työvoimatoimistosta piti

missä soitto viippyy

tänään tulla soitto. Olen sitä koko päivän venannut. Kello on nyt jo yli 14:n - meinaavatko ne soitella viittä vaille toimistonsa sulkemisajan vai.

Mitäs jos ei soittoa tulekaan....

Onpa taas ihanaa toimintaa tuolta te-toimistolta.

54

1332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ai se on siirretty.

      Ai jumankauta!
      Vilkaisin mol.fi:n kautta omia tietojani - ja siellä on muutettu yhteydenottopäivää - eilen se vielä oli 11.4., nyt on siirretty puolitoista kuukautta eteenpäin, ja mun mielestä se oli 11.4. vielä tänään aamullakin. Jopa on! Jopa on tosiaan! Ei sitä varmaan näin sateisena päivänä jaksa soitella... että siirretään nyt vähän.

      Ihan siis vittumaista touhua!

      Kiitos nyt taas tästäkin - palvelusta! PALVELUSTA!

    • 1+1

      Noin minullekin kävi että muuttivat viimeisenä työnhaunuusintapäivänä aikaa n. kuukaudella eteenpäin. Ja vielä kerran sama uudestaan. Sitten petti minun hermo ja lähetin kirjaamon kautta viestin työkkäriini, että lopettakaa se pelleily ja jatkakaan työnhakuani 6 kk eteenpäin. Näin sitten tapahtuikin.

      • joo...

        Rupesin minäkin tuota ajattelemaan. Että tuskin sitä soittoa tulee sitten puolentoista kk:n päästäkään. Olenko niin huono asiakas? Te-toimistosta otetaan yhteyttä.

        Olen sitten varmaan niitä tyyppejä, jotka on laitettu mappiin ö - eli te-toimiston ei ole tarkoituskaan auttaa minua mitenkään, olen vain kirjoilla heillä.

        Miten tällaiseen kohteluun voi tehdä valitusta. Mitä itua tuolla toimistolla on muutenkaan - aivan turhaa porukkaa siellä. Saisivat lopettaa tämän toimiston ja siirtää sen tehtävät tuohon suurempaan tuossa pienen matkan päässä. Niin, tuskin ne sielläkään mitenkään paremmin kohtelevat, mutta vituttaa, kun tuo porukka vaan vetää kk toisensa jälkeen palkkaa siitä että ovat muka PALVELEMASSA työttömiä!

        Tuli mieleen ihan sama, että tuskin sieltä mulle sitten seuraavana annettuna päivänäkään soitetaan. Samassa ajassa kun se vaihtoi sen päivämäärän, se todenäköisesti olisi soittanut minulle, joka olen koko ajan vahtinut, ettei vaan pääse soitto kuulematta...


    • Ratkiriemukasta

      Mulla pitäs olla tuo maaginen puhelupäivä 14.4.2014 ja oottelen mielenkiinnolla mitä tuleman pitää. Kävin muissa asioissa te-toimistossa just viime viikolla, mainitsin tuosta työnhaun uusimispäivästä, että senhän vois hoitaa nyt tässä samalla. Ei käy. Työnhakua ei voinut uusia siinä samalla, vaan sieltä ollaan sitten puhelimitse yhteyksissä 14.pv .... .... ... byrokraatit!

      • xbz<bv<xcvxm

        Minulle taas sanoi virkailija viime kerran soittaessaan, että voin kyllä käydä toimistollakikn, jos haluan. Sitä en muistanut kysyä, että jos niin päättäisin tehdä, pitääkö varata aika. Sekin tietysti soittamalla. Inhoan puhelimia. Haluan keskustella kasvokkain ja pitää sitä pikku mp3-äänitintä taskussa päällä.


    • eijooei

      Sama täällä. Huomasin, että aikaa oli siirretty eteenpäin, mutta mitään ilmoitustahan siitä ei tule.

      • tai sentti.

        Niin, eikö olekin kiva juttu. Työtön saa ootella ja vahtia ettei vaan mene puhelu ohi, jos sellainen tulisi. Sillä jos ei vastaa, niin se on sitten työnhaku poikki...

        No, toisaalta mitäpä ne sitten kysyisivätkään: "Mites on mennyt, onko mitään tiedossa?" "Ootko hakenut"... jne....

        Varmaan niille on koulutuksessa sanottu, kun joku on kysynyt, että äääh, pitääks niille oikeesti soittaa, mahdoton rumba. Niin on vastattu työvoimatoimiston virkailijalle: "No, ei oo pakko soittaa, jos et haluu, laitat vaan uuden ajan johkuun kohtaan ja kattelet sitten että viittiks soittaa tai et! Mitä sitä soittelee, jos ei oo asiaakaan, säästyy valtion puhelulaskussa pitkä penni!"


      • Ihqu
        tai sentti. kirjoitti:

        Niin, eikö olekin kiva juttu. Työtön saa ootella ja vahtia ettei vaan mene puhelu ohi, jos sellainen tulisi. Sillä jos ei vastaa, niin se on sitten työnhaku poikki...

        No, toisaalta mitäpä ne sitten kysyisivätkään: "Mites on mennyt, onko mitään tiedossa?" "Ootko hakenut"... jne....

        Varmaan niille on koulutuksessa sanottu, kun joku on kysynyt, että äääh, pitääks niille oikeesti soittaa, mahdoton rumba. Niin on vastattu työvoimatoimiston virkailijalle: "No, ei oo pakko soittaa, jos et haluu, laitat vaan uuden ajan johkuun kohtaan ja kattelet sitten että viittiks soittaa tai et! Mitä sitä soittelee, jos ei oo asiaakaan, säästyy valtion puhelulaskussa pitkä penni!"

        Tai sitten omavirkailijasi oli sairaana tai lomalla ja joku muu siirsi yhteydenottopäivää. Sattuuhan näitä.


      • vaihtelee.
        Ihqu kirjoitti:

        Tai sitten omavirkailijasi oli sairaana tai lomalla ja joku muu siirsi yhteydenottopäivää. Sattuuhan näitä.

        On kyllä aina soitettu ja hoidettu asiat sovitusti, ilmeisesti virkailijoiden motivaatio ja taso vaihtelee alueittain.
        Jos aikaa siirretään tulee ilmoittaa työnhakijalle, tottakai.


    • Ammattityötön

      Onpas kädetöntä porukkaa.
      Odotetaan kieli pitkänä jotain ihme soittoa jota ei ehkä sitten tule.

      Itse hoidin asian toisin.
      Kun kävin muissa asioissa TE- kaupungissa niin täytin lomakkeen ja tein soittopyynnön.
      Niin ja aikarajani oli toukokuun alussa.

      Muutaman tunnin päästä sieltä soitettiin ja seuraava määrä päiväni on syyskuussa.

      • kädetön

        ????
        No, mitähän yrität selittää......


      • Paikkakuntakohtaista

        Yritin juurikin tuota, että uusiminen olisi hoidettu siellä käynnin yhteydessä, koska siihen soittopäivään on enää muutama päivä, mutta eipä onnistunut ei. Nähtävästi sitä ei voi uusia enää ollenkaan paikan päällä asioimalla, vaan on ooteltava soittoa...


      • 2222222222222

        Kun te-toimistosta itsestä on annettu ilmoitus, että HE ottavat yhteyttä. Siis kerrotaan, että ei tarvitse sun tänne yhteyksiä pidellä, muuta kuin jos töitä saat tai joku muu muutos tapahtuu tiedoissas. HE ottavat yhteyttä. No, miksi minä siis menisin ottamaan yhteyttä ja jättämään soittopyynnön, ei mullakaan niin ikävä niitä tyyppejä ole, joista ei ole koskaan mitään apua ollut minulle. Kun kerran sanotaan, että HE ottavat yhteyttä, niin luulisi sen sanan sitten pitävän kun on päivämääräkin annettu, antaisivat vielä kellonajan, niin ei tarvitse koko päivää ootella - ja jos ei sitten sinä kellonlyömänä mitään soittoa ole tullut niin sitten vois heti mennä katsomaan tiedoistaan, että mihkäs kohtaan ne nyt ilmoittavat sen valesoiton sattuvan!
        Eli olen sitä mieltä, että tämä on vaan sitä suurta kusetusta, jota näissä te-toimiston uudistuksissa on tehty, ja julkisuuteen sitten vielä valehtelivat että te-toimiston palvelut työttömille paranevat.... Niinpä näkyy...


      • ei toimi

        Jätin te-toimistoon yhteydenottopyynnön viime syksynä ja vieläkään ei ole vastausta tullut.


      • turhaa odottelua

        Mun piti jättää soittopyyntö 2 kertaa ennenkuin soitettiin. Siis sen jälkeen kun uusimispäiväksi sovittua soittoa ei kuulunut. Oli kiireellistä asiaakin, eikä vain uusiminen. Ei kai kannata olla aktiivinen työnhaussa, kun ei saa sieltä ketään kiinni.


      • just.
        turhaa odottelua kirjoitti:

        Mun piti jättää soittopyyntö 2 kertaa ennenkuin soitettiin. Siis sen jälkeen kun uusimispäiväksi sovittua soittoa ei kuulunut. Oli kiireellistä asiaakin, eikä vain uusiminen. Ei kai kannata olla aktiivinen työnhaussa, kun ei saa sieltä ketään kiinni.

        Siis mitä, olet aktiivinen työnhaussa ja soittelet työkkäriin - eli haet työkkkäristä töitä?


      • turhaa odottelua
        just. kirjoitti:

        Siis mitä, olet aktiivinen työnhaussa ja soittelet työkkäriin - eli haet työkkkäristä töitä?

        Oli palkkatukipaikka tiedossa. Ihan itse hankittu eikä työkkärin apua siihen tarvittu. Tukimahdollisuus piti kuitenkin selvittää, paikka olisi voinut mennä jollekulle muulle jos en olisi saanut ajoissa lupausta tuesta.


      • Antaapa olla
        turhaa odottelua kirjoitti:

        Oli palkkatukipaikka tiedossa. Ihan itse hankittu eikä työkkärin apua siihen tarvittu. Tukimahdollisuus piti kuitenkin selvittää, paikka olisi voinut mennä jollekulle muulle jos en olisi saanut ajoissa lupausta tuesta.

        Sama juttu mulla, paikka on jo "luvattu", mutta asia ei ole edennyt ollenkaan. Kävin itse paikanpäällä varmistamassa, että mun työllistymissuunnitelmaan on kirjattu se palkkatuki ja kyselemässä, että miten pitää edetä. Työnantajan pitää laittaa palkkatukihakemus te-toimistolle, josta tulee aikanaan päätös, jonka jälkeen vasta saa tehdä työsopparin ja aloittaa työt. Nyt tuo asia on seissyt muutaman viikon, hieman epäilen, että sitä seuraavaa yhteydenottoa ei kuulu... olis varmaan pitäny itse hankkia kaikki kaavakkeet & ohjeet niiden täyttämiseen, esitäyttää ne ja toimittaa sille työnantajalle... toisaalta, samapa tuon on antaa olla, saapahan olla kesän vapaammin ja koska taloudellisesti se ei olisi muuttanut mitään, toimeentulotukea olis jokatapauksessa joutunut hakemaan, koska asumistuki tippuu lähes olemattomaksi, samoin päivärahat luonnollisesti loppuu ja liksa on olemattoman pieni... (tarkistin nuo asiat laskurilla)


      • turhaa odottelua
        Antaapa olla kirjoitti:

        Sama juttu mulla, paikka on jo "luvattu", mutta asia ei ole edennyt ollenkaan. Kävin itse paikanpäällä varmistamassa, että mun työllistymissuunnitelmaan on kirjattu se palkkatuki ja kyselemässä, että miten pitää edetä. Työnantajan pitää laittaa palkkatukihakemus te-toimistolle, josta tulee aikanaan päätös, jonka jälkeen vasta saa tehdä työsopparin ja aloittaa työt. Nyt tuo asia on seissyt muutaman viikon, hieman epäilen, että sitä seuraavaa yhteydenottoa ei kuulu... olis varmaan pitäny itse hankkia kaikki kaavakkeet & ohjeet niiden täyttämiseen, esitäyttää ne ja toimittaa sille työnantajalle... toisaalta, samapa tuon on antaa olla, saapahan olla kesän vapaammin ja koska taloudellisesti se ei olisi muuttanut mitään, toimeentulotukea olis jokatapauksessa joutunut hakemaan, koska asumistuki tippuu lähes olemattomaksi, samoin päivärahat luonnollisesti loppuu ja liksa on olemattoman pieni... (tarkistin nuo asiat laskurilla)

        Mun tapauksessa kyse ei ollut työnantajasta vaan nimenomaan työkkärin osuudesta asiaan. Paikanpäällä käyntikään ei onnistunut, silloin piti vain jättää soittopyyntö. Työnantaja puolestaan soitti eilen ja kyseli miten edetään.

        Minulle tämä paikka on tärkeä. Tukia en saa, joten ansiotasoni tuon työn myötä kaksinkertaistuisi. Ja syksyllä olisi luvassa taas 500 päivää jokunen satku Kelan päivärahan päälle :)


      • Antaapa olla
        turhaa odottelua kirjoitti:

        Mun tapauksessa kyse ei ollut työnantajasta vaan nimenomaan työkkärin osuudesta asiaan. Paikanpäällä käyntikään ei onnistunut, silloin piti vain jättää soittopyyntö. Työnantaja puolestaan soitti eilen ja kyseli miten edetään.

        Minulle tämä paikka on tärkeä. Tukia en saa, joten ansiotasoni tuon työn myötä kaksinkertaistuisi. Ja syksyllä olisi luvassa taas 500 päivää jokunen satku Kelan päivärahan päälle :)

        Siis mullaki on kyse just siitä, että homma ei etene, kun te-toimisto ei osaa toimittaa selkeitä ohjeita ja kaavakkeita sille työnantajalle... sieltä vaan millon kukakin virkailija laukoo jotain suullisia aivopieruja. Yritin kysyä niitä ohjeita ja kaavakkeita myös itse paikan päällä käydessä, mutta mulle niitä ei annettu, koska "ne on työnantajan asia".... Mulle ei kerrottu oikeastaan mitään muutakaan informaatiota, koska ne ei virkailijan mukaan kuulu mulle.. salatiedettä?


      • turhaa odottelua
        Antaapa olla kirjoitti:

        Siis mullaki on kyse just siitä, että homma ei etene, kun te-toimisto ei osaa toimittaa selkeitä ohjeita ja kaavakkeita sille työnantajalle... sieltä vaan millon kukakin virkailija laukoo jotain suullisia aivopieruja. Yritin kysyä niitä ohjeita ja kaavakkeita myös itse paikan päällä käydessä, mutta mulle niitä ei annettu, koska "ne on työnantajan asia".... Mulle ei kerrottu oikeastaan mitään muutakaan informaatiota, koska ne ei virkailijan mukaan kuulu mulle.. salatiedettä?

        Noniin. Lähetin sähköpostia eräälle työkkärin virkailijalle, kuten oli sovittu seuraavaksi yhteydenottotavaksi tämän asian tiimoilta minun taholtani. Vastaus tuli bumerangina "Olen lomalla, luen seuraavan kerran sähköpostia torstaina XX.X. Postiani ei avata poissaollessani. " Ei mitään ohjetta siitä, kenen puoleen on käännyttävä tällä välin.

        Tässä sitä taas ollaan. Onneksi matka ei ole pitkä, voin viedä kirjoittamani viestin itse perille. Toinen juttu sitten, onko siitä mitään hyötyä, luultavasti se hautautuu pinoon muiden vastaavien papereiden kanssa odottamaan ao. henkilön lomalta saapumista.


    • 1+1

      "Kun te-toimistosta itsestä on annettu ilmoitus, että HE ottavat yhteyttä."

      Ei kannata ottaa sellasita riskiä, että luottaa työkkärin lupailuun ottaa yhteyttä tiettyyn aikaan mennessä.

      Minä teen homman siten, että jos työkkäri ei ole ottanut yhteyttä kahta vuoroakautta ennen viimeistä työnhaun uusimispäivämäärää, menen työkkäriin ja jätän punaiseen laatikkoon viestin, millä pyydän uusimaan työnhakune HETI, ettei aiheetont työnhaun katkaisu lähde Kelaan. Sitten otatatan respassa kopioin tuosta dokumentista ja postaan sen sähköpsotilla työkkärin kirjaamoon, mikä toimittaa viestin ja dokumentin haluttuun työkkäriin ja siellä vastuulliselle virkailijalle.

      Paha noiden todisteiden avulla on karenssia antaa, että on muka laiminlyönyt työnhaun viimeisen päivämäärän.

      • et taida ollakaan

        Sinä et ole nyt ollenkaan ajantasalla... Tämä uudistus nimenomaan on nyt tapahtunut, että te-toimisto hoitaa yhteydenotot - vai koskeeko tämä vain jotain tiettyä ryhmää ja toisille sitten toisinpäin. Mutta näin on sanottu ainakin minulle ja muutamalle muulle, että Te-toimisto ottaa yhteyttä, itsen ei tarvitse soitella mitään paitsi jos saa töitä tai joku muu olennainen tieto olosuhteissa muuttuu...

        Ja niinhän tässä tapahtui nytkin, että uusivat kyllä sen työnhaun eli päivämäärää siirrettiin... Mutta soittoa ei tullut eli koko päivän sai turhaan venata ja hermota ettei vaan jää kuulematta. Ja minä kun olen sellainen, että mulla ei aina ole puhelin mukana. Tosin sitten tulen kyllä yleensä kotiin tsekkaamaan ennen virka-ajan päättymistä, ettei mitään puheluita ole tullut...

        Niin.... Sä et ole ajantasalla tai sitten sulla on joku toinen systeemi, sillä näin on yleisesti annettu tieto, että Te-toimisto ottaa yhteyttä, itse ei tarvitse soitella ilmoittautumisia.


    • Vinkki

      Tässäpä kaikille ilmainen vinkki..
      Ei tarvitse odotella / stressata puhelinsoittoja kun ei anna numeroansa te-toimistolle. Ei ole siis pakollinen tuo numero antaa, jos joku niin on luullut.

      • kiitos vinkistä.

        Niin, no, sitten sitä odottaisi jotain muuta. Mutta jos et anna numeroasi, niin jos nyt joku ihme sattuisi ja joku työnantaja olisi kiinnostunut susta työntekijänä, niin miten se ottaa yhteyttä sitte, jos nimittäin työkkärin kautta sais sun tiedot...

        Kun asia on nyt tullut selväksi: Eli vaikka siellä mol.fi:n työnhakijan tiedoissa lukee, että te-toimisto ottaa yhteyttä 11.4. niin se ei tarkoita, että he todella mitenkään sinua lähestyisivät, vaan se tarkoittaa, että työnhakuasi jatketaan sillä päivämäärällä. Eivät vain voi olla rehellisiä ja kirjoittaa niin kuin on tarkoitus tehdä, eli kertoisivat vain, että te-toimisto jatkaa työnhakuasi 11.4. (ellet ole sitä ennen päässyt töihin tai muuten lakannut olemasta te-toimiston asiakas). Sillä tuollainen passiivinen työnhakijan ohitus niin sehän tarkoittaa juuri sitä mitä todellisuus on: te-toimiston asia ei ole huolehtia sinusta millään tavalla, se vaan on se joka suorittaa arvion, maksetaanko sulle tukia vai ei työttömyyden perusteella. Eli ei tässä ole jatkossakaan mitään yhteydenottoja tulossa te-toimistosta, ne vain siirtävät sitä aikaa... Mutta ovat niin idiootteja, etteivät voi sanoa miten asia oikeasti on.

        Ja kuinka naurettavaa vouhkausta oli sitten viime viikolla siitä, kun hallitus vai oliko se ministeriö edellyttää jatkossa että työkkärin on tarjottava työttömille muitakin kuin oman alan töitä tehokkaasti. No, mitenkähän tämä toteutuu? Siten, että tilanne jatkuu niin kuin nytkin, ei mitään yhteydenottoja. Etenkään tästä meikäläisen toimistosta, jolla nyt ei ole mitään tarjottavaa milloinkaan - ehkä jollekin alle 25-vuotiaalle tarjoavat jotain kun niille on ihan pakko tarjota! Mutta mitä tällä toimistolla sitten tehdään - ei mitään, on mun mielipide. Siellä vaan istuu parisenkymmentä tyyppiä ainakin ja vetävät tyhjästä kk-palkkaa ja elelevät lihavasti tekemättä yhtään mitään. Ja jos sinne joskus on ollut pakko mennä, niin tuossa toimistossa on ainakin yksi nurkan takaa huutelija - taitaa olla alkoholiongelmainen!


      • ota ittees.
        kiitos vinkistä. kirjoitti:

        Niin, no, sitten sitä odottaisi jotain muuta. Mutta jos et anna numeroasi, niin jos nyt joku ihme sattuisi ja joku työnantaja olisi kiinnostunut susta työntekijänä, niin miten se ottaa yhteyttä sitte, jos nimittäin työkkärin kautta sais sun tiedot...

        Kun asia on nyt tullut selväksi: Eli vaikka siellä mol.fi:n työnhakijan tiedoissa lukee, että te-toimisto ottaa yhteyttä 11.4. niin se ei tarkoita, että he todella mitenkään sinua lähestyisivät, vaan se tarkoittaa, että työnhakuasi jatketaan sillä päivämäärällä. Eivät vain voi olla rehellisiä ja kirjoittaa niin kuin on tarkoitus tehdä, eli kertoisivat vain, että te-toimisto jatkaa työnhakuasi 11.4. (ellet ole sitä ennen päässyt töihin tai muuten lakannut olemasta te-toimiston asiakas). Sillä tuollainen passiivinen työnhakijan ohitus niin sehän tarkoittaa juuri sitä mitä todellisuus on: te-toimiston asia ei ole huolehtia sinusta millään tavalla, se vaan on se joka suorittaa arvion, maksetaanko sulle tukia vai ei työttömyyden perusteella. Eli ei tässä ole jatkossakaan mitään yhteydenottoja tulossa te-toimistosta, ne vain siirtävät sitä aikaa... Mutta ovat niin idiootteja, etteivät voi sanoa miten asia oikeasti on.

        Ja kuinka naurettavaa vouhkausta oli sitten viime viikolla siitä, kun hallitus vai oliko se ministeriö edellyttää jatkossa että työkkärin on tarjottava työttömille muitakin kuin oman alan töitä tehokkaasti. No, mitenkähän tämä toteutuu? Siten, että tilanne jatkuu niin kuin nytkin, ei mitään yhteydenottoja. Etenkään tästä meikäläisen toimistosta, jolla nyt ei ole mitään tarjottavaa milloinkaan - ehkä jollekin alle 25-vuotiaalle tarjoavat jotain kun niille on ihan pakko tarjota! Mutta mitä tällä toimistolla sitten tehdään - ei mitään, on mun mielipide. Siellä vaan istuu parisenkymmentä tyyppiä ainakin ja vetävät tyhjästä kk-palkkaa ja elelevät lihavasti tekemättä yhtään mitään. Ja jos sinne joskus on ollut pakko mennä, niin tuossa toimistossa on ainakin yksi nurkan takaa huutelija - taitaa olla alkoholiongelmainen!

        Työvoimatoimistosta otetaan yhteyttä.
        Tarkoittanee sitä, että he ottavat tietokoneellaan yhteyden sinun tietoihisi tietojärjestemässä ja merkitsevät uuden yhteydenottopäivän eli uuden päivämäärän seuraavaa tietojärjestelmän sinun tietoihisi kytkeytymistä varten.

        Oletteko muuten muut huomanneet, kuinka herkästi nämä Te-toimiston virkailijat ottavat itseensä te-toimintaa koskevan arvostelun.

        Ei pitäisi ottaa kaikkee itseensä, eiks ne näin neuvo... Vaan niinhän sitä paljon muutakin puhutaan mitä tuuli mukanaan tuo.


      • enkä viitsi jatkaa..
        ota ittees. kirjoitti:

        Työvoimatoimistosta otetaan yhteyttä.
        Tarkoittanee sitä, että he ottavat tietokoneellaan yhteyden sinun tietoihisi tietojärjestemässä ja merkitsevät uuden yhteydenottopäivän eli uuden päivämäärän seuraavaa tietojärjestelmän sinun tietoihisi kytkeytymistä varten.

        Oletteko muuten muut huomanneet, kuinka herkästi nämä Te-toimiston virkailijat ottavat itseensä te-toimintaa koskevan arvostelun.

        Ei pitäisi ottaa kaikkee itseensä, eiks ne näin neuvo... Vaan niinhän sitä paljon muutakin puhutaan mitä tuuli mukanaan tuo.

        Eli kuten tuossa vuodenvaihteessa mainostivat: Te-toimiston palvelut paranevat!

        Tietäis vaan missä se paraneminen kohdallani näkyy. Saa olla niin kuin ennenkin, ei mitään yhteydenottoja Te-toimistosta, paitsi jos itse tässä sattuu hakemaan kurssille, niin sitten tulee joko ei kutsuttu valintatilaisuuteen tai jos kutsuttiin niin vastaus on että hakijoita oli enemmän kuin paikkoja eikä voitu osoittaa opiskelupaikkaa. Ja ehkä tulee sitten vielä se vaihtoehtoinen koulutus eli joku rekrykoulutus jonnekin kaupan ja myynnin alalle tai ulkomaankaupan alalle joka viime mainittu ainakin on tarkoitettu yliopistotutkinnon suorittaneille.

        Että näin ala-arvoista palvelua!


      • Tehdäänpä tämä selväksi
        ota ittees. kirjoitti:

        Työvoimatoimistosta otetaan yhteyttä.
        Tarkoittanee sitä, että he ottavat tietokoneellaan yhteyden sinun tietoihisi tietojärjestemässä ja merkitsevät uuden yhteydenottopäivän eli uuden päivämäärän seuraavaa tietojärjestelmän sinun tietoihisi kytkeytymistä varten.

        Oletteko muuten muut huomanneet, kuinka herkästi nämä Te-toimiston virkailijat ottavat itseensä te-toimintaa koskevan arvostelun.

        Ei pitäisi ottaa kaikkee itseensä, eiks ne näin neuvo... Vaan niinhän sitä paljon muutakin puhutaan mitä tuuli mukanaan tuo.

        Tarkoittaa sitä että tulevat soittamaan ovikelloasi ja ellet avaa ovea niin karenssia paukkuu.


    • Tänään soittoaika

      Mielenkiinnolla ootan...

    • cvxbvxcbxcnbxcn

      Jopas nyt sattui työkkärin muijaan kipeästi, että pisti poistattaa kommenttini, jossa annoin idean tähän soittoasiaan. Kerronpa sen siis udestaan. Voi ihan hyvin mennä viettämään sen päivän työkkärissä, jolloin soitto on luvattu. Kertoo saavuttuaan vastaanottovirkailijalle, että odottaa puhelua. Vaikea heidän on sitten väittää, että on sotiettu, jos soittoa ei ole tullut. Kannatan myös sitä, että muodostamme ryhmiä työnhakijoita ja odotamme yhdessä soittojamme ja olemme toinen toisemme todistajina, jos soittoa ei tule. Siihen viereen vaikka sitten kyltti: "Tässä odotetaan soittoa työkkäristä". Tai jotain nokkelampaa.

      Tämäkö oli niin uhkaava mielikuva, että virkailijaparka säikähti? Voi hyvä sylvi...

      • Muualla samaa

        Oho, sensuuri näemmä toimii :D :D :D


    • Mitäs pienistä

      Tänään piti työkkäristä tulla soitto, mutta eipä ole kuulunut. Ja eipä ole muuttunut mol.fi sivullakaan tämä päivä muuksi. Mitenhän täs nyt toimisi. Pitäisiköhä vaan ihmetellä tässä muutama päivä ja katsoa mitä tapahtuu? Hehe.

      • 765456

        Jos soittoa ei tule sovittuna päivänä ei missään nimessä pidä itse soitella työkkäriin. Se uusi soitto aika siirtyy 3-6 kk eteenpäin. Voivat soittaa 1-2 viikkoa sovitun ajan jälkeen tai ei ollenkaan. Ei kannata vaivata päätään koko asialla, hyvä vaan kun eivät turhaan häiritse. Mitään sanktioita ei voi tulla vaikkei soittoja tule tai soittoihin ei vastaa. Omilla MOL sivuilla kannattaa kävästä ajan umpeuduttua tavallista useammin.


    • Odottele huomiseen

      " Pitäisiköhä vaan ihmetellä tässä muutama päivä ja katsoa mitä tapahtuu? Hehe. "

      Minulle piti soittaa eilen, mutta mitään soittoa ei kuulunut. Tänään vasta olivat klo 24-10 välillä vaihtaneet mol.fi sivulle uuden yhteydenottoajan.

    • osa-aikatyötön

      Minäkin odottelen soittoa työkkäristä. Mitä jos ei ehdikään sitten vastaamaan, kun se soitto tulee? Yrittävätkö uudestaan vai pistävätkö jonkun karenssin heti päälle vai mitä?

    • TE virkahenkilönä

      Itse TE- virkahenkilönä kun soitan .
      Jos asiakas ei vastaa kymmenen sekunnin sisällä niin kelalle lähtee maksun katkaisupyyntö.

    • kurinpitäjä

      Oikein että ilmaisella rahalla mässyttely katkaistaan tehokkaasti.

    • internet jyrää

      Nythän on niin,että näistä pakkokäynneistä ja soitoista ollaan hiljalleen luopumassa. Eli ihminen on työtön, kunnes saa työpaikan. Eli tarkoitus nimenomaan on helpottaa sitä turhaa kirjaamista "tilanne ennallaan".
      Koska työnhakua ei kuitenkaan saisi uusia pidemmälle, kun sen 6kk kerrallaan, sitä päivämäärää siirellään siellä netissä.

      kannattaa siis itselleen laittaa kalenteriin ne netin pvämäärät ja sitten kun se taas lähenee,käydä mollin sivuilla katsomassa, mihin se on siirretty, jos/kun sitä soittoa ei tule.
      Mikään ei estä TE-toimistosta soittoa jonain muunakin päivänä. Ei silti pitäisi olla mikään ongelma nykyaikana, kännykästä näkee sinne tulleet vastaamattomat puhelut.

      Ja oikeasti virkailijat on ihan ylityöllistettyjä ja kahden tulen välissä. Ei käy kateeksi. Työttömiä pukkaa joka luukusta ja yt:t paukkuu ja toisaalla hiillostetaan tulostavoitteilla ja työtarjousten aktiivisella lähettämisellä. Teet niin tai näin,aina teet väärin. Jokaisella on vastuu omasta elämästään, ei TE-toimisto sitä työpaikkaa kellekkään hanki, vaan sinä itse.

      • gerwtw

        "Ja oikeasti virkailijat on ihan ylityöllistettyjä ja kahden tulen välissä. Ei käy kateeksi. Työttömiä pukkaa joka luukusta ". Vai että ylityöllistettyjä? Apaattisen näköisenä istutaan tiskin takana ja heidän luokseen on pakko mennä. Mitään muuta eivät osaa kuin syyllistää työttömiä.


    • työkkärin täti

      Päivämäärän siirtämiselle on yleensä hyvä syy, varsinkin näin loppuviikosta lähdemme joskus tyttöjen kanssa parituntia aikaisemmin kaljalle tms.

    • Parempaa tilalle

      Millä perusteella TE toimisto palkkaa työntekijöitään? Itiksen toimistossa minua palveli infossa melko nuori pitkät mustahiukset ,hoikka ja meikkaukseen kulunut varmaan tunti, joka oli niin ollakseen, mutta ei tiennyt vastauksia tavallisiin kysymyksiin.
      Edelliselle asiakkaalle mumisi jotakin kun ei edes englantia osannut kunnolla.
      Ulkonäönkö perusteella duuniin saa?

      • piikkikorko

        On vaan ns. "töissä siellä mitä välii", kas työttömien äijien kuolattavana.


    • Suojatyötä vailla

      Omalla kohdallani työkkärin täti soitti kun olin ollut työttömänä vuoden. Hän sanoi, että näin pitkään ei saisi olla, että te-toimistosta ei oteta yhteyttä. Juteltiin niitä näitä ja hän antoi ajan jolloin soittaa. Soitti, teimme työllistymissuunnitelman siinä puhelun aikana, sain sen kotiini paperiversiona ja hyväksyin tekstarilla. Nyt kuitenkin verkossa oleva työllistymissuunnitelmani ja tämä paperiversio eivät vastaa toisiaan. Verkossa olevaa en ole hyväksynyt, mutta en valita. Verkossa oleva suunnitelma on parempi. Siitä on jätetty pois pakko-osallistuminen uravalmennukseen, joka on mukana hyväksymässäni paperiversiossa. Sen lisäksi te-toimiston yhteydenottoaika on siirretty nyt joulukuun puoliväliin elokuusta. Ehkä osallistumiseni verkkoasioimiskurssille (6 h) siirsi sitä aikaa puolenvuoden päähän kurssipäivästä. Itseasiassa olen käynyt tuon kurssin jo 3 kertaa eri nimillä, mutta sama sisältö. Aina soittoaika on siirtynyt puolivuotta eteenpäin. Aktivointikurssi, työnhakukurssi, verkkoasiointikurssi, nimi eri, sisältö aina sama.

      • järkeistys

        Turhanpäivä temppuilu kurssitukuksia ja tilastonikkarointeja ropo-orjuuksia TE-toimisto joutaisi lopettaa tarpeettomana. Töppö soittelijathan voi olla vaikka ketä.


    • tilastot

      Sama täällä, mutta ei sieltä soiteta.
      Ehkäpä varmistavat että asiakas saa varmasti karenssin. On taas yksi kaunistamassa tilastoja.

    • gyuiuhj

      Itselläni on kännykkä lähes aina äänettömällä. pitääkö mun muuttaa se äänettömyys äänelliseksi vain siksi että joku byrokraatti mahdollisesti joskus soittaa minulle. Sitten jos hän ei saa yhteyttä, hän osaa ainoastaan syyllistää ja laittaa karenssille. Oi oi olisi olemassa muitakin konsteja kuin soittaa puhelimella. On olemassa sähköposti, on kirjeposti ja ihan livenäkin voisi virkailijan luona jutella.

    • Ruostetta

      Jouduin asioimaan te toimistossa todella pitkästä aikaa ja oli siinä ihmettelemistä. Meno oli virkalijalla kuin olisi ollut entisaikojen "kuningas" katsastusmies. Hyvä että en nipistänyt itseäni että olenko oikealla vuosituhannella ja oikeassa paikassa. Melkoista melkoista joo on ns palvelu.

    • Ring, Ring, Ring

      Olis kiva tiedä, että vieläkös aloittaja 3 kuukauden jälkeen odottelee soittoa?

      • Kupletin juoni

        Aloittaja on odottelevinaan ja TE-tsto on soittelevinaan. Näinhän se menee.


      • Voisi automatisoida

        TE toimistossa on oma osasto, joka siirtelee soittopäiviä eteenpäin työttömälle ilmoittamatta. Luulisi olevan tuottavampaakin tekemistä.


    • Kauhea tilanne

      Työtön ei ehdi hakea töitä kun pitää päivystää että jos TE-toimistosta soitetaan. Aloittajalta mennyt jo kolme kuukautta hukkaan.

    • Työttömät Sukset Oy

      Kyseessä on TE-toimiston sivuvika. Niiden järjestelmä on kuulemma sellainen vanha, että tätä ei voi muuttaa. Eilen soitin työlinjalle ja sanottiin, että tuo päivämäärä ei ole soiton päivämäärä - siellä on pakko olla joku päivämäärä, vaikka työttömänä työnhakijana olisit toistaiseksi TE-toimistossa. Työnhaku on siis voimassa toistaiseksi eikä tuohon sivulla olevaan päivämäärään saakka.

      Soitto voi tulla koska tahansa, siihen ei ole aikaa määritelty. TE-toimisto ottaa yhteyttä tarkoittaa juurikin sitä, että itse ei tarvitse olla yhteydessä. Mutta voi, jos esim. tarvitsee neuvontaa. Mutta TE-toimisto ottaa itse yhteyttä tilannepäivitykseen miten työnhaussa menee. Se soitto voi tulla joillekin useammin, toisille harvemmin.

      Käytännössä soitto voi tulla vaikka viikon päästä, kun olet lomalla.

      • josque21

        "Kyseessä on TE-toimiston sivuvika. Niiden järjestelmä on kuulemma sellainen vanha, että tätä ei voi muuttaa. "

        Kiitos selvennyksestä. Jotenkin silti hassua sanamuoto että te-toimisto ottaa yhteyttä päivänä x jne. Ja sen infon miten asia menee olisi kyllä voinut jonnekin muualle sivustolle laittaa vaikka järjestelmä olsi 20 vuotta vanha.

        Koko uuden systeemin tarkoitus kai poistaa ruuhkia te-toimistossa kun palvelu menee nettiin pääosin. Nyt kuitenkin työttömät soittelee työlinjoille jne. kun eivät tiedä miten se homma toimii. Asia olisi voitu selkeästi infota mollin etusivulla tiedotteena. Niin helposti asia olisi hoitunut.


    • säälittävää

      Työkkärin soittohomma on takapuolesta. Omaani on siirretty kuukauden aikana jo niin monta kertaa, etten ole laskuissa pysynyt mukana. Tänään viimeksi piti soittaa, mitään ei kuulunut ja kun taas käytin pankkitunnuksista yhden kohdan, aikaa oli siirretty huomiseksi. Kyllä on l o i s t a v a a toimintaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      348
      3945
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1729
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1487
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1295
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1251
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe