Maisteriksi vuodessa kun alla on opintoja?

Mietin....

Olen suorittanut tarkalleen ottaen 155 op, maisteriksi siis vaaditaan 300 op.
Olen kokopäiväisessä työssä. Kaiken olen tehnyt työni ohella (lisäksi on yksi lapsi, harrastuksia, iso ok-talo jne....)

Nyt mietin, jos ottaisin vuoden opintovapaata töistä, olisikohan mahdollista puristaa loput melkein 150 op vuodessa.. Mitä mieltä olette?
Ja tutkinto olisi HTM.

Suositusaikahan tuolle olisi jopa 2.5 vuotta mutta mielestäni näitä suorittaa silti paljon nopeammassa tahdissa...
Onko ketään joka olisi suorittanut noin 150 op vuoden aikana?
Olisin valmis sitoutumaan vuodeksi aivan kokopäiväisesti opintoihin. Olen nopea ja minulla on kohtalaisen "terävät hoksottimet". :D

9

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suunnittele

      Vähintään 145 op lukuvuodessa? Ja kandi vielä puuttuu. En tunne alaasi, ehkä siellä on tuollainen mahdollista.

      Tutki opintovaatimukset ja suunnittele opintosi. Siinä näet, onko tavoitteesi teoriassakaan mahdollinen saavuttaa.

      Ehkä kannattaa joka tapauksessa ottaa vuosi opintovapaata ja tehdä niin paljon opintoja kuin pystyy. Vuoden kuluttua on sitten maisterin paperit ainakin lähempänä, jos ei vielä taskussa.

    • 150 op=4000 tuntia

      Päätoiminen opiskelu tarkoittaa 30 op lukukaudessa, eli 60 op lukuvuodessa. Käytännössä voi tehdä enemmän lukukausien aikana venyttämällä päivää ja opiskelemalla lisäksi viikonloppuina ja kesällä. Itse olen onnistunut tekemään 75 op lukuvuodessa, mutta en opiskellut viikonloppuisin enkä kesä-heinä-elokuussa. Opiskelupäivän pituus oli yleensä 9-20, välissä ruokatauko ja joitakin välitunteja. Pari kertaa käytin päiväaikaa muuhun ja jouduin lukemaan tenttiin yöllä.

      Reunaehtoja asettaa läsnäoloa vaativien kurssien sovittaminen lukujärjestykseen. Minusta 150 op vuodessa kuullostaa hurjalta urakalta, mutta en pidä sitä mahdottomana, jos luovut muusta elämästä vuodeksi ja käytät viikonloput ja kesän opiskeluun. Laskennallisesti 1,5 op edellyttää 40 tunnin työmäärää, eli 150 op edellyttää 4000 tunnin työmäärää. Varaa kalenteristasi sen verran tunteja. Vuodessahan on 8760 tuntia, joten kyllä ne mahtuu, ja jää vielä aikaa syömiseen ja nukkumiseen, mutta ei sitten tosiaan paljon muuhun.

    • ohhohh

      Aika hurja on tavoite, 150 op vuodessa! Ei onnistu monelta, tuskin keltään. Jos joku sellaiseen pystyy, se ei taatusti roiku näillä palstoilla.

      Tässä voi tulla ihan tekniset rajat vastaan. Vuosi kandiseminaaria ja toinen vuosi graduseminaaria. Tai mitäpä minä tiedän tutkinnostasi. Ehkä se on tuollainen vasemmalla kädellä huitaistava. 150 op on kuitenkin niin paljon, että itse varaisin kaksi vuotta ja sittenkin saa opiskella tosi tehokkaasti.

      Jos 150 op onnistuisi vuodessa, niin kyllä sitä olisi jo kauan sitten vaadittu kaikilta. Tavoitehan on 60 op, ja useimmat ihan fiksut eivät yllä siihenkään, vaikka ei ole muita velvollisuuksia.

      Ehkä aloituksesi olikin provo.

    • Entäpä 1,5 vuotta ...?

      Syksyllä proseminaari ja 50 op muita opintoja. Tarkoittaa pitkiä päiviä ja viikonloppuja sekä yöllisiä tenttiin lukemisia. Kandityö valmiiksi joululoman aikana. Mieti alustava aihe jo nyt, käy kirjastossa katsomassa muiden tutkielmia, niistä saa ideoita.

      Keväällä graduseminaari ja n. 50 op muita opintoja. Kesällä gradu valmiiksi ja loput tentit elokuussa.

      Voi olla, että laitos vaatii "istumaan" seminaareissa vuoden; silloin jatkat keväällä proseminaaria, mutta jos kandityösi valmistuu tammikuussa, pääset varmaan mukaan kevään graduseminaariinkin. Voit joutua lusimaan sen loppuun seuraavana syksynä, vaikka gradusi valmistuisi kesällä. Ohjelma on tiukka, älä saa flunssaa tms. joka voi hidastaa tahtia. Varaudu henkisesti siihen, että seuraavalle syksylle jää töiden ohessa suoritettavaksi jotain rippeitä, esim. uusintatenttejä.

      Opintovapaaata saa hakea toisenkin vuoden ...

    • Ei mahdotonta

      En pidä mahdottomana. Olen KTM ja suoritin tutkinnon aikoinaan 2.5 vuodessa.
      Tiedän jopa yhden joka suoritti KTM kahdessa vuodessa. Ja joitakin jotka pusersivat sen 3 vuodessa. Siis päätoimisesti.
      Eipä se HTM varmasti ole vaikeampi tutkinto mitä KTM.

    • Vm 1966

      Luultavasti sinun pitää pyrkiä johonkin yliopistoon suorittamaan tuo maisterin tutkinto.

      Itselläni on suoritettuna 180 op, jotka kaikki olen suorittanut avoimessa korkeakoulussa ( 2 cumua muita opintoja). Hain viimeisimmässä haussa filosofian laitokselle ja pääsin suoraan aikaisempien suoritusten perusteella (ilman pääsykoetta). Tarkoitus on syksyllä suorittaa kandin tutkinnosta puuttuvat opintopisteet, työn ohella. Maisterin tutkintoakin olen miettinyt ja se vaatisi sitten jo kokopäiväistä opiskelua, ainakin ajoittain.

      Aika vaativaa on jos vuodessa tuon 150 op suoritat, mutta ei se mahdotonta ole.

      • Opintohaukka

        Järjestetäänkö kaikki tarvittavat kurssit joka vuosi? Miksei kukaan ajattele sitä, ettei valtiolla ole varaa järjestää kaikkia kursseja riittävästi ja monen opinnot venyvät siitä syystä!


      • riittäskö
        Opintohaukka kirjoitti:

        Järjestetäänkö kaikki tarvittavat kurssit joka vuosi? Miksei kukaan ajattele sitä, ettei valtiolla ole varaa järjestää kaikkia kursseja riittävästi ja monen opinnot venyvät siitä syystä!

        Aika harva, tuskin kukaan, aikoo tai pystyisikään suorittamaan kaikkia kandin tai maisterin tutkinnon kursseja vuodessa. Joten eiköhän se riitä, kun kaikki kurssit on suoritettavissa parissa vuodessa. Jos siinä vielä jää voimia ja aikaa yli, voi lähteä juoksemaan maratoneja tai käydä vapaaehtoisena viihdyttämässä yksinäisiä mummoja ja vaareja.


    • MJTKX

      Itse suoritin opintovapaalla viime lukuvuoden aikana kohtuullisella menestyksellä 90 op. Kaksi pientä lasta, joten kaikki opiskelu, luennoilla istuminen, kirjoitushommat, lukeminen tapahtui arkisin klo 8-16. Iltaisin lasten mentyä nukkumaan ei yksinkertaisesti jaksa enää. Jos sinä jaksat, ja pystyt vaikka kirjatenttimään osan, niin ei kai tavoitteesi täysin mahdoton ole. Itse suoritan kasvatustieteen tutkintoa, joten vaikea arvioida ihan muun alan opintoja...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe