Oma asiointi -sivulla lukee, että työkkäri ottaa yhteyttä 28.7.2014. Yhteydenottoa ei kuulunut. Menetänkö työttömyysturvan huomisesta alkaen? Onko muille käynyt vastaavasti. Miten toimia tässä tilanteessa?
TE-toimisto ei ottanut yhteyttä
20
6697
Vastaukset
- josque21
Finlex löytyy tuollainen (hallituksen esitys):
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2013/20130200
"Jos vastuu seuraavasta yhteydenotosta on työ- ja elinkeinotoimistolla, toimisto ottaa yhteyttä asiakkaaseen sovittuna päivänä ja sovitulla tavalla, jolloin asiakkaan tilanne tarkistetaan ja sovitaan jatkotoimista. Jos toimisto ei jostakin syystä ottaisi yhteyttä asiakkaaseen sovittuun asiointipäivään mennessä, tällä ei olisi vaikutusta asiakkaan työnhaun voimassaoloon.
Jos vastuu seuraavasta yhteydenotosta on sovittu olevan asiakkaalla ja asiakas ei ota yhteyttä sovittuna päivänä, työnhaun voimassaolo päättyisi nykyistä vastaavasti ehdotetun 2 luvun 1 §:n 2 momentin 2 kohdan perusteella."
Eli jos te-toimistolla merkitty että HE ottaa yhteyttä eivät ota niin tuon lainauksen mukaan työnhaku jatkuu edelleen toistaiseksi. Kannattaa tarkistaa mol omista tiedoista huomenna miltä näyttää, ne on voineet siirtää uusimis ajankohtaa 6kk itsenäisesti ilman soittoa eli ottaisivat esim. puhelinkontaktia vain tarvittaessa.
Vaikea tietää kun selkeitä ohjeita asian suhteen ei ole vai onko?- josque21
Ai niin ja tarkista mollin sähköisestä palvelusta että niillä on sinun puhelinnumero oikea tiedossa. :)
- pitihän se arvata
Puhelinnumero on oikein, sen tarkistin ensimmäiseksi. Katson huomenna tilanteen uudelleen ja yritän soittaa sinne, jos sivulle ei ole tullut muutosta.
Kiitos sinulle josque21 selventävästä vastauksesta!- pitihän se arvata
Otinpa vielä varmuudeksi kuvakaappauksen oma asionti -sivultani, niin voin tarvittaessa todistaa, että te-keskus on luvannut ottaa yhteyttä.
- josque21
Hei aloittaja, potkut ja työttömyys oli samaa pohdiskelua asiasta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12178723
Esim:
"Jos soittoa ei tule sovittuna päivänä ei missään nimessä pidä itse soitella työkkäriin. Se uusi soitto aika siirtyy 3-6 kk eteenpäin. Voivat soittaa 1-2 viikkoa sovitun ajan jälkeen tai ei ollenkaan. Ei kannata vaivata päätään koko asialla, hyvä vaan kun eivät turhaan häiritse. Mitään sanktioita ei voi tulla vaikkei soittoja tule tai soittoihin ei vastaa. Omilla MOL sivuilla kannattaa kävästä ajan umpeuduttua tavallista useammin. "
Minulla on oma "te-toimisto ottaa yhteyttä" jutska ihan kohta niin pitää seurata tilannetta. On hyvin mahdollista että ne ei soita mutta pidän toki puhelimen lähettyvillä. Ja toki otan screen-printin omista tiedoista mol että todisteet omasta työnhaun tilanteesta löytyy.
Veikkaan että tämän muutoksen vuoksi monet pimputtelee puhelimella turhaan työkkäriin kun soittoa ei kuulu. Mutta se on oikeastaan te-toimiston moka, tiedotus uudistuksesta ollut heikkoa. Mutta kaipa tämä homma alkaa pelittämään, siirtymävaiheen jälkeen.
Se on vain mukava että ei tarvitse turhaan rampata toimistolla sanomassa: tilanne ei ole muuttunut. Minulla te-toimisto siirsi omaa aikaa automaattisesti seuraavana päivänä 6kk. Ainoa kysymysmerkki on ne avoimet tehtävät, pitääkö ruksittaa suunnitelmasta että tehtävät suoritettu, esim. hakenut töitä ja lisätietoihin laittaa minne tehnyt hakemuksia jne.? No pitää toimiston infosta kysyä.
- pitihän se arvata
Alkuperäinen kyselijä tässä. Niin kävi, että minullakin aikaa siirrettiin 6 kk eteenpäin. Avoimia tehtäviä ei vielä ollut, mutta täytynee käydä usein kurkkaamassa omilla sivuilla.
Noin tekisin myös itse, kun on töitä hakenut. Työkkärille ei varmasti riitä maininta, että on hakenut, vaan minne ja mihin tehtävään.
- +1+1
"Työkkärille ei varmasti riitä maininta, että on hakenut, vaan minne ja mihin tehtävään. "
Vain ja ainoastaan jos työllistymisuunnitelmassasi on maininta, että sinun tulee jälkikäteen osoittaa minne olet hakenut töihin, on se velvollisuus. Muutoin et ole kirjanpitovelvollinen työkkärille hakemistasi työpaikoista. - luuser
Minulla luki samalla tavalla ei kuulunut mitään seuraavana päivänä soitin toimistoon itse! vastaus " ei se sitä tarkoita että tuona päivänä otamme yhteyttä" Ole huoleti työnhakusi on voimassa laitan tiedon vastuuvirkailijallesi että ole soittanut.
Viikon päästä tuli kirje vastuuvirkailijalta työnhakusi on voimassa toistaiseksi muutoksista voit ilmoittaa netissä!
Toisin sanoen Vitt**ko tänne soittelet EVVK! päätös/ työnhakusi on voimassa hamaan hautaan ilman että työkkäri vaivaa ja ahdistelee minua mitenkään ,
Noh sopiihan tämä minulle että sikäli mutta onpa toiminta muuttunut,eipä tarvita henkilökuntaa ja vähemmän toimistoja Lahtari/porvari on laskennut että on halvempi antaa työttömän luuserin olla kuin että juoksuttaa pummia työkkärissä ja ylläpitää kalliita toimistoja sekä henkilökuntaa.
Ilmeiseti apua palveluita vielä saa tilaamalla JOS haluaa, jos ei halua niinkuin minä en niin vastiikkeellisuus/kontrolli on ajettu täysin alas.Se mikä erikoista niin jossain näin uutisen että haluaisivat lisää määrärahoja toimisto virkailijoiden palkkaamiseen tms. Se kuullostaa oudolta. Nythän resursseja vapautuu tuhottomasti ja ne voidaan käyttää erityistapausten asiointipalveluihin, maahanmuuttajien palveluun jne.
Kokonaisuutena homman pitäisi mennä nyt niin että hyvää palvelua saa jos todella tarvitsee - se on hyvä juttu.- soutaa, huopaa
josque21 kirjoitti:
Se mikä erikoista niin jossain näin uutisen että haluaisivat lisää määrärahoja toimisto virkailijoiden palkkaamiseen tms. Se kuullostaa oudolta. Nythän resursseja vapautuu tuhottomasti ja ne voidaan käyttää erityistapausten asiointipalveluihin, maahanmuuttajien palveluun jne.
Kokonaisuutena homman pitäisi mennä nyt niin että hyvää palvelua saa jos todella tarvitsee - se on hyvä juttu.Näitä voi tutkailla netissä erinäisistä uutisista.
Tässä on monta juonnetta. Tavoite on, että henkilöstö vähenee edelleen. Toistaiseksi niin, että vanhat siirtyy eläkkeelle, mutta myös osa henkilöstöstä lähtee muualle töihin ja uusia ei tilalle palkata.
Toinen juonne on, että mainostettu uudistus ei mennytkään niin kuin Strömsössä ("Tässä on ollut ongelmia, sähköisissä palveluissa ja puhelinpalvelussa, eikä tämä ole mennyt niin kuin on ajateltu", myönsi työministeri Ylen haastattelussa.)
Kolmas juonne on se, että kun kaikki ei mennyt niin kuin piti, on yritetty paikkailla pätkätöihin palkatuilla henkilöillä. Suo siellä, vetelä täällä?
Neljäs juonne. Vähentynyttä väkeä tai paremminkin henkilötyövuosia on siirretty ruuhkasuomeen niin, että kun kolme entistä on saatu pois (kolme vedetty hatusta), yksi uusi otettu sinne. Lisäksi on alettu ostaa palveluja, vai miksi niitä kutsutaan, yksityisiltä yrityksiltä. Jos sitä kautta homma hoituu paremmin, niin ok. Jos ei, se olisi hölmöläisten peiton jatkamista.
Jospa homma vielä joskus pelittäisi. Tai sitten ei.
- halloumivvv
no eikös se nyt ole selvästikin te-toimiston vastuulla ottaa yhteyttä jos ovat luvanneet ottaa. silloin työnhaku on voimassa. minulla ihan sama tilanne työnhaku voimassa tämän kuun loppuun jos työkkäri ei ota muhun yhteyttä niin en varmasti ota heihin. seuraava tapaamiskerta vaan siirtyy ja se on hyvä!
sama juttu jos itse pitää olla yhteydessä olen aina yhteydessä vasta edellisenä päivänä niin tapaaminen siirtyy mahdollisimman kauas. - Käyntitodistus
Tehkää pdf versio näillä teksteillä esim.
***** työ-, ja elinkeinotoimisto
PL 23
34934 JUMPURA
Käyntilomake / työnhaun uusiminen.
Asiakas on käynyt ***** työ-, ja elinkeino toimistolla
uusimassa työnhakunsa. Nämä tiedot on myös merkitty
hänen sähköisiin tietoihinsa.
Edellisen työnhaun uusintapäivämäärä (pvm valmiina)
Seuraava uusintapäivämäärä (pvm valmiina)
Vastaanottovirkalijan allekirjoitus (Paikka, aika, pvm, leima, nimenselvennys)
Asiakkaan allekirjoitus (Paikka, aika, pvm, nimenselvennys)
Asiakas voi käyttää tätä lomaketta asioidessaan Te-toimistolla
esim. viimeisenä uusintapäivänä 30 min ennen toimiston sulkemisaikaa.
Jos vastaanottovirkailija kieltäytyy todistamasta käyntiäsi, tai hän ei uusi
työnhakuasi kannattaa sinun nauhoittaa/kuvata tapahtuma epäselvyyksien selvittämiseksi.
Yhteydenottotavassa asiakas soittaa, koska hänellä ei ole omaa puhelinta,
tai hän voi lähettää sähköpostia kirjaamon kautta omalle virkailijalle
työnhaun uusimisesta. Jos vastausta ei tule, voidaan lähetetty sähköposti
todistaa tarvittaessa esim. kuittauspalvelun kautta. - nikolaus
No minäkin odottelin puhelua te-toimistosta, kun sovittiin että he ottavat yhteyttä. Ovat aina ennekin ottaneet yhteyttä viimeistään sinä päivänä kun työnhaku menee umpeen.
no tänäämpä saapu mulle kirje että olemme yrittäneet tavoitella sinua puhelimitse tarkistaaksemme työnhakutilanteesi. Pyydämme sinua ottamaan yhteyttä työ-ja elinkeinotoimistoon. Työnhakusi ja oikeutesi työttömyysetuuteen päättyvät, mikäli et ota yhteyttä TE-toimistoon 16.1. mennessä.
Kävi ilmi, että ovat hukanneet mun puhelinnumeron, vaikka ovat soittaneet mulle useita kertoja ja numeroni ei ole vaihtunut missään vaiheessa.
Onneksi olen kotona ja tämä kirje ei hukkunut postissa. oispas kettutannut selvittää jälkikäteen tätäkin juttua.- valvonta puuttuu
Paikallisia Te-toimistoja ei valvo ketään. Niiden ei myöskään ole pelattava yhteisillä pelisäännöillä vaan he pelaavat omilla säännöillään. Selityksiä työkkärin tädeiltä aina tulee ja omia virheitä painetaan villaisella. Kai nyt kun ketään ei valvo heitä oikeasti. Heidän päätöksistäkään et voi valittaa ja tämä lukee joka ikisessä sinulle saapuneessa lausunnossa.
- Elämä on
valvonta puuttuu kirjoitti:
Paikallisia Te-toimistoja ei valvo ketään. Niiden ei myöskään ole pelattava yhteisillä pelisäännöillä vaan he pelaavat omilla säännöillään. Selityksiä työkkärin tädeiltä aina tulee ja omia virheitä painetaan villaisella. Kai nyt kun ketään ei valvo heitä oikeasti. Heidän päätöksistäkään et voi valittaa ja tämä lukee joka ikisessä sinulle saapuneessa lausunnossa.
TE-toimiston antamasta työvoimapoliittisesta lausunnosta ei voi valittaa. Mutta voit tehdä valituksen maksajan eli Kelan tai työttömyyskassan päätöksen saatuasi.
Ohjeet valitusmenettelyyn saat maksajan päätöksen yhteydessä.
Lausunnosta voit siis vain itkeä, että
mä en tehnyt mitään enkä jättänyt tekemättä mitään,
mut tuhma täti antoi tuollaisen lausunnon.
- Paluupostia78678
Jos työkkäri haluaisi valittaa minusta jotain, niin minä lähetän toimistolle lapun, että tähän asiaan ette voi valittaa jälkeenpäin.
- jepjep3
Te-toimisto ilmoitti että ottaa tänään yhteyttä mutta ei soittoa kuulunut. Tarkistin että puhelinnumero on heillä kuten sähköpostini. Laitoin viestiä menemään työlinjalle eli: [email protected] eivät ainakaan enää voi sanoa etten olisi odottanut heidän soittoa. Huomenna tarkistan tilanteen.
- Niinpä niin taas
Samoin, olen koko päivän odotellut puhelua, jota ei tullut. Tämä tieto vähän lohduttaa:
"2. TE-toimiston piti ottaa yhteyttä eiliseen mennessä, mutta puhelua ei ole tullut
Työnhakusi on voimassa toistaiseksi, jos Oma asiointi-verkkopalvelun asiakastiedoissasi näkyy ”Työnhakusi on voimassa. TE- toimisto ottaa sinuun yhteyttä pp.kk.vvvv mennessä”. Se tarkoittaa, että työnhakusi ei katkea, vaikka TE- toimistosta ei vielä ole sinuun yhteydessä oltukaan. TE-toimisto ottaa Sinuun yhteyttä mahdollisimman pian
On tärkeää, että pidät yhteystietosi ajan tasalla TE- toimiston mahdollisia yhteydenottoja varten (esim. aikavaraukset, työtarjoukset)." (lähde: http://www.te-palvelut.fi/te/fi/nain_asioit_kanssamme/te_palvelut/usein_kysyttya/index.html) - jepjep3
vastaus tulikin samantien työlinja@te-toimistolta:
Työnhakusi on voimassa toistaiseksi. TE-toimisto tarkistaa tilanteesi, mutta ei välttämättä soita juuri tänä päivänä. Merkinnät kohdallasi ovat ok. Asiointipäivä on siirtynyt puolen vuoden päähän.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1123393Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801251GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys501235- 831202
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351092- 601047
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn28953- 67888
- 53887
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39882