Pitänyt hyviä turpeennostoilimoja

turvenuija

Eipä paljon ole turvetta nostettu vihreiden masimoiman veron ansiosta.
Nyt muutama tuhat kortistossa työttömänä ja voimalat polttavat hiiltä

9

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samapa se

      Haavisto tykkää

    • kelvottomia johtajia

      Suomalaista energiapolitiikkaa parhaimmillaan.

    • setajosef

      Hih! Nyt satsataan aurinkoenergian tuotantoon. Turpeenpoltto on jo toivottoman vanhanaikaista ja monin tavoin haitallista. Hyvä turpeennostosää on erinomainen sää aurinkoenergian tuottamiseen. Silloin kun aurinkoiset korkeapaineet väistyvät, tuulee kovaa ja tuulivoimalat tekevät sähköä. Ei pidä jäädä turpeeseen makaamaan, vaan on mentävä kehityksessä eteenpäin! Hih!

      • huh hellettä

        Kolmennkymmenen asteen pakkasella tuulimyllyt seisovat ja aurinko ei paista,mistäs sitten sähköä,ai niin kivihiili on halpaa


      • kuinka kauan
        huh hellettä kirjoitti:

        Kolmennkymmenen asteen pakkasella tuulimyllyt seisovat ja aurinko ei paista,mistäs sitten sähköä,ai niin kivihiili on halpaa

        Ei ole energia vielä pakotelistoilla.


    • Siellä se turve kasvaa, jonain päivänä aletaan ottaa oikein urakalla ylös. Suomesta tulee omavarainen energian suhteen, turpeella ja muilla biolähteillä se tehdään. Leikitään nyt vähän aikaa kivihiilellä ja tuulivoimalla.

    • säästää turve

      Poltella halpa kivihiili pois. Sama saastearvo!

      Tuhlataanhan kevättulvien sähkökin harakoille!

    • Heppis

      Caseman oikeilla jäljillä,rapaa poltetaan vielä ja jokainen kanto ja risukin..öljy ja hiili loppuu aikanaan..minä tiedän sillä poltan töissäni joka sekunti 28 kg kivihiiltä.

      • Jos Norjalaiset asuttaisivat tätä maata, niin olisi ihan toisenlainen meininki. Turvetta nostettaisiin ja kaikki oma energia hyödynnettäisiin.

        Ei öljyssä mitään pahaa ole, eikä kivihiilessä, mutta kun se on ostotavaraa, niin luulisi että sen tuontia yritettäisiin minimoida.

        Voi kun herranjestas sentään, kun se tuulivoima ei ole mikään ratkaisu. Kallista kuin mikä. Parhaillekaan alueille ei onnistu ilman valitusrumbaa.

        Vuotoksen allas pitäisi ehdottomasti rakentaa seuraavaksi, kyllä tulisi tarpeeseen. Tuulivoima erityisesti vaatisi Vuotoksen altaan tyyppistä tasausvoimaa.

        Kyllä tuulivoimaa voi kehitettellä ja suomalaisella osaamisella laitteita voidaan viedä kannattavampiin paikkoihin.

        Oikealla tiellä ollaan, vihreät siirtyy oppositioon. Nyt meillä on vihdoin mahdollisuus hyödyntää sitä mitä tässä maassa osataan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe