Tietäisikö kukaan mistä voi johtua, että otsikon venettä ajettaessa lämpömittari heittää välillä hetkellisesti viisarin tappiin ja samanaikaisesti öljynpainemittari menee nolliin? Öljynpainehälytys ei kuitenkaan hälytä eikä myöskään lämpötilasta tule hälyä.
Seiskari 242 + FNM 100
15
344
Vastaukset
Aloita vaikka ensin tarkistamalla mittaritaulun maadoitus.
- Seiskari
Mihinköhän se on yleensä veneissä maadoitettu? Moottoriin?
- Luullakseni ...
Akun miinusnapaan tai pääkatkaisimelle.
- Tep
Antureiden maadoituksessa on kosketushäiriö. Antureiden maadoitus on lenkitetty yhteen ja kun tulee katkos, siis ääretön vastus signaalipiiriin, niin mittarit käyttäytyvät juuri noin.
- Antureiden maadoitus
Eiks nuo kyseiset anturit ole ruuvattu lohkoon ?
Ei kai noissa antureissa mitään muuta maadoitusta edes ole, vai ?
- R K-S
Kyllä noissa vastauksissa on taas niin paljon "puppua".
!. Jos mittari lyö täysin "tappiin", niin johto on anturista irti tai muuten huono kosketus.
2. Se, että öljynpaine menee nolliin selviää ehkäsamalla.
3. Mittarien antureilla ei ole mitään maadoituskiskoa. Mttareiden maadoitus menee juuri noiden anturien kautta.
Kun on häiriö tai mitätahansa vikaa, niin kannattaa ensin kysyä moottorin maahantuojalta ja Seiskari veneen valmistajalta Tekno-Marinelta. T-M.llä on edelleen FNM moottoreiden huolto varaosat vaikka moottorien myytni on vaihtunut Hyundai SeasAll merkkiin.- Puppua pursui taas
Jos lämpö- ja öljynpainemittari sekoaa samaan aikaan, ei vika varmuudella ole antureissa tai sen johdossa, vai kuvitteletko että molempien anturien johdot toimii jotenkin synkronisoidusti.
Vika täytyy olla mittarien päässä, joko maadoituksessa, tai virtakosketuksessa. - Näin se oikeasti on
Puppua pursui taas kirjoitti:
Jos lämpö- ja öljynpainemittari sekoaa samaan aikaan, ei vika varmuudella ole antureissa tai sen johdossa, vai kuvitteletko että molempien anturien johdot toimii jotenkin synkronisoidusti.
Vika täytyy olla mittarien päässä, joko maadoituksessa, tai virtakosketuksessa.Signaalipiirin maadoituksessa se vika on, jommassa kummassa päässä, koneella tai mittaristolla, mutta sellaisessa kohdassa joka katkaisee signaalipiirin samaan aikaan lämpö- ja öljynpainemittarilta. Kun signaalipiiri katkeaa niin mittarit käyttäytyvät juuri noin, lämmöt tappiin ja öljynpaine nollaan.
Mittareiden maadoitus ei kulje antureiden kautta vaikka R K-S niin väittääkin, se on signaalipiirin maadoitus. - ammattilainen tietää
Näin se oikeasti on kirjoitti:
Signaalipiirin maadoituksessa se vika on, jommassa kummassa päässä, koneella tai mittaristolla, mutta sellaisessa kohdassa joka katkaisee signaalipiirin samaan aikaan lämpö- ja öljynpainemittarilta. Kun signaalipiiri katkeaa niin mittarit käyttäytyvät juuri noin, lämmöt tappiin ja öljynpaine nollaan.
Mittareiden maadoitus ei kulje antureiden kautta vaikka R K-S niin väittääkin, se on signaalipiirin maadoitus.mut R-K-S on FNM maahantuoja ja sä vaan joku toukohousu, niin sä oot kuitenkin väärässä vaikka olisit oikeassa.
- Seiskari
Mitenkäs tuo signaalipiirin maadoitus? Voisiko olla syynä? Mihin kohti konetta se on maadoitettu? Tuskin tuo yhden anturin maadoituksessa tuo vika on kun tuo oire esiintyy aina molemmissa mittareissa täsmälleen samanaikaisesti.
- R K-S
Seiskari kirjoitti:
Mitenkäs tuo signaalipiirin maadoitus? Voisiko olla syynä? Mihin kohti konetta se on maadoitettu? Tuskin tuo yhden anturin maadoituksessa tuo vika on kun tuo oire esiintyy aina molemmissa mittareissa täsmälleen samanaikaisesti.
Mittarien kytkentä on yksinkertainen. Virta tulee virtalukolta ja maadoitus menee anturin kautta koneen runkoon. Anturrin vastus muuttuu lämmön tai öljynpaineen muuttuessa. Jos et löydä vikaa yleismittarilla, niin pyydä joku sähkömies paikalle.
- Seiskari_
R K-S kirjoitti:
Mittarien kytkentä on yksinkertainen. Virta tulee virtalukolta ja maadoitus menee anturin kautta koneen runkoon. Anturrin vastus muuttuu lämmön tai öljynpaineen muuttuessa. Jos et löydä vikaa yleismittarilla, niin pyydä joku sähkömies paikalle.
Miten se on sitten mahdollista että nuo molemmat tilttaavat aina täsmälleen saman aikaisesti?
- kontaktihärö
Onko koneen maadoitus kunnossa, virtalukko?
- Seiskari
Kaikki muu kyllä toimii moitteettomasti.
- Sähkömies
Seiskari kirjoitti:
Kaikki muu kyllä toimii moitteettomasti.
Kaiva ne signaalipiuhat erilleen tai vedä uudet.
Voi olla että johtonippu on saanut kosteutta ja piuhat ottaa vähän toisiinsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as893554Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253093- 563054
- 612875
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.642700Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542697On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle612424Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802281- 452132
- 692128