Jyrsijä eläinrakkaalle opiskelijalle :>

elinney

Olen muuttamassa elokuussa yksin tilavaan kaksioon rauhalliselle alueelle ja haaveilen lemmikkiä kaverikseni. Minulla on aikaisemmin ollut hamstereita (syyrialaisia ja talvikoita) sekä kesyrottia. Olen myös työskennellyt pieneläinhoitolassa joten kokemusta on jonkin verran muistakin.
Opiskelujen suhteen tietysti olisi hyvä jos lemmikki olisi ilta-aktiivinen jottei sen tarvitsisi viettää paljon aikaa itsekseen. Minulla on tallella keskikokoinen jyrsijähäkki ja tuttavallani on ylimääräinen tilava kanihäkki.
Minulla ei ole harrastuksia joten aikaa on koulun lisäksi viettää paljon aikaa lemmikin kanssa.
Ehdotuksia ja kokemuksia lemmikinhoidosta opiskelun ohella? :D

2

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

Mulla on rottia, jotka on vallanneet ulkoiluunsa yksiön makuuhuoneen, ja keittiössä asui vielä hetki sitten kääpiöluppa vapaana :) Seuraeläintä jos kaipaa, niin paras vaihtoehto on rotat, marsut, kanit tai chinchillat. Niillehän kaikille olisi paras asustella kaverin kanssa, niin omistajan poissaolo ei niin haittaa.

Kanissa tykkäsin, kun sitä voi viedä pihalle valjaissa. Kanihan ei ole häkkieläin, vaan sille on parasta saada asua vapaana yhdessä huoneessa, tai ainakin isossa aitauksessa. Onneksi kanille on verrattain helppo järjestää turvallinen ympäristö, koska se ei kiipeä niin kuin rotat, vaikka pomppiikin taitavasti.

• Mila pupu

rotat tai hiiret? ainakin rotat on seurallisia, ja molemmat aamu ja ilta aktiivisia. en suosittelisi kania tai marsuja, sillä ainakin meillä ne on ollut vain päivä aktiivisia.> marsut heräsi n. 4-5 aikaan temmelsivät 11 saakka, nukluivat päikkärit ja sit iltapäivällä puuhasivat taas, kani samantyylinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      56
      7775
    2. Tanskassa lain vaatimana Bovaer tappanut nautoja ja sairastuttanut

Samaa myrkkyä myös Suomen lehmiin ollut tuloillaan, miten teidän tilalla? https://www.agriland.ie/farming-news/bovaer-m
      Maailman menoa
      67
      5871
    3. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      61
      5360
    4. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      51
      5253
    5. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      108
      4602
    6. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      106
      2299
    7. Maajussi-Villen morsioehdokas Maarit ei halunnut Villeä - Tämä totuus valkeni kuvauksissa!

Ohhoh, tekikö Maarit mielestäsi oikean ratkaisun Villen suhteen? Maajussi-Ville on herättänyt voimakkaita tunteita puol
      Maajussille morsian
      3
      1150
    8. Ei välimatka meitä erottanut

Vaan välirikko ja väärinymmärrykset. Oikeastaan henkinen välimatka on meidän välillä pieni, näin uskon. Näen koko ajan e
      Ikävä
      2
      1145
    9. Kohta taas mesikämmeneen

Onneksi kaupunki ostaa mesikämmenen, niin päästään taas tekemään rahaa
      Ähtäri
      37
      1006
    10. Olin ihan varma että sä olet se oikea

Tunteet kuitenkin kuoli käyttäytymisesi johdosta. Hyvin tehty jos oli tarkoituskin. Oppia ikä kaikki ja jotkut ei opi ko
      Ikävä
      43
      944
    Aihe