Sain parannuksen armon 4 vuotta sitten ja löysin Jumalan valtakunnan ja sain syntini anteeksi. Kaikki olisi ihan hyvin tässä talostellessa ja omistaessa yhteistä rakkautta, vaan yksi asia on alkanut vaivaa minua yhä enemmän ja enemmän: omakohtainen suhde Jeesukseen Kristukseen. Aina on seurakunta kaikessa mukana. Tuntuu kuin seurakunta korvaisi kaikessa Jeesuksen Kristuksen. Joskus mietin, että kuinka tärkeä tai ei tärkeä Jeesus Kristus onkaan minulle, kun seurakunta on aina se huolehtija kaikkinensa ja tuntuu, että tärkeää oli vain Kristuksen sovintokuolema ja ylösnousemus ja nyt tavallaan hiljaa odottamassa viimeistä tuomiota. Olisiko väärin uskoa niinkuin monet epäuskoiset, että Jeesus Kristus voisi olla ihmisen rinnalla, läheinen niinkuin saattomies. Voisin kertoa Hänelle ajatukseni ja toiveeni ja käydä kaikki se sama läpi Hänen kanssaan, minkä seurakunnan kanssa. Jospa Hän olisikin ihan tässä vieressäni ja saisin kulkea Hänen kanssaan yhdessä ja Hän hoitaisi ja vahvistaisi minua uskossani niin kuin seurakunta. Silloin voisin tuntea sisälläni Raamatun sanan lailla, että HÄN ELÄÄ myös minussa, eikä vain seurakunnassa. Hän ei ole kuollut ja jossain ylhäällä, vaan elävänä täällä alhaalla maan päällä. Tiedän nyt, että joku sanoo, että olet feikki, että näinhän me juuri uskomme, että Jeesus Kristus on Henkensä kautta omissaan niin seurakunnassa kuin henkilökohtaisesti yksityisissä uskovaisissaan. "Tuon pitäisi olla sinulle ihan selvää". Kyllä kyllä, mutta kaikesta huolimatta kaipaisin oikein läheistä henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen Kristukseen, että tuntisin, että Hän olsi ensisijainen välimieheni, Hän olisi ensisijainen syntien anteeksiantajani ja Hän olisi ensisijainen Saattomieheni.
Apua!
11
413
Vastaukset
- Nemathub
Ei tule mieleenkään ajatella sinua feikiksi. Sillä niin moni muukin on kohdannut tuon saman asian. "Älä pidä muita jumalia..." on eräällä tavalla realisoitunut tässä. Seurakunnasta on tullut Jumala ja sen opista usko. Harhassa siis...
- trew22
Omavanhurskaus on syntiä, sanovaari vainaa... aikanaan...
- 33+44
Tyydy Jumalan armoon ja kuuntele seuroissa,kun siellä saarnataan Jeesuksesta
Kristuksesta. Luovu omasta vanhurskaudestasi ja ymmärrä,jos Jeesus Pyhän
Hengen kautta vaikuttaa uskovaisessa,niin se vaikuttaa myös seurakunnassa,
joka koostuu uskovaisista. Sinua on jo Jeesus lähellä Senja, koska sinulla on Jumalan antama rakkaus totuuteen. "Minä olen tie- totuus ja -elämä":Sanoi Jeesus.
- etsivä-xx
Turhaan täällä huutelet. Ei täällä palstalla ole oikeasti mitään. Eikä tänne nimellä kirjoita kukaan oikeasti. Samaa tekstiä tulee, joka kerta kun tänne ilmaantuu "nimi".
Etkö sinä ihmisparka löydä jo pois tältä palstalta. Aina on seurakunta sinun vaivanasi. Uudestaan ja uudestaan. Jos seurakunta sinua niin vaivaa niin vakeaa on. Nimittäin seurakunta on evl kirkossa aina kun menet messuun. Seurakunta on kun menet vapaakirkkoon ja seurakunta on saalemseurakunnassakin.
"Tuntuu kuin seurakunta korvaisi kaikessa Jeesuksen Kristuksen. Joskus mietin, että kuinka tärkeä tai ei tärkeä Jeesus Kristus onkaan minulle, kun seurakunta on aina se huolehtija kaikkinensa ja tuntuu, että tärkeää oli vain Kristuksen sovintokuolema ja ylösnousemus ja nyt tavallaan hiljaa odottamassa viimeistä tuomiota. Olisiko väärin uskoa niinkuin monet epäuskoiset, että Jeesus Kristus voisi olla ihmisen rinnalla, läheinen niinkuin saattomies. Voisin kertoa Hänelle ajatukseni ja toiveeni ja käydä kaikki se sama läpi Hänen kanssaan, minkä seurakunnan kanssa. Jospa Hän olisikin ihan tässä vieressäni ja saisin kulkea Hänen kanssaan yhdessä ja Hän hoitaisi ja vahvistaisi minua uskossani niin kuin seurakunta. Silloin voisin tuntea sisälläni Raamatun sanan lailla, että HÄN ELÄÄ myös minussa, eikä vain seurakunnassa. Hän ei ole kuollut ja jossain ylhäällä, vaan elävänä täällä alhaalla maan päällä."
Puretaan vähän
"että tärkeää oli vain Kristuksen sovintokuolema ja ylösnousemus ja nyt tavallaan hiljaa odottamassa viimeistä tuomiota. "
Miten ihmeessä ei kuulosta ollenkaan vanhoillislestadiolaiselta opetukselta. Vaikka kriitinen olenkin en ole kylläkään tällasita kuvaa saanut koskaan.
"Olisiko väärin uskoa niinkuin monet epäuskoiset, että Jeesus Kristus voisi olla ihmisen rinnalla, läheinen niinkuin saattomies. Voisin kertoa Hänelle ajatukseni ja toiveeni ja käydä kaikki se sama läpi Hänen kanssaan, minkä seurakunnan kanssa."
Tässä ole siinä mielessä oikeassa että vanhoillislestadiolainen seurapuhe mieluummin puhuu ihmisistä niistä maallisista saattomiehistä ja se että pysyy uskomassa on kovasti usein kiinnitety tähän ihmisryhmään. Minä evl seurakunnan kasvattina luotan siihen että Krsitus on rinnallakulkija kuten oli Emmauksen tien kulkijoillekin. Minäkin kaipaan niitä Kristuskeskeisiä puheita, niitäkin on mutta paljon on muutakin. On nimittäin niin paljon helpompaa pitää tunnin puhe tästä kun puhua Kristuksesta meissä. V Palolan kaste-aiheisissa puheissa on tästäkin puhuttu, valitattavasti ei ole netissä. Kilvoittelussa on läsnä myös Kristus meissä. kaksiosainen uskovainen. Siitä tullaan vaikeaan käsitteeseen pyhittyminen.
" HÄN ELÄÄ myös minussa, eikä vain seurakunnassa. Hän ei ole kuollut ja jossain ylhäällä, vaan elävänä täällä alhaalla maan päällä. "
Sinulla on "seurakunta trauma". Seurakunta mörkönä mielessäsi. Ei Kristus ole seurakunnassaan muuten kuin uskovaisten uskossa. Jos Kristus ei olisi meissä ei olisi seurakuntaakaan. "kaikesta huolimatta kaipaisin oikein läheistä henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen Kristukseen" Nyt on huonosti asiat mutta syy ei ole vanhoillislestadiolaisuudessa. Jos uskovainen ei tunne henkilökohtaista suhdetta Jeesukseen Kristukseen, ei sitten voi olla uskoakaan. Ulkoa päin tulleena en oikein ymmärrä parannusta ilman Kristusta. En ole sellaista kokenut siis parannusta ilman Kristusta kun nimenomaan Kristuksen sanassa on se parannuksen sanoma, se missä on vikaan mennyt syvällä sisimmässään.
Palaileppa nyt lukemaan vielä vähän Raamattua ja luterilaisia tunnustuskirjoja.
Gal.2
20 Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani. [2. Kor. 5:15 ]
Jos nyt sattumalta olisitkin vl suosittelisin sinulle keskustelua vl papin kanssa. Niin perusasiasta uskon (siis uskon teologian) kannalta on kysymys. Ei voi olla parannusta ja uskoa ilman Kristuksen olemista meissä. Täysi mahdottomuus. Vain kalvinisti uskoo Jeesuksen olevan poissa taivaassa, luterilaienen tai vanhojen kirkkojen kristitty ei voi koskaan niin uskoa.- etsivä-xx
Vielä jatkan siitä mikä seurojen alussa lausuttu pitää sisällään.
2. Piet. 1:2
Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
Tämä ei tarkoita sitä että opillisesti tuntisimme hänet.
Ei niin sanota ihan "lämpimikseen", ainakaan se ei ole ollut tarkotus kun ne ovat seurojen alkuun vakiintuneet. Pysähdy miettimään mitä niillä tarkoitetaan.
ja teksti jatkuu (33/38 tekstit)
3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,
5 niin pyrkikää juuri sentähden kaikella ahkeruudella osoittamaan uskossanne avuja, avuissa ymmärtäväisyyttä,
6 ymmärtäväisyydessä itsenne hillitsemistä, itsenne hillitsemisessä kärsivällisyyttä, kärsivällisyydessä jumalisuutta,
7 jumalisuudessa veljellistä rakkautta, veljellisessä rakkaudessa yhteistä rakkautta.
8 Sillä jos teillä on nämä ja ne yhä enenevät, niin ne eivät salli teidän olla toimettomia eikä hedelmättömiä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa.
9 Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.
10 Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
11 sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.
12 Sentähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on.
Joskus ilmeisesti oli tarpeen että puhuja pysähtyisi jo tähän alkupuheeseen ja avaisi sen kuulijoilleen. Voisi olla uskon kannalta hyödyllisempi kuin puoli tuntia asiosta, joita "emme tahdo".
Siinä suhteessa olen kanssasi samaa mieltä, pohjimmiltaan se on "Kristus meissä" joka pitää meitä erossa synneistä ei listata erilaisista asioista.
- VL-nainen
Kristuksen löydät vähimmistä veljistäsi ja sisaristasi, ja hänen seurakunnastaan, joka on hänen ruumiinsa, ja niistä uskovaisista, jotka Kristus on lähettänyt. Joka heitä kuulee (=on kuuliainen heidän julistamalleen Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästölle ja Raamatun mukaiselle uskonopille), se kuulee Kristusta:
Matt. 25:40
Niin vastaa kuningas ja sanoo heille: totisesti sanon minä teille: sen minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä minun veljistäni, sen te teitte minulle.
Luuk. 10:16
Joka teitä kuulee, se minua kuulee, ja joka teidät katsoo ylön, se katsoo ylön minun; mutta joka minun katsoo ylön, hän katsoo ylön sen, joka minun lähetti.
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo sen, joka minun lähetti, hänellä on ijankaikkinen elämä, ja ei hän tule tuomioon, vaan menee kuolemasta elämään.
Miten siis Kristusta kuullaan, eli miten ollaan Kristukselle kuuliaisia?:
Vastaus: Olemalla niille kuuliainen, jotka Kristus lähetti julistamaan Hänen sanaansa, synninpäästöään ja terveellistä Raamatun mukaista oppiaan.
Joh. 20:
21 Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22 Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23 Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Ilm. 22:
17 Ja henki ja morsian sanovat: tule. Ja joka kuulee, se sanokaan: tule. Joka janoo, se tulkaan, ja joka tahtoo, se ottakaan elämän vettä lahjaksi.
Uskovaisen Pyhän Hengen valtuudella julistaman Jumalan valtakunnan evankeliumin synninpäästön eli "elämänveden" vastaanottaminen totisella katumuksella on ainoa keino uudestisyntyä. Tämä on siis juuri, kuten Herra Jeesus sanoi: VEDESTÄ JA HENGESTÄ SYNTYMISTÄ.
2. Kor. 4:3
Jos nyt meidän evankeliumimme on peitetty, niin se on niille peitetty, jotka kadotetaan,
Joh. 3:
3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Ei kukaan voi olla hengellisesti elävä ilman Pyhää Henkeä. Uudestaansyntyessään hengellisesti, ihminen saa Pyhän Hengen.
Se joka on kuollut hengellisesti, sen on synnyttävä siis uudestaan hengellisesti, jotta hän voisi pelastua syntiensä tuomiolta.
Kaikki ovat alustansa alkaen hengellisesti eläviä, eli he ovat alussansa syntyneet jo ensimmäisen kerran hengellisesti, sillä kaikki on valmistettu Kristuksen kautta. Mutta reilu enemmistö ihmisistä kohtaa jossakin vaiheessa hengellisen kuoleman. Ja näiden hengellisesti kuolleiden on synnyttävä uudestaan hengellisesti, eli "uudestisynnyttävä", jotta he voisivat pelastua.
1. Kor. 3:
6 Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala antoi kasvun. [Ap. t. 18:11,24,27; 1. Kor. 4:15]
7 Istuttaja ei siis ole mitään, ei myöskään kastelija, vaan kaikki on Jumalan kädessä, hän suo kasvun.
Kristuksen evanlkeliumilla uudestisynnytetty eli Jumalan valtakuntaan istutettu ihminen tarvitsee sitten vielä kasteluakin, jotta säilyisi uskomassa. Tähän kasteluunkin kuuluu tärkeimpänä se synninpäästö ja sen lisäksi neuvon, nuhteen ja opetuksen sanat, sekä kasteen ja ehtoollisen sakramentit, jotka myöskin vahvistavat elävää uskoa.
1. Kor. 1:17
Eihän Kristus lähettänyt minua kastamaan vaan julistamaan evankeliumia, ei kuitenkaan viisain puhein, koska Kristuksen risti silloin menettäisi merkityksensä.
1. Kor. 4:15
Vaikka teillä Kristukseen uskovina olisi tuhansia kasvattajia, teillä on vain yksi isä. Minähän teidät olen evankeliumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen uskoviksi. [1. Kor. 3:5 ]
1. Kor. 9:16
Siinä, että julistan evankeliumia, ei ole mitään ylpeilemistä, sillä minun on pakko tehdä sitä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
Room. 1:16
Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille.
Room. 1:1
Paavali, Kristuksen Jeesuksen palvelija, kutsuttu apostoliksi ja valittu julistamaan Jumalan evankeliumia, tervehtii kaikkia Roomassa olevia Jumalalle rakkaita ja hänen kutsumiaan pyhiä.
Gal. 1:7
Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. [Ap. t. 15:1; 2. Kor. 11:4]- VL-nainen
ON VAIN YHDENLAINEN OIKEA EVANKELIUMI, JOKA TUO PELASTUKSEN:
Gal. 1:8
Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme -- vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli -- hän olkoon kirottu. [1. Kor. 16:22]
Gal. 1:9
Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu.
Kristuksella on vain yksi ainoa oikea globaali seurakunta täällä maan päällä. Kristuksen seurakunta on hänen ruumiinsa.
Kol. 3:15
Ja Jumalan rauha hallitkoon teidän sydämissänne, johonka te myös kutsutut olette yhteen ruumiiseen, ja olkaat kiitolliset.
- 59+44
#### Kristuksella on vain yksi ainoa oikea globaali seurakunta täällä maan päällä. Kristuksen seurakunta on hänen ruumiinsa. #####
Hienoa! Missä se on? Menen sinne! Anna äkkiä osoite! Kiitos jo etukäteen! - etsivä-xx
Senja Holoppa.
Kun Jeesus on mielestäsi hukassa mitäpä jos kuutelisit Ranuan seurojen tämän päivän puheen Mauno Soronen
http://www.rakro.net/wp-content/uploads/2014/07/Mauno_Soronen_fi_27_07_2014.mp3
Minun sydämeeni se upposi. Se oli tämän päivän puhe. Siien on hyvä lopettaa tältä päivältä.- Evluttilainen..
Sorosen puhe oli todella siihen uskon ytimeen istuva kuolematonta sielua ravitseva puhe.
Kaarivaaran ensimmäinen puhe oli myös puhutteleva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664500
- 1053505
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373208Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262628- 472523
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52139- 222014
- 1971913
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951552Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91418