Kihlat alle 16-vuotiaana

Hoo Moilanen

Kertoisitteko mulle vanhemmalle äiskälle mikä idea tällaisessa on?Jokainen tietty saa tehdä niin kuin haluaa mutta.. Mikä saa tytöt haluamaan näinkin nuorina kihloihin? Alunperin sen tarkoitus on ollut lupaus avioliitosta.
Juu, nyt joku suuttuu mutta ei mulla ole tarkoitus ärsyttää alkuunkaan vaan vain kysyä.
Oma jo täysi-ikäinen ei halua pitää mitään kiirettä kihlojen kanssa.Ensin seurustellaan ja opiskellaan, tutustutaan työelämään ja ollaan kahden. Naimisiinkin ensin ja vasta sitten lapsia jos on tullakseen.
Onko tämä kihlaus asia joku muoti? Mun aikana eli silloin kun oli dinosauruksia, ei tällainen tullut puheeksikaan.
Mua mietityttänyt se että ollaanko me aikuiset eroillamme ja uusilla suhteillamme aiheutettu nuorille kuvan että sormus on vain sormus?
Eli en ärsytysmielessä tätä kirjoita vaan turha tätä on aikuisten kesken on pohtia kun te nuoret tämän parhaiten tiedätte.
Voisiko joku kertoa,kiitos?

4

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enkyllämeekihloihin

      Yleensä se on lupaus avioliitosta, mutta kihloissa saatetaan olla montakin vuotta. Esim. Kaverini isosisko meni kihloihin jo 15-vuotiaana ja oli poikaystävänsä kanssa viisi vuotta kihloissa, ennenkuin menivät tänä kesänä naimisiin. Tottakai joillekin kihlaus on vain lupaus "vakavasta seurustelusta" ja sormus ei symbolisoi tulevaa avioliittoa. Mut tosiaan, toi juttu siitä, että se sormus on vain sormus on osittain totta. Jotku ajattelee niin, eikä sille voi mitään. Vanhemmista mallia :/

    • Hoo Moilanen

      Kiitos"enkyllämeekihloihin". Olen itse eroperheestä ja niin on täysi-ikäisenikin jotenka jospa hän hoitaisi hommat mahdollisen kumppanin kanssa loppuun asti kunnialla : ).
      Silti, mua kylmää miten pinnalliseksi me typerät, muka aikuiset ollaan maailma tehty tuleville polville.
      En ole vekkihametäti alkuunkaan mutta rakkaus on vakava laji, oikeasti.

    • 18v

      Itsekin olen miettinyt, että miksi halutaan niin aikaisin kihloihin.
      Joillekin se sormus tosiaan on vain sormus ja sillä halutaan osoittaa että ollaan vakavissaan toisen kanssa. Itse tosin miellän kihlat edelleen lupaukseksi avioliitosta ja vaikka oltaisiin kihloissa useampikin vuosi, niin se on silti lupaus avioliitosta.

      Itseäni ärsyttää suuresti se, että juuri ja juuri yläaste ikäiset menevät kihloihin ja hehkuttavat onnellisena rakastavansa toisiaan. He eivät ajattele sormusta lupauksena avioliitosta vaan pitävät sitä jonkinlaisena todisteluvälineenä :/

    • Naapurin Jorma

      Ei helevetti kihilauksella oo mittää juridista merkitystä. Kihilauksen merkiksi voijaa iha yhtä hyvin sylykästä limaset räkäklimpit kaupan kivetykselle ku ostaa kultasormukset. Heleppo se kihilaus on myös purkaa. Perinteisesti se on kyllä ollu luppaus avioliitosta, mutta mitä helevetin väliä. Menköö ite kukanenki kihiloihi sillon ku haluaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      368
      3491
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      129
      2499
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      126
      1775
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1270
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1127
    6. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      49
      1117
    7. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      161
      1085
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1053
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      904
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      836
    Aihe