Toyota kestää

isältä pojalle

ja myös pojanpojalle. Petteri valittaa kun korjauslaskut kasautuu vuoreksi mutta Toyota-mies hymyilee ja sanoo :" shaken not stirred".

56

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi kestää - silloin

      kun on siellä lelulaatikossa ja Matchboxin tehtailta toimitettu. Aikuisten Toyotat sitten kestävät vaihtelevalla menestyksellä.

      • Pierre

        Markkinoiden kestävin auto on ylivoimaisesti Renault Megane
        Aina katsastustilastojenkin kuningas vailla mitään vikaa.
        Toyota on aina huonosti pärjännyt luotettavuudessa ja katsastuksessa.
        Sähköviat ovat ranskalaisissa täysin tuntemattomia.
        Jälleenmyyntiarvo saattaa nousta jopa yli uuden auton hinnan ja
        vaihtoautoliikkeet suorastaan repivät ne asiakkaiden käsistä.
        Harmittaa kun en ole onnellinen Meganen omistaja.


      • Mureneva Tojotashi
        Pierre kirjoitti:

        Markkinoiden kestävin auto on ylivoimaisesti Renault Megane
        Aina katsastustilastojenkin kuningas vailla mitään vikaa.
        Toyota on aina huonosti pärjännyt luotettavuudessa ja katsastuksessa.
        Sähköviat ovat ranskalaisissa täysin tuntemattomia.
        Jälleenmyyntiarvo saattaa nousta jopa yli uuden auton hinnan ja
        vaihtoautoliikkeet suorastaan repivät ne asiakkaiden käsistä.
        Harmittaa kun en ole onnellinen Meganen omistaja.

        Totta, eikä se edes ruostu kuin nuo rapeat tojon rupsuttimet


      • Renault vain alkosta
        Mureneva Tojotashi kirjoitti:

        Totta, eikä se edes ruostu kuin nuo rapeat tojon rupsuttimet

        Tuo rapeushan on aina liitetty ranskalaisiin auton irvikuviin niin
        kauan kuin muistan -yli 50 vuotta. Myydäänkö kaikkia ranskan
        rutkuttimia yhteensäkään niin paljon maailmassa kuin Toyotan
        suosituinta mallia? En usko. Ostaako juurikaan ketkään
        muut kuin ranskalaiset baskeripäät. Ranskalaiset autot ovat
        aivan yhtä omalaatuisia kuin ranskalaiset itsekin.


      • Toyota zikzak
        Renault vain alkosta kirjoitti:

        Tuo rapeushan on aina liitetty ranskalaisiin auton irvikuviin niin
        kauan kuin muistan -yli 50 vuotta. Myydäänkö kaikkia ranskan
        rutkuttimia yhteensäkään niin paljon maailmassa kuin Toyotan
        suosituinta mallia? En usko. Ostaako juurikaan ketkään
        muut kuin ranskalaiset baskeripäät. Ranskalaiset autot ovat
        aivan yhtä omalaatuisia kuin ranskalaiset itsekin.

        Toyota tekee hyviä ja halpoja ompelukoneita mutta kunnon autoja ne ei ole vielä onnistuneet tekemään.


      • Toyota zikzak
        Renault vain alkosta kirjoitti:

        Tuo rapeushan on aina liitetty ranskalaisiin auton irvikuviin niin
        kauan kuin muistan -yli 50 vuotta. Myydäänkö kaikkia ranskan
        rutkuttimia yhteensäkään niin paljon maailmassa kuin Toyotan
        suosituinta mallia? En usko. Ostaako juurikaan ketkään
        muut kuin ranskalaiset baskeripäät. Ranskalaiset autot ovat
        aivan yhtä omalaatuisia kuin ranskalaiset itsekin.

        Toyota tekee hyviä ja halpoja ompelukoneita mutta kunnon autoja ne ei ole vielä onnistuneet tekemään.


      • Toyota Corolla
        Toyota zikzak kirjoitti:

        Toyota tekee hyviä ja halpoja ompelukoneita mutta kunnon autoja ne ei ole vielä onnistuneet tekemään.

        Älä ny viitsi Toyota tekee edelleen maailman parhaat autot. Ajettavuudeltaan Toyotat ovat edellä kävijöitä, samoin taluodellisuudessa. Kestävyydestäänkin maailman kuuluja. Melkein joka ominaisuudessa valovuosia edellä euroautoja.


      • Huonoimmat Ranskasta
        Renault vain alkosta kirjoitti:

        Tuo rapeushan on aina liitetty ranskalaisiin auton irvikuviin niin
        kauan kuin muistan -yli 50 vuotta. Myydäänkö kaikkia ranskan
        rutkuttimia yhteensäkään niin paljon maailmassa kuin Toyotan
        suosituinta mallia? En usko. Ostaako juurikaan ketkään
        muut kuin ranskalaiset baskeripäät. Ranskalaiset autot ovat
        aivan yhtä omalaatuisia kuin ranskalaiset itsekin.

        Olet sataprosenttisesti oikeassa, ranskalaiset valmistajat ovat vuosikymmeniä olleet konkurssin partaalla ja niiden myyntimäärät yhteensä on noin 10 % Toyotan koko myyntimäärästä.
        Ranskalaisia autoja ei osteta juuri missään muualla kuin Ranskassa eikä ole oikeastaan koskaan ostettukaan, Nimittäin vain isänmaalliset ranskalaiset ovat valmiita maksamaan jotakin automaailman antiikkisemmasta tekniikasta, huonoimmista ajo-ominaisuuksista, surkeimmasta turvallisuudesta ja pahimmasta ruostuvuudesta. Muualla maailmassa autoileva kansanosa on aina nauranut ranskalaisille tekeleille ja jättänyt ne kauppoihin. Sama pitää paikkansa täällä Suomessa, jossa kaikki älykkäät ihmiset ovat ymmärtäneet, että ranskalaisia ajoneuvoja pitää välttää kuin ruttoa.
        Aikoinaan meillä ostettiin itäautojakin enemmän kuin ranskalaisia eikä ihme, sillä niidenkin tekniikka, ominaisuudet ja kestävyys oli huomattavasti ranskalaisia korkeammalla tasolla. Ja vieläpä viimeiset Suomessa myydyt Ladatkin nyt 2000-luvulla olivat teknisesti kehittyneitä, laadukkaasti tehtyjä ja luotettavia perusautoja jos niitä vertasi ranskalaisiin. Tietysti Ladan ja Toyotan välinen laatuero ja ero edistyksellisyydessa oli melkoinen, mutta vastaavasti Ladan ja ranskalaisen (esim. Megane, C4, 307/308) laatueron Ladan hyväksi oli vielä suurempi.


      • Renault vain Alkosta
        Huonoimmat Ranskasta kirjoitti:

        Olet sataprosenttisesti oikeassa, ranskalaiset valmistajat ovat vuosikymmeniä olleet konkurssin partaalla ja niiden myyntimäärät yhteensä on noin 10 % Toyotan koko myyntimäärästä.
        Ranskalaisia autoja ei osteta juuri missään muualla kuin Ranskassa eikä ole oikeastaan koskaan ostettukaan, Nimittäin vain isänmaalliset ranskalaiset ovat valmiita maksamaan jotakin automaailman antiikkisemmasta tekniikasta, huonoimmista ajo-ominaisuuksista, surkeimmasta turvallisuudesta ja pahimmasta ruostuvuudesta. Muualla maailmassa autoileva kansanosa on aina nauranut ranskalaisille tekeleille ja jättänyt ne kauppoihin. Sama pitää paikkansa täällä Suomessa, jossa kaikki älykkäät ihmiset ovat ymmärtäneet, että ranskalaisia ajoneuvoja pitää välttää kuin ruttoa.
        Aikoinaan meillä ostettiin itäautojakin enemmän kuin ranskalaisia eikä ihme, sillä niidenkin tekniikka, ominaisuudet ja kestävyys oli huomattavasti ranskalaisia korkeammalla tasolla. Ja vieläpä viimeiset Suomessa myydyt Ladatkin nyt 2000-luvulla olivat teknisesti kehittyneitä, laadukkaasti tehtyjä ja luotettavia perusautoja jos niitä vertasi ranskalaisiin. Tietysti Ladan ja Toyotan välinen laatuero ja ero edistyksellisyydessa oli melkoinen, mutta vastaavasti Ladan ja ranskalaisen (esim. Megane, C4, 307/308) laatueron Ladan hyväksi oli vielä suurempi.

        Rumempia autoja ei kukaan muu maailmassa ole onnistunut
        koskaan rakentamaan kuin ranskalaiset. kun mennään ajassa
        taaksepäin 60-luvulle niin Renault Dauphine oli aikansa rumilus
        ja surkealaatuisempaa ei maailmasta löytynyt. Tipparellu ja
        Rättisitikka olivat varsinaisia auton irvikuvia jotka oli syytä
        kiertää kaukaa. Kaikissa muotoilu on ollut yleensäkin ruma
        tai erittäin ruma ja tekniikka ei ole missään toiminut edes
        tyydyttävästi. Peugeot on paras ranskalainen eikä toiseksi
        ja kolmanneksi parasta ole vielä edes pystytty valmistamaan
        neljänneksi huonoin on Shitikka ja huonoin tietenkin ikuinen
        katsastusjumbo Renault. Joskus on päässyt kuulemaan
        surkuhupaisia tarinoita ranskalaisten autojen omistajilta
        jotka ovat päässeet pommeistaan eroon pitkän pajakierteen
        jälkeen. Jos ei muuta vikaa,niin aina on joku sähkövika.
        Vähän huolestuttaa tuo Arevan ydinvoimalan käyntiin
        polkaisu, mikäli se joskus tulevaisuudessa valmistuu.


      • Renault mon amour
        Renault vain alkosta kirjoitti:

        Tuo rapeushan on aina liitetty ranskalaisiin auton irvikuviin niin
        kauan kuin muistan -yli 50 vuotta. Myydäänkö kaikkia ranskan
        rutkuttimia yhteensäkään niin paljon maailmassa kuin Toyotan
        suosituinta mallia? En usko. Ostaako juurikaan ketkään
        muut kuin ranskalaiset baskeripäät. Ranskalaiset autot ovat
        aivan yhtä omalaatuisia kuin ranskalaiset itsekin.

        Pikkuisen jos viitsii sieltä 60- luvulta tulla nykypäivään, niin voi huomata ajan muuttuneen. Ranskalaiset varsinkin Renault ruostumattomuuden kärkipäässä, Renault ensimmäinen merkki jonka kaikki mallit viiden tähden EuroNCAP-kolaritesteissä.

        Kaikki ei toki ole muuttunut noista ajoista. Toyota ruostuu ja kiemurtelee ihan samanlailla kuin 60-luvulla.


      • 18+7
        Renault mon amour kirjoitti:

        Pikkuisen jos viitsii sieltä 60- luvulta tulla nykypäivään, niin voi huomata ajan muuttuneen. Ranskalaiset varsinkin Renault ruostumattomuuden kärkipäässä, Renault ensimmäinen merkki jonka kaikki mallit viiden tähden EuroNCAP-kolaritesteissä.

        Kaikki ei toki ole muuttunut noista ajoista. Toyota ruostuu ja kiemurtelee ihan samanlailla kuin 60-luvulla.

        Ja ranskalaiset on edelleen täyttä paskaa. Kannattaa tutusta Ranskan naapurivaltion, Saksan, laatumerkkeihin!


      • Renault mon amour
        18+7 kirjoitti:

        Ja ranskalaiset on edelleen täyttä paskaa. Kannattaa tutusta Ranskan naapurivaltion, Saksan, laatumerkkeihin!

        Saksalaiset kierrän kaukaa, täyttä zontaa, yhtä yliarvostettuja kuin Toyota.

        Kummasti täällä tojopalstalla pitää aina ranskalaiset autot ottaa keskusteluun. Eikö riitä että kehuu omaansa. Kommentoista huomaa ettei ranskalaisista autoista ole mitään kokemusta. Miten olisikaan kun Toyotan turvaistuimelta siirtyy kuskinpaikallle. Siinä on kovat natsat arvostella muita merkkejä.

        Matka jatkuu Renaultilla kohta 13 vuotta täynnä. mukavaa matkantekoa. Pitkä takuukaan ei toki haittaa, vaikka eipä sille juuri tarvetta ole.


      • 18+7
        Renault mon amour kirjoitti:

        Saksalaiset kierrän kaukaa, täyttä zontaa, yhtä yliarvostettuja kuin Toyota.

        Kummasti täällä tojopalstalla pitää aina ranskalaiset autot ottaa keskusteluun. Eikö riitä että kehuu omaansa. Kommentoista huomaa ettei ranskalaisista autoista ole mitään kokemusta. Miten olisikaan kun Toyotan turvaistuimelta siirtyy kuskinpaikallle. Siinä on kovat natsat arvostella muita merkkejä.

        Matka jatkuu Renaultilla kohta 13 vuotta täynnä. mukavaa matkantekoa. Pitkä takuukaan ei toki haittaa, vaikka eipä sille juuri tarvetta ole.

        Katkeran ihmisen puheita. Sullakaan ei tunnu olevan japseista tai saksalaisista mitään kokemusta.


      • Renault mon amour
        18+7 kirjoitti:

        Katkeran ihmisen puheita. Sullakaan ei tunnu olevan japseista tai saksalaisista mitään kokemusta.

        Ehkä ei tunnu. mutta kun sattuu olemaan. Mitäs katkeraa siinä on kun toteaa jotkut merkit yliarvostetuiksi. Harmittaako kun maksoit ylihintaa zontaläjästä, joka ei ollutkaa hintansa väärti.

        Mites se oma kokemus ranskalaisista, siis oma ei kuulo- eikä luulopuheita. Hiljaista taitaa olla.


      • Reenault im memoriam
        Renault mon amour kirjoitti:

        Ehkä ei tunnu. mutta kun sattuu olemaan. Mitäs katkeraa siinä on kun toteaa jotkut merkit yliarvostetuiksi. Harmittaako kun maksoit ylihintaa zontaläjästä, joka ei ollutkaa hintansa väärti.

        Mites se oma kokemus ranskalaisista, siis oma ei kuulo- eikä luulopuheita. Hiljaista taitaa olla.

        Täytyy hieman kommentoida. Mistä kuvittelet sen kuvitttelemasi
        "ylihinnan" johtuvan? Johtuuko merkin heikosta menestymisestä
        maailmalla vai erinomaisen kestävän auton maineesta ja maailman
        johtavasta myyntiasemasta ja parhaasta brändistä joka pitää
        haluttavuuden ja jäännösarvon korkealla. Aika outoa,vaikka
        Renault on niin erinomainen auto kuin hehkutat,niin kuitenkin
        jo niin yksinkertaisen testin läpäiseminen kuin vuositainen
        katsastus tuottaa ongelmaa olemalla aina viimeisenä kaikista
        merkeistä. Haluttavuus Suomessa taitaa olla vain jotain
        viidesosa Toyotaan verrattuna vaikka ei ole edes sitä "ylihintaa".
        Mikä mätää??


      • VAG
        Reenault im memoriam kirjoitti:

        Täytyy hieman kommentoida. Mistä kuvittelet sen kuvitttelemasi
        "ylihinnan" johtuvan? Johtuuko merkin heikosta menestymisestä
        maailmalla vai erinomaisen kestävän auton maineesta ja maailman
        johtavasta myyntiasemasta ja parhaasta brändistä joka pitää
        haluttavuuden ja jäännösarvon korkealla. Aika outoa,vaikka
        Renault on niin erinomainen auto kuin hehkutat,niin kuitenkin
        jo niin yksinkertaisen testin läpäiseminen kuin vuositainen
        katsastus tuottaa ongelmaa olemalla aina viimeisenä kaikista
        merkeistä. Haluttavuus Suomessa taitaa olla vain jotain
        viidesosa Toyotaan verrattuna vaikka ei ole edes sitä "ylihintaa".
        Mikä mätää??

        Rellu kuskeilla kato nous kusi päähän ku pärjäsivät siinä ruostesuojausvertailussa. Missään muussa ne eivät koskaan ole pärjänneetkään, eivätkä tule pärjäämäänkään. Sellasia ne rapeat ranskalaiset vaan on.


      • Renault im memoriam
        VAG kirjoitti:

        Rellu kuskeilla kato nous kusi päähän ku pärjäsivät siinä ruostesuojausvertailussa. Missään muussa ne eivät koskaan ole pärjänneetkään, eivätkä tule pärjäämäänkään. Sellasia ne rapeat ranskalaiset vaan on.

        Täytyy hieman vettää puheitaan takaisin,ettei syytetä valehtelusta.
        Ei se Ranaultin myynti ole viidesosa Toyotan myynnistä vaan
        peräti lähempänä kymmentä osaa,eikös se ole melkein puolet
        enemmän ranskalaisen laskuopin mukaan? Tarkistin asian
        ensirekisteröintitilastosta.


      • Renault im memoriam kirjoitti:

        Täytyy hieman vettää puheitaan takaisin,ettei syytetä valehtelusta.
        Ei se Ranaultin myynti ole viidesosa Toyotan myynnistä vaan
        peräti lähempänä kymmentä osaa,eikös se ole melkein puolet
        enemmän ranskalaisen laskuopin mukaan? Tarkistin asian
        ensirekisteröintitilastosta.

        "Pikkuisen jos viitsii sieltä 60- luvulta tulla nykypäivään, niin voi huomata ajan muuttuneen. Ranskalaiset varsinkin Renault ruostumattomuuden kärkipäässä, Renault ensimmäinen merkki jonka kaikki mallit viiden tähden EuroNCAP-kolaritesteissä.

        Kaikki ei toki ole muuttunut noista ajoista. Toyota ruostuu ja kiemurtelee ihan samanlailla kuin 60-luvulla. "

        Tästä viestistäsi kyllä huomaa, että olet itsekkin jumiutunut sinne 60-luvulle.


      • katsastustilasto
        Reenault im memoriam kirjoitti:

        Täytyy hieman kommentoida. Mistä kuvittelet sen kuvitttelemasi
        "ylihinnan" johtuvan? Johtuuko merkin heikosta menestymisestä
        maailmalla vai erinomaisen kestävän auton maineesta ja maailman
        johtavasta myyntiasemasta ja parhaasta brändistä joka pitää
        haluttavuuden ja jäännösarvon korkealla. Aika outoa,vaikka
        Renault on niin erinomainen auto kuin hehkutat,niin kuitenkin
        jo niin yksinkertaisen testin läpäiseminen kuin vuositainen
        katsastus tuottaa ongelmaa olemalla aina viimeisenä kaikista
        merkeistä. Haluttavuus Suomessa taitaa olla vain jotain
        viidesosa Toyotaan verrattuna vaikka ei ole edes sitä "ylihintaa".
        Mikä mätää??

        Auton arvostuksen ("hyvyyden") ratkaisee VAIN JA AINOASTAAN se, että meneekö se läpi katsastuksesta aina ensimmäisellä kerralla ja onko vaiko eikö ole mitään vikoja. Ja lisäksi vielä jälleenmyyntiarvo. Muilla seikoilla ei ole mitään merkitystä, koska auto on käyttöesine. Niinpä sellaiset asiat kuin mukavuus, tilat, varustelu, turvallisuus, ajettavuus, suorituskyky tai polttoainetaloudellisuus ovat täysin sivuseikkoja. Kaikissa autoissa ne ovat jollakin tolalla. Miksi niistä pitää taittaa peistä?


      • Renault mon amour
        Reenault im memoriam kirjoitti:

        Täytyy hieman kommentoida. Mistä kuvittelet sen kuvitttelemasi
        "ylihinnan" johtuvan? Johtuuko merkin heikosta menestymisestä
        maailmalla vai erinomaisen kestävän auton maineesta ja maailman
        johtavasta myyntiasemasta ja parhaasta brändistä joka pitää
        haluttavuuden ja jäännösarvon korkealla. Aika outoa,vaikka
        Renault on niin erinomainen auto kuin hehkutat,niin kuitenkin
        jo niin yksinkertaisen testin läpäiseminen kuin vuositainen
        katsastus tuottaa ongelmaa olemalla aina viimeisenä kaikista
        merkeistä. Haluttavuus Suomessa taitaa olla vain jotain
        viidesosa Toyotaan verrattuna vaikka ei ole edes sitä "ylihintaa".
        Mikä mätää??

        Kerro omakohtaiset kokemukset Renaultista, niin palataan asiaan. Eihän tästä tarvitse mennä kuin länsinaapuriin, niin Toyota ei todellakaan ole myydyin malli ja häviää myös Renaultille.

        Missähän muualla kuin aasiassa ja suomessa Toyotaa myydään, ei se ainakaan muualla euroopassa kovin haluttu ole?

        Mitäs ongemia sinulla on ollut Renaultin katsastamisen kanssa, minun autot kyllä on mennyt aina ensimmäisellä läpi?


      • Renault mon amour
        VAG kirjoitti:

        Rellu kuskeilla kato nous kusi päähän ku pärjäsivät siinä ruostesuojausvertailussa. Missään muussa ne eivät koskaan ole pärjänneetkään, eivätkä tule pärjäämäänkään. Sellasia ne rapeat ranskalaiset vaan on.

        VAGin tekeleet kyllä pärjää tosi hyvin vertailutesteissä ja muissakin rahalla ostettavissa "laatututkimuksissa".

        Tosielämä onkin hieman karumpaa ja vaatii tukevaa lompakkoa. Valitse seuraavista, myös useamman voi valita: jakoketjuongelmat, pumppusuutinongelmat, dsg-ongelmat, kaksoimassavauhtipyöräongelmat, pakkasessa vääntyvät ovipellit , pakkasessa katkeavat kaasupolkimet, suuri öljyn kulutus, irtoava maali, veden kertyminen ahtoputkiin ja konerikko, uittu eihän näitä enempää jaksa luetaella, zontaa.

        Onneksi VAGapinat ovat hyvin nöyriä eivätkä koskaan kehu omaa 10 vuotiasta golffiaan maailman parhaaksi autoksi. Ei ole VAGapinalla yhtään kuzta päässä ei yhtään.


      • totista totta
        Toyota Corolla kirjoitti:

        Älä ny viitsi Toyota tekee edelleen maailman parhaat autot. Ajettavuudeltaan Toyotat ovat edellä kävijöitä, samoin taluodellisuudessa. Kestävyydestäänkin maailman kuuluja. Melkein joka ominaisuudessa valovuosia edellä euroautoja.

        "Toyotat ovat edellä kävijöitä"

        Maaseudulla juuri näin. Kun ajat maantietä kasikymppiä tai satasta, miten rajoitukset kulloinkin, niin Yrjö tuuppaa Tojotansa sivutieltä suoraan eteen. Elvi-Kaisa istuu pelkääjän paikalla käsveska sylissä. Ajavat keskiviivassa kiinni kuuttakymppia. Jonoa alaa tulla. Kun näkymää avautuu sen verran, että pääsisi ohi, Yrjö painaa jalkaa ja vauhti käväisee ysikympissä. Ei ehdi ohi, tulee taas näkemäesteitä. jono pitenee. Sitten Yrjö pysäyttää Tojon ikään kuin niille sijoillensa (ja jonossa ajavat päästävät ilmoille ylimmät kiitoksensa). Jarrut ovat kovilla, renkaita ulvahtelee. Ykä laittaa siinä' vaiheessa vilkun päälle vasemmalle ja kytkin kärvien singahtaa sinne. Parasta kaikessa, että häipyi.

        Näin ollaan Tojotalla edelläkävijöitä.


      • Teron tunkki
        kertzul kirjoitti:

        "Pikkuisen jos viitsii sieltä 60- luvulta tulla nykypäivään, niin voi huomata ajan muuttuneen. Ranskalaiset varsinkin Renault ruostumattomuuden kärkipäässä, Renault ensimmäinen merkki jonka kaikki mallit viiden tähden EuroNCAP-kolaritesteissä.

        Kaikki ei toki ole muuttunut noista ajoista. Toyota ruostuu ja kiemurtelee ihan samanlailla kuin 60-luvulla. "

        Tästä viestistäsi kyllä huomaa, että olet itsekkin jumiutunut sinne 60-luvulle.

        Muistaakseni Terot Tojoineen ovat jämähtäneet tuonne 60-luvulle valehteluillaan ja ylimielisillä hehkutuksillaan.


      • VAG
        Teron tunkki kirjoitti:

        Muistaakseni Terot Tojoineen ovat jämähtäneet tuonne 60-luvulle valehteluillaan ja ylimielisillä hehkutuksillaan.

        Ja citikalla on samat tulevaisuuden näkymät kuin 70luvun alussa: konkurssi edesssä.


      • Samaan sarjaan???
        VAG kirjoitti:

        Ja citikalla on samat tulevaisuuden näkymät kuin 70luvun alussa: konkurssi edesssä.

        Onko Tojo ulkoistamassa tuotantoaan lisää? Pakettiautohan tulee jo Pösöltä.


    • varma valinta
    • suuri on häpeä

      Moni vaari on kuollut pettymykseen heti Toyotan hankinnan jälkeen ja saanut perikunnan iloiseksi.

      • kallista on

        Vaarin pettymyksestä en tiedä,mutta erään vaarin huutokaupassa
        myytiin Toyota Carina -90 neljällä tuhannella eurolla. Uskon että
        perikunta tuli iloiseksi.


    • kestää mitä kestää

      juuri äsken lähti yksi 2-koppanen Avensis hinausauton kyytiin Itäväylällä.

    • Toyota Avensis

      Ostin viime kuussa Toyotan ja aion seuraavien vuosien aikana raportoida tänne millaisia kokemuksia tuon auton (Avensis) käytöstä minulla on ollut. En kiertele enkä kaartele vaan kerron totuuden oli se sitten mikä tahansa. Tämä on jokatapauksessa ensimmäinen tojo minulle joten nyt sitten katsotaan mikä tojo todellisuudessa on.

      • Yaris 2012

        No ei taida vähään aikaan tx tulla. Mulla Yaris 2,5v. nuori. aj. 35tkm. Ei mitään häikkää. 2kertaa huollettu eka 138e. toka 240e. Sisältää sijaisauton ja renkaanvaidon. Ilmoittolen jos joutuu lampun vaihtamaan tuskin muuta muutamaan vuoteen.


    • Poks! James Poks!

      ---ja myös pojanpojalle. Petteri valittaa kun korjauslaskut kasautuu vuoreksi mutta Toyota-mies hymyilee ja sanoo :" shaken not stirred". ---

      minkäslainne kasautumavuori sinulla on siellä pöytätuukin alla piilotettuna takaisinkutsuja?

      • just just

        Tojomiehet ne hakee Tallinnasta halvinta mahdollista olutta, istuvat laukkuineen ja kärreineen laivamatkat ostamatta mitään ja vieden maksaviltakin asiakkailta istumapaikat.


      • zObJolo
        just just kirjoitti:

        Tojomiehet ne hakee Tallinnasta halvinta mahdollista olutta, istuvat laukkuineen ja kärreineen laivamatkat ostamatta mitään ja vieden maksaviltakin asiakkailta istumapaikat.

        Toytaa ajaessa kannattaa olla hereillä herkeämättä.Se kun kampeaa aina sinne minne tie on kallellaan.Lidlissä on kaikki halvempaa,sinne Toyotan omistaja löytää.


      • Laatutieto
        zObJolo kirjoitti:

        Toytaa ajaessa kannattaa olla hereillä herkeämättä.Se kun kampeaa aina sinne minne tie on kallellaan.Lidlissä on kaikki halvempaa,sinne Toyotan omistaja löytää.

        Tuo oli vuoden vitsi! Laatutietoinen toyotakuski ei suosi sakemannien kauppaketjuja, joissa päivittäistavaratkin ovat yhtä sekundaarisia kuin sakemannisikojen autot.


      • Valehteleva tero
        Laatutieto kirjoitti:

        Tuo oli vuoden vitsi! Laatutietoinen toyotakuski ei suosi sakemannien kauppaketjuja, joissa päivittäistavaratkin ovat yhtä sekundaarisia kuin sakemannisikojen autot.

        Siellähän ne terot vaeltaa Lidlissä lippalakkeineen ja vyölaukkuineen.


      • pervooo
        Valehteleva tero kirjoitti:

        Siellähän ne terot vaeltaa Lidlissä lippalakkeineen ja vyölaukkuineen.

        kyllähän se niin on, ettäToyotoilla ajavat alemman tuloluokan ihmiset, heille Toyo on unelmien täyttymys. Annetaan heidän nauttia siitä, jokaisella meillä on omat perverssiomme.


      • Haamuaatu
        pervooo kirjoitti:

        kyllähän se niin on, ettäToyotoilla ajavat alemman tuloluokan ihmiset, heille Toyo on unelmien täyttymys. Annetaan heidän nauttia siitä, jokaisella meillä on omat perverssiomme.

        Kyllä ihan tutkimustietoon perustuen varakkaat ajaa Skodalla ja
        Avensiksella. Saksalaisia merkkejä näkyy paljon Lidlin pihalla.

        Lidlistä saa suomalaista ruokaa paljon halvemmalla kuin
        monopolikaupoista. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!


      • tutkimuspäällikkö
        Haamuaatu kirjoitti:

        Kyllä ihan tutkimustietoon perustuen varakkaat ajaa Skodalla ja
        Avensiksella. Saksalaisia merkkejä näkyy paljon Lidlin pihalla.

        Lidlistä saa suomalaista ruokaa paljon halvemmalla kuin
        monopolikaupoista. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!

        Eihän se Lidlin parkkipaikka ole mikään tulotason mittari, vaan verotustiedot. Niiden mukaan mm. työttömillä on eniten juuri näitä riisikuppeja. Toyota-kuskit ovat näitä Salen ja Halpahallien asiakkaita, silloin kun sossussa käynnin yhteydessä kaupoissa käyvät.


      • 1+13
        tutkimuspäällikkö kirjoitti:

        Eihän se Lidlin parkkipaikka ole mikään tulotason mittari, vaan verotustiedot. Niiden mukaan mm. työttömillä on eniten juuri näitä riisikuppeja. Toyota-kuskit ovat näitä Salen ja Halpahallien asiakkaita, silloin kun sossussa käynnin yhteydessä kaupoissa käyvät.

        Avensikset maksaa uutena yli 30tuhatta, mut sossustahan saakin sen verran rahaa.

        Vituttaako kun ei omat rahat riitä :D


      • työllistetty
        tutkimuspäällikkö kirjoitti:

        Eihän se Lidlin parkkipaikka ole mikään tulotason mittari, vaan verotustiedot. Niiden mukaan mm. työttömillä on eniten juuri näitä riisikuppeja. Toyota-kuskit ovat näitä Salen ja Halpahallien asiakkaita, silloin kun sossussa käynnin yhteydessä kaupoissa käyvät.

        meidän taloyhtiössä on kolme työtöntä, kahdella heistä on Corolla , yhdellä Avensis..muuta ajavat oikeilla autoilla.


      • 6+19
        työllistetty kirjoitti:

        meidän taloyhtiössä on kolme työtöntä, kahdella heistä on Corolla , yhdellä Avensis..muuta ajavat oikeilla autoilla.

        Ja rahoitusyhtiö omistaa nämä "oikeat autot".


      • directör55
        6+19 kirjoitti:

        Ja rahoitusyhtiö omistaa nämä "oikeat autot".

        voi omistaakin, mutta sossu maksaa Toyotat, koska se on riittävä kulkuneuvo syrjäytyneille ja maahanmuutajille.


      • Taloyhtiössä ??
        directör55 kirjoitti:

        voi omistaakin, mutta sossu maksaa Toyotat, koska se on riittävä kulkuneuvo syrjäytyneille ja maahanmuutajille.

        Asun hienossa omakotitalossa. Mistään hiivatin taloyhtiöstä ja maahanmuuttajista ei ole tietoakaan. 2 Toyotaa pihassa ja yhteensä 5 ajoneuvoa rekisterissä ja liikennekäytössä koko ajan, repikää siitä:)


      • Omakotitalossa??
        Taloyhtiössä ?? kirjoitti:

        Asun hienossa omakotitalossa. Mistään hiivatin taloyhtiöstä ja maahanmuuttajista ei ole tietoakaan. 2 Toyotaa pihassa ja yhteensä 5 ajoneuvoa rekisterissä ja liikennekäytössä koko ajan, repikää siitä:)

        Minä asun isossa ja hienossa kartanossa. Lumet lykkii ja nurmet leikkaa palvelijat. Mistään ruostuvista Toyotista tietoakaan. Pihalla on kaksi Rellua (Megane RS ja Laguna GT), kaksi Citikkaa (C5 ja C4 aircross) sekä upouusi 508 Pösö hybridi. Kaikilla niillä ajelen koko ajan ja yhtäaikaa, jos vaan yksityissuihkarila ajelemiselta ehdin. Repikää siitä


      • caddyman
        Taloyhtiössä ?? kirjoitti:

        Asun hienossa omakotitalossa. Mistään hiivatin taloyhtiöstä ja maahanmuuttajista ei ole tietoakaan. 2 Toyotaa pihassa ja yhteensä 5 ajoneuvoa rekisterissä ja liikennekäytössä koko ajan, repikää siitä:)

        otan osaa, jos sulla todella menee noin huonosti, hanki elämä, osta vaikka oikea auto, niitä saa autokaupoista, ei Toyota-liikkeistä.


      • kunnonautomies
        1+13 kirjoitti:

        Avensikset maksaa uutena yli 30tuhatta, mut sossustahan saakin sen verran rahaa.

        Vituttaako kun ei omat rahat riitä :D

        omat rahat riittävät oikeaan autoon, en käytä niitä riisikuppien ostoon, riisikuppeja saa kaiketi kirpputoreilta tai jostain missä maahanmuuttajat ja muu alempi aines viihtyy.


      • itsellinen
        Taloyhtiössä ?? kirjoitti:

        Asun hienossa omakotitalossa. Mistään hiivatin taloyhtiöstä ja maahanmuuttajista ei ole tietoakaan. 2 Toyotaa pihassa ja yhteensä 5 ajoneuvoa rekisterissä ja liikennekäytössä koko ajan, repikää siitä:)

        Minulla on 6 ajoneuvoa rekisterissä. Yksi niistä on Avensis kaikilla
        herkuilla ja ainoa joka on täysin ehjä ja kaikki toimii viimeisen päälle.
        En tosin minäkään asu missään taloyhtiön kolhoosissa. Ihmisellä
        pitää olla oma piha,autotalli ja katos johon mahtuvat kaikki ajoneuvot.
        vähintään hehtaarin tontilla ettei naapurin haju ja kateus pääse
        häiritsemään. Kommarit asuu kolhooseissa.


      • Taloyhtiössä ?
        itsellinen kirjoitti:

        Minulla on 6 ajoneuvoa rekisterissä. Yksi niistä on Avensis kaikilla
        herkuilla ja ainoa joka on täysin ehjä ja kaikki toimii viimeisen päälle.
        En tosin minäkään asu missään taloyhtiön kolhoosissa. Ihmisellä
        pitää olla oma piha,autotalli ja katos johon mahtuvat kaikki ajoneuvot.
        vähintään hehtaarin tontilla ettei naapurin haju ja kateus pääse
        häiritsemään. Kommarit asuu kolhooseissa.

        Minulle olisi kauhistus asua jossakin rivi- tai kerrostalossa.

        Oma talo ja iso sellainen se olla pitää ja maaseudulla.

        En edes pidä autojen ovia lukossa öisin, tosin 2 koiraa vahtivat hyvin:)

        Ja yksi asia on varma: Meidän pihaan ei ilmesty mitään sakemannien sekundatuotteita - sitikoista ja relluista nyt puhumattakaan:)


    • Kuningaspultti‎s

      Nyt on Toyota timmi

    • Möly Kommari

      Toyotan kestävyys on myytti, jossa ei hiventäkään totuutta. Voi siinä olla tekniikka kestävää, mutta kori ruostuu hetkessä. Minulla on vm.98 Corolla,joka on koriltaan siinä kunnossa, että hitsaamallakaan siitä ei saa kalua. Päältä näyttää tosi siistille, mutta se ruostuminen onkin alkanut sisältä. Paikattavaa on siinä määrin, että siinä menisi vähintään viikko. Tämän vuoksi ei tunnu korjaaminen järkevältä, vaan se paikka lienee Kuusakoski oy. Tätä on tarvinnu paikkailla jo kolmena vuonna ennen leimalle vientiä.

    • ennaritahti?

      Asiasta sen verran toiseen, että mikä mahtaa olla pisin takaisinkutsu. Meinaan että kun on vienyt Tojon takaisinkutsuhuoltoon, niin mikä on pisin aika, jonka Tojoa on siellä huollossa roikotettu?

      • Yaris 2012

        Sitä pitää kysyä "ameriikasta". Suomessa vähemmän kutsuttu.


      • nopea toiminta

        Ww-Golfin vein 70-luvulla kutsuhuoltoon. Joku ohjaukseen liittyvä. Sain odottaessa


      • 8+20
        nopea toiminta kirjoitti:

        Ww-Golfin vein 70-luvulla kutsuhuoltoon. Joku ohjaukseen liittyvä. Sain odottaessa

        Jaa, että sait.... No uskon, että 70-luvulla varmaan oli mahdollista "saada" Vw-liikkeessäkin, tuskin olisit silloinkaan Toyota-liikkeessä saanut... Mutta onneksi olkoon näin jälkikäteen, onhan se mukava kokemus saada autokaupassa.


      • eli ei sit mennä
        Yaris 2012 kirjoitti:

        Sitä pitää kysyä "ameriikasta". Suomessa vähemmän kutsuttu.

        eikös juuri ollut keskustelussa linkki trafille, että tojolla suomess avoinna jopa 40 takaisinkutsua. ovatko terot liian ujoja sosiaalisiin tapahtumiin. kutsuille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe