Puolisoni narsisiti-eksän vaikutukset suhteeseen

Past is past

Elin itse 6 vuotta narsistin kanssa ja lopulta elämä meni todella sekaisin ja kuvaan astui väkivalta ja pettämiset useaan kertaan. Menetin luottamuksen miehiin täysin. En pystynyt lähtemään, mutta lopulta tämä ihminen kävi myös läheiseni kimppuun, jolloin silmäni aukesivat. Suhde loppui kuin seinään.

Elin yksin ja lopulta päätin, että voin tapailla miehiä. Tapasin sitten yllättäen todella ihanan ja kiltin miehen, joka kertoi eläneensä narsisitinaisen kanssa vuosia. Meillä oli paljon yhteistä ja oli ihanaa kun joku ymmärsi sen, että oli ollut niin typerä ja kiltti. Asiat eteneivät nopeasti ja olin todella onnellinen ja olo oli turvallinen. Kihlauduimme ja elämä hymyili.
Vuosien päästä aloin kuitenkin huomaamaan, että mies ei ollutkaan päässyt traumoistaan yli. Hän alkoi kohdella minua kuin hänen eksänsä oli kohdellut häntä. Kylmästi ja etäisesti. Valehteli ja joi salaa, tuli arkenakin ihan kännissä kotiin. Seisoi siinä edessäni ja sanoi että mitäs säkin aina kyttäät, kun en ole mitään juonut. Sitten lähti ovet paukkuen ja syytti että kotiinkaan ei voi tulla.

Nyt olen pisteessä, missä hän on vakuuttunut että jokainen poikkeava kommenttini ja jopa vitsini ovat häneen kohdistuneita epäilyjä ja loukkauksia. Hän ei ikinä kerro omista tunteistaan tai vaikeuksistaan, vaikka itse olen jakanut omani. Hän on sanonut välillä kännissä kuinka minä voisin tappaa itseni kun olen samanlainen kuin eksäkin ja hän voi sitten haudata minut. Kuitenkin tämä on aika harvinaista käytöstä ja tapahtuu pari kertaa kuukaudessa. Hän valehtee kyllä useammin.

Minulle on tullut arvoton olo, enkä enää luota mieheen. Olen täysin toivoton, enkä uskalla sanoa mitään, koska hän joko ryntää ovesta ja jos yritän estää hän riuhtoo minua.

Te narsismin todelliset uhrit, kertokaa minulle voiko siitä ikinä toipua ja mitä minun pitää tehdä todistaakseni miehelle, että en ole samanlainen hullu tai halua hänelle pahaa. En halua erota, koska tiedän että ennen tuota edellistä parisuhdetta hän on ollut "normaali". Itse on vaan vaikea luottaa mihinkään hyvään myöskään enää, kun on luottamus pahasti viety. Olen kuitenkin yrittänyt tosi paljon ja antanut anteeksi paljon asioita ja valheita.

Mitä teen?

7

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko kenties ex'äni?

Ihanko uskot miehesi puheita? Avaa jo silmäsi! Hei, haloo, kukaan joka ei oikeasti ole narsisti, ei käyttäydy tuolla tavoin. Mieshän on persoonallisuushäiriöinen itse.
      Kaikki käytös viittaa siihen eikä tule koskaan loppumaan, pahenee vain, mutta usko vaan jos haluat koatsoa kortit viimeiseen saakka.
      Luuletko, että narsku omasta osuudestaan vastuun ottaa, tyypillistä on syytellä ja projisoida kaikki syyllisyys muihin. Hei ja jos oikein käsiksi käy?
      Hyviä nämä kaksuuntasten jutut, onkohan niiden tukiryhmssä jokin koulutus, jossa ne opettaa toisilleen samat repliikit. Minunkin bipo-narsku exä reissullaan, jos sen sai kiinni puhelimeen tuskaili aina, että kun kotiinkaan ei voi tulla. Joi salaa ja kävi käsiksi ilman syytä, ja salasi aina kaikki menonsa. Ei voinut kotona olla, kun odotti salapano toisaalla, ja oli meno sovittu valmiiksi. Tosi kelmi oli. Oikea pelsebuupi.
      Avaa jo silmäsi, olet joutunut toistamiseen narskukelmin uhriksi. Koukuttaahan ne alussa kaikki samalla tavalla. Ja samat repliikit kuin kirjoitit voisivat olla minun elämästäni, ja samoin sanoin. Ota nyt vaikka yhteys exään ja kysy jos epäilet, kerro mitä tämä kelmi on sinulle hänestä kertonut. Ei mee kaunakaan kun huomaat olevasi vain yksi hänen kusetettavistaan.
      Katos kun tollasilla, jotka ei kerro itsestään on aina salattavaa, ja narskut eivät osaa kertoa mitään itsestään, kun ne ei ymmärrä itsestäänkään mitään, ne on tyhjiä kuoria. Ja miten 4 vuotiaan tasolla oleva osaisikaan, kun ajatusmaailma ei yllä kertakaikkiaan aikuisen tasolle. Ei ole ymmärrystä ja sanoja. Huomaatko, että tollaset tyypit ei pysty suunnittelemaan omaa elämäänsä. Ne ei koskaan puhu sellaisesta asiasta. Eivät osaa. Eivätkä puhu itsestään koskaan, juoruavat vaan aina toisten asioista. Ja sinä ryhdyit äidiksi narskulle, joka todennäköisestion vielä epävakaa persoonallisuushäiriöinen.
      Kannttaa nyt perehtyä narsismiin ja ottaa oman elämän suhteen uusi kurssi, ettei kolmatta kertaa sorru samaan paskaan.
      Vai lähteepakoon, niin tekiminunkin epävkaa, aina jalka oven välissä. Teepä nyt viisaan neuvon mukaan ja laita oves kiinni ja suhde poikki hyvän sään aikana.
      Kohta se alkaa hakata sinua ihan oikeasti. Ja muuksi ei muutu usko se.
      Puhet on turhia ja turha odottaa mitään, puhetta et tule tollasilta saamaan. Kenkää vaan kylmän viileesti. Noi pers-häiriöiset ovat ihan omarotunsa, ja ne kaikki käyttäytyy saman kaavan mukaan, ja kun tarpeeksi kauan olet niitä seurannut alat erottaa jo pärstästä ja olemuksesta sellaisen häiriön omaavan. Vahamainen olemus, jutut konkretioita, ja lapsenomainen käyttäytyminen sekä tunteiden täydellinen puuttuminen, eivät kykene esim. itkemään, seksuaalisesti jutuista huolimatta todellisuudessa pinokkioita. Ja aina vika muissa, He ovat viattomia suorastaan synnittömiä. Eivät kykene käsittelemään ristiriitoja, joten sinun on sama unohtaa koko tyyppi ja antaa mennä ja olla ottamatta takaisin. On/offeilu ei lopu koskaan.

• valehtelee!!!

Vai että ihan normaali ennen parisuhdetta? Et taida ymmärtää, että tollaset sattaa tarkoittaa olemalla suhteessa kanssasi ihan jotain muuta sillä suhteella kuin parisuhdetta, vaikka äiti lapsi suhdetta. Narskut kun ei parisuhteeseen kykene, ne kun on sillä 4-6 vuotiaan tasolla. Asia paljastuu sinulle kyllä jossain vaiheessa, viimeistään sitten kun narskun muutkin petokset. Narsku käyttää sinua vain ja ainoastaan hyväkseen. Kohta alkaa halveksivia puheita tulla. Ilmeisesti exä ei mennyt retkuun, eikä alistunut manipulaatioon ja anna narskulle lähdettä, kun on niin kärkkäästi exäänsä alusta lähtien mollannut ja oman narsistisuutensa projisoinut häneen. Tollasilla on tapana sitä ahdistustaan, tyhjyyttään ja itsen hajoamisen tunnetta lievittää juuri alkoholilla.
        Et koskaan voi luottaa niiden puheisiin.
        Tuo ei kuule ole normaali ollut ikinä, eikä tule olemaan. Sinuna aloittaisin normaalin miehen etsiskelyn ja lopettaisin ajan haaskamisen tollasen mulkvistin kanssa. Se vaeltelu ei lopu koskaan.
        On ne ihme rotu, ihan käsittämätöntä sakkia.

• vaativat ihailua
        valehtelee!!! kirjoitti:

Vai että ihan normaali ennen parisuhdetta? Et taida ymmärtää, että tollaset sattaa tarkoittaa olemalla suhteessa kanssasi ihan jotain muuta sillä suhteella kuin parisuhdetta, vaikka äiti lapsi suhdetta. Narskut kun ei parisuhteeseen kykene, ne kun on sillä 4-6 vuotiaan tasolla. Asia paljastuu sinulle kyllä jossain vaiheessa, viimeistään sitten kun narskun muutkin petokset. Narsku käyttää sinua vain ja ainoastaan hyväkseen. Kohta alkaa halveksivia puheita tulla. Ilmeisesti exä ei mennyt retkuun, eikä alistunut manipulaatioon ja anna narskulle lähdettä, kun on niin kärkkäästi exäänsä alusta lähtien mollannut ja oman narsistisuutensa projisoinut häneen. Tollasilla on tapana sitä ahdistustaan, tyhjyyttään ja itsen hajoamisen tunnetta lievittää juuri alkoholilla.
        Et koskaan voi luottaa niiden puheisiin.
        Tuo ei kuule ole normaali ollut ikinä, eikä tule olemaan. Sinuna aloittaisin normaalin miehen etsiskelyn ja lopettaisin ajan haaskamisen tollasen mulkvistin kanssa. Se vaeltelu ei lopu koskaan.
        On ne ihme rotu, ihan käsittämätöntä sakkia.

Huomaa narskujen tyyli juoda pullonsuusta! Humalassa käyttäytyvät poikkeavasti.
        Se itsensä tappamisesta kertoilu koskettaa sinua siten että todellisuudessa se tarkoittaa hänen haluaan tapaa sinut. Verhottua puhetta. Se kumpuaa tarpeesta tuhota se äiti, joka aiheutti sen ensimmäisen pettymyksen avuttomalle lapselle, joka oli riippuvainen siitä äidistä.
        Narskut ei raittita naisia voi sietää eikä lähestyä, ne halveksii ja pelkää sellaisia naisia kuollakseen. Ne naiset, joita narskut lähestyvät, ovat alkoholisteja ja niiden on oltava humalassa, jotta narsku niitä uskaltaa lähestyä. Tulet saamaan ennenpitkää selville, että narskusi vehkeilee ja pitää yhteyttä alkoholista riippuvaisiin naisiin.
        Usein niillä on itsellä ollut alkoholistiäiti, jota ne etsii kaikista naisista.
        Ja narsku loppupelissä halveksii kaikkia naisia. Viihtyy poikaporukoissa. Pikkupojat kun pitää yhtä tietty. He ovat toistensa hovi.
        Narskut puhuu vain hovilleen, ei sinulle. Ne ei edes ymmärrä mitä sana parisuhde tarkoittaa, ja jos ymmärtävät, eivät koe olevansa sellaiseen kykeneviä, koska kokevat olevansa pieniä poikia, ja välttelevät kaikin keinoin sitä suhdetta ja siinä olemista. Narskulle naisen kanssa eläminen on vain pelkkä kulissi, joka säätelee hänen uskottavuuttaan ja lunastaa hänelle normaalin paperit yhteisön silmissä ja tietysti on oiva selviytymiskeino avuttomalle, joka ei itse kykene suunnittelemaan elämäänsä eteenpäin. Narskulle läheiset ei merkitse mitään, ne ovat vain esineitä, sen tulet huomaamaan. Hän manipuloi ja hylkää ja palauttaa ja hylkää, paluttaa jälleen, ja se peli ei lopu ikinä. Sinäkin olet vain yksi hänen pelinsä mahdollistajista.
        Oletko varma että suhde exään on loppunut? Noista poistumisista ja lähtemisistä päätellen hänellä on oltava jokin toinen lähde sinun lisäksesi.
        Et tule häntä muuttamaan ja rakkaudellasi parantamaan, hän ei apua halua, vaan torjuu kaikki sellaiset yritykset, vaikka ne olisivat hänen oman etunsakin mukaisia.

• Niin käsittääkseni aloittaja antaa tarinansa alussa itsestään kuvan myös ns. narsistin uhrina tähän tapaan...

"Elin itse 6 vuotta narsistin kanssa ja lopulta elämä meni todella sekaisin ja kuvaan astui väkivalta ja pettämiset useaan kertaan."

Kuitenkin hän lopussa pyytää narsistin todellisia uhreja kertomaan voiko narsistin uhri toipua tähän tapaan..."Te narsismin todelliset uhrit, kertokaa minulle voiko siitä ikinä toipua"

Että ny hieman kummastelen eikö hän itse koe olevansa todellinen narsistin uhri ja miettiä nykyistä parisuhdettaan/toipumista myös omalla kohdallaan...

Jotenkin vaan tuli tästä aloituksesta mieleen, että siellä entinen narsistin uhri ei ole toipunut vaan hakeutunut "huonoon suhteeseen" saadakseen edelleen olla uhrin roolissa joka yrittää ns. parantaa toisen ja luulee tällä kertaa onnistuvansa...

Että aloittaja voisi esittää kysymyksensä..."voiko siitä toipua?" myös itselleen...

• alistutko aina vaan

Mistä tiedät että miehen entinen puoliso on ollut narsisti, sinullahan ei ole kuin hänen sanansa todisteena? Oletko varmistanut asian. Sokeastiko uskot miestäsi ja hänen puheitaan? Eikö sinulla ole itselläsi arvostelukykyä toisten puheiden suhteen?
      Onko sinulla tapana antaa toisen sanomisten ja mielipiteiden vaikuttaa sinun ajatteluusi ja tekemisiisi, niin että uskot sokeasti vaikka todellisuus on aivan silmiesi edessä toista? Etkä usko merkkejä, vaikka ne ovat silmiesi edessä nähtävänä.

• itsestä se lähtee

Kysyt voiko siitä toipua, voi, kun lopettaa päästämästä sellaisia ihmisiä elämäänsä jotka haavoittavat itseään. Alkaa muodostaa itselleen selviä rajoja oman elämänsä suhteen, ja katsoo ettei anna kenenkään niitä rikkoa. Muuttamalla ajatuksiaan niin ettei tuollaiset edes pääse sokemaan sinun elämääsi. Sinun on muutettava ajatteluasi ihan itse, sen jälkeen myös elämäsi muuttuu toisenlaiseksi. Kun ajattelusi on muuttunut, tuollaiset ivät edes uskalla tulla sotkemaan sinun elämääsi, ja saat paremmin sitä mitä haluat elämäsi olevan.

• Barbap

Voi äly! Ei narsismi tartu. Kuinka voit uskoa tuollaista miestä?

Olen tosi kyllästynyt kuulemaan ihmisistä joiden exät ovat narsisteja. Muistan eräänkin naisen jonka kaikki exät olivat niitä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      1354
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      51
      1289
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      105
      1085
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      117
      1010
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      52
      636
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      142
      599
    7. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      562
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      368
      538
    9. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      495
    10. Valehtelu

Oletko valehdellut kaivatullesi?
      Ikävä
      71
      473
    Aihe