaleelta.En tarkoita mk vaan €. Totuutta en sen paremmin tiedä, mutta näin sanoi Autokeskuksen huoltomies kun hintaa kysyin. "Siinä ne on 500€ kipale!" Toivottavasti oli väärinkäsitys. Kiitti vinkistä.
- Keke66
Kirjotin viikko sitten, löyty takaluukusta ja ovista. Penkkien verhoilumateriaali huonoa. Ajovalot paskat kirkaat ne kyllä on mut kantama vain parikymmentä metriä. Se melu, hyvä että porukka on tyytyväisiä minusta se on todella kova ja nissanin uusi pakettiautokin on hiljasempi.
almerani on 03 14000 km ajettu.- VM. 2002
Ruostetta tosiaan löytyy minunkin Almerasta. Takalasin ympäriltä, katolta ja kuljettajan puoleisen lampun yläpuolelta. Autolla on ajettu n. 33000 km. Auto menee ruosteen osalta korjaukseen (tehdastakuuseen). Ajovalotkin on korjattu tehdastakuuseen ja siihen vaihdettiin umpiot ym. osat (naisena en näiden osien nimiä muista/tiedä). Auto hinattiin kesällä korjaamolle, koska siitä meni kansi halki heti 30000 km:n huollon jälkeen.Täytyy myöntää, että entinen autoni oli huomattavasti hiljaisempi. Kaikesta huolimatta olen ollut ihan tyytyväinen autooni ja sillä on mielestäni tosi hyvä ajaa.
- pastori
joo mulla on almera 1.8 visia , ajettu 45tkm. on 2003-mallia vaikkakin rekistöröity lokakuu-02. taitaa olla ensimmäisiä ns. 2003-malleja suomessa - sain auton samaan aikaan kun oli 2003-mallin ensiesittely suomessa. ja ongelmia on ollut - onneksi on takuuta vielä vuosi jäljellä: vaihdelaatikko laakeroitiin 7tkm kohdalla, ajonestolaite/soitin (integroitu) vaihdettu pari kertaa - jotain taajuusongelmia, auto ei suostunut käynnistymään ennenkuin irrotti akun kaapelit. molemmat lähivalot (projektorit) vaihdettu - valot meni tehottomiksi ja polttimoita pimeni viikon välein. sisävalaisin vaihdettu. viimeksi vaihdettiin jotkin tunnistimet ilmeisesti kampi- ja nokkaakselille.
mulla on ollut kolme japanissa tehtyä nissania ennen tätä - ei mitään vastaavanlaisia ongelmia. nyt minulla on brittien saarilla tehty (maanantai)versio - ilmeisesti samalta linjalta valmistui 80-luvulla morris marinoita.....niin mitäpä muuta voisi odottaa kansalta joka juo lämmitettyä olutta ja asuu kylmissä taloissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p565745Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "752932Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella222168No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401935Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1611829- 191828
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61559Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83117281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191171Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah721006