Haluan elää itselleni.

peace.)

Kai se on luonnonlaki, että jos niitä lapsia ei ole, niin äidit suhtautuvat hieman erilailla kaltaisiini naisiin.

En vihaa lapsia, mutta jo yksikin päivä lapsen seurassa suoraan sanottuna rasittaa (lapsenlikkahommat)

En yksinkertaisesti voi ymmärtää miten jotkut jaksavat ison katraansa kanssa, huh. Tuntuu että yhdessäkin riittää puuhaa.

Sitä saa joskus vihaisia katseita osakseen, jos kertoo, ettei voi elää perheenäitinä. En vaan voi muuttaa itseäni, kaipaan vapautta ja en halua velvollisuuksia, elämä on muutenkin haasteellista.

Mitä tuumitte, äidit? Kyllä varmaan minua karsastetaan, koska olen erilainen ja lapsentekoikäinen. Omat piirit on, mutta harmittaa kun saa osakseen halveksuntaa.

7

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja olen äiti

      Ja höps, olet provohaluinen äiti. Muutama lause sen paljastaa, mutta en kerro mitkä lauseet.

    • äiti minäkin

      Höpö höpö, että lapsetonta lapsentekoikäist karsastettaisiin. Kyllä se luulo on ihan omassa päässäsi. Tai olet provo. Korkeintaan työeläässä sellaista voidaan karsastaa niin, ettei haluta palkata töihin, koska oletetaan että se tulee kuitenkin raskaaksi ja siten työnantajalle kalliiksi.

      Perheellisiä tuskin voisi vähempää kiinnostaa, onko sinulla lapsia vai ei. Jokaisen oma asia.

    • Lapsettomia monenlai

      Ei minua ainakaan haittaa millään tavalla, jos muilla naisilla ei ole eivätkä halua lapsia. Eihän se tee ihmisestä arvokkaampaa, vaikka hänellä olisi 10 lasta, vaan ihmisarvo on kaikilla sama. Itse olen yh enkä pääse kovin usein tapaamaan lapsettomia kavereita, ja se joskus harmittaa. He joutuvat siis toisinaan "kestämään" myös lapsiani, koska en saa hommattua mistään lapsenvahtia. Kavereissani on myös tahattomasti lapsettomia ja heille asia on kyllä semmonen elämää suurempi suru. Jopa niin paha, että eivät kestä nähdä myöskään muiden ihmisten lapsia, kun se katkeruus lyö päälle.

    • Vaihda seurakuntaa

      Niiden mielestä lapsettoman pitäisi alkaa niille ilmaiseksi lapsenkaitsijaksi ostaa ruuat ja lahjat.

      Vaihda seuraa, niin minäkin tein. Aloin saada kuulla kuinka helpolla pääsen ja muuta sellaista valitusta kuinka on rankkaa yms. Ei auttanut sanoa ettei lapsia ole pakko tehdä.

      Jos ystävyys suhde alkaa mennä yksipuoliseksi hyväksikäytöksi niin lopettaa sen. Hoitakoon itse kersansa jos niitä kerran on väkisin haluttu. Ei lapsettoman tarvitse niiden likasangoksi alkaa.

    • Kieltäytykää reilust

      Höpö höpö. En mä ainakaan ole lapsettomia kavereita IKINÄ mihinkään lapsenhoitoon pakottanut, sekunniksikaan, enkä varsinkaan maksamaan lapsille mitään. En edes lasten kummeja, jotka ovat itse lapsettomia. MUTTA kun nää ihmiset usein itse haaveilevat ja lupailevat vievänsä lapsiani esim. huvipuistoon, myös lasten kuullen. Kertaakaan se ei ole toteutunut nyt 11 vuoden aikana ;). Nyt lapset voivat mennä sinne keskenäänkin eli liian myöhäistä on, jatkossa tällaiset sukulaiset ei niitä edes kiinnosta. En ole yhtään kertaa saanut lastenhoitoapua omilta lapsettomilta sisaruksiltani tai muiltakaan lapsettomilta. Ei se haittaa. Ainoastaan muilta yksinhuoltajilta olen saanut vastavuoroista apua vuosien mittaan, ja nyt lapset eivät tarvitse enää muutenkaan apua. Joten älkää ihmeessä, lapsettomat, suostuko mihinkään mitä ette halua :(. Teillä on oikeus olla ilman lapsia kun ette niistä yhtään välitä.

    • Hieno aloitus

      Tosi hienoa että aloittaja tuo näkemyksensä esille. Olet esimerkkinä rohkaisemisessa muitakin naisia. Saattaa vielä olla että joku nuoremmistakin naisista ajattelee että lapsia vaan kuuluu tehdä. Ei kuulu jos ei halua. Joka päivä otetaan huostaan lapsia. Ketään tuomitsematta ehkä ainakin osa heistä olisi voinut aikanaan miettiä haluavatko todella lapsen.

      Onneksi me höpsöt mummut saadaan olla kuten ollaan, sain eilen reilusti alle kolmikiloisen pirteän lapsenlapsen, on jo mones.

    • ....

      Mä karsastan vain ihmisiä, jotka purkaa vihaansa muihin ihmisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      61
      1402
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1279
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1122
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      116
      1070
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      871
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      765
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      50
      632
    8. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      604
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      180
      598
    10. Näetkö häntä

      Missä, mite, milloin, mitä ajattelet aina kun näet
      Ikävä
      45
      583
    Aihe