Itse olen ostopuolella ja olen ihmetellyt pitkiä myyntiaikoja. Siis omalla seudullani ne ovat omakotitalojen kanssa usein näköjään vuosia, jopa useampia. Tulee väistämättä mieleen, että rahastavatko välittäjät myyjiä näytöillä ja sopimusten uusimisilla? Ei kai ne sitä voi vuosia myydä jollakin kiinteällä palkkiolla. Ostajana olen vähän hämmentynyt, kun pyyntihinnasta ei voi päätellä oikein yhtään mitään. Omistajan juttusille taas ei hopulla päästetä. Tarjousta sitä vastoin kinutaan jo ensimmäisessä yleisesittelyssä, vaikka mieli olisi tehnyt kääntyä jo pihamaalta takaisin.
Millaisia välityssopimuset mahtavat olla ?
3
148
Vastaukset
- myymässä
Oma okt ollut myynnissä nyt yli vuoden. Kun ei liiku ei liiku.
Pitää siis olla kärsivällinen.
Mutta ei käy kateeksi välittäjäämme: ei hän tästä mitään nettoa ennen kuin myy tämän. Ja juu, kiinteä %palkkio kyseessä.
Eli ainoa mikä tässä vaiheessa palaa on kärsivällisyys - rahaa ei meiltä mene, välittäjältä kyllä työaikaa.Itse asiassa välittäjän edun mukaista olisi kiinteä kululaskutus pienempi provisio. Tipahtaisivat hinnat nopeasti järkevälle tasolle kun toimeksiantaja muutaman kuukauden maksaisi keskimäärin 1.000 € kuukausi pelkästä myynnissä pitämisen ilosta. (ilmoituskulut kilometrikulut 50 € tunti työjasta).
Mutta kun niin ei ole, niin sossutuilla elävät luuserivälittäjät jatkavat firman rahojen tuhlaamista.
- -Ameeba välissä-
Mitenkäs sitten kun tehdään sopparia. Se joka lupaa ottaa myyntiin kovimmalla hinnalla saa toimeksiannon, vai kuinka. Ja sitten silmät ymmyrkäisenä muutaman kuukauden kuluttua kun kauppa ei käy ja hintapyyntöä pitää alkaa viilaamaan.
Omalla seudullani on kohteita joissa hintapyyntö on pudonnut jopa 40 %. On toki niitäkin jotka ovat tarjolla jatkuvasti hirmuhinnalla (2500 €/m2) arvottomalla tontilla - yli 10 vuotta vanhat talot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751455
- 341425
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161371ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201329- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3181091- 781013