Tietäisikö kukaan mistä voi johtua, että otsikon venettä ajettaessa lämpömittari heittää välillä hetkellisesti viisarin tappiin ja samanaikaisesti öljynpainemittari menee nolliin? Öljynpainehälytys ei kuitenkaan hälytä eikä myöskään lämpötilasta tule hälyä.
Seiskari 242 + FNM 100
15
370
Vastaukset
Aloita vaikka ensin tarkistamalla mittaritaulun maadoitus.
- Seiskari
Mihinköhän se on yleensä veneissä maadoitettu? Moottoriin?
- Luullakseni ...
Akun miinusnapaan tai pääkatkaisimelle.
- Tep
Antureiden maadoituksessa on kosketushäiriö. Antureiden maadoitus on lenkitetty yhteen ja kun tulee katkos, siis ääretön vastus signaalipiiriin, niin mittarit käyttäytyvät juuri noin.
- Antureiden maadoitus
Eiks nuo kyseiset anturit ole ruuvattu lohkoon ?
Ei kai noissa antureissa mitään muuta maadoitusta edes ole, vai ?
- R K-S
Kyllä noissa vastauksissa on taas niin paljon "puppua".
!. Jos mittari lyö täysin "tappiin", niin johto on anturista irti tai muuten huono kosketus.
2. Se, että öljynpaine menee nolliin selviää ehkäsamalla.
3. Mittarien antureilla ei ole mitään maadoituskiskoa. Mttareiden maadoitus menee juuri noiden anturien kautta.
Kun on häiriö tai mitätahansa vikaa, niin kannattaa ensin kysyä moottorin maahantuojalta ja Seiskari veneen valmistajalta Tekno-Marinelta. T-M.llä on edelleen FNM moottoreiden huolto varaosat vaikka moottorien myytni on vaihtunut Hyundai SeasAll merkkiin.- Puppua pursui taas
Jos lämpö- ja öljynpainemittari sekoaa samaan aikaan, ei vika varmuudella ole antureissa tai sen johdossa, vai kuvitteletko että molempien anturien johdot toimii jotenkin synkronisoidusti.
Vika täytyy olla mittarien päässä, joko maadoituksessa, tai virtakosketuksessa. - Näin se oikeasti on
Puppua pursui taas kirjoitti:
Jos lämpö- ja öljynpainemittari sekoaa samaan aikaan, ei vika varmuudella ole antureissa tai sen johdossa, vai kuvitteletko että molempien anturien johdot toimii jotenkin synkronisoidusti.
Vika täytyy olla mittarien päässä, joko maadoituksessa, tai virtakosketuksessa.Signaalipiirin maadoituksessa se vika on, jommassa kummassa päässä, koneella tai mittaristolla, mutta sellaisessa kohdassa joka katkaisee signaalipiirin samaan aikaan lämpö- ja öljynpainemittarilta. Kun signaalipiiri katkeaa niin mittarit käyttäytyvät juuri noin, lämmöt tappiin ja öljynpaine nollaan.
Mittareiden maadoitus ei kulje antureiden kautta vaikka R K-S niin väittääkin, se on signaalipiirin maadoitus. - ammattilainen tietää
Näin se oikeasti on kirjoitti:
Signaalipiirin maadoituksessa se vika on, jommassa kummassa päässä, koneella tai mittaristolla, mutta sellaisessa kohdassa joka katkaisee signaalipiirin samaan aikaan lämpö- ja öljynpainemittarilta. Kun signaalipiiri katkeaa niin mittarit käyttäytyvät juuri noin, lämmöt tappiin ja öljynpaine nollaan.
Mittareiden maadoitus ei kulje antureiden kautta vaikka R K-S niin väittääkin, se on signaalipiirin maadoitus.mut R-K-S on FNM maahantuoja ja sä vaan joku toukohousu, niin sä oot kuitenkin väärässä vaikka olisit oikeassa.
- Seiskari
Mitenkäs tuo signaalipiirin maadoitus? Voisiko olla syynä? Mihin kohti konetta se on maadoitettu? Tuskin tuo yhden anturin maadoituksessa tuo vika on kun tuo oire esiintyy aina molemmissa mittareissa täsmälleen samanaikaisesti.
- R K-S
Seiskari kirjoitti:
Mitenkäs tuo signaalipiirin maadoitus? Voisiko olla syynä? Mihin kohti konetta se on maadoitettu? Tuskin tuo yhden anturin maadoituksessa tuo vika on kun tuo oire esiintyy aina molemmissa mittareissa täsmälleen samanaikaisesti.
Mittarien kytkentä on yksinkertainen. Virta tulee virtalukolta ja maadoitus menee anturin kautta koneen runkoon. Anturrin vastus muuttuu lämmön tai öljynpaineen muuttuessa. Jos et löydä vikaa yleismittarilla, niin pyydä joku sähkömies paikalle.
- Seiskari_
R K-S kirjoitti:
Mittarien kytkentä on yksinkertainen. Virta tulee virtalukolta ja maadoitus menee anturin kautta koneen runkoon. Anturrin vastus muuttuu lämmön tai öljynpaineen muuttuessa. Jos et löydä vikaa yleismittarilla, niin pyydä joku sähkömies paikalle.
Miten se on sitten mahdollista että nuo molemmat tilttaavat aina täsmälleen saman aikaisesti?
- kontaktihärö
Onko koneen maadoitus kunnossa, virtalukko?
- Seiskari
Kaikki muu kyllä toimii moitteettomasti.
- Sähkömies
Seiskari kirjoitti:
Kaikki muu kyllä toimii moitteettomasti.
Kaiva ne signaalipiuhat erilleen tai vedä uudet.
Voi olla että johtonippu on saanut kosteutta ja piuhat ottaa vähän toisiinsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741