Seiskari 242 + FNM 100

Seiskari

Tietäisikö kukaan mistä voi johtua, että otsikon venettä ajettaessa lämpömittari heittää välillä hetkellisesti viisarin tappiin ja samanaikaisesti öljynpainemittari menee nolliin? Öljynpainehälytys ei kuitenkaan hälytä eikä myöskään lämpötilasta tule hälyä.

15

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloita vaikka ensin tarkistamalla mittaritaulun maadoitus.

    • Seiskari

      Mihinköhän se on yleensä veneissä maadoitettu? Moottoriin?

      • Luullakseni ...

        Akun miinusnapaan tai pääkatkaisimelle.


    • Tep

      Antureiden maadoituksessa on kosketushäiriö. Antureiden maadoitus on lenkitetty yhteen ja kun tulee katkos, siis ääretön vastus signaalipiiriin, niin mittarit käyttäytyvät juuri noin.

      • Antureiden maadoitus

        Eiks nuo kyseiset anturit ole ruuvattu lohkoon ?
        Ei kai noissa antureissa mitään muuta maadoitusta edes ole, vai ?


    • R K-S

      Kyllä noissa vastauksissa on taas niin paljon "puppua".
      !. Jos mittari lyö täysin "tappiin", niin johto on anturista irti tai muuten huono kosketus.
      2. Se, että öljynpaine menee nolliin selviää ehkäsamalla.
      3. Mittarien antureilla ei ole mitään maadoituskiskoa. Mttareiden maadoitus menee juuri noiden anturien kautta.
      Kun on häiriö tai mitätahansa vikaa, niin kannattaa ensin kysyä moottorin maahantuojalta ja Seiskari veneen valmistajalta Tekno-Marinelta. T-M.llä on edelleen FNM moottoreiden huolto varaosat vaikka moottorien myytni on vaihtunut Hyundai SeasAll merkkiin.

      • Puppua pursui taas

        Jos lämpö- ja öljynpainemittari sekoaa samaan aikaan, ei vika varmuudella ole antureissa tai sen johdossa, vai kuvitteletko että molempien anturien johdot toimii jotenkin synkronisoidusti.

        Vika täytyy olla mittarien päässä, joko maadoituksessa, tai virtakosketuksessa.


      • Näin se oikeasti on
        Puppua pursui taas kirjoitti:

        Jos lämpö- ja öljynpainemittari sekoaa samaan aikaan, ei vika varmuudella ole antureissa tai sen johdossa, vai kuvitteletko että molempien anturien johdot toimii jotenkin synkronisoidusti.

        Vika täytyy olla mittarien päässä, joko maadoituksessa, tai virtakosketuksessa.

        Signaalipiirin maadoituksessa se vika on, jommassa kummassa päässä, koneella tai mittaristolla, mutta sellaisessa kohdassa joka katkaisee signaalipiirin samaan aikaan lämpö- ja öljynpainemittarilta. Kun signaalipiiri katkeaa niin mittarit käyttäytyvät juuri noin, lämmöt tappiin ja öljynpaine nollaan.

        Mittareiden maadoitus ei kulje antureiden kautta vaikka R K-S niin väittääkin, se on signaalipiirin maadoitus.


      • ammattilainen tietää
        Näin se oikeasti on kirjoitti:

        Signaalipiirin maadoituksessa se vika on, jommassa kummassa päässä, koneella tai mittaristolla, mutta sellaisessa kohdassa joka katkaisee signaalipiirin samaan aikaan lämpö- ja öljynpainemittarilta. Kun signaalipiiri katkeaa niin mittarit käyttäytyvät juuri noin, lämmöt tappiin ja öljynpaine nollaan.

        Mittareiden maadoitus ei kulje antureiden kautta vaikka R K-S niin väittääkin, se on signaalipiirin maadoitus.

        mut R-K-S on FNM maahantuoja ja sä vaan joku toukohousu, niin sä oot kuitenkin väärässä vaikka olisit oikeassa.


      • Seiskari

        Mitenkäs tuo signaalipiirin maadoitus? Voisiko olla syynä? Mihin kohti konetta se on maadoitettu? Tuskin tuo yhden anturin maadoituksessa tuo vika on kun tuo oire esiintyy aina molemmissa mittareissa täsmälleen samanaikaisesti.


      • R K-S
        Seiskari kirjoitti:

        Mitenkäs tuo signaalipiirin maadoitus? Voisiko olla syynä? Mihin kohti konetta se on maadoitettu? Tuskin tuo yhden anturin maadoituksessa tuo vika on kun tuo oire esiintyy aina molemmissa mittareissa täsmälleen samanaikaisesti.

        Mittarien kytkentä on yksinkertainen. Virta tulee virtalukolta ja maadoitus menee anturin kautta koneen runkoon. Anturrin vastus muuttuu lämmön tai öljynpaineen muuttuessa. Jos et löydä vikaa yleismittarilla, niin pyydä joku sähkömies paikalle.


      • Seiskari_
        R K-S kirjoitti:

        Mittarien kytkentä on yksinkertainen. Virta tulee virtalukolta ja maadoitus menee anturin kautta koneen runkoon. Anturrin vastus muuttuu lämmön tai öljynpaineen muuttuessa. Jos et löydä vikaa yleismittarilla, niin pyydä joku sähkömies paikalle.

        Miten se on sitten mahdollista että nuo molemmat tilttaavat aina täsmälleen saman aikaisesti?


    • kontaktihärö

      Onko koneen maadoitus kunnossa, virtalukko?

      • Seiskari

        Kaikki muu kyllä toimii moitteettomasti.


      • Sähkömies
        Seiskari kirjoitti:

        Kaikki muu kyllä toimii moitteettomasti.

        Kaiva ne signaalipiuhat erilleen tai vedä uudet.
        Voi olla että johtonippu on saanut kosteutta ja piuhat ottaa vähän toisiinsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      133
      2616
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1514
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1357
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      353
      1288
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      108
      1198
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1085
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      13
      781
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      779
    9. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      749
    10. 55
      734
    Aihe