Olen asunut koko ikäni kerrostalossa ja nyt muuttamassa omaan taloon. En siis ikinä ole siivonnut saunaa. Meitä on 3 henkilöä ja varmaan saunomme joka päivä jos mahdollista niin kysymys kuuluu: kuinka usein ja miten sauna pitää siivota ja pitääkö jotenkin tuulettaa? Ja kaikille epäasiallisille vastaajille: tämä ei ole provo vaan ihan tosiaan joku ei ole koskaan siivonnut saunaa :)
Kuinka usein sauna pestään ja miten?
6
246
Vastaukset
- Tässä jotain olehyvä
Itsenäisesti toimiva ihminen laittaisi tietenkin googleen hakusanoiksi esim. "saunan hoito-ohjeet", ja tutkisi sieltä mitä löytyy. Mutta sellaiselle, joka ei itse viitsi selvittää asioita, vaan teettää työn toisilla, tässä aluksi pari linkkiä:
http://www.siivous.info/kotityot-siivousohjeet/saunan-pesu-lauteiden-pesu
http://www.yhteishyva.fi/koti-ja-puutarha/kodinhoito/saunan-pesuohjeet/0218010-60998 - asuja.
Mä tekisin niin että hommaisin pitkän letkun ja pillupuhelimen sen päähän ja huuhtelisin lauteet ja lattian joka saunomiskerran jälkeen. Ämpäri tai saavi ajaa periaatteessa saman asian. Sitten pari kertaa vuodessa mäntysuopa ja juuriharja käsittely lauteille.
Jos on uudet lauteet niin kannattaa käsitellä ne saunasuojalla.- Y.Ä.K.
Ei kai mitään moottoriöljyä kannata lauteisiin sivellä? Saunasuoja on parafiinia ja parafiinia syntyy öljynjalostuksen sivutuotteena.
- minäkö muka
Kiitos oikein paljon vastauksesta. Olisinhan minä löytänyt nuo varmaan itsekin mutta halusin käytännön kokemuksia. Talonkin teetän miehelläni ja menen sitten valmiiseen kotiin laiskottelemaan jos se mies siivoisi sen saunankin ;)
- Uus Avuton!
Eu sitä saunaa pestä ja tuuletella, lauteiden alta kerätään sienet sopivin väliajoin.
- jokakolo
Painepesuri on erittäin hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk913829Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921989Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871803- 1441672
- 1621493
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1021493Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671432Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001344- 861297