hikeä juovat mehiläiset

Ymmällään

Olen tässä hellejakson aikana törmänny mehiläisiin, jotka tulevat iholleni ja näyttävät kovasti hörppivän hikeäni, hajusteita en käytä minkäänlaisia. Tätä on nyt tapahtunut jo useamman kerran. Onko nyt vika minussa vai mehiläisissä? en ole tälläiseen koskaan törmännyt! Viime kesänä helteillä, mehiläiset kyllä tuppasivat iholle tallustelemaan, mutta mitään tälläistä ei tapahtunut! Mitä ne mehiläiset luulevat hiestäni saavan? en voi vaan ymmärtää tai miksi ylipäätänsä olen mehiläisten suosiossa? Pelkään mehiläisiä ja muita pistiäisiä aikalailla ja tilanteet ovat inhottavia, ei auta hievahtaakaan, kun varsinkin niska-kaula-rintakehä-vatsaseutu ovat suosiossa!

66

4225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä ole ymmälläs

      Ei oo mehkuja, ne on kukkakärpäsiä. Täysin vaarattomia, ei oovat pistiäisiä. Itellä on kans ollu just viime päivinä iholla, ne imeskelee kärsällänsä suoloja iholta.
      Ne on oikeestaan ihan mukavia tallustellessaan iholla kun tietää, ettei ne tosiaankaan pistä eikä niistä oo haittaa. Eikä ne myöskään pure.
      Niitten kropassa peloteväri kuin amppareilla, jotta viholliset jättäisi rauhaan. Niitä on lajeja Suomessa vajaat 300 !!! Ja kuten jo huomasit, ne on erinomaisen taitavia lentämään, myös paikallaan.

      • kundivett2

        Eihän kukaan voi olla niin tyhmä, että luulee kukkakärpästä ampiaiseksi tai mehiläiseksi? Kukkakarpäsethän ovat pienempiä ja monesti surraavat pitkän aikaa täysin paikallaan ilmassa.


      • Banaanicärpänen
        kundivett2 kirjoitti:

        Eihän kukaan voi olla niin tyhmä, että luulee kukkakärpästä ampiaiseksi tai mehiläiseksi? Kukkakarpäsethän ovat pienempiä ja monesti surraavat pitkän aikaa täysin paikallaan ilmassa.

        Miten niin ei voi olla? Voihan ne olla packakärpäciäkin.


      • jhghjhjghjghj

      • kundivett2 kirjoitti:

        Eihän kukaan voi olla niin tyhmä, että luulee kukkakärpästä ampiaiseksi tai mehiläiseksi? Kukkakarpäsethän ovat pienempiä ja monesti surraavat pitkän aikaa täysin paikallaan ilmassa.

        hunajata hunajata hunajata mulle :D


    • gustavo_1987

      en tiedä, kai ne mehiläiset sitte juovat hikeä, tai jotakin ,,no mutta hyvää elokuuta kaikille...

    • gtfhujlköäl

      Kuka näin tyhmii juttuja edes keksii?

    • 17+16

      Ei niinkään mehiläiset vaan ampiaiset ovat nyt kimpussa ja tuppaavat terassilla juomalasiin tai tölkkiin jos juot jotain makeaa. Limpsat oluet jne. Kyse on turhautuneista työttömistä työläisistä jotka ovat pesintä hommansa jättäneet kuningattaren kuoltua jättävät työläiset näin syyskesällä pesän ja ovat ärhäköitä ja saattavat pistää herkästi masennuksissaan.
      Kuten edellä joku sanoi iholta hikeä hörppii kukkakärpänen kylmän tuntuisella imukärsällään. Kukkakärpänen hämää vihollisia koska luonto on luonut sille ampiaisen värit mihin ei herkästi linnut koske.

    • Fiona11

      Pörriäisiä on tosiaan Suomessa monia erilaisia, ja alalajeja ihan vilisemällä. Ihmiset eivät yleensä erota toisistaan edes ampiaista ja kimalaista. Harmi, sillä esimerkiksi ne ovat totaalisen erilaisia käyttäytymiseltään. Molemmat toki saattavat pistää, mutta kimalainen ihan äärimmäisen harvoin. Eikä ampiainenkaa pääsääntöisesti pistä kuin ärsytettynä, mutta se on arvaamattomampi ja saattaa varsinkin loppukesästä olla todella ärhäkkä.

