Kuinka vaikea on pitkä matematiikka lukiossa?

aPuAAuPua

Opo ainakin meille sanoi, että kannattaa ainakin yrittää pitkää matikkaa. Eli siis minä ainakin yritän. Kaverini kuitenkin väitti kiven kovaan, että vaihdan sen todennäköisesti lyhyempään ja eräs juuri kirjoittanutkin kummasteli valintaani. Kuulemma itsekin oli vaihtanut lyhyempään.

Eli kuinka vaikeaa se sitten on? Minulla on melkein koko yläasteen ollut numero 9. Oppiaine ei ole ikinä ollut kovinikaan vaikeaa. Valtakunnallisessa nyt sössin kaikki prosenttilaskut (koska unohdin kokonaan, nyt taas muistan ne taatusti hautaan asti) ja päässälaskuista menee suunnilleen puolet väärin.

7

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mss

      Minusta helppoa , mutta se on jokaiselle eri asia. Joillekkin helppoa, joillekkin vaikeaa. Oot vaan mukana tunnilla eli kuuntelet ja kysyt apua jos tarviit nii hyvin se menee. Tsemppiä uuteen opinahjoon!

    • aPuAAuPua

      Kiitos. :) Vielä tässä tosin ehtii kriisit lykätä. :D

      Minua vain alkoi hirvittämään, kun joka puolelta kuulee, kuinka vaikeaa se on. Tunneilla kuuntelu ei ole ongelma. Yleensä. Pitää keskittyä hiukan paremmin. Kun kaupassa kurkistin ekan kirjan alkuun, näytti ihan tutulta.

    • 2. vuoden opiskelija

      Ei ainakaan minulle ollut vaikeaa, vaikka varmaan puolet ryhmästäni joutuneet vähintään kerran uusintaan (4 kokeesta), mutta ei huolta, jos jaksat keskittyä tunneilla, silloin kokeet todennäköisesti >8. Onnea matkaan, hieno valinta :)

      • aPuAAuPua

        Kiitti. Pitää tosiaan stempata, jottei menisi yhtä laiskotellen kuin tuo viimeinen toukokuu...


    • *yawn*

      Matematiikka pitkälti rakentuu jo opitun varaan, eli jos pidät huolen, että pysyt suurin piirtein kärryillä koko ajan perusasioissa nyt vähintäänkin, ei ylitsepääsemättömiä ongelmia tule vastaankaan. Yläasteen 9 kyllä viittaa siihen, että pitkä matematiikka on sinulle oikea valinta, lyhyeen vaihtajat ovat joko toivottomia tapauksia (matematiikan kanssa ollut aina vaikeuksia) tai vain laiskoja.

    • oonjuusooonparas

      Aika vaikeaa

    • Rhgwllcfyi

      On se kyllä v*tun syöpää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe