Minkä alan työ on mielekästä?

.............

Farmaseutit istuvat käytännössä kassoina. Juristit kinastelevat jostain naurettavista pykälistä. Ekonomit klikkailevat tietokonetta ja yrittävät lisätä jonkun kusisen tuotteen menekkiä. Psykologit jaarittelevat asiakkaiden kanssa ja pysytvät hyvin rajallisen ajan takia vain harvoin tarjoamaan mitään konkreettista. (Perus)lääkärit palvelevat terveyskeskuksessa 15min kiire-aikataululla, eikä potilaiden sairauksiin ole aikaa paneutua. Biologit pelleilevät pipettien kanssa ja tuijottavat viivoja geelissä ja täpliä maljassa. Sosiaalityöntekijät opettavat uusavuttomia hakemaan tukia tai kinastelevat pahoinvoivien asiakkaiden kanssa, kykenemättä tarjoamaan tarvittavaa tukea ja palveluita resurssien puutteen takia. Insinöörien työstä en tiedä, mutta voisin kuvitella jonkun koodin nakuttelun tai metalliseosten sekoittelun olevan ihan syvältä. JNE.

11

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehrottomasti

      Rupea siivoojaksi! Näet heti työsi tulokset, puhtaat ja siistit paikat. Liikunta tulee hoidettua siinä samalla. Säännöllinen työaika. Ei marisevia asiakkaita. Töitä aina tarjolla, voit valita työpaikkasi. Taitavasti toimien palkkakin parempi kuin jollakin valtiotieteen maisterilla. Koulutus lyhyt ja siihen on helppo päästä.

      • realisti se tässä

        Voisitko vielä konkreettisesti valaista miten siivoojan tulot voisivat olla valtiotieteiden maisterin tasoa eli 3000- 100 000 e/kk, keskimäärin kuitenkin vähintään 4000e/kk ? Ei taida ihan yltää siivoojan palkka tuolle tasolle.


      • Paras vitsi
        realisti se tässä kirjoitti:

        Voisitko vielä konkreettisesti valaista miten siivoojan tulot voisivat olla valtiotieteiden maisterin tasoa eli 3000- 100 000 e/kk, keskimäärin kuitenkin vähintään 4000e/kk ? Ei taida ihan yltää siivoojan palkka tuolle tasolle.

        100 000 €/kk, hah hah hah haa...


      • Ihan mahdollista.
        Paras vitsi kirjoitti:

        100 000 €/kk, hah hah hah haa...

        Onhan olemassa esim. Kristiano Ronaldo ja Kimi Räikkönen jotka ansaitsevat helposti 100000€ viikossa.


      • 4564564
        Ihan mahdollista. kirjoitti:

        Onhan olemassa esim. Kristiano Ronaldo ja Kimi Räikkönen jotka ansaitsevat helposti 100000€ viikossa.

        Itse asiassa nykysopimuksellaan Kimi tienaa pyöreästi 200 000€ viikossa.

        Mutta Kimi on Kimi, hän ei liity tähän keskusteluun millään tavalla.

        Mielekästä työtä on se, mitä itse pidät mielekkäänä. Itse koen lääkärin työn mielekkääksi, sinä välttämättä et.


      • ;;;;;oho....
        realisti se tässä kirjoitti:

        Voisitko vielä konkreettisesti valaista miten siivoojan tulot voisivat olla valtiotieteiden maisterin tasoa eli 3000- 100 000 e/kk, keskimäärin kuitenkin vähintään 4000e/kk ? Ei taida ihan yltää siivoojan palkka tuolle tasolle.

        "Voisitko vielä konkreettisesti valaista miten siivoojan tulot voisivat olla valtiotieteiden maisterin tasoa..."


        Tuohon tietysti voisi esittää vastakysymyksen, että mistä valtiotieteiden maisteriksi valmistunut nykyään saa valkokaulustyötä ensinkään?

        Käytännössä kaikki siivoojiksi valmistuneet työllistyvät.


    • Pari valintaa

      Ryhdy pummiksi, niin saat käydä kertomassa tarinoita sossuntädille, miten nyt pitäisi saada rahaa siihen ja tähän ja kuinka terveys on romahtanut, ettei millään nyt voi osallistua mihinkään työ- tai aktivointitoimintaan.

      Vielä luovempi ja pitkästymiseltä suojaava valinta on ryhtyä narkkariksi. Silloin koko ajan mielessä pyörii se, millä rahoittaisi seuraavan annoksensa: pöllisikö jotakin, kerjäisikö joltakin vai diilaisiko muille sen verran että saisi omansa ohessa Lisäksi velkojien jatkuva pakoilu ja mielen harhat pitäisivät olon pirteänä.

    • Tiedän.

      Rupea kiinteistönhoitajaksi. Hommaa tulee vaikka minkälaista, maisemat vaihtuvat, saa jututtaa ihmisiä ja välillä tehdä yksin hommia, ja vuorojakin voi tehdä. Sitten tietysti vartija tai poliisi jos sellaseen hommaan riittää kuntoa ja innostusta.

    • viiva5

      Vain sinä itse tiedät vastauksen siihen. Se on se, minkä yli et vedä viivaa...

    • Ryhdy pehkulekaks

      Kyllä kai se maanviljelijän ammatti on se varmin tapa tehdä mielekästä työtä. Maanviljelystähän koko ihmiskunnan kulttuuri on saanut alkunsa. Useampaa tuotantosuuntaa harjoitettaessa on maanviljelyllä mahdollista hankkia lähes kaikki ihmisen tarvitsemat välttämättömimmät tuotteet.

      Ja sitten kun vielä harjoittaa siinä sivussa pientä pellonraivausta, niin jopa tuntee itsensä hyödylliseksi; siis kun kykenee valmistamaan villistä ryteiköstä tasaista viljelymaata ihmisille elintarvikkeita tuottamaan.

    • austerism1

      Olen viime aikoina lueskellut Henry David Thoreauta ja mm. Waldenia. Thoreaun mukaan opiskelu on mielekästä oikeastaan lähinnä silloin, jos oppiminen tapahtuu käytännön kautta. Ja huom, Thoreau oli itse Harvardin käynyt. Mutta kaipa mielekästä on sellainen työ, jota tehdään itselle ja oman itsen vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe