koti ikävä

siiri11

aina kun menen jonnekkin yöksi, minulle tulee tosi kova ikävä äitiä/kotia. oon soittanu monesti äitin hakemaan mut kotiin jostain. meiän iskäkään ei oo hirveesti kotona ja kun menin sen ja kahen veljeni kaa mökille niin sielläkin tuli koti ikävä.

nyt oon menossa 5.8 kavereille yöks, enkä tiiä uskallanko :/ kun tulee hirvee koti ikävä vaikka oon siellä yötä vaan yhen yön

mikä tähän voisi auttaa? :((

6

249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa kokenut

      ota tuttua musiikkia mukaan ja valokuvia äidistä tai isästä mukaan kaveritkin käy. ajattele hyviä hetkiä , esim kavereiden kanssa ja kai sinä voit soittaa heille jos sopii vaikka melk yöllä. lue jotain leppoisan kivaa kirjaa vaikka akun taskukirjoja

      Hyvää Kesää

    • Moi Siiri

      On ihan ok, että ihmisellä on koti-ikävä. Se kertoo siitä, että kotona on hyvä olla ja äiti on sinulle tärkeä. Mun mielestäni sä olet urhea, kun kuitenkin olet menossa kavereille yöksi. Uskon, että selviät. Mun mielestäni tuo vihje oli hyvä, että sovit äidin kanssa että voit soittaa mihin aikaan tahansa. Oletko muuten jutellut äidin kanssa tästä koti-ikävästä, hän ilmeisesti tietää sen, koska on tottunut hakemaan sinut kotiin. Usein asia helpottuu jo sillä, että puhuu siitä jonkun toisen ihmisen kanssa.

      Hyvää yökylää sinulle
      terv Päivi-pappi Hämeestä :)

    • tsemiä hei

      uskalla vaan, ei siihen muuta apua ole... koti-ikävä on ihan luonollista, sitä pitää vain oppia sietämään, pieninä annoksina kerrallaan :)

      Yritä vaikka tsemppaa niin, että päätät nyt olevasi yön pois kotoa... voit vaikka sopia äidin kanssa, että soitat/tekstaat sille vielä viimeksi illalla hyvät yöt, ja heti aamulla hyvät huomenet, se voi auttaa. Koti kun ei katoa mihinkään yöllä kun nukut!
      Kannattaa vaan uskaltaa, ota se yökyläily vaikka seikkailuna.

    • Pasi1993

      Itse olin pienempänä samanlainen: koti-ikävä iski aina illalla/yöllä kun olin kavereilla yökylässä. Kuitenkin tieto siitä, että aamulla pääsi takaisin kotiin helpotti oloa kummasti. Ainut asia mikä auttaa, on pikkuhiljaa totutteleminen olemaan pois kotoa. :)

    • julen

      määkin satun olee semmonen et tulee ikävä ku menee leirille vaik siäl on kaikki kivat ja tutut ihmiset mut ei ihan kaikki. ja mullekkin tulee ikävä vaikka oon 1 yö
      aina on kiva nukkuu isän tai äidin tykönä sängyssä eikä missään leirillä jos menisin leiril nii varmaan menisin nukkuu kotiin. joskus on tullu ikävä kun on ollut isosiskon ja sen miesystävän tykönä yötä niin tuli ikävä mut onneks se lähti ja monesti se ikävä johtuu siittä että on tylsää varsinkin se tulee illalla.Kannattaa käydä usein yökylässä niin oppii olemaan itkemättä.

    • julen

      se ikävä voi joshtua hyvinkin siittä että ei ole mitään tekemistä.Kun ei tee mitää ihmeellisempää nii voi tullakkin hyvinkin ikävä olin tossa lauantaina yötä isoveljel ja sen tyttöystävän Mirjan tykön nii ei tullu jostain kumman syystä ikävä. Mulla ei ollu tylsää vaan kivaa ja olin sillai et kerranki ei tullu ikävä kotiin ja tiesin itekkin et kummiskin ois ollu tylsää siel äidin tykön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe