Maisteriksi vuodessa kun alla on opintoja?

Mietin....

Olen suorittanut tarkalleen ottaen 155 op, maisteriksi siis vaaditaan 300 op.
Olen kokopäiväisessä työssä. Kaiken olen tehnyt työni ohella (lisäksi on yksi lapsi, harrastuksia, iso ok-talo jne....)

Nyt mietin, jos ottaisin vuoden opintovapaata töistä, olisikohan mahdollista puristaa loput melkein 150 op vuodessa.. Mitä mieltä olette?
Ja tutkinto olisi HTM.

Suositusaikahan tuolle olisi jopa 2.5 vuotta mutta mielestäni näitä suorittaa silti paljon nopeammassa tahdissa...
Onko ketään joka olisi suorittanut noin 150 op vuoden aikana?
Olisin valmis sitoutumaan vuodeksi aivan kokopäiväisesti opintoihin. Olen nopea ja minulla on kohtalaisen "terävät hoksottimet". :D

9

493

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suunnittele

Vähintään 145 op lukuvuodessa? Ja kandi vielä puuttuu. En tunne alaasi, ehkä siellä on tuollainen mahdollista.

Tutki opintovaatimukset ja suunnittele opintosi. Siinä näet, onko tavoitteesi teoriassakaan mahdollinen saavuttaa.

Ehkä kannattaa joka tapauksessa ottaa vuosi opintovapaata ja tehdä niin paljon opintoja kuin pystyy. Vuoden kuluttua on sitten maisterin paperit ainakin lähempänä, jos ei vielä taskussa.

• 150 op=4000 tuntia

Päätoiminen opiskelu tarkoittaa 30 op lukukaudessa, eli 60 op lukuvuodessa. Käytännössä voi tehdä enemmän lukukausien aikana venyttämällä päivää ja opiskelemalla lisäksi viikonloppuina ja kesällä. Itse olen onnistunut tekemään 75 op lukuvuodessa, mutta en opiskellut viikonloppuisin enkä kesä-heinä-elokuussa. Opiskelupäivän pituus oli yleensä 9-20, välissä ruokatauko ja joitakin välitunteja. Pari kertaa käytin päiväaikaa muuhun ja jouduin lukemaan tenttiin yöllä.

Reunaehtoja asettaa läsnäoloa vaativien kurssien sovittaminen lukujärjestykseen. Minusta 150 op vuodessa kuullostaa hurjalta urakalta, mutta en pidä sitä mahdottomana, jos luovut muusta elämästä vuodeksi ja käytät viikonloput ja kesän opiskeluun. Laskennallisesti 1,5 op edellyttää 40 tunnin työmäärää, eli 150 op edellyttää 4000 tunnin työmäärää. Varaa kalenteristasi sen verran tunteja. Vuodessahan on 8760 tuntia, joten kyllä ne mahtuu, ja jää vielä aikaa syömiseen ja nukkumiseen, mutta ei sitten tosiaan paljon muuhun.

• ohhohh

Aika hurja on tavoite, 150 op vuodessa! Ei onnistu monelta, tuskin keltään. Jos joku sellaiseen pystyy, se ei taatusti roiku näillä palstoilla.

Tässä voi tulla ihan tekniset rajat vastaan. Vuosi kandiseminaaria ja toinen vuosi graduseminaaria. Tai mitäpä minä tiedän tutkinnostasi. Ehkä se on tuollainen vasemmalla kädellä huitaistava. 150 op on kuitenkin niin paljon, että itse varaisin kaksi vuotta ja sittenkin saa opiskella tosi tehokkaasti.

Jos 150 op onnistuisi vuodessa, niin kyllä sitä olisi jo kauan sitten vaadittu kaikilta. Tavoitehan on 60 op, ja useimmat ihan fiksut eivät yllä siihenkään, vaikka ei ole muita velvollisuuksia.

Ehkä aloituksesi olikin provo.

• Entäpä 1,5 vuotta ...?

Syksyllä proseminaari ja 50 op muita opintoja. Tarkoittaa pitkiä päiviä ja viikonloppuja sekä yöllisiä tenttiin lukemisia. Kandityö valmiiksi joululoman aikana. Mieti alustava aihe jo nyt, käy kirjastossa katsomassa muiden tutkielmia, niistä saa ideoita.

Keväällä graduseminaari ja n. 50 op muita opintoja. Kesällä gradu valmiiksi ja loput tentit elokuussa.

Voi olla, että laitos vaatii "istumaan" seminaareissa vuoden; silloin jatkat keväällä proseminaaria, mutta jos kandityösi valmistuu tammikuussa, pääset varmaan mukaan kevään graduseminaariinkin. Voit joutua lusimaan sen loppuun seuraavana syksynä, vaikka gradusi valmistuisi kesällä. Ohjelma on tiukka, älä saa flunssaa tms. joka voi hidastaa tahtia. Varaudu henkisesti siihen, että seuraavalle syksylle jää töiden ohessa suoritettavaksi jotain rippeitä, esim. uusintatenttejä.

Opintovapaaata saa hakea toisenkin vuoden ...

• Ei mahdotonta

En pidä mahdottomana. Olen KTM ja suoritin tutkinnon aikoinaan 2.5 vuodessa.
      Tiedän jopa yhden joka suoritti KTM kahdessa vuodessa. Ja joitakin jotka pusersivat sen 3 vuodessa. Siis päätoimisesti.
      Eipä se HTM varmasti ole vaikeampi tutkinto mitä KTM.

• Vm 1966

Luultavasti sinun pitää pyrkiä johonkin yliopistoon suorittamaan tuo maisterin tutkinto.

Itselläni on suoritettuna 180 op, jotka kaikki olen suorittanut avoimessa korkeakoulussa ( 2 cumua muita opintoja). Hain viimeisimmässä haussa filosofian laitokselle ja pääsin suoraan aikaisempien suoritusten perusteella (ilman pääsykoetta). Tarkoitus on syksyllä suorittaa kandin tutkinnosta puuttuvat opintopisteet, työn ohella. Maisterin tutkintoakin olen miettinyt ja se vaatisi sitten jo kokopäiväistä opiskelua, ainakin ajoittain.

Aika vaativaa on jos vuodessa tuon 150 op suoritat, mutta ei se mahdotonta ole.

• Opintohaukka

Järjestetäänkö kaikki tarvittavat kurssit joka vuosi? Miksei kukaan ajattele sitä, ettei valtiolla ole varaa järjestää kaikkia kursseja riittävästi ja monen opinnot venyvät siitä syystä!

• riittäskö
        Opintohaukka kirjoitti:

Järjestetäänkö kaikki tarvittavat kurssit joka vuosi? Miksei kukaan ajattele sitä, ettei valtiolla ole varaa järjestää kaikkia kursseja riittävästi ja monen opinnot venyvät siitä syystä!

Aika harva, tuskin kukaan, aikoo tai pystyisikään suorittamaan kaikkia kandin tai maisterin tutkinnon kursseja vuodessa. Joten eiköhän se riitä, kun kaikki kurssit on suoritettavissa parissa vuodessa. Jos siinä vielä jää voimia ja aikaa yli, voi lähteä juoksemaan maratoneja tai käydä vapaaehtoisena viihdyttämässä yksinäisiä mummoja ja vaareja.

• MJTKX

Itse suoritin opintovapaalla viime lukuvuoden aikana kohtuullisella menestyksellä 90 op. Kaksi pientä lasta, joten kaikki opiskelu, luennoilla istuminen, kirjoitushommat, lukeminen tapahtui arkisin klo 8-16. Iltaisin lasten mentyä nukkumaan ei yksinkertaisesti jaksa enää. Jos sinä jaksat, ja pystyt vaikka kirjatenttimään osan, niin ei kai tavoitteesi täysin mahdoton ole. Itse suoritan kasvatustieteen tutkintoa, joten vaikea arvioida ihan muun alan opintoja...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      66
      819
    2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      160
      808
    3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      23
      799
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      101
      767
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      728
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      677
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      192
      660
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      602
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      592
    10. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      36
      568
    11. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      549
    12. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      490
    13. 39
      475
    14. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      457
    15. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      455
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      443
    17. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      439
    18. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      437
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      428
    20. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      110
      427
    Aihe