Milloin gynelle?

peloissaan

Eli oon 13-vuotias tyttö. Oon miettinyt jo tosi kauan milloin mun eka gyne kerta tulee. Mulla on kovat kuukautis kivut, ne eivät kestä hirmuisen kauan max. 30min. Kipujen aikana alavatsa ja selkä ovat erittäin kipeät enkä tiedä missä asennossa olisin. Nämä ovat toivottavasti normaalejä oireita. Alan varmaan Vähintään 2-3 vuoden päästä harrastamaan seksiä, ja siiheksi tarvitsisin e-pillerit. Eli milloin minun pitäisi alkaan miettimään gyne juttuja. Pelkään hirveästi lääkäreitä ja tiedän että kun aika tulee tulen menemään sinne kyynelsilmässä. :(

8

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdsdsdsdsdsdsds

      Hitto vie; sitten vasta seksiä kun ei tarvi täältä gyneohjeita kysellä. Et voi olla tosissasi. Anna mennä rauhassa useampia vuosia, olet vielä lapsi.

      • peloissaan

        Oon pahoillani että kysyin. :'(


    • lämmin ja venytys

      Kuukautiskipusi ovat todella lyhyet. Voit kokeilla auttaako lämmin kauratyyny oireitasi. Vaihtoehtona kuumaa vettä pullossa.

      Jos pystyt ennakoimaan, milloin kipu tulee, niin ota sitä ennen särkylääkettä tai ota jotain tosi nopeaa särkylääkettä. Kysy äidiltä tai apteekista.

      Rentouttaminen ja venyttely voivat auttaa. Venyttele reiden takaosa, selkä ja lonkankoukistajat.

    • menkkakivut

      Muistan kun itsellenikin terkkari neuvoi pitämään lämmintä tyynyä mahalla, että se muka auttaisi kipuihin.. En sitten tiennyt, että heti kun olisi 400mg buranan/ibumaxin napannut naamaan ei olisi tarvinnut kivuista kärsiä! Kärvistelin yläasteella tunnit kauheassa vatsakivussa, lisäksi kun kuukautisten aikaan kärsin myös ilmavaivoista..... Eli minun neuvoni kuukautis kipuihin on ehdottomasti särkylääke! Ei niihin mikään tyynyn pitäminen auta.

      • ketjun aloittaja

        Kiitos tosi paljon vinkeistä. Yritän näitä. Eiköhän se nyt särkylääkkeellä lievity. Se vaan tulee aina niin varottamatta kun oon menossa nukkuun. Toki minulla on aina 3-4 päivää vatsa kipeä ennen menkkojen alkua. Tai tuntuu että vois käydä oksentamassa. Ei oo mukava tunne yrittää keskittyä koulussa niissä tuskissa. Mutta iltasin tosiaan tulee ne aivan hirveet minuutit. :(


    • lyhyt kuuri

      Kokeile ottaa särkylääkettä aamulla ja illalla silloin kun sinulla on vatsa kipeä. Pystyt keskittymään ja nauttimaan elämästä. Älä odota, että vatsasi tulee kipeäksi, vaan ensimmäisistä oireista aloitat ja käytät, kunnes kuukautiset alkavat.

      Keskustele vanhempiesi kanssa, niin he tietävät, miksi käytät särkylääkkeitä.

      • ketjun aloittaja

        Tänään menkat sitten alkoivat. Otan heti särkylääkkeen. Kiitos. Kirjoitin naistentaudit osioon " miks mua sattuu??) kirjotuksen. Viittikö joku tulla neuvoo mua? :(


      • ketjun aloittaja
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Tänään menkat sitten alkoivat. Otan heti särkylääkkeen. Kiitos. Kirjoitin naistentaudit osioon " miks mua sattuu??) kirjotuksen. Viittikö joku tulla neuvoo mua? :(

        Kirjoitinkin tekstin kuukautis osioon. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe