Amiksen alku jännittää

vainkiusattu

olen aloittamassa merkonomin koulutusta Helsingissä ja jännittää ihan mielettömästi. Joka päivä bussilla kouluun, en tunne koulusta ketään.. Olin koko yläasteen kiusattuna, joten nyt saa sitten jännittää tuleeko täys kusipää luokka joka kiusaa koko ajan... Olen menossa kaksoistutkintoa siis!

10

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+1=4

      homo

    • shuu

      Ajattele sitä uutena alkuna. Mahikset että törmäisit siellä joihinkin edellisistä luokkatovereista ovat melko minimaaliset.

      • vainkiusattu

        Kouluun ei päässyt kukaan entisistä luokkakavereistani ja tässä pelottaa se että en tunne ketään sieltä!


    • shuu

      Kyllä se siitä. Itseänikin jännitti aikoinaan kun amiksessa aloittelin.

      Eikä sitä nyt mikään pakko ole heti ensimmäisenä päivänä kavereita hakea, vaikka ei pienestä sosiaalistumisesta haittaakaan ole.

    • sekaan vaan!

      Jokainen kasvaa omaa tahtii, mutta suurin osa peruskoulun jälkeen sen verran että lapsellinen käytös(mm. kiusaaminen) alkaa jäämään vähemmälle. Jotkut ei kasva ikinä aikuisiksi ja kiusaa vielä työelämässä, mutta kyllä se oma porukka löytyy. En tosin sulje pois sitä tosiasiaa, että tunnit ei ole vielä yhtä rauhallisia ja porukka motivoituneita, kuin aikuis koulutuksessa. Muista, että esim. 3. vuoden opiskelijat on jo täysi-ikäisiä ja amiksessa ei erotella kaveriporukoita luokka-asteiden mukaan. Kaikki samalla aaltopituudella iästä riippumatta on kavereita. Parhaiten tutustut muihin opiskelijoihin olemalla oma itsesi, mielistelemättä ja muut huomioon ottaen. Hauskoja lukuhetkiä tuleville lukuvuosille!

      • EiPaniikkia

        Omasta kokemusestani voin sanoa että ihmisiin tutustuu nopeasti! Ei paniikkia


    • ujotyttö97

      Minuakin jännittää paljon, menen uudelle paikkakunnalle, enkä tunne ketään. Jännittää myös se että kaikki luokkatoverini ovat poikia, itse olen tyttö. Olen netissä tutustunut moniin poikiin ja ihan mukava kuulemma olen. Haluaisin mukaan kaveriporukoihin, jolloin ei oikein voi vaan jutella netissä kahdestaan eri ihmisten kanssa. En ole tutustunut ihmisiin oikeassa elämässä lähes ollenkaan yläasteen aikana, pariin ihmiseen tutustuin seiskan alussa ja sillain, ne eivät kuitenkaan ollut kovin mukavia joten olin koko 9lk yksin. Riparilla olin tuntematta ketään, mutta siellä oli pari muutakin vastaavaa, joten kyllä se siitä meni. Mutta miten ihmeessä lähestytään 4-6 henkilön poikajengiä? Ne tuskin haluavat jotain "typerää naista" niitten mukaan.

      Ainakin eräs kaverini luokkalainen(jotka opiskelevat samaa alaa kuin minä pian) niin se oli hirveän kusipäinen ja käski vaan lähteä vittuun/turpa kiinni.(tämä siis skype-chatissä)

      • Onnevavaan

        Mulla oli merkonomina sama, mutta olin vain ainoana poikana.. Nohh meni se ihan hyvin vaikka olihan se vähän outoa.. Onnea sulle vaan!


    • antakaakommentejaa

      okei antaa vaan tulla lisää kommentteja

    • 2vuodenopiskelija

      Viime vuonna itellä alko opinnot amiskassa. Aamulla jännitti ihan hemmetisti, että ihan oksetti. Sitten kun pääsi istumaan saliin, helpotti olo ja opettajat huuteli oppilaita luokseen. Ensimmäiset viikot oli aikalailla hiljaista luokassa, oikeastaan kukaan ei puhunut kenellekkään. Sitten jollain tunnilla luokkalainen puheli jotain ja siitä se sitten lähti etenemään, ensin heiteltiin läppää ja tutustuttiin siinä samalla. Nopeasti tulee sellainen fiilis, ihankun olis tuntenu aina. Tsemppiä vaan ja et ole kyllä ainoa, jota jännittää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe