Pitkän liiton salaisuus.

aloittaja.

Uskotko elämänpituiseen, hyvään suhteeseen?
Nyt kun joillakin tuntuu olevan vain ainainen muutos tärkeintä.
Mihin pitkä liitto perustuu, mitkä ovat sen peruspilarit?

Itse uskon.

63

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voisitko määritellä liiton tarkemmin?
      Sinulla kun tuntuu olevan tuntuma joihinkin toisiin.
      Katsos kun meilläkin on.
      Palsta on 60 .
      Oikeastaan, määrittele pituuskin meille.
      Me kun menemme jo aikasti lyhkäsin askelein.
      Ja, mekään emme oikein osaa sanoa.
      Shitä vaan tuppaa häpenöimään.
      Siis suurin osa meistä.
      Laihoja on harvassa.



      H.

      • ap.

        Liitto? Neuvostoliitto. "Siellä digataan Eva-Riitta Siitosta.

        Laihoja lainehtii onneksi vielä meilläkin, ja Pekka Laiho löysi uuden rakkaan. Toivottavasti liitosta tulee pitkäikäinen.
        Oma liitto on vasta 4-kymppinen, toivon mukaan toinen samanmoinen aika on vielä edessäpäin.


    • hellehuumaa

      En usko pitkiin liittoihin. Sitä vaan alkaa unelmoimaan nuoresta nahasta, edes erilaisesta, jota hivellä.
      Pitää olla yllätyksiä, jokainen luomi ja arpi olisi löytö.

      • ap.

        Kyllä aika kasvattaa luomia ja näppylöitä, joiden sekaan on kiva tehdä löytöretkiä.
        Nuorena vain puristeltiin mustapäitä.

        Ei jokainan sokea kana löydä kultajyvää.


    • bessie*

      Uskon että hyviä liittoja on olemassa. Sellaisiakin, joissa liitto on molempien osapuolien mielestä hyvä. Liittojen pituudella ei ole merkitystä.

      Jokaisessa liitossa on omat "peruspilarinsa". Hyvät ja kantavat rakenteet ovat yleisesti tiedossa, eivät mitään salaisuuksia.

    • quando

      Eikö Eestin kielessä avioliitto ole iso pulma?
      Jotkut ovat onnekkaita, molemmat puolisot kulkevat samaan suuntaan, rinnakkain, yhteisestä sopimuksesta. Pitää vain osata luovia karikoiden ohi, se vaatii hyvää terveyttä ja huonoa muistia.(lainaus eräs psykologi)
      Jos 35v. on pitkä aika - sitten se on - mutta minä en ollut onnekas, minä sairastuin ja muistin, eli siihen se jäi...

    • ap.

      Pulmat = häät, abielu = avioliitto.

      Noin minäkin mielessäni mietin. Kun kaksi samansorttista, samalla aaltopituudella olevaa sattuu toisensa löytämään, voi lopputulos olla vallan mainio.
      Varsinkin, kun nauretaan samoille asioille.

      • bessie*

        Kuinkahan moni avioliittoa solmiessaan lopultakaan tuntee kumppaniaan kovinkaan hyvin, vaikka samalla aaltopituudella kai nyt yleensä ollaankin?


      • ap.
        bessie* kirjoitti:

        Kuinkahan moni avioliittoa solmiessaan lopultakaan tuntee kumppaniaan kovinkaan hyvin, vaikka samalla aaltopituudella kai nyt yleensä ollaankin?

        Kuka osaa peittää huonot puolensa paremmin, kuka huonommin, kaikilla ei niitä pahemmin olekaan. Itse tiesin jo viikon päästä, mikä tuleva puoliso oli miehiään.
        Vaikkei hän mikään matomainen tavantallaaja olekaan.


      • bessie*
        ap. kirjoitti:

        Kuka osaa peittää huonot puolensa paremmin, kuka huonommin, kaikilla ei niitä pahemmin olekaan. Itse tiesin jo viikon päästä, mikä tuleva puoliso oli miehiään.
        Vaikkei hän mikään matomainen tavantallaaja olekaan.

        Eipä käynyt mitkään "huonot puolet" ja niiden peittelyt! mielessänikään.

        "Itse tiesin jo viikon päästä, mikä tuleva puoliso oli miehiään".
        VÄHÄN tuosta suunnasta minäkin asiaa lähestyin. Eli rakastumme kai toisesta itse luomaamme mielikuvaan, näemme hänet omilla silmillämme.


    • uskon yhteen -

      ja ainoaan avioliittoon,,, yhdessä on hyvä vanheta,
      ikäväkyllä harvoin puolisot saa kuolla yhtäaikaa,




      Uskon,
      koska omani kesti yli viisikymmentä vuotta,
      " kunnes kolema erotti "
      kuten pappi aikoinaan sanoi vihkikaavassa meille,

      Pidän ihmisiä vajaasti kehittyneinä jos eivät opi elämässä elämään oman puolison kanssa kunnioittaen toisiaan niin myötä kuin vastoin käymisissä,
      eivätkä ole tehneet itselleen selväksi, mikä elämässä on itseleen tärkeintä,
      nykyään ihmiset on aivan liian lyhytjänniteisiä, impulsiivisa, henkisesti jälkeenjääneitä, itsekkäitä,
      ikäväkyllä,

      • SiiriIlona

        Ehkäpä ne eronneet ovatkin tehneet itselleen selväksi, mikä elämässä on tärkeintä ja siksi päättäneet luopua huonosta avioliitosta.

        Harva tuntee puolisonsa niin perinpohjin avioon mennessään, että ei mitään ikäviäkin yllätyksiä voisi tulla. Ja tokihan me muutummekin vuosien saatossa. Se mikä on tärkeintä kaksikymppisenä, ei ole sitä enää viisikymppisenä.

        Miten kukaan voi arvostella toisen päästöstä erosta tai liiton jatkamisesta? Avioliitto on kahden kauppa, eikä ulkopuolinen tiedä siitä kaikkea. Eikä ole tarve tietääkään. Kunnioitetaan siis jokaisen omaa päätöstä. Se sopii hänelle, vaikka ei minulle sopisikaan.


    • Hyvä metu (meistä tuntuu), molemminpuolinen riittävä jousto jossa ei yhtään venymistä, riittävän hyvä pysyvyys jollakin elämänalueella (mahdollistaa hyvinkin vahvan errillaisuuden jollain toisella alueella, elämän kirput noukitaan toisen turkista vuorottain, kun kuraa on roiskunut niin kyky ravistaa se ja pesuveet turkista kuin koira tekee (kissamainen tyyli voi käydä hermonpäälle, kun se on melkein kuin pysyvä olotila). Aika ahrvassa ne hyvät pitkät suhteet ovat, mutta on niitä.

      • Uskomaton tyyppi

        Olen nähnyt pitkiä liittoja,mutta en yhtään onnellista sellaista. Jos sanotaan että meillä ei ole koskaan riidelty,on toinen täysin alistetussa asemassa. Tiedän yhdenkin liiton,joka oli kestänyt siihen mennessä 30 vuotta.
        Mies ei ryypännyt,ei rällännyt.Vaimo kotirouva ja kaikki näytti hyvältä,ulospäin.
        Todellisuudessa miehellä oli salarakas,työpaikalla. Kun salarakas tuli raskaaksi,mies ilmoitti vaimolleen ottavansa eron. Vaimo sai shokin,loppuelämäkseen.
        Niinkuin tekikin ja avioitui ko.naisen kanssa ja tuli isäksi vielä 50-vuotiaana.
        Exä ei koskaan ole toipunut tästä järkyttävästä asiasta.
        On nykyään 80 . Muistelee edelleen katkeroituneena vanhaa. Mies on jo kuollut. En usko,että onnellisia avioliittoja on olemassakaan. Ehkä hyviä kaverisuhteita tyynni.


      • ....
        Uskomaton tyyppi kirjoitti:

        Olen nähnyt pitkiä liittoja,mutta en yhtään onnellista sellaista. Jos sanotaan että meillä ei ole koskaan riidelty,on toinen täysin alistetussa asemassa. Tiedän yhdenkin liiton,joka oli kestänyt siihen mennessä 30 vuotta.
        Mies ei ryypännyt,ei rällännyt.Vaimo kotirouva ja kaikki näytti hyvältä,ulospäin.
        Todellisuudessa miehellä oli salarakas,työpaikalla. Kun salarakas tuli raskaaksi,mies ilmoitti vaimolleen ottavansa eron. Vaimo sai shokin,loppuelämäkseen.
        Niinkuin tekikin ja avioitui ko.naisen kanssa ja tuli isäksi vielä 50-vuotiaana.
        Exä ei koskaan ole toipunut tästä järkyttävästä asiasta.
        On nykyään 80 . Muistelee edelleen katkeroituneena vanhaa. Mies on jo kuollut. En usko,että onnellisia avioliittoja on olemassakaan. Ehkä hyviä kaverisuhteita tyynni.

        Elämässä epäonnistuneet eivät usko muidenkaan onneen.


      • oppia ikäkaikki
        Uskomaton tyyppi kirjoitti:

        Olen nähnyt pitkiä liittoja,mutta en yhtään onnellista sellaista. Jos sanotaan että meillä ei ole koskaan riidelty,on toinen täysin alistetussa asemassa. Tiedän yhdenkin liiton,joka oli kestänyt siihen mennessä 30 vuotta.
        Mies ei ryypännyt,ei rällännyt.Vaimo kotirouva ja kaikki näytti hyvältä,ulospäin.
        Todellisuudessa miehellä oli salarakas,työpaikalla. Kun salarakas tuli raskaaksi,mies ilmoitti vaimolleen ottavansa eron. Vaimo sai shokin,loppuelämäkseen.
        Niinkuin tekikin ja avioitui ko.naisen kanssa ja tuli isäksi vielä 50-vuotiaana.
        Exä ei koskaan ole toipunut tästä järkyttävästä asiasta.
        On nykyään 80 . Muistelee edelleen katkeroituneena vanhaa. Mies on jo kuollut. En usko,että onnellisia avioliittoja on olemassakaan. Ehkä hyviä kaverisuhteita tyynni.

        uskomaton tyyppi


        Ihmiset ei kukaan elä t a i v a a s s a maanpäällä,
        ristiriidat on normaaleita normaalissa avioliitossa,
        mutta niistä p i t ä ä aina keskustella, jos ei muuten niin peräti käyttää ammattiapua jotta asiat selviää,
        kaikenlainen salamyhkäisyys on PAHASTA avioliitossa,
        mykkäkoulut on avioliiton tuho,
        avoimuus kaikissa tilanteissa on parasta,
        myös uskottomuudesta on keskusteltava ja päätettävä mitä se merkitsee avioliitolle,
        siksi
        pappi sanoo " niin myötä kuin vastoinkäymisissä "


      • Uskomaton tyyppi
        oppia ikäkaikki kirjoitti:

        uskomaton tyyppi


        Ihmiset ei kukaan elä t a i v a a s s a maanpäällä,
        ristiriidat on normaaleita normaalissa avioliitossa,
        mutta niistä p i t ä ä aina keskustella, jos ei muuten niin peräti käyttää ammattiapua jotta asiat selviää,
        kaikenlainen salamyhkäisyys on PAHASTA avioliitossa,
        mykkäkoulut on avioliiton tuho,
        avoimuus kaikissa tilanteissa on parasta,
        myös uskottomuudesta on keskusteltava ja päätettävä mitä se merkitsee avioliitolle,
        siksi
        pappi sanoo " niin myötä kuin vastoinkäymisissä "

        Minut vihittiin maistraatissa toiseen avioliittoon. Laamanni ei puhunut mitään hölynpölyä malliin" Kunnes kuolema teidät erottaa"
        Kirkossa vihkiminen on yhtä liirumlaarum tekstiä.
        Ihan turha sinne alttarille on mennä valehtelemaan,että Rakastaa myötä- ja vastamäessä. Tai,ei voi tietää.
        Olen ollut kaksi kertaa aviossa ja molemmat päättyivät eroon.
        Nyt elelen yksin,enkä ikinä usko,että kaksi ihmistä voivat ilman sapelia ja hampaita elää yhdessä.
        Toinen dominoi ja toinen nöyrtyy.


    • kurseille kaikki

      mimerkki


      Kyllä olis hyät pitkät koko elämän mittaiset avioliitot mahdollisia suuremmassa määrin kuin nykyään,
      jos ihmiset opiskelisivat toisiaan heti alkuavioliitosta alkaen,
      jopa jo seurustelun aikana alkaisivat opiskella mitä avioliitto oikeesti on,
      ihmiset ovat aivan liian raakileita nykyään perustaessaan avioliittoja impulsiivisesti,
      kukaan nuori ei ole kypsä tostavaan avioliittoon,
      avioliitto vaatii paljon työskentelyä oppiakseen ymmärtämään toisiaan ja varsinki itseään,

      • bessie*

        Voi hyvänen aika, johan tuota joutuu opiskelemaan ja työtä tekemään muutenkin, vieläkö pitäisi parisuhdekin ottaa opiskelun ja suorittamisen kannalta ja mieluummin vielä sisustusprojektinakin kai!
        Mitäs kaikkea sitä pitäisi opiskella, psykologiaa arvatenkin ensimmäiseksi ja sitten eikun vatvomaan ja vatvomaan vai?

        "Raakileet" kypsyvät yhdessä tai sitten eivät, hyvä avioliitto ei edellytä että ollaan tarpeeksi kypsiä siihen heti alussa tai edes loppupäässäkään ei sen puoleen. Hyvä liitto ei myöskään mitätöidy ja muutu huonoksi päättyessään.
        Jos tuntuu että rakkaus on loppunut eikä ole oikein tyytyväinen ja onnellinen liitossaan niin on parasta nostaa asia esille ja yhdessä miettiä millaiset ovat edelletykset jatkamiselle. Ellei niitä ole, niin parasta erota AJOISSA.


      • "kurseille kaikki"

        Ihmistä ei voi opiskella.
        Eikä kirkollista hetero-avio-liittoa suunnitella.
        Jos noihin sortuu, lentävät tunteet ikkunasta.

        H.


      • kursille vaan
        bessie* kirjoitti:

        Voi hyvänen aika, johan tuota joutuu opiskelemaan ja työtä tekemään muutenkin, vieläkö pitäisi parisuhdekin ottaa opiskelun ja suorittamisen kannalta ja mieluummin vielä sisustusprojektinakin kai!
        Mitäs kaikkea sitä pitäisi opiskella, psykologiaa arvatenkin ensimmäiseksi ja sitten eikun vatvomaan ja vatvomaan vai?

        "Raakileet" kypsyvät yhdessä tai sitten eivät, hyvä avioliitto ei edellytä että ollaan tarpeeksi kypsiä siihen heti alussa tai edes loppupäässäkään ei sen puoleen. Hyvä liitto ei myöskään mitätöidy ja muutu huonoksi päättyessään.
        Jos tuntuu että rakkaus on loppunut eikä ole oikein tyytyväinen ja onnellinen liitossaan niin on parasta nostaa asia esille ja yhdessä miettiä millaiset ovat edelletykset jatkamiselle. Ellei niitä ole, niin parasta erota AJOISSA.

        Olisit sinäkin miehes kanssa käynyt jollakin parikurssilla, voisitte vieläkin olla yhdessä. Hyviä kokemuksia ja moni avioliitto on niillä tullut kuntoon.


      • bessie*
        kursille vaan kirjoitti:

        Olisit sinäkin miehes kanssa käynyt jollakin parikurssilla, voisitte vieläkin olla yhdessä. Hyviä kokemuksia ja moni avioliitto on niillä tullut kuntoon.

        Parisuhdekurssille meneminen yhdessä on mielestäni hyvä vaihtoehto vaikka en sitä erikseen maininnutkaan tuossa kun kirjoitin "Jos tuntuu että rakkaus on loppunut jne. jne."

        Itse en ole tarvinnut, sillä liittoni ovat olleet hyviä eikä niissä ole ollut sellaisia ongelmia joiden korjaamiseksi minä olisin voinut tehdä yhtään mitään. Olen itse halunnut lähteä jokaisesta liitostani ja myöskin lähtenyt. Viimeisestä liitosta en tosin itse tiennyt lähteneeni, ilmoitus tuli niin yllättäen että olin aluksi aika shokissa huolimatta siitä että olin itse jo pitkään tiennyt ettei tämä elämä ole minua varten.

        Nykyinen minä ei enää tuhlaisi elämäänsä 'tekemällä töitä parisuhteensa eteen' jos ja kun järki ja tunne sanoo että ei 'kannata'.


    • paistapäivä

      " Suuri onni elämässä on, että sinua on rakastettu omana itsenään tai oikeammin sanottuna siitä huolimatta " Victor Hugo

      • hugofani

        Oikeassa olet Victor/paistapäivä.


    • L - L

      Salaisuus on ehkä turhan juhlallinen sana koska mielestäni mitään salaisuutta ei ole.
      On vain joukko arkisia asioita.

      Tietenkin usein toistetut fraasit ovat asiaakin mutta yhtenä avaintekijänä pidän tavoitteiden ja resurssien tolkullista sovittamista yhteen.

      Ei odoteta eikä vaadita liikoja, ei kumppanilta eikä elämältä ylipäätään.

      Mukautuminen vuosien saatossa tapahtuviin muutoksiinkaan ei ole pahitteeksi.
      On vain bonusta jos jossakin määrin pystyy ohjailemaan muutosia.

      • ap.

        Huomasin itsekin käyttäneeni turhan juhlavaa sanaa. Jos joillakin on salaisuutensa, saa ne salassa pitääkin.
        Muutenkin taas kerran samaa mieltä, yhteenkuuluvuus ja yhteen hiileen puhaltaminen on poikaa.
        Pakko on ollut mukautua muutoksiin.


    • Hyvä loppuelämä

      Eikös se ole niin ettei koolla, siis pituudella, ole merkitystä. Tärkeintä on miten sitä (liittoa) käyttää.

    • rakastakaa toisianne

      ON tärkeää että puoliso pitää aina oman puolison puolia jokatilanteessa,
      jos tulee jokin konflikti jossaki esm ihmisten keske,
      oma puoliso joskus käytti tilaisuuden tullen tarjokkaita hyväkseen,
      mutta heti kun oli uhkaavaa että mua lähestyy joku toinen tosissaan,
      hän tuli heti väliin ja osotti ettei hänen puolisoon kosketa,
      siitä olen ollu ylpeä koko avioliittoni ajan,
      kunnes kuolema erotti,
      siis on tärkeää puolisoitten tietää mikä liitossa on tärkeintä, ja pitää siitä kiinni,
      sillä elämä on vain elämää, ja täynnä erilaisia kokemuksia,

    • Pitkän liiton salaisuus on mielikuvituksen puute.

      • vanhan liiton nainen

        Höps, pikemminkin se on niin, että kun mielikuvitusta riittää pitkä liittokin voi hyvin. Mielikuvituksen puute johtaa eroon.


      • namsk ja muiskiss
        vanhan liiton nainen kirjoitti:

        Höps, pikemminkin se on niin, että kun mielikuvitusta riittää pitkä liittokin voi hyvin. Mielikuvituksen puute johtaa eroon.

        Niin minäkin ajattelen. Mielikuvitus joka hommassa ja huumori tekevät kaurapuurostakin hummeria.


    • Jokaisella liitolla omat "salaisuutensa" ja kaikki ne tärkeimmät taitaa olla jo lueteltu noissa aikaisemmissa puheenvuoroissa. Minä tykkäsin tosta Victor Hugo-sitaatista.
      Minä korostaisin myös että kuten vanha sananlasku sanoo "vakka kantensa valitsee" niin masokistit löytävät sadistinsa, pomoilijat löytävät nöyrät alamaisensa jne. itse viihdyn tasa-arvoisessa liitossa ja kuten täällä sanotaan että "lika barn leka best".

      • on nääs tietoo --

        asiasta ,,

        tuolla oli huumori ketju, jossa joku avasi ketjun sanomalla,
        että " mä petän rakastajatarta vaimoni kanssa "
        ei sen tarvinnu olla pelkkää huumori, se on totta monessa ihmis-suhteessa,



        höh,,, ei välttämättä " salaisuuksia "
        on liittoja, joissa puoliso kertoo avoimesti vieraissa käynnit,,
        tarvii vain sopia avoimesta suhtautumisesta asioihin,
        liitto kestää, kestää ja kestää kunnes kuolema erottaa,


      • ap.
        on nääs tietoo -- kirjoitti:

        asiasta ,,

        tuolla oli huumori ketju, jossa joku avasi ketjun sanomalla,
        että " mä petän rakastajatarta vaimoni kanssa "
        ei sen tarvinnu olla pelkkää huumori, se on totta monessa ihmis-suhteessa,



        höh,,, ei välttämättä " salaisuuksia "
        on liittoja, joissa puoliso kertoo avoimesti vieraissa käynnit,,
        tarvii vain sopia avoimesta suhtautumisesta asioihin,
        liitto kestää, kestää ja kestää kunnes kuolema erottaa,

        Onhan meitä joka junaan. Minä matkustan kaksinistuttavalla penkillä, siihen ei kolmea mahdu.
        Toki tiedän, että on julkipettäjiä olemassa, toivottavasti silti avioliitto kukoistaa, ja kumpikin on onnellinen. Kukin eläköön, kuin oma ihmisyys kertoo.


      • ap. kirjoitti:

        Onhan meitä joka junaan. Minä matkustan kaksinistuttavalla penkillä, siihen ei kolmea mahdu.
        Toki tiedän, että on julkipettäjiä olemassa, toivottavasti silti avioliitto kukoistaa, ja kumpikin on onnellinen. Kukin eläköön, kuin oma ihmisyys kertoo.

        Aloittaja@ ja muut onnelliset

        Aloitit ketjun antaaksesi ihmisten ymmärtää liittosi erinomaisuuden. Kuitenkin ketju on täynnä teennäistä onnen hehkutusta joka ei ole aitoa.

        Miehelläsi esim. on voinut olla suhteita, joita hän ei ole sinulle kertonut.

        Minulla oli aikoinaan suhde ukkomieheen. Hän vietti kanssani laatuaikaa, kuten hän asian ilmaisi. Kotona vaimo oli sitä ja tätä jne., mutta ymmärtääkseni he ovat vieläkin naimisissa keskenään.

        Pitkän avioliiton salaisuus kirjoitin aijemmin ketjuun on mielikuvituksen puutetta, mutta koska ajattelin asiaa tarkemmin saadessani pari eriävää kommenttia yhdyn heidän mielipiteisiinsä. Pitkä avioliitto vaatii mielikuvitusta.

        On toki pitkiä avioliittoja ja liittoja eri muodoissa. Mutta kertokaa mikä on pitkän "onnellisen" liiton aikajana.

        Olen ollut tässä liitossa nyt hieman yli 8-vuotta ja ottaen huomioon elämän kokemuksemme ja ikämme liittomme on kestävällä pohjalla. Toistaiseksi sopimuksella... ; )


    • kateus se kaunein -

      kukka usein, tai olisko rumin, sillä kateus saa paljon pahaa aikaan,




      juuu,,
      mitäse muille kuuluu miten ihmiset elämänsä järjestää,
      jos ovat onnelisia hyvä niin,
      jos kestää vielä parempi

    • Meillä ei ole sinun ja minun rahoja,on vaan meidän rahat.
      Yhteinen peitto on kynnyskysymys.
      Julkisesti ei toista herjata ja ei nolata.
      Kyky taipua taittumatta.
      Luottamus toiseen .
      Sit on sekin et mulla on mailman paras huonekalujen vartija.se on tarkka talon tavaroista.

      • ap.

        Niin on meilläkin, samaan pörssiin pannaan rahat, ei merkata, kumman ovat.
        Ettekö te kerran käyneet ihailemassa huonekaluja liikkeen ikkunassa. Lähtikö ne teille, vai jäikö ne sinne.
        Vai untako näen?


      • ap. kirjoitti:

        Niin on meilläkin, samaan pörssiin pannaan rahat, ei merkata, kumman ovat.
        Ettekö te kerran käyneet ihailemassa huonekaluja liikkeen ikkunassa. Lähtikö ne teille, vai jäikö ne sinne.
        Vai untako näen?

        Oli varmaan se juttu ku henkan kans kirjoteltiin,mul oli pentuna haaveena omistaa hopeinen kahvikalusto kaapin kans.
        Kattelin sellasta mut en enää halunutkaan sitä,haaveilin mä ostoskärryllisestä leikkeitäkin mut en sellastakaan ostanut,ei olis heikot jalat kestäneet syömistä.


      • ap.
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Oli varmaan se juttu ku henkan kans kirjoteltiin,mul oli pentuna haaveena omistaa hopeinen kahvikalusto kaapin kans.
        Kattelin sellasta mut en enää halunutkaan sitä,haaveilin mä ostoskärryllisestä leikkeitäkin mut en sellastakaan ostanut,ei olis heikot jalat kestäneet syömistä.

        Parempi jättää osa haaveista vain haaveiksi.
        Paljon on saatu, osaamatta edes haaveillakaan.


      • L - L

        Olemme alusta alkaen toteuttaneet raha-asioissa perheen sisäistä työnjakoa.

        Minä olen vastannut valtaosaltaan tuloista, vaimo puolestaan hoiti eläköitymiseen saakka kulupuolen.


    • näin soon --

      niin se olla pitää,
      jos tekee harha-askeleen ja pyytää anteeksi, niiin seki on hyvä,
      se on tärkeintä että pariskunta osottaa toisilleen kuinka tärkeä on OMA puoliso,
      siis maailman tärkein ihminen,

      • ap.

        Jos joku tekisi jossain häiriössä syrjähypyn, kannattaisiko sitä kertoa puolisolleen?
        Voisi haavoittaa, eikä edes rupea kasvaisi koskaan haavan päälle.
        Oma syyllisyydentunne ja katuminen olisi tarpeeksi kova rangaistus.
        Jos nyt niitä enää kukaan tuntee.


      • asia on kimurantti
        ap. kirjoitti:

        Jos joku tekisi jossain häiriössä syrjähypyn, kannattaisiko sitä kertoa puolisolleen?
        Voisi haavoittaa, eikä edes rupea kasvaisi koskaan haavan päälle.
        Oma syyllisyydentunne ja katuminen olisi tarpeeksi kova rangaistus.
        Jos nyt niitä enää kukaan tuntee.

        ap.


        Siinätapauksessa voi salata jos varmasti ei suhde omaan puolisoon muutu niinpaljon että puolisolle herää epäily, että jokin on nyt pielessä,
        silloin ON ehdottomasti asia otettava puheeksi, jos puoliso kysyy ja puolisolle on epäluulo herränny,
        muussa tapauksessa on varma että avioliitto ajautuu karille,
        siis aina jokatapauksessa rehellisyys peliin,
        jos puolisolta salaa asian vaikka puoliso on kysyny,
        se on maailman suurin loukkaus omaa puolisoa kohtaan,
        eikä uskottomuuteen syylistyny ole enään oikeus omaan puolisoon millä sektorilla,
        ----- OLE AINA rehellinen omalle puolisolle, jos puoliso kysyy ja huomaa että joku on pielessä,
        vahvasti sitä mieltä,
        että puoliso voi antaa anteeksi jos on ollu täysin rehellinen
        ja avoimuus on aitoa puolisoa kunnioittavaa,
        ja jos puoliso on vakuuttunu että oma puoliso on se maailman tärkein ihminen,


      • keltainen.valhe
        ap. kirjoitti:

        Jos joku tekisi jossain häiriössä syrjähypyn, kannattaisiko sitä kertoa puolisolleen?
        Voisi haavoittaa, eikä edes rupea kasvaisi koskaan haavan päälle.
        Oma syyllisyydentunne ja katuminen olisi tarpeeksi kova rangaistus.
        Jos nyt niitä enää kukaan tuntee.

        ap.

        Olen sitä mieltä että syrjähypyillä ja vastaavilla jutskillakin on syynsä.
        Ja "hyppy" voi hyvinkin johtaa siihen että oma liitto kestää.
        Ei yhteiselo aina niin auvoisen helppoa ole. Voi kaivata jotain muuta.
        Mutta loppujen lopuksi huomaakin ettei ole sen väärti -----


      • ON KOKEMUSTA asiasta
        keltainen.valhe kirjoitti:

        ap.

        Olen sitä mieltä että syrjähypyillä ja vastaavilla jutskillakin on syynsä.
        Ja "hyppy" voi hyvinkin johtaa siihen että oma liitto kestää.
        Ei yhteiselo aina niin auvoisen helppoa ole. Voi kaivata jotain muuta.
        Mutta loppujen lopuksi huomaakin ettei ole sen väärti -----

        kaikki ihmiset joskus haaveilee muista, ilman kiusauksia ei yksikään selviä elämstä, jotkut jopa käy vieraissa toteuttaakseen haaveensa,
        ( on turha sanoa että liitos on jotain vikaa jos käy vieraissa, EI ole , on vain ihmisten heikko luonne,)
        --- aina tulee enemmän kynsille kuin auvoista oloa harhahyppyjen seurauksena,
        siksi ihmisen tulisi kehittyä henkisesti aikuisiksi, vahvaksi ja älykkääksi, että pystyy järjellä päättelemään mitä uskottomuudesta seuraa,
        silloin jää moni harhahyppy tekemättä,
        kun äly toimii ihmisessä enemmän kuin halut ja kiusaus,
        ei tietenkää yksikään liitto ole pelkkaa auvoista ihanuutta,
        aina tulee arki elämään ,
        jos arjen oppii suunittelemaan ja elämään mahdollisimman järkevästi organisoimaan asiat hyvään järjestykseen, ja ottamalla aina myös toisen toiveet huomioon
        niin yhteiselämä voi jatkua hamaan hautaan asti


      • kokemusta.on
        ON KOKEMUSTA asiasta kirjoitti:

        kaikki ihmiset joskus haaveilee muista, ilman kiusauksia ei yksikään selviä elämstä, jotkut jopa käy vieraissa toteuttaakseen haaveensa,
        ( on turha sanoa että liitos on jotain vikaa jos käy vieraissa, EI ole , on vain ihmisten heikko luonne,)
        --- aina tulee enemmän kynsille kuin auvoista oloa harhahyppyjen seurauksena,
        siksi ihmisen tulisi kehittyä henkisesti aikuisiksi, vahvaksi ja älykkääksi, että pystyy järjellä päättelemään mitä uskottomuudesta seuraa,
        silloin jää moni harhahyppy tekemättä,
        kun äly toimii ihmisessä enemmän kuin halut ja kiusaus,
        ei tietenkää yksikään liitto ole pelkkaa auvoista ihanuutta,
        aina tulee arki elämään ,
        jos arjen oppii suunittelemaan ja elämään mahdollisimman järkevästi organisoimaan asiat hyvään järjestykseen, ja ottamalla aina myös toisen toiveet huomioon
        niin yhteiselämä voi jatkua hamaan hautaan asti

        On on kokemusta. Nimenomaan positiivista.
        Kesti aikansa, kauan, ja molemmille jäi hyvä positiivinen mieli kun päätettiin että tämä oli nyt tässä. Soitellaan joskus.

        Juuri tuon suhteen vuoksi minun liitto pysyi kasassa.


    • Eletään nyt

      Minusta on tyhmää pilata nykyinen hyvä parisuhteensa voivottelemalla sitä ettei se alkanut jo vuosikymmeniä sitten.

      • ap.

        Mitä järkeä siinä olisi.
        Olla onnellinen, nyt, sehän on jo paljon.
        Kaikki ei löydä sitä koskaan.


      • Eletään nyt
        ap. kirjoitti:

        Mitä järkeä siinä olisi.
        Olla onnellinen, nyt, sehän on jo paljon.
        Kaikki ei löydä sitä koskaan.

        Niinpä minusta on tyhmä puhua lainkaan tällaisista elämänikäisistä suhteista porukassa missä useimmat ovat huomanneet jo erota ainakin yhden kerran epäonnistumisen jälkeen. Eletään nyt sitä mikä edessä on eikä myrkytetä tuollaisilla puheilla niiden elämää joilla on ollut kanttia korjata virhevalintojaan.

        Elinikäinen avioliitto on helppo saavuttaa, mennään vain naimisiin kuten ennen lapsena ja kielletään avioerot ehkä jopa kivitystuomion tms uhalla.


      • ihan itkettää :((
        Eletään nyt kirjoitti:

        Niinpä minusta on tyhmä puhua lainkaan tällaisista elämänikäisistä suhteista porukassa missä useimmat ovat huomanneet jo erota ainakin yhden kerran epäonnistumisen jälkeen. Eletään nyt sitä mikä edessä on eikä myrkytetä tuollaisilla puheilla niiden elämää joilla on ollut kanttia korjata virhevalintojaan.

        Elinikäinen avioliitto on helppo saavuttaa, mennään vain naimisiin kuten ennen lapsena ja kielletään avioerot ehkä jopa kivitystuomion tms uhalla.

        Surullinen kommentti.


      • la dolce vita.
        Eletään nyt kirjoitti:

        Niinpä minusta on tyhmä puhua lainkaan tällaisista elämänikäisistä suhteista porukassa missä useimmat ovat huomanneet jo erota ainakin yhden kerran epäonnistumisen jälkeen. Eletään nyt sitä mikä edessä on eikä myrkytetä tuollaisilla puheilla niiden elämää joilla on ollut kanttia korjata virhevalintojaan.

        Elinikäinen avioliitto on helppo saavuttaa, mennään vain naimisiin kuten ennen lapsena ja kielletään avioerot ehkä jopa kivitystuomion tms uhalla.

        Pitäisikö kieltää vanhempien iloiset viestit lapsistaan ja lastenlapsistaan, ettei vain kukaan lapseton tulisi kateelliseksi?
        Jos sinä olet tehnyt omasta mielestäsi vääriä päätöksiä, ei se tarkoita, että me kaikki muut olisimme niin tehneet.
        Ihmeellistä, palstalla on ihmisiä, joilla ei kai ole koskaan ollut ihanaa elämää?


      • Olet toivoton
        la dolce vita. kirjoitti:

        Pitäisikö kieltää vanhempien iloiset viestit lapsistaan ja lastenlapsistaan, ettei vain kukaan lapseton tulisi kateelliseksi?
        Jos sinä olet tehnyt omasta mielestäsi vääriä päätöksiä, ei se tarkoita, että me kaikki muut olisimme niin tehneet.
        Ihmeellistä, palstalla on ihmisiä, joilla ei kai ole koskaan ollut ihanaa elämää?

        Ihmeellistä, palstalla on ihmisiä jotka vastaavat vaikka eivät osaa lukea.

        Yli kuusikymppisen on ihan turha suunnitella elämänikäistä avioliittoa, elämä on jo ohi yli kuuden vuosikymmenen ajalta.

        Tyhmyys ja tekopyhyys täällä kukoistaa ja patologinen halu valehdella.


    • suvenkorento123

      Pitäisi olla juristi, insinööri ja lääkäri, pisara humanistiakaan ei olisi pahitteeksi.
      Olisi lisäksi hyvä olla putkimies, ompelija, sähkömies, leipuri ja kokki. Näistä kaikista taidoista olisi hyötyä elämässä, kuten pitkässä avioliitossakin.

      Huomattavasti vähemmillä tiedoilla me kaksi nuorta, varatonta, mutta hyvissä ammateissa toimivaa, perustimme perheen, hankimme lapset, oman kodin, kesämökin, etenimme urallamme, kunnes kuolema meidät erotti 43 vuoden jälkeen.

      Matkalle mahtuu tyyntä ja myrskyä, mutta ei suurta draamaa. Meillä oli yhteinen päämäärä, perhe oli kaikkein tärkein. Ja suurimpien vaikeuksien hetkellä hitsauduimme lujemmin yhteen.

      Maailma on luusereita täynnä, minun suurin onneni oli se, ettei puolisoni ollut yksi heistä.

    • .mm

      Onko se nykyaikana edes tarkoituksenmukaista, pitkä parisuhde?
      Ihmiset kohtaavat päivittäin enemmän ihmisiä kuin ennen vanhaan elämänsä aikana.
      Ennen pysyttiin kylissä ja joskus saatettiin hevosreellä kirkonkylän markkinoilla käydä katsomassa partaista naista.
      Nykyisin painat nappia ja näät ruudulla naiset jotka "nauravat partaansa" ja päinvastoin.

    • Ongelmana on se että työn-antajat eivät kohtaa oikein kouluttautuneita nuoria.
      Media-mukulat, persenal-treenaajat, Yogi-Keno-Wannaobit, Joko-hama-hontasit, ovat hyvin harvoin kysyttyjä säännöllisesti palkattuihin töihin.

      H.

      • Juo vettä

        Sönkkäät väärässä ketjussa.


      • Juo vettä kirjoitti:

        Sönkkäät väärässä ketjussa.

        "Juo vettä"

        Enpä uso.
        Minä katson hetero-kirkko-avio-liitossa miehen olevan työn-antajan asemassa.

        H.


      • Juo vettä
        hunksz kirjoitti:

        "Juo vettä"

        Enpä uso.
        Minä katson hetero-kirkko-avio-liitossa miehen olevan työn-antajan asemassa.

        H.

        Fakta ei ole uskon asia.


    • --------------------

      Alotukseen .


      Pitkän liiton salaisuus ON VIISAUS !


      tyhmät ja typerykset ei opi elämään eikä kunnioittamaan toista ihmistä vain minä itseä ollaan täynnä
      KEHTAATTEKI,

      • ++++

        Onhan meitä, viisaita.


    • Pikku pätkiä

      Vaikea sanoa kun kovin pitkää liittoa en enää ehtine kokea.Tähän astiset on suhteellisen lyhyitä ja aika loppuu kesken.

    • <3<3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      255
      2373
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1911
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      76
      1579
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      136
      1354
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1214
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1165
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe