Ikävä mummoa

jyrkkiii

Tosiaan en ole perheriitojen takia nähnyt mm mummoani 10 vuoteen. Olen nyt 18v ja juuri kortin sekä oman auton saanut. Nyt pitäisi keksiä vanhemmille syy miksi olen poissa kotoa koko päivä. Pelkästään ajomatkoihin menee 5h 2.5h suuntaan. Toki kun lähden aamulla 9 aikaan matkaan niin voitan sillä useamman tunnin koska vanhemmat ovat töistä klo 15 asti. Olen miettinyt että valehtelen menevän kaverille esim koska kaverin auto on hajonnut ja tarvii auttaa sitä. Ideoita otetaan vastaan mitä valehtelen vanhemmille.

13

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärän sinua

      Sinä poika ole 18-vuotias täysikäinen mies,enpä päätäni vaivais,tollasilla asiolla. Nostan sulle hattua,kun uskallat mennä 10-vuoden päästä tapaamaan mummoasi,joka sulta on riisttetty. On tämän maailman ihmiset häiriinyneet vai hullujako lie,kun aikuiset ihmiset,tekevät omista lapsistaan kiista/kostonkapuloita, omien riitojensa vuoksi.Kerro mummille terkkuja, aja varovasti.

      • jyrgisti

        Voi hyvänen aika :D 18v on täysi-ikäinen. Vapaa menemään vaikka baariin, ei siihen lupaa tai valehtelua tarvita. Luultavasti tapaaminen mummon kanssa tulee olemaan pettymys. Ruusunpunaisilla lasien läpi luulet kohtaavasi mukavan mummon. Todellisuudessa siellä odottaa rääväsuu harakka, joka haukkuu sinut ja perheesi... voi jyrki poikaa, joudut palaamaan äitisi helmoihin.


    • herttainen mummi.

      Jospa se onkin toisinpäin,Jyrki poikaa odottaa siellä lämmin lupsakka mummi. Kylläkai 8-vuotias muistaa jotakin mummistaan. Ei ne aina asiat ole niinkuin katkerat vanhemmat sanovat. On ikävää jos jollakin on rääväsuu harakka mummo.... Minulla on mukava mummi.

      • jyrgisti

        Kukaan ei katkaise välejä monen vuoden ajaksi omaan lupsakkaan herttaiseen äitiin/anoppiin. Joten v-mäinen ämmä siellä odottaa.


      • vastavurovaikutus?
        jyrgisti kirjoitti:

        Kukaan ei katkaise välejä monen vuoden ajaksi omaan lupsakkaan herttaiseen äitiin/anoppiin. Joten v-mäinen ämmä siellä odottaa.

        Minulla oli mukava mummi.Kyllä se on nähty,kuinka äidit/anopit /appi-ukot avopesevät/myrkyttävät omien lastensa päät. Yksinhän ihminen ei riitele,kyllä siihen tarvitaan kaksi. Joku ei vaan huomaa,että isoin malka omassa silmässä......Sitten huomataan,jos huomataan ,kun muorilla/papalla kaksi metriä multaa päällä,silloin se on jo myöhästä. Ei ne yksinäiset mummit/papat jotka unohutetaan,kaupunkikäppään,hoitolaitokseen yhteiskunnanhoidettavaksi kaikki pahoja ole. Nykyihmiset on vain itsekeskeisiä,vastuuntunnottomia,ei se minulle kuulu,jne. Helpollahan sitä pääsee,kuin ei välitä eikä osata etes hävetä....30-vuotta työnipuolesta seurannut tätäpuolta.


      • pahan palkka
        vastavurovaikutus? kirjoitti:

        Minulla oli mukava mummi.Kyllä se on nähty,kuinka äidit/anopit /appi-ukot avopesevät/myrkyttävät omien lastensa päät. Yksinhän ihminen ei riitele,kyllä siihen tarvitaan kaksi. Joku ei vaan huomaa,että isoin malka omassa silmässä......Sitten huomataan,jos huomataan ,kun muorilla/papalla kaksi metriä multaa päällä,silloin se on jo myöhästä. Ei ne yksinäiset mummit/papat jotka unohutetaan,kaupunkikäppään,hoitolaitokseen yhteiskunnanhoidettavaksi kaikki pahoja ole. Nykyihmiset on vain itsekeskeisiä,vastuuntunnottomia,ei se minulle kuulu,jne. Helpollahan sitä pääsee,kuin ei välitä eikä osata etes hävetä....30-vuotta työnipuolesta seurannut tätäpuolta.

        Kyllä ihminen osaa olla niin hankala, ettei kukaan halua pitää yhteyttä. Ei lapset, ei niiden puolisot, ei edes omat siskot ja sisarusten lapset eikä naapurit. Hyvä vain, että paha saa palkkansa ja jää yksin.


      • yksi hoitaja
        vastavurovaikutus? kirjoitti:

        Minulla oli mukava mummi.Kyllä se on nähty,kuinka äidit/anopit /appi-ukot avopesevät/myrkyttävät omien lastensa päät. Yksinhän ihminen ei riitele,kyllä siihen tarvitaan kaksi. Joku ei vaan huomaa,että isoin malka omassa silmässä......Sitten huomataan,jos huomataan ,kun muorilla/papalla kaksi metriä multaa päällä,silloin se on jo myöhästä. Ei ne yksinäiset mummit/papat jotka unohutetaan,kaupunkikäppään,hoitolaitokseen yhteiskunnanhoidettavaksi kaikki pahoja ole. Nykyihmiset on vain itsekeskeisiä,vastuuntunnottomia,ei se minulle kuulu,jne. Helpollahan sitä pääsee,kuin ei välitä eikä osata etes hävetä....30-vuotta työnipuolesta seurannut tätäpuolta.

        Minä olen huomannut pitkän työurani aikana. On vanhuksia, joita muistaa lapset ja lastenlapset. Ystävät ja naapurit soittelee ja käy niin kauan, kuin oma kunto sen sallii. Sitten on vanhukset, joita ei muista kukaan. Minusta tämä kertoo, minkälainen vanhus on aikaisemmin ollut. Usen 80v vanhuksen lapsenlapset on perheellisiä ja hänellä on jo lapsenlapsenlapsia ja kukaan ei käy.


      • Kertokaa
        pahan palkka kirjoitti:

        Kyllä ihminen osaa olla niin hankala, ettei kukaan halua pitää yhteyttä. Ei lapset, ei niiden puolisot, ei edes omat siskot ja sisarusten lapset eikä naapurit. Hyvä vain, että paha saa palkkansa ja jää yksin.

        Minkälainen ihminen on paha hankala vaikee,miten se ihmisessä ilmenee? Olen toiminut vuosikymmeniä hoitajana. Dementia asukit on kyllä joskus vaikeita,nehän onkin lapsentasolla. Mutta onko ihminen tahallaan ilkee. ? Hänen täytyy olla tunnevammainen,sekin on sairaus? Paha saa palkkansa???? Mutta jos sinulle joku toivoo/sanoo paha saa palkkansa? Eikö se tunnu pahalta?


      • ymmärrys sinulla o
        Kertokaa kirjoitti:

        Minkälainen ihminen on paha hankala vaikee,miten se ihmisessä ilmenee? Olen toiminut vuosikymmeniä hoitajana. Dementia asukit on kyllä joskus vaikeita,nehän onkin lapsentasolla. Mutta onko ihminen tahallaan ilkee. ? Hänen täytyy olla tunnevammainen,sekin on sairaus? Paha saa palkkansa???? Mutta jos sinulle joku toivoo/sanoo paha saa palkkansa? Eikö se tunnu pahalta?

        Millainen on paha ihminen? Ota ne ruusunpunaiset lasit pois päästä. Jos mukava ihminen dementoituu ja luonne muuttuu, tuskin kukaan pahana tai hankalana pitää. Eiköhän nykyään moni ymmärrä, että ihminen voi dementoitua. Lapset, ystävät ja naapurit ei unohda. Pahansuopaisen pahaa puhuvan ja ilkeitä tekevän ihmisen ei tarvitse edes dementoitua, kun kukaan ei sen seurassa viihdy. Kukaan ei halua sitä kylään jne. Ja luetko sinä iltalehtiä? Alibia? Mieti sitten uudelleen, onko pahoja ihmisiä.


    • Mummo odottaa

      Ei sitten kukaan hoksannut antaa neuvoja miten vanhemmille narrataan. Katso netistä jokin musiikki- tms. tapahtuma, jota menet kasomaan. Ota vähän selvää jos kyselevät jälkeenpäin. Tai entä jos kertoisit että haluat vain lähteä käymään jossakin kaupungissa/pitäjässä/paikassa/nähtävyydessä, jossa et ole käynyt lainkaan tai pitkään aikaan. Nokkeluutta vähän, hyvä siitä tulee.

      • loosermummo

        Ajat muuttuu! 18v ei enää lupia kysele vanhemmilta, koska on täysi-ikäinen.Moni asuu jo opiskelun takia omillaan. Kaverit on tuossa vaiheessa tärkeitä, ei vanhemmat tai mummot. Apua ei enää kysellä suomi24, vaan facessa erilaisissa suljetuissa ryhmissä :)


    • Varovaisesti aluksi

      Oma auto, oma ajokortti, oma aika. Lähdet lauantai-aamuna aikaisin, ajelet mummolaan, ilmoitat hänelle tulostasi ajoissa, viet kahvipaketin ja kukkia, olet perillä vain hetken, jos tilanne on ankea. Kysyt saatko pitää yhteyttä, koska sinä et ole riidoissa kenenkään kanssa.
      Älä mene mukaan riidan historiaan, kuuntele, mutta älä kommentoi, koska asioitten aikana olet ollut alle 8 vee. Et voi ottaa kantaa, ja sano se.

    • Mummo odottaa

      Kerropa nyt aloittaja miten vierailu sujui. Kiinnostaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      917
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe