Mistä saa yrttejä taimia ja siemeniä?

yrttipula

Nyt on pikkuhiljaa alkanut ärsyttämään.
Paikkakunnallani on prisman kesäpiha ja multasormi.Muuta ei ole.

Minulla on ollut wanhan mummonmökkini pihalla ollut jo muutaman vuoden harrastus,että nikkaroin yrttilaatikoita ja laitan jokaiseen laatikkoon yhden yrtin.
Mintut ja timjamit on,ruohosipulit ja kiinansipulit löytyy.Kaikki perusyryrttihöttö,joka on monivuotista ja kasvatettavaa ja muutenkin helposti löydettävissä supermarketeista ja mainitsemistani liikkeistä.Siis ruoanlaiton perusyrtit löytyy.Laatikoita on 15 tänä vuonna.Lisää pitäs nikkaroida.Yritän sellasta luostaripuutarhaa kivettyine polkuineen.

Nyt tuli ongelma.En löydä erikoisempia yrttejä mistään.Hätätilanteessa aloin jo istuttelemaan luonnonkasveja,kuten mäkikuismaa ja siankärsämöä.Tänä vuonna jopa onnistuin löytämään venäläisen rakuunan taimen,joka oli paikkakunnallani aikamoinen harvinaisuus.

Mistä saan noita perinneyrttejä.Mataraa ja sellaista.Lipstikan siemenkylvö on mennyt jo pari vuotta poskelleen.Tarvitsen siis yrttitaimia.Kuka niitä myy?
Postimyynnissä ei taida olla mitään?

8

2156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poltinkarva

Virosta, seemnemaailm.ee saa yrttien siemeniä. Maatiaisen siemenvälityksestä voipi myös katsella.

• Jallu 03
    • siemen

Excotik Gardenista saa kaikkia siemeniä tilattua.

• yrttihulluus

• tarha-Tiina
    • Anonyymi

Voi hyvä tavaton! Minulla vanha kunnon maalaislipstikka on päässyt ryöstäytymään valloilleen. Onhan se komea kasvi, melkein parimetrinen, Ja tuoksuu - maalaiselta.
      Lipstikka on kertakaikkisen mainio lisä perunasoppaan kuivattuna. Sidot rehevät oksat nippuina kuivumaan keittiön hellan luukun vetimestä, Tällä hetkellä työntyy maasta urheasti neljä komeaa puskan alkua. En sitten millään raaski kaivaa niitä ylös juurineen. Ostin kuivurin, jolla ehkä pystyn rationalisoimaan lipstikan kuivumimista, Kun lehdet ovat kuivuneen, ei muuta kuin riipimään. Lehdet murskautuvat helposti myös sormissa hiertämällä. Siemeniä saisi minulta syksyllä tuleentumisen jälkeen, Paras mauste!

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      103
      6412
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      523
      4477
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      24
      2993
    4. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      131
      1214
    5. 43
      1151
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      103
      856
    7. Ajattelen sinua kiitollisuudella

Olet minulle jotain kaunista, jotain, joka tapahtui elämässäni. Et ole minulle pakkomielle enkä vaadi sinulta yhtään mi
      Ikävä
      49
      852
    8. Mitä olisitte sanonut hänelle?

Onko teille jäänyt mieleen joku tietty ihminen ja tilanne, joka polttelee yhä – se asia, jota ette uskaltaneet sanoa ään
      Ikävä
      50
      824
    9. Sinulle tiedoksi

Olen paljon miettinyt sitä hetkeä, kun uskalsin näyttää pienin elein ja kertoa pienesti, eli hyvin hillitysti sinulle si
      Ikävä
      26
      771
    10. Oletko antanut kaivatullesi jonkin lahjan?

Jos olet, niin minkä? Ja minkä vuoksi?
      Ikävä
      43
      758
    Aihe