olen kokenut 4vuoden narsistiliiton ja menin aivan paloiksi siinä pelissä on/off tyylillä ja vuosi on nyt mennyt ja edelleen pelot painaa mieltä.
narsistin tapa koukuttaa ja antaa kaikkensa ja sen ymmärtäminen sai minut siihen pisteeseen että mihin voi enää luottaa.
kävin terapiassa reilun puoli vuotta ja siellä valkeni kaikki narsismista.
olen toipunut ja voin jo paljon paremmin mutta pelkotilat iskee välillä todella ahdistavina.
enkä ole valmis vielä mihinkään uuteen ja aion käydä tämän selviyttymisen hyvin läpi.
omia heikkouksiaan on joutunut käsittelemään ja ymmärtänyt ne niin että itselle on ollut myös jonkinlainen takertuvuus toiseen ja yksinolon pelko koska lähti aina mukaan siihen uudelleen ja uudelleen vaikka kymmenistä kerroista ymmärsi että se ei muutu mihinkään.
mieluummin siis aina palasi vanhaan huonoon kun oli ja eli itsekseen.
ja niin kauan kunnes exä löysi uuden uhrin ja kun ei ollut muuta lähdettä kuin minä niin pommitti ja minä lankesin aina uudelleen.
mutta en enää ja silloin kun viimeinen ero tuli eteen niin ymmärsin että ei koskaan enää.
jäljelle jäi rauniot ja kipeät asiat ja alkoi selviytymistaistelu.
paljon on opittu ja oma minä on alkanut palata mutta näihin välillä yhtäkkisesti puskeviin pelkoihin haluaisin jotain apua edelleen.
monelle varmaan tuttua joten kirjoitelkaa kokemuksia!
harkitsen vertaistukiryhmää suosituksia?
4
128
Vastaukset
- Masa18
Täällä on paljon keskusteltu siitä, miksi exät palaavat aina narsistiin, kun kutsu käy. Omani kanssa ei koskaan lopetettu suhdetta, hän vain hävisi jonnekin. Aina väliajoin otti yhteyttä sähköpostein ja soitti eli piti ns kuulolla, kunnes yht'äkkiä olikin uusi suhde päällä. Kaiken sen ymmärtämiseen meni aikansa, mutta sain oman elämäni takaisin. Siitä voi kiittää muutamaa hyvää ystävääni, jotka jaksoivat kuunnella ja jakaa asiat kanssani. Kuitenkin narsisti on pitänyt aina yhteyttä enemmän tai vähemmän. Enkä usko ollenkaan olevani ainoa exä, jonka kanssa pelailee. Ollessamme yhdessä niin hän vastaavasti silloisten exien kanssa piti yhteyttä. Huvittavinta minusta oli se, että hänen piti siitä aina mainita minulle. Vastaavasti hän omien sanojensa mukaan on nykyiselleen kertonut yhteydenotoista kanssani.
Sillä ei ole mitään merkitystä vastaanko hänelle jotain vain enkö. Yhteydenottoja tulee silloin enemmän, kun lähde on ehtynyt ja kun uusi uhri on löytynyt, niin vähemmän. Kaava on aina sama - sinä olet ollut se ainoa oikea, en vain ollut sitä ymmärtänyt jne. Nyt voin jutella hänen kanssaan ja se ei tunnu miltään eikä johda mihinkään. Hän myös tietää sen.- juupa juu
Omani oli työnsä puolesta yhteydessä yhteen exään ja toisen kanssa oli milloin mitäkin. Nyt kun olen päässyt hänestä irti, niin johan on puhelinlinjat kuumina tännepäin. Onneksi olen tarpeeksi kaukana, ettei tule vahingossa nähdyksi. Hän kuvittelee, että jossain vaiheessa vielä olisimme yhdessä. Näin ei tule käymään. Nyt voin hengittää ja itkeminenkin on loppunut, vaikka muuten elämä on tiukkaa. Irottautuminen ei ole helppoa, mutta tästä tämä uusi elämä lähtee.
juupa juu kirjoitti:
Omani oli työnsä puolesta yhteydessä yhteen exään ja toisen kanssa oli milloin mitäkin. Nyt kun olen päässyt hänestä irti, niin johan on puhelinlinjat kuumina tännepäin. Onneksi olen tarpeeksi kaukana, ettei tule vahingossa nähdyksi. Hän kuvittelee, että jossain vaiheessa vielä olisimme yhdessä. Näin ei tule käymään. Nyt voin hengittää ja itkeminenkin on loppunut, vaikka muuten elämä on tiukkaa. Irottautuminen ei ole helppoa, mutta tästä tämä uusi elämä lähtee.
Aloittajalle, otsikkosi liittyen...
Niin uskoisin parasta verteistukea saatavan osoitteesta...
http://www.narsistienuhrientuki.fi/tukea/vertaistukiryhmat/
Sivulla on paikkakuntakohtaiset vertaistukiryhmät, joista osa on kesätauolla, oman paikkakuntasi tilanteen näet sieltä...
Sivustolta löytyy myös yhdistyksen vertaistukipuhelinen numero..
.http://www.narsistienuhrientuki.fi/tukea/vertaistukipuhelin/
Niinikään heidän palveluihinsa kuuluu
http://www.narsistienuhrientuki.fi/tukea/tukipuhelin-ja-tukisahkoposti/
Joka nyt on niinikään kesätauolla.
Niinikään siellä on keskustelufoorumi, jossa "Viestejä voi selailla rekisteröitymättä, mutta jos haluat lisätä oman kirjoituksesi tai vastata johonkin viestiin, vaatii se rekisteröitymisen. Rekisteröityä voit foorumissa."
http://www.narsistienuhrientuki.fi/tukea/keskustelufoorumi/
- rikkiNainen
kiitos. huomasinkin juu että ovat kesätauolla.
mutta ajattelin että käyn vielä työterveyden kautta psykologin juttusilla missä kävin kun ero tuli ja nimenomaan noista peloista jutustelemassa.
muu on selvää ja helpottavaa mutta haluaisin ettei mikään enää kummittelisi tulevaisuuden tutustumisissa ja kentieshän sitä vielä voi löytääkin jotain :)
nuo pelot mitä mulla herää välillä ja puskee ihan yhtäkkiä pintaan on osittain kuitenkin vielä tunteisiin liittyviä ja taas on monia päiviä välillä ettei mikään paina ja on iloinen oma itsensä. eli tosi harvoin tulee se pelkotila ja uskon että aika parantaa senkin mutta jutella voisi vielä ulkopuolisen kanssa niin etenis ehkä paremmin.
muuten voin mielestäni jo melko hyvin ja suht normaalisti siihen katsottuna mihin elämä putosi siinä kun oivalsi asiat.
ja sen harhakuvan ymmärtäminen teki kipeää.
itseeään ja omaa minää on myös syytä katsoa ja kysyä mitä sai siitä suhteesta ja siitä että toinen nosti aina uudestaan pilviin ja puhui ihan pyörryksiin.
sitä suosittelen miettimään muidenkin samoissa tuskissa olleiden.
minä löysin ainakin oman heikon kohtani ja näin sen melko selvästi ja opin siitä jotain uuttakin.
jokaisen on oltava ensin itsensä kanssa onnellinen jos toisenkin kanssa haluaa olla, ei mitään riippuvuutta mistään..
ja että minä valitsin aina palata vanhaan huonoon jonka oli todennut toimimattomaksi kymmeniä kertoja, niin riippuvuutta jostain se oli minullakin koska palasin aina yhteen narsistin kanssa.
nämä ajatukset ei syntyneet heti eron jälkeen vaan nyt ymmärrän paljon aiheesta kirjoitetun Ajan ja toipumisajan merkityksen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6122246- 1081098
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,251095Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki5944Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101855- 86845
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?89752- 63725
- 65573