Kysymyksiä NESsistä ja gba:sta.

Tindy

Elikkäs yksi tyhmä täällä taas kyselee apua viisaammilta :D

Minkälainen piuha pitää olla että saan nessin ja snessin toimimaan mun taulutöllössä?
Onko niissä sama homma kun pleikassa että jos ostan laitteen suomesta suomiversiona niin siihen on omat erilliset pelit jotka tunnistaa jostain lyhenteestä tms?

Sitten gba asiaa, voinko vaihtaa itse pelin sisäisen pariston ja jos en niin minne se pitää viedä vaihdettavaksi ja paljon se maksaisi?
Onko gba:ssa myös tämä sama homma ettei usa pelit käy jos on suomesta ostettu laite, eli uskallanko esim ebaysta ostella siihen pelejä?

Siinä taisi olla kaikki :)

4

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuuska Natu

En osaa sanoa NESseisä, että onko niissä samanlaista AV-kaapelia (keltainen, valkoinen ja punainen piuha), kuin myöhemmissä konsoleissa. Jos siinä on vain perinteinen antenni-ulostulo, niin siihenkin varmaan on saatavilla jonkinlainen adapteri. AV-piuhan saa sellaisenaan useimpiin telkkareihin, mutta jos tarvittavia reikiä ei ole, niin scart-sovittimella liittäminen ainakin onnistuu. SNES:ssä, N64:ssa ja GameCubessa on samanlainen kaapeli kaikissa. Mulla on sekä SNES ja N64 kytkettynä paitsi, että vaihdan aina vain kaapelin konsolista toiseen, jolloin ei tarvitse kaikkia piuhoja selvittää joka kerta.

En tiedä sekoittiko vastaus vain lisää, mutta suosittelen selaamaan huuto.nettiä, ebaytä tai jotain harrastajien nettikauppoja. Ratkaisu aina löytyy.

• Nuuska Natu

Lisäyksenä, että kaikki Nintendon kotikonsolit on aluekoodattuja, eli pelin täytyy olla PAL-versio, jotta toimii eurooppalaisessa konsolissa. On olemassa tapoja kiertää tämä eli modaaminen tai hankkia jonkinlainen välipalikka, joka huijaa konsolia luulemaan, että peli on saman alueen peli. Täytyy sanoa, että mä vihaan tätä asiaa, enkä ymmärrä, miksi Nintendo edelleen ajaa tätä samaa asiaa. Moni hieno peli ei ole tämän takia ikinä tullut tänne perähikiälle.

GBA:ssa tätä ongelmaa ei onneksi ole, eli kaikki pelit toimii.

• 17+11

NESsin kyljestä löytyy rca-johdoille paikat, videolle ja äänelle. Äänelle on vain yksi kanava mut eipä toi mitään haittaa, tökkäset johdot "väri-väriin" menetelmällä ja kaupasta hankit pienen scart-palikan, mihin laitat johtojen toisen pään :)

• Vanha pelaaja

NES toimii taulutelkkarissa alkuperäisen RF-kaapelin voimin. Sinun pitää virittää se kanava analogivirittimellä eikä digivirittimellä. Myös tavallinen RCA-kaapeli käy jos et halua viritellä mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6128
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5587
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2046
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      118
      1639
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1603
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      180
      1267
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1177
    10. Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään

hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä
      Maailman menoa
      188
      988
    Aihe