Jossain toisessa viestiketjussa oli mainintaa aiheesta. Voiko se tosiaan siis liittyä (alkavaan?) paniikkihäiriöön? Suurten elämänmuutosten jälkeen on pari kertaa lyhyen ajan sisällä kadonnu kielestä tunto, ja ensimmäisellä kerralla pyörrytti. Tilanteissa itsessään ei oo ollu mitään jännittävää. Mulla tosin on myös kielikoru (ollu jo vuosia), enkä usko että siitä johtuis.
Masennus on diagnosoitu, mutta sekään ei tällä hetkellä enää vaivaa (luulisin).
Kielen puutuminen?
8
19352
Vastaukset
- PanicWoman
Kyllähän paniikkihäiriössä voi eri paikat puutua, miksei kielikin! Ainakin kädet ja jalat tuntuu puutuvilta mulla kun kohtaus on päällä.
Ootko huomannu hyperventiloivas ennen kun kieli puutuu? se vois olla myös yks syy. Mä oon oppinu nyt terapian avulla hengittämään "oikein" eikä mulla oo paikat puutunu sen jälkeen. - Maza
Puutuminen on yksi paniikkioireiden ilmenemismuoto. Yksi tapa välttää päälle kaatuvaa kohtausta on hengittää pari kertaa todella syvään. Kielikoru voi ehkä herkistää oireita, mutta tämä on vain minun arvioni.
- Neiti22
Meinasinpa tänään pyörtyä töihin. Ainakin siltä se tuntu! Heikotusta, hassu tunne kielessä (ei kuitenkaan tällä kertaa puutunu), huimausta.. Kylmiä ja kuumia "aaltoja" vuorotellen.
Voi kunpa se oliskin vaan stressiä yms. Päätäkin on särkeny ja yöunet jääny vähiin viime aikoina. - tyttö 23v
Neiti22 kirjoitti:
Meinasinpa tänään pyörtyä töihin. Ainakin siltä se tuntu! Heikotusta, hassu tunne kielessä (ei kuitenkaan tällä kertaa puutunu), huimausta.. Kylmiä ja kuumia "aaltoja" vuorotellen.
Voi kunpa se oliskin vaan stressiä yms. Päätäkin on särkeny ja yöunet jääny vähiin viime aikoina.Jeps, kielen puutuminen on mulla aika peruskamaa, ei kylläkään ensimmäinen oire. Ensin kädet ja jalat muuttuvat aivan kylmiksi, alkaa ahdistaa, vatsa menee sekaisin ja sen jälkeen alahuuli ja kieli alkavat puutua. Sinänsä vaarattomia oireita, kylläkin tuntuvat epämiellyttäviltä. Jos sun fiilikset pahenee, kannattaa kâäntyä lääkärin puoleen. Sussa tuskin on mitään kummempaa vialla, mutta tutkimukset ja lääkärin mielipide voivat kummasti helpottaa.
- Janina
Mulla on myös paniikkikohtauksia, ja kasvojen puutuminen (useimmiten huulet ja suun ympäristö)
johtuu kuulema siitä, että hengittää ns. liikaa kun tuntuu, ettei saa henkeä. Tällöin veren happopitoisuus nousee ja aiheuttaa puutumisen.
Tuskinpa se sinun kohdalla siis johtuu paniikkihäiriöstä, sillä sitä ennen useimmiten pitäisi hengittää syvään jonkin aikaa.. - chris31
juu .. lähi tossa ihmettelemään tuota asiaa kun itselläni on nyt kahtena yönä ollu kielen ja huulten puutumista tosin o ollu hiukan flunssa oireitakin....mut lähinnnä hiukan huolissaan et mistä mahtaa johtua
pitäis lähtä tästä päivystykseen ajatelin et onkohan kyseessä joku verenkierto juttu. - Kyselem
Muilla kielen kihelmöintiä?
- neiti nöppylä
Mulla ollu monta ph ajanjaksoa. Kestäny muutaman kk aina. Yhdessä "jaksossa" pelottavin oire oli kielen alaosa joka jotenkin syöksähti tunnottomaksi, tai sitten kielen oikea tai vasenpuoli ahdistuksen alkaessa menetti tunnon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162873Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006