Kannattaako ruostekorjaus...

t.onttu

Helmat lähes puhki ja takakaaret ruosteen raiskaamat.
VM.2003 Mazda 6 ajettu 218 tkm.
Eli ei kovin arvokas menopeli enään.

38

10212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruosteet suojattu

      Eikai niitä ruosteita suojata kannata.

    • t.onttu

      Kannattaako uuta peltiä hankkia?

      • Kysy peltisepältä

        Veikkaan, että 500 - 1000 e peltitöihin maalaus 200 - 500 e. Laske siitä, kannattaako.


      • Maalaus kallista
        Kysy peltisepältä kirjoitti:

        Veikkaan, että 500 - 1000 e peltitöihin maalaus 200 - 500 e. Laske siitä, kannattaako.

        Pikemminkin toisin päin.


      • gmgg

        Korjauspellit välillä hyvin ohkasia ja kohta samatien puhki.Paikallinen käyttää 0,7mm ja kanttikoneella korjauspellit arkista.Jotkut sisälokarit pellistä piruja kun ottaa helposti tulia jollei sisustaa pura kontista ensin.


    • mazda ei kannata

      Mulla Mazda 3 vm. 2006, ajettu vajaa 86 000km ja helmat täysin ruosteessa.. Myös jarruvalon ympärillä ruostetta. Olen itse miettinyt, saisiko nuo ruosteet jotenki itse hinkkailtua pois ja maalattua auto uudestaan.

      • muutaman kokenut

        Ei kannata. Kerran ruostumaan alkaneen auton paikkaus on vain tekohengitystä. Kunnollista siitä ei saa. Aidot japsit on tehty viiden vuoden käyttöön, ja sen ne kestävät. Jos kerran aloitat paikkailun, saat tehdä samat asiat uudestaan joka vuosi.

        Vaihtoehtona on uuden japsin kallis ruostesuojaus, tai valita eurooppalainen, joka ei heti ruostu.


      • Anonyymi

        Jaa mulla on nissan almera vm.2001 ajettu kohta 300 000 ja nyt on alkanut vähän ovesta alhaalta ruostua. Nyt on v.2019.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa mulla on nissan almera vm.2001 ajettu kohta 300 000 ja nyt on alkanut vähän ovesta alhaalta ruostua. Nyt on v.2019.

        Almera on kyllä maineeltaan kovin ruostuvaa lajia, sen näkee katsastustilastoissakin, alustan korjauksista on tullut merkintöjä paljon, eli ruostetta.

        Mulla 1997 mallinen 406 peugeotti ei ole ruosteessa vielä edes ovien alareunoista, kohtuullisen hyvä galvanointi. Paksin pohjassa on ollut pientä alkua maalin irrottua mutta kun sinnekin on käynyt sutimassa maalia niin ei ole ruostuminen jatkunut.


      • Anonyymi
        muutaman kokenut kirjoitti:

        Ei kannata. Kerran ruostumaan alkaneen auton paikkaus on vain tekohengitystä. Kunnollista siitä ei saa. Aidot japsit on tehty viiden vuoden käyttöön, ja sen ne kestävät. Jos kerran aloitat paikkailun, saat tehdä samat asiat uudestaan joka vuosi.

        Vaihtoehtona on uuden japsin kallis ruostesuojaus, tai valita eurooppalainen, joka ei heti ruostu.

        Minulla on vuoden 2000 japsi. Saapas nähdä koska se ruoste iskee. Voi mennä vielä vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on vuoden 2000 japsi. Saapas nähdä koska se ruoste iskee. Voi mennä vielä vuosia.

        Ei ole tuttu merkki mulle toi japsi.


    • kannattamatonta

      Se on loputon ja kallis suo jollet pysty itse tekemään. Kiertoon vaan ja uudempaa peliä alle.

    • SGR-91

      Minun japsini ei ole pelleiltaään ruosteessa, muttaapurinko takana saattaa tarvita kunnostusta seuraavaan katsatukseen.
      Auto on otettu käyttöön -98 ja ajettu 250 tkm.

      Minulla on käden peukalot silleen kivasti ettei ne ole tiellä runkatessa eikä autoa korjtessa. Sen takia otan apurungon irti, korjaan sen ja ajan toiset 250 tkm.

    • Fe2O3

      Totta on ettei japsit tahdo ruostetartuntoja kestää.
      Sama koskee kuumaverisiä italialaisia
      Saksalaisista en lausu kun ei ole kokemusta, paitsi mersuista jotka nekin ruostuvat rapeasti
      Yllättäen Ranskalaiset ovat pelleiltään kestäviä.

      • eiruostu

        Kunnon Audit on pääasiassa alumiinia, hiilikuitua jne.


      • Anonyymi
        eiruostu kirjoitti:

        Kunnon Audit on pääasiassa alumiinia, hiilikuitua jne.

        En ennen ollut omistanut yhtä ruosteista auto ennenkuin ostin Audi A4:sen. Tosin tämä on jo vanha ja todella paljon ajettu eikä ole kyllä huolehdittu kun sisusta paskainen, auto täynnä lommoja ja naarmuja...

        Mutta Mersut ne ne ruostuu vaikka pitäisi puhtaana.


      • Anonyymi
        eiruostu kirjoitti:

        Kunnon Audit on pääasiassa alumiinia, hiilikuitua jne.

        Ranskalaisten korit kestää, moottori ei.


    • ranskis yllättää

      Ranskalaiset korit kestää, osta citroen!

      • Anonyymi

        Korit kestää, moottori ei.


    • Ripeä ranskalainen

      Eipäs kun renu

    • maalauskallista

      Joo, helppoja korjauksia. Mutta toki auto kannattaa laittaa kiertoon jos joutuu teettämään jossakin kalliissa korjaamossa.

    • hitsuutus

      Äkkiä kiertoon mätä mazda!!!
      Mulle on muutaman kerran tarjottu hitsattavaksi suht tuoreita päällepäin siistejä mazdoja.
      En tee mazdaan ruostekorjauksia,yhden olen nosturille ajanut ja samantien alas laskenu.
      En ymmärrä miten voivat olla noin lahoja,verrattuna muihin japsehin.
      Ei -70 80 luvun vaihteen cherrytkään noin pahasti alustaltaan ruostunu.

    • OstakaaNyJoAutoEliVolvo

      Laitoimme kans mädän -01 mazdan kiertoon ja ostimme tilalle kolme vuotta vanhemman enemmän ajetun volvon, ja ruostetta ei ole missään,tehoa riittää 2.4 konees ja kaikki herkut eli todella hyvä valinta alle 1000e.

      • volleville

        Minulla myös -97 mallin V70 ja on täysin ruosteeton peli. Mittarissa 310 tkm.
        Mazda tulisi ruostesuojata heti uutena, niin kestäisi jonkin verran kauemmin.


    • 346436344

      Ruostesuojaus uudehkoon Japsiin tulee kyllä pidemmän päälle selvästi edullisemmaksi kuin eurooppalaisen auton teknisien vikojen korjaus. Tonnilla saa jo täydellisen suojauksen, mutta eurooppalaisen auton vikoja saa todennäköisesti korjailla useammalla tonnilla 10v aikana. Sen verran ylivoimaisia japsit ovat teknisessä luotettavuudessa, kuten kaikki tilastotkin kertovat.

      Jos etsii hieman vanhempaa käytettyä, kannattaa autoliikkeissä aina vaatia ruostesuojuttua. Jos useampi tekisi näin, se saa autoliikkeet maksamaan enemmän suojatuista ja uusien autojenkin ostajat alkavat tajuamaan että jälleenmyyntiarvo on suojatussa paljon korkeampi. Itse ostan yleensä 10-15v käytettyjä, aina ensimmäiseksi kysyn myyjältä missä suojatut autot ovat. Jos ei löydy niin vaadin tuntuvaa alennusta. Fakta on että useammat 10-15v ikäiset ruostuvat jos niillä on talvisin ajettu tiesuolassa, ei mikään merkki ole täydellisesti tehtalla suojattu.

    • katsastelija

      sanoivat että mazda ruostuu vaikka suojais ja empä oo näynyt yhden kään mazukan olevan suojattu (tarra esim ikkunassa)

    • toosaatuleepaljon

      kaikki riisipussit ruostuu, kannattaa olla volvo, saab tai mersu, kyytikin on parempaa

      • Ylempänä_joku

        jo kertoi totuuden. Jos haluaa selvitä vähillä harmeilla, kannattaa hankkia japanilainen auto ja suojauttaa se kunnolla. Talvella kannattaa myös silloin tällöin huuhtoa pahimmat suolat pois alustasta ja pyöränkoteloista. Tekniikan kanssahan japseissa harvemmin pahoja ongelmia tulee. Sen sijaan olen nähnyt n. 5 vuotiaan Audi A3:n jossa ovipellit puhkiruostuneet ja ruostekukkia muuallakin. Se siitä sinkityksestä ja ikuisesta ruostumattomuudesta.


    • siitäkötuplahinta

      vai audi? no mikä niissä on hyvää`? taipuu mutkissa tiukasti ja kromi kiiltää sisällä?

    • ruosteinen.paska

      Näkyy jenkitkin ruostuvan todella härskisti, tuossa -95 Saturnin kynnyskotelo, paineilmataltta menee täysin lahosta kotelosta läpi täysin ilman vastusta, läpiruostunut pelti muuttuu välittömästi ruostepölyksi :D
      https://www.youtube.com/watch?v=0gqzBFcDrg8

      Karmeimman näköinen ruosteläjä mitä olen nähnyt...

    • samansukuiset

      Ihme peltiä laittavat matzaan, onkohan samaa hynyis ja kiioissa?

    • srrhhrhr

      Itsellä -02 mazda 6 jolla ajettu 180tkm. Auto on ruostesuojattu 2009 eli 7 vuotiaana. Kävin juuri tekemässä uusintakäsittelyn missä tarkistettiin ruosteet. Ainoastaan pohjassa kynnysten alla oli pari pientä kohtaa missä oli vähän pintaruostetta. Muuten auto on täysin ruosteeton katteiden alla, pyöränkoteloissa ja pyöränkaarissa. Uusintakäsittelyssä laittoivat uuden kerroksen suoja-ainetta jonka pitäisi pysäyttää alkaneenkin ruosteen. Eli ainakin 10v ajetaan taas huoletta.

      Eikä suojaus mitään kallista ole, monet laittaa uuden auto turhiin lisävarsteisiin moninkertaisen summan kuin mitä suojaus maksaa, ja niistä varusteista ei todellakaan saa rahojaan takaisin mutta suojattu on paljon helpompi myydä.

    • niih

      Näissä Mazda 6:issa oli ihan tyyppivikana tuo helmojen ruostuminen jo vuoden vanhana, ilmeisesti vääränlaisten maalien johdosta ja niitä korjattiin takuuseen varmaan jokainen joka vaan viitti autonsa sinne viedä. Myös osa korjauksista tehtiin päin vittua ja parin vuoden päästä auto taas ruosteessa . Koski 2000 luvun alun malleja, joskus 2004-2005 saivat asian korjattua.

    • 626auraa
      • kokemusta.on

        Läpiruostunut pelti murenee käsiin pikemminkin kuin voileipäkeksi :D


    • Mazda6ruostuu

      Mitään isompaa ei kannata tehdä. Painepesu, kuivaus pari vrk, Dinitrol ML ja taas kuivausta 1 vrk. Dinitrol Metallic päälle. Koteloihin sisälle riittää pelkkä Dinitrol ML.

      Noilla saa lisää armonaikaa.

      Puskurit ja muovilokarit tietysti irti ja auto ylös ennen projektia.

      Mazda 6:n edessä kyllä tunnustaisin tappion ja vaihtaisin merkkiä...

    • Anonyymi

      Kyseessähän on muuten niin luotettava ja vähävikainen auto missä kaikenlisäksi tosi hyvä ajettavuus, joten itse harkitsisin kyllä korjausta jos omaan -03 kutoseen ruosteet iskisi pahemmin. Vielä ei ole tarvinnut mitään ruosteita korjailla, uudehkona ruostesuojattu. Kertoo paljon ruosteenestokäsittelyn tehosta, jopa pahiten ruostuvat mallit kestää hyvin jos erillinen suojaus tehtynä.

      Vaikka korjaus maksaisi paljon auton arvoon nähden, voi miettiä että kuinka helposti löytää toisen saman kokoluokan auton yhtä edullisesti ja yhtä luotettavalla tekniikalla, lisäksi hyvä ajettavuus. Voi olla vaikeaa löytää tällaista. Korjaukset kestää kuitenkin ainakin sen 5-10v eteenpäin. Ja siinähän on lähinnä ne helmat ja takakaaret jotka ruostuu pahemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe