Mistä saa yrttejä taimia ja siemeniä?

yrttipula

Nyt on pikkuhiljaa alkanut ärsyttämään.
Paikkakunnallani on prisman kesäpiha ja multasormi.Muuta ei ole.

Minulla on ollut wanhan mummonmökkini pihalla ollut jo muutaman vuoden harrastus,että nikkaroin yrttilaatikoita ja laitan jokaiseen laatikkoon yhden yrtin.
Mintut ja timjamit on,ruohosipulit ja kiinansipulit löytyy.Kaikki perusyryrttihöttö,joka on monivuotista ja kasvatettavaa ja muutenkin helposti löydettävissä supermarketeista ja mainitsemistani liikkeistä.Siis ruoanlaiton perusyrtit löytyy.Laatikoita on 15 tänä vuonna.Lisää pitäs nikkaroida.Yritän sellasta luostaripuutarhaa kivettyine polkuineen.

Nyt tuli ongelma.En löydä erikoisempia yrttejä mistään.Hätätilanteessa aloin jo istuttelemaan luonnonkasveja,kuten mäkikuismaa ja siankärsämöä.Tänä vuonna jopa onnistuin löytämään venäläisen rakuunan taimen,joka oli paikkakunnallani aikamoinen harvinaisuus.

Mistä saan noita perinneyrttejä.Mataraa ja sellaista.Lipstikan siemenkylvö on mennyt jo pari vuotta poskelleen.Tarvitsen siis yrttitaimia.Kuka niitä myy?
Postimyynnissä ei taida olla mitään?

8

2254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poltinkarva

Virosta, seemnemaailm.ee saa yrttien siemeniä. Maatiaisen siemenvälityksestä voipi myös katsella.

• Jallu 03
    • siemen

Excotik Gardenista saa kaikkia siemeniä tilattua.

• yrttihulluus

• tarha-Tiina
    • Anonyymi

Voi hyvä tavaton! Minulla vanha kunnon maalaislipstikka on päässyt ryöstäytymään valloilleen. Onhan se komea kasvi, melkein parimetrinen, Ja tuoksuu - maalaiselta.
      Lipstikka on kertakaikkisen mainio lisä perunasoppaan kuivattuna. Sidot rehevät oksat nippuina kuivumaan keittiön hellan luukun vetimestä, Tällä hetkellä työntyy maasta urheasti neljä komeaa puskan alkua. En sitten millään raaski kaivaa niitä ylös juurineen. Ostin kuivurin, jolla ehkä pystyn rationalisoimaan lipstikan kuivumimista, Kun lehdet ovat kuivuneen, ei muuta kuin riipimään. Lehdet murskautuvat helposti myös sormissa hiertämällä. Siemeniä saisi minulta syksyllä tuleentumisen jälkeen, Paras mauste!

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      307
      3015
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2343
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2033
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      119
      1806
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1729
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1385
    7. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      66
      1359
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1263
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1233
    Aihe