      Mehiläiset ovat myös melko kilttejä, eivätkä juurikaan pistä. Ja jos kyseessä tosiaan on kukkakärpänen, niin voit todellakin olla huoletta!

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kukkakärpäset

    • sairas mehiläiseni

      Minä olen kiinnittänyt huomiota siihen että juuri tänä kesänä mehiläisiä on paljon ihmisten pihoilla.

      Yksi on menettänyt lentokykynsä ja kävelee jo kolmatta päivää ympyrää pikkuterassilla. Olen toivonut koko aika että seuraavan kerran kun menen sinne etuterassile otus olisi häipynyt ja kävellyt ulos alueelta mutta niin ei ole käynyt.

      Ei olisi kiva saada pistosta.

      • nosta pois

        Nosta se kukkapenkkiin, ei mehiläinen helposti pistä. Jos siis on mehiläinen http://fi.wikipedia.org/wiki/Mehiläiset. Jos taas on kimalainen, sama homma, voit antaa kimalaiselle myös sokerista mehua.


    • kesäpäivänvastaus

      Sun hiessäs on liikaa alkomaholia?

    • jfhshdgf

      Ei tuo mitään harvinaista ole. Hiessä on eläinten himoitsemia suoloja.

    • epäilys..

      Sulla on piilevä sokeritauti?..

    • Hullut ampparit

      Kyllä ne ampiaiset tulevat jos on mitä tahansa makeaa. Eilenkin kun söin ulkona jäätelöä ja sitten jogurttia ulkosalla, niin isoja sellaisia tuli siihen pörräämään ja melkein lensivät suuhun.

      Onhan niistä yksi hunajajuttukin: yksi mehiläisparvi sai tarhaajansa ymmälleen, kun tuottivat kirkkaan punaista hunajaa. Kävi ilmi, että hankkivat "metensä" cocktailkirsikkatehtaalta.

    • oliko mehiläisiä ?

      Erotatko ylipäätään mehiläisen, ampiaisen, kukkakärpäsen ja kimalaisen toisistaan ? Aina kysyn ensimmäisenä tuota, koska monet luulee kimalaisiakin ampiaisiksi tai mehiläisiksi. Mehiläiset eivät hikeä kyllä juo, eivätkä kimalaiset, ampiainen saattaisi syöhän se kärpäsiäkin.

    • mil2

      Kyseisenä vuonna, kesällä parvekkeella väänsivät ampiainen pesä.
      En ole pilalla ja tyhjä pesä syksyllä.
      Minua ei purrut tai hyökkäsi, he lensivät hänen liiketoimintaa.

    • oukkidoukki

      Vitt..u mitä juttua..hankkikaa elämä

      • mummmmuuuuuuuu

        JOS ei asia kiinnosta, älä lue. Elämää tämä vaan on.


    • tarkkanenä

      Ei oo kukka kärpäsiä tietty makeahko haju hiessä (itellä sairaus peräinen ) . Jota ihmiset ei yleensä haista ajaa ampiasia iholle. Mutta seuraappa miten muut elukat reakoi sinuun. Koirat mm haistaa sen myös.

      • uugigui

        Mikä sairaus on kyseessä joka tuottaa makean tuoksuista hikeä?

        Haluan vaan tarkistaa ettei minulla ole mitään, koska minunkin hiestä tuntuu sekä kissa, koirat että mehiläiset tykkäävän.

        Muut sanovat että kissa nuolee suoloja iholta ja tykkää myös helliä omistajaansa niin, mutta esimerkiksi koirat ovat myös aina kimpussa ja nuuskimassa, eikä koirat tunnu nuuskivan muita ystäviäni yhtä innokkaasti. Mehiläiset ja muut pörriäiset ovat myös sellaisia jotka saattavat tulla jopa tien toiselta puolelta ja pommata kimppuun, ja samalla jättävät muut ympärilläni rauhaan.


      • aa765432345678
        uugigui kirjoitti:

        Mikä sairaus on kyseessä joka tuottaa makean tuoksuista hikeä?

        Haluan vaan tarkistaa ettei minulla ole mitään, koska minunkin hiestä tuntuu sekä kissa, koirat että mehiläiset tykkäävän.

        Muut sanovat että kissa nuolee suoloja iholta ja tykkää myös helliä omistajaansa niin, mutta esimerkiksi koirat ovat myös aina kimpussa ja nuuskimassa, eikä koirat tunnu nuuskivan muita ystäviäni yhtä innokkaasti. Mehiläiset ja muut pörriäiset ovat myös sellaisia jotka saattavat tulla jopa tien toiselta puolelta ja pommata kimppuun, ja samalla jättävät muut ympärilläni rauhaan.

        JUa kolinaa! Eliskäs kemikaljust 4711-lient. Haiset kö kaijan spurgu.


    • Nykypäivän naiset...

      Eikö kannattaisi pukeutua niin, että rintakehä ja vasta olisivat piilossa?

      • AnneAmpiainen

        Mulla on amppari lemmikkinä ja leikitään sen kanssa piilosta.Aika harvoin se mut löytää kun parikin päivää on sängyn alla niin pakko sen on vahingossakin sinne lentää.Koittakaahan kaiken maailman viherpiipertäjät samaa ja jättäkää se tietokone siksi aikaa kiinni.Olkaa vaikka viikko sängyn alla ja miettikää kannattaako teidän näitä juttuja tänne suomi24 sivulle kirjottaa.Miettikää ihan tosi!


      • typ 2
        AnneAmpiainen kirjoitti:

        Mulla on amppari lemmikkinä ja leikitään sen kanssa piilosta.Aika harvoin se mut löytää kun parikin päivää on sängyn alla niin pakko sen on vahingossakin sinne lentää.Koittakaahan kaiken maailman viherpiipertäjät samaa ja jättäkää se tietokone siksi aikaa kiinni.Olkaa vaikka viikko sängyn alla ja miettikää kannattaako teidän näitä juttuja tänne suomi24 sivulle kirjottaa.Miettikää ihan tosi!

        Olisiko diabetes piilevänä.


      • Minut syödään.
        typ 2 kirjoitti:

        Olisiko diabetes piilevänä.

        --Olisiko diabetes piilevänä.--

        Ei ole, ampiaiset on minunkin jaloissa imeskelemässä ja sokeriarvot on alhaalla, möys kukkakärpäsille tuntuu maistuvan.


    • hersy

      Joo koira kanssa tykkää nuolla hikistä naamaa,voi se nuolla hietöntäkin,hauskaa luonmnonilmiöiden tutkimisia ja kohta ei erity hikeä mistään muualta kuin ryskätöistä:)

    • Pistiäinen

      Kyllä ne on ampiaisia, kimalaisia tai muita pistiäisiä jotka pihoillanne ja ihoillanne käy pörräämässä. Mehiläisiä ei Suomesta oikein löydy kuin tarhattuna.

      • Fiona11

        Höpö höpö, tottakai mehiläisiäkin lentelee pihoilla. Mistä luulet, että ne hankkivat meden hunajan valmistukseen? Mehiläinen lentää jopa 3 kilometrin päähän pesästä, eli ihan naapurissa sen tarhan ei edes tarvitse olla.


      • amppAri....
        Fiona11 kirjoitti:

        Höpö höpö, tottakai mehiläisiäkin lentelee pihoilla. Mistä luulet, että ne hankkivat meden hunajan valmistukseen? Mehiläinen lentää jopa 3 kilometrin päähän pesästä, eli ihan naapurissa sen tarhan ei edes tarvitse olla.

        Itse liikun niin harrastuksen kun töidenkin puolesta joka päivä luonnossa ja voin vannoa että mehiläisiä ei juuri koskaan tapaa. Luonnonvaraisina niitä ei täällä juurikaan ole mutta mehiläispönttöjen läheltä niitä löytää. Hunaja tehtailu on todella tärkeää kuka vaan niiden pörriäisten kanssa vaan jaksaa pelata.
        Joskus tarhaajat hakevat parveaan kissojen ja koirien kera pitkin puistoja ja kaupunkeja kun kuningatar on karannut ja työläiset suojellakseen sitä perässä. Näistä on joskus lehti juttujakin.
        Suomen pörriäiset jää melkein ampiaisiin ja pölyttäjät kimalaisiin sekä muihin kukkakärpäsiin ja perhosiin.


      • Fiona11
        amppAri.... kirjoitti:

        Itse liikun niin harrastuksen kun töidenkin puolesta joka päivä luonnossa ja voin vannoa että mehiläisiä ei juuri koskaan tapaa. Luonnonvaraisina niitä ei täällä juurikaan ole mutta mehiläispönttöjen läheltä niitä löytää. Hunaja tehtailu on todella tärkeää kuka vaan niiden pörriäisten kanssa vaan jaksaa pelata.
        Joskus tarhaajat hakevat parveaan kissojen ja koirien kera pitkin puistoja ja kaupunkeja kun kuningatar on karannut ja työläiset suojellakseen sitä perässä. Näistä on joskus lehti juttujakin.
        Suomen pörriäiset jää melkein ampiaisiin ja pölyttäjät kimalaisiin sekä muihin kukkakärpäsiin ja perhosiin.

        Mehiläisiä tosiaan taitaa olla Suomessa vain tarhattuina, mutta jotta ne pystyisivät keräämään mettä, niin toki niiden täytyy liikkua muuallakin kuin pesänsä ympärillä. Et ehkä ole huomannut niitä siksi, että ne touhuava kiltisti omia touhujaan.

        Tässä vähän faktaa noista lentomatkoista:

        http://www.hs.fi/tiede/a1393578275195

        http://www.hunaja.net/mehilaiset-ja-muut-polyttajat/perustietoa-mehilaisesta/


    • Ampparien vihaaja

      Olen juuri virossa ja täällä pn pirun kuuma ampiaisia helvetisti , eikä ne anna ryypätä olutta missään paikassa rauhassa.Sitten on 4 kertaa ampparin kokoisia vaaplasia jotka on levinneet kohta suomeenkin.

      • Eli tämä vaaplanen on siis 7-10 cm pitkän ruumiin omaava ampiaisen näköinen otus? Jostain syystä en nyt oikein usko tämän kaljaveikon kaljatarinoita.

        Itse Esstissä llessani, ihmiset kutsuivat tavallisia ampiaisia nimellä vaablanen. Taitaa olla jotain sukuä näille vaaplasille.


      • amppAri...
        aistillinen37 kirjoitti:

        Eli tämä vaaplanen on siis 7-10 cm pitkän ruumiin omaava ampiaisen näköinen otus? Jostain syystä en nyt oikein usko tämän kaljaveikon kaljatarinoita.

        Itse Esstissä llessani, ihmiset kutsuivat tavallisia ampiaisia nimellä vaablanen. Taitaa olla jotain sukuä näille vaaplasille.

        Eli herhiläinen. Niitä on virossa ja vain vähän suomessa. Onneksi.


      • Fiona11

      • 7+2

    • jpl1

      Ei kannattas tulla iholle,mulla taasen meni ampiainen shortsin puntista
      sisään ja pisti..Sain vakavan allerkia kohtauksen ja sairaallassa käynnin.
      Eipä ollut ensimmäinen kerta kun pisti mutta tällä kertaa kroppa reakoi näin.

      • megapatukka

        Pyysitkö sairaalassa poistamaan kivun, mutta jättämään turvotuksen ?


    • kukat ja ampiaiset

      Ainakin suomi24 on laittanut ampiaisen kuvan... tätä suomi24-tasoa taas.

    • 7+14
      • mmnnbbvvccfrts6wgfd

        Jah? "pikkusormiville on ostanu marimekon kelta-musta-raita-röijyt "karvaton..ja..pallimaisen.." vai on möttiäisel karwat... HAHAHAHAHAHAHAHA!


    • kjäh=D

      Siit en tiedä, mut sangria maistu ainaki eilen =D

    • bisca-frisco

      ne oli barcelonakärpäsiä.

    • löajslkj

      Oletko tarkastanut veren sokeriarvot viime aikoina???
      Jospa olet tosi makea tyyppi! :)

    • Inhottavia ötököitä

      Mehiläisen pisto voi olla todella vaarallinenkin, minä oli vaikeasti kipeä ja jouduin ihan sairaalaan kun pisti kurkkuun. Kurkku turposi niin että hengitys melkein salpaantui ja olin sairaalassa hoidossa kaksi päivää. Pisto on erittäin vaarallinen myös silmän alueelle. Inhoan kaikkia noita pistiäisiä ja kun juuri nyt ne on taas aloittanut lennot :( joka paikassa on pistiäisiä :( Niitä ei saa husia sillä silloin ne saattavat pistää, mutta luonnollinen reaktio on heti huitominen ja jos osuu amppariin niin turpiin tulee piikistä heti! :(

    • ylen hupaisaa että otsikossa puhutaan mehiläisistä, sit tuossa etusivulla näkyvässä kuvituskuvassa taas kämmenellä lepäilevä hyönteinen onkin ampiainen..
      ja todennäköisesti, kuten jo tässä ketjussa on mainittukin, ne hiestä tykkäävät otukset voivat olla kukkakärpäsiä, jotka tulevat syömään iholle hien mukana kertynyttä suolaa.
      tai sit ne voi olla paarmoja, varsinkin nautapaarma (hevospaarma) muistuttaa hieman mehiläistä
      http://www.naturephoto-cz.com/photos/others/nautapaarma-90933.jpg
      tosin paarman luulisi luonnosta vieraantuneimmankin tyypin tunnistavan viimeistään siinä vaiheessa kun se puree..

    • marskicee2

      Ainakin ne tykkää makeasta... Ainakin kun tässä lähi aikoina on ollu rippijuhla nii kovasti mehiläiset tykkäs piirakasta ja kotikaljasta... En sitte tiiä onko sun hiki makeaa :D

    • eliisa34

      Mää huomasin yks ilta et aina kun laitan yövoiteeksi luonnonkosmetiikkaa tykkää ainakin kärpäset tulla. ennen tuota makelta tuoksuvan voiteen laittamista sain olla rauhassa. Olet siis jotenkin herkullinen niille. ehkä makea ehkä suolainen :)

      • Jännittävä on elämä

        Hulluilla on halvat huvit.


    • savon mummo

      Kyllä tuo on mehiläisen, siis tarhamehiläisen kuva! Mehiläiset eivät juo suoraan astiasta tai lätäköstä, vaan imevät esim. rantahietikosta vettä, jotta eivät hukkuisi. Meidän jokirannassa on tänä kesänä ollut paljon mehiläisiä hietikolla. Lähellä on kaksi yhdyskuntaa.

      • tuo isommassa kuvassa kämmenellä köllöttelijä on kylläkin ampiainen, palstan yläpalkissa pikkukuvassa on (tarha-)mehiläisiä.

        terveisin entisen mehiläistarhurin tytär,


    • kunnon punikki

      Ne ovat kuin työnantajat.
      Veripisarat ja hietkin imetään.

    • ent. mehiläishoitaja

      Kyllä kädellä kuvassa oleva eläin on ampiainen , ei mehiläinen. Ihmiset todella sekoittaa nämä hyönteiset. Nyt ampiaiset työntyvät joka paikkaan. Mehiläiset harvoin parveilevat näin loppukesästä, mutta yksittäisiä elukoita voi nähdä. Mehiläiset ovat siellä missä on kukkia, kuten näin syys-kesällä kanervissa. Monella mehiläistarhalla saattaa olla jo ruokinta talvea varten menossa, joten mehiläisillä riittää siellä hommaa, eivät lentele.

    • busy bee

      Ku ne ampparit on häädetty pesistää niin niistä tulee ärhäköitä. Koko ajan pörrää ympärillä ja seuraa vaikka karkuun juoksis. En tiedä onko totta, mutta kuulin että kun niitten koti on tuhottu niin ne saattaa tehä sellasia "itsemurha pistoja" kun ei niillä ole sitten mitään elämää enää. Ei ole kyllä itteäni vielä pistäny, kuulostaa kyllä vähän sadulta tuo mutta voi se tottakin olla..

    • sdfsdfdsfd

      Miksi te ääliöt ette osaa eroittaa ampiaista ja mehiläistä toisistaan? Aloituskuvakin on ampiainen. Ei se mitään rakettitiedettä ole se lajintunnistus

    • mummeli67

      Ampiaisia ne on eikä mehiläisiä. Niitä on tänä kesänä todella paljon. Olin juuri tänään rantakalliolla ottamassa aurinkoa. Ne tuli iholle monta kertaa. Hosuin pois ja yksi pisti alavatsaan. Yritin vielä olla, mutta aina tuli uusia iholle. Sitten päätin lähteä pois. Mökilläni oli sisäänkäynnin vieressä rako, josta ne meni sisään eristeisiin. Kun ovi paukahti, siinä pyöri 50 ampoaista. Yksi pisti käteeni. Ulkovessassa oli pesä ja yksi kerkesi pistää olkapäähäni. Halkovajassa oli puiden välissä iso pesä ja niitä pörräsi ainakin 30 kpl kun kävin siellä ja sielläkin yksi onnistui pistämään. Naapurimökissä oli myös eristeiden välissä pesä saunanoven vieressä. Hän oli ihan pulassa kun hän pelkäsi niitä todella paljon. Hän ei uskaltanut saunoa, ennenkuin peitimme koko seinän muovilla nitojan avulla.

    • helppoja juttuja

      Samaa mieltä. Kuinka h-tin vaikeaa se nyt voi olla erottaa

      ampiainen

      mehiläinen

      kimalainen.

      Tässäkin ketjussa on väitetty niin käsittämättömän typeriä juttuja. Paras taisi olla se, että tarhamehiläisiä ei näkisi luonnossa, koska ne on "tarhattu".

      Voi pyhä jysäys. Miten ylipäätään pärjäätte arkielämässänne?

    • beefoobikko

      "Voi pyhä jyssäys. Miten ylipäätään pärjäätte arkielämässänne?"
      Kun kerran kohteliaasti kysyt niin täytyy vastata että huonosti. Vallankin kun vaaplaset kiusaa ja muutenkin ahistaa mutta kai se taas olis aamulla koitettava vaan olla urhea ja yrittää ylös jos jaksaa. On tää!

    • Kärpästutkija

      Maistut niin ihanalta, että mehiläset eivät voi vastustaa.

    • ampparias

      Itse olen nähnyt vain tuollaisia pienehköjä ampiaisia. Tulevat heti pörräämään jos istut ulkona mikä tahansa juoma kädessäsi.

      Muistiloru pörriäisten eroittamiseksi:

      Ampiainen alasti,mehiläisellä puoliturkki,kimalaisella kokoturkki.

      Itse olen nähnyt parina viime vuonna yhden herhiläisen/ vuosi.
      Toisen Ylä-Savossa asti. Toisen Espoossa.
      On siinä komea amppari!! Ovat todellakin normi ampparia isompia.

    • Omg

      Meillä ne mehiläiset/ampparit tulee vaan iholle ja pistää vaikka ei tee mitään

    • ufo75

      Mehiläiset ovat hienoja

    • voisin +

      Minäkin voisin tykätä läheisyydestäsi.

    • surrrurrr

      Heippa Ymmällään!

      Olet todennäköisesti ollut mesipörriäinen edellisessä elämässäsi.

      Joku sukulaisesi tuli tervehtimään ja joi iholtasi tuliaismehut.

      Olisit vaan kysynyt kuulumisia...

    • Anonyymi

      Meillä täällä Viinijärvellä on kyllä ollu noita ruosteemaamehiläisiä vuodesta 1999. Meille tuli ruotsista vajaa 100 säkkiä multaa ja seuraavana kesänä alko pörinä, sitä vaan että on niitä ollu Suomessa jo pitemmän aikaa haloo.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe