Taiteilijaeläke

1000

Niin on tainnut mennä ohi tuo uutinen, mikä selvisi kotisivujen palauteosastolta, että Tapani Kansalle on myönnetty taiteilijaeläke. Vaikkei summat ihmeellisiä olekaan (tosin ei taida kaikki eläkkeelläolevat saada edes tuota summaa), niin onpahan rikkana rokassa tuokin. Enemmänhän se on kait pitkän uran huomioimista, kun se pitää kuitenkin anoa. Niinhän ne kait eläkkeet pitää.

24

1152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apuraha

      Olikohan Tapsa taiteilijaeläkettä hakenut monta kertaa ennenkuin nappasi ? Kari Tapio haki sitä muutamaan otteeseen, mutten tiedä myönnettiinkö sitä hänelle ikinä. Taipaleen Reiskalle sitä ei ole myönnetty ja Eino Grönille se myönnettiin jo vuonna 2006.

    • Laulaja isolla L.llä

      Tapio Kansa on yksi harvoista suomalaisista iskelmälaulajista, joka todella osaa laulaa ja laulaakin ainutlaatuisen upeasti. Hän, jos kuka, on taiteilijaeläkkeen ansainnut. Hän on suomalaisen iskelmähistorian yksi legendoista. Legendoja ei enää synny, vaan ´massatuotanto-tähtiä`, jotka eivät osaa laulaa; hittejä tehdään silti... jostakin...

      Sydämelliset onnittelut Tapani Kansalle!

      • ::::::::::::::::::::

        Paska isolla P:llä. Päätä nyt onko Tapio vai Tapani :D
        Olipa taas sepustus.


      • Näin on! Täyttä asiaa kirjoitit nim.merk. " Laulaja isolla L.llä"


    • tsottsot

      No paljonko se on?
      Varmasti enemmän kuin ikänsä raskasta ruumiillista työtä tehneellä duunarilla.

      • Se on

        n. 3000e kuukaudessa.


      • uhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
        Se on kirjoitti:

        n. 3000e kuukaudessa.

        Voi jumaliuta! Ihan liikaa mokomalle kiekujalle ei tarttis maksaa kuin minimieläke.
        Ton lisäks sit se tienaa liksaa keikkaillessaan kunnes kupsahtaa.
        Tiiätkö millä norm.ihmisen pitää tulla toimeen???


      • Sepitini
        uhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kirjoitti:

        Voi jumaliuta! Ihan liikaa mokomalle kiekujalle ei tarttis maksaa kuin minimieläke.
        Ton lisäks sit se tienaa liksaa keikkaillessaan kunnes kupsahtaa.
        Tiiätkö millä norm.ihmisen pitää tulla toimeen???

        Niin se vaan menee. Kyllä tiedän ,että pienimmät eläkkeet on vain vähän päälle 1000euroa kaikki ei saa sitäkään, mutta ei se ole Tapsan syy. Turha häntä on kadehtia.


      • uhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kirjoitti:

        Voi jumaliuta! Ihan liikaa mokomalle kiekujalle ei tarttis maksaa kuin minimieläke.
        Ton lisäks sit se tienaa liksaa keikkaillessaan kunnes kupsahtaa.
        Tiiätkö millä norm.ihmisen pitää tulla toimeen???

        Onhan tuo 3000 euroa iso raha kuukaudessa tavalliselle pulliaiselle ( yleensä kun palkat ja eläkkeet sijoittuvat siihen 1000 ja 2000 euron väliin). Mutta ei toi nyt niin hirmusen iso raha Tapsan keikkapalkkioon nähden ole. Hän saa varmaan parista keikasta tuon verran rahaa. Tottahan toki on tuo eläkekkin ihan hyvä lisä tuloihin , mutta niinkuin yks taiteilijaeläkkeen saanut artisti totesi, ettei se eläkkeen rahallinen arvo ole niinkään tärkeää, vaan se että se on mieltä lämmittävä huomionosoitus, tunnustus ja kannustin.
        Ei noita keikkalaulajien tuloja kannata kadehtia. Ne tekee hyvää ja tärkeää työtä viihdyttäessään ihmisiä ja tuottaessaan hienoja, unohtumattomia elämyksiä. Eikä se ole niitä kaikkein helpoinpia hommia. Se mistä voi mekkalan nostaa on kansanedustajien sopeutumiseläkkeet ja yritysjohtajien eläkkeet ja palkat. Ne on ihan järjettömiä ja ylimitoitettuja.


      • Annu.
        Justiinax kirjoitti:

        Onhan tuo 3000 euroa iso raha kuukaudessa tavalliselle pulliaiselle ( yleensä kun palkat ja eläkkeet sijoittuvat siihen 1000 ja 2000 euron väliin). Mutta ei toi nyt niin hirmusen iso raha Tapsan keikkapalkkioon nähden ole. Hän saa varmaan parista keikasta tuon verran rahaa. Tottahan toki on tuo eläkekkin ihan hyvä lisä tuloihin , mutta niinkuin yks taiteilijaeläkkeen saanut artisti totesi, ettei se eläkkeen rahallinen arvo ole niinkään tärkeää, vaan se että se on mieltä lämmittävä huomionosoitus, tunnustus ja kannustin.
        Ei noita keikkalaulajien tuloja kannata kadehtia. Ne tekee hyvää ja tärkeää työtä viihdyttäessään ihmisiä ja tuottaessaan hienoja, unohtumattomia elämyksiä. Eikä se ole niitä kaikkein helpoinpia hommia. Se mistä voi mekkalan nostaa on kansanedustajien sopeutumiseläkkeet ja yritysjohtajien eläkkeet ja palkat. Ne on ihan järjettömiä ja ylimitoitettuja.

        Ai ei raha ole niin tärkeä! Ja hyvä lisätulo! Mitä vittua sellaiselle edes annetaan mitään jos kolme tonnia ei ole rahaa!!! Tiedätkö millä summalla lapsiperheitten pitää tulla toimeen, kaikesta nipistetään niitten osalta. Ja sit pitäis kasvattaa tulevia veronmaksajia!
        Sellanen ei ylipäätään tee mitään eläkkeellä kuka jaksaa vielä tehdä töitä, eläke kuuluu semmosille jotka eivät jaksa. Sen nimi ei olisi olla eläke jos ei tartte elääkseen tuota rahaa vaan Bemareihin. Okei, ensin tienaa kertaa x /kk tuon summan keikoilla ja sit 3000 siihen päälle, voi vittu.
        Ei ole tuollaisella pienen rahan puutetta eikä tarttis mitään eläkettä enää! Ja miks hitossa Taipaleen Reijo ja Kari Tapio ja eivät sitä saaneet vaikka ovat/olivat koko ikänsä hekin kulkeneet pitkin maata ja menestyksellä??
        Et ole mikään tuomitsemaan yritysjohtajien eläkkeitä ym. ne kuuluu lain mukaan niille ja jos oot eri mieltä niin alappa vaikuttamaan asioihin äläkä urputa täällä.
        MINÄ en kadehdi ketään! En kuuna päivänä haluis Tapsukaksi Tapsukan pöksyihin (hyi helvetti ajatuskin...yäk!) mutta olen pahoillani sellaisten puolesta keille silläkin rahalla olisi todellista tarvetta elämiseen eikä kunhan vaan huomioidaan.
        Tapsukka on todella "tarjonnut elämyksiä" :D:D:D!


      • muita syitä
        Sepitini kirjoitti:

        Niin se vaan menee. Kyllä tiedän ,että pienimmät eläkkeet on vain vähän päälle 1000euroa kaikki ei saa sitäkään, mutta ei se ole Tapsan syy. Turha häntä on kadehtia.

        Mä en oo ketään kadehtinu. Pittääkö se kateus vetää aina esiin jos on joku epäkohta ja siihen puuttuu?
        Naapurin ikänsä raskasta työtä tehneellä mummolla ei ees eläke riitä elämiseen.


      • Lorujaje
        Annu. kirjoitti:

        Ai ei raha ole niin tärkeä! Ja hyvä lisätulo! Mitä vittua sellaiselle edes annetaan mitään jos kolme tonnia ei ole rahaa!!! Tiedätkö millä summalla lapsiperheitten pitää tulla toimeen, kaikesta nipistetään niitten osalta. Ja sit pitäis kasvattaa tulevia veronmaksajia!
        Sellanen ei ylipäätään tee mitään eläkkeellä kuka jaksaa vielä tehdä töitä, eläke kuuluu semmosille jotka eivät jaksa. Sen nimi ei olisi olla eläke jos ei tartte elääkseen tuota rahaa vaan Bemareihin. Okei, ensin tienaa kertaa x /kk tuon summan keikoilla ja sit 3000 siihen päälle, voi vittu.
        Ei ole tuollaisella pienen rahan puutetta eikä tarttis mitään eläkettä enää! Ja miks hitossa Taipaleen Reijo ja Kari Tapio ja eivät sitä saaneet vaikka ovat/olivat koko ikänsä hekin kulkeneet pitkin maata ja menestyksellä??
        Et ole mikään tuomitsemaan yritysjohtajien eläkkeitä ym. ne kuuluu lain mukaan niille ja jos oot eri mieltä niin alappa vaikuttamaan asioihin äläkä urputa täällä.
        MINÄ en kadehdi ketään! En kuuna päivänä haluis Tapsukaksi Tapsukan pöksyihin (hyi helvetti ajatuskin...yäk!) mutta olen pahoillani sellaisten puolesta keille silläkin rahalla olisi todellista tarvetta elämiseen eikä kunhan vaan huomioidaan.
        Tapsukka on todella "tarjonnut elämyksiä" :D:D:D!

        Kas kun Annu nyt just noin taiteilijaeläkkeestä kiivastui kun Tapsalle se myönnetiin ( laulajista tänä vuonna myös. mm. Pave Maijanen sen sai ). Muunmuassa Eino Grön on vuosikausia nauttinut taiteilijaeläkettä ja tehnyt keikkaa sen lisäksi. Ei ehkä ihme ,että sillä on varaa merenrantamökkiin ja hienoon asuntoon Suomessa ja Espanjassa, el tietyllä tavalla ymmärrän tuon Annun " katkeruuden" asiasta, mutta jos on isot tulot on yleensä isot menotkin.
        Tapsalla on mm. iso talo ylläpidettävänä. Ei sekään ihan halpaa lystiä ole.En usko ,että Tapsa yltäkylläisesti rahassa kylpee. On sillä kuitenkin velkojakin jonkin verran maksettavana ( ainakin joitakin vuosia sitten sanoi , että mulla on velkaa yhtäpaljon, kuin kollegoilla on tuloja ).


      • Annu.
        Lorujaje kirjoitti:

        Kas kun Annu nyt just noin taiteilijaeläkkeestä kiivastui kun Tapsalle se myönnetiin ( laulajista tänä vuonna myös. mm. Pave Maijanen sen sai ). Muunmuassa Eino Grön on vuosikausia nauttinut taiteilijaeläkettä ja tehnyt keikkaa sen lisäksi. Ei ehkä ihme ,että sillä on varaa merenrantamökkiin ja hienoon asuntoon Suomessa ja Espanjassa, el tietyllä tavalla ymmärrän tuon Annun " katkeruuden" asiasta, mutta jos on isot tulot on yleensä isot menotkin.
        Tapsalla on mm. iso talo ylläpidettävänä. Ei sekään ihan halpaa lystiä ole.En usko ,että Tapsa yltäkylläisesti rahassa kylpee. On sillä kuitenkin velkojakin jonkin verran maksettavana ( ainakin joitakin vuosia sitten sanoi , että mulla on velkaa yhtäpaljon, kuin kollegoilla on tuloja ).

        Kas kumma kun Lorujaje heti kärppänä puuttuu viestiini.
        No en nyt sen kummemmin kiivastunut vaan kummastelen moista hömppäeläkettä.
        Ja katkera en ole, edelleen... kummastelen.
        En minä ymmärrä gGönin eläkkeen perusteitakaan. Mutta se että on talo ylläpidettävänä... voi taivas mikä mielipide taas! Jos ei ole varaa pitää taloa niin se myytäköön, niin muutkin tekee kun ei johonkin ole varaa. Mahtoiko herra laittaa ton perusteeksi siihen eläkehakemukseen :D Ja jos on velkoja niin herrajestas, niistä on sitten selvittävä kun on tehnytkin. Niin tavallinen eläkeläinenkin tekee eikä vaadi lisää eläkettä sillä perusteella että on vähän tullut tehtyä velkaa ja omistaa talon johon ei olis varaa..


      • Annu. kirjoitti:

        Ai ei raha ole niin tärkeä! Ja hyvä lisätulo! Mitä vittua sellaiselle edes annetaan mitään jos kolme tonnia ei ole rahaa!!! Tiedätkö millä summalla lapsiperheitten pitää tulla toimeen, kaikesta nipistetään niitten osalta. Ja sit pitäis kasvattaa tulevia veronmaksajia!
        Sellanen ei ylipäätään tee mitään eläkkeellä kuka jaksaa vielä tehdä töitä, eläke kuuluu semmosille jotka eivät jaksa. Sen nimi ei olisi olla eläke jos ei tartte elääkseen tuota rahaa vaan Bemareihin. Okei, ensin tienaa kertaa x /kk tuon summan keikoilla ja sit 3000 siihen päälle, voi vittu.
        Ei ole tuollaisella pienen rahan puutetta eikä tarttis mitään eläkettä enää! Ja miks hitossa Taipaleen Reijo ja Kari Tapio ja eivät sitä saaneet vaikka ovat/olivat koko ikänsä hekin kulkeneet pitkin maata ja menestyksellä??
        Et ole mikään tuomitsemaan yritysjohtajien eläkkeitä ym. ne kuuluu lain mukaan niille ja jos oot eri mieltä niin alappa vaikuttamaan asioihin äläkä urputa täällä.
        MINÄ en kadehdi ketään! En kuuna päivänä haluis Tapsukaksi Tapsukan pöksyihin (hyi helvetti ajatuskin...yäk!) mutta olen pahoillani sellaisten puolesta keille silläkin rahalla olisi todellista tarvetta elämiseen eikä kunhan vaan huomioidaan.
        Tapsukka on todella "tarjonnut elämyksiä" :D:D:D!

        Sä olet täällä taas kuin myrkyn niellyt aina kun Tapsa saa jotain tunnustusta tai huomionosoitusta. Kyllä taidemusiikin laulajat saa kaikenmaailman rahapalkintoja yms. paljon enemmän, kuin viihdemusan artistit, joten hyvä kun viihdeartistejakin välillä muistetaan. Kyllä taidat havitella Tapsukan pöksyihin ja sen rahoja himoita kun noin kitkerän oloista tekstiä kirjoitat. Tapsa on sinkku, joten siitä vaan iskemään sitä sitten.
        Toi lapsperheiden kitinä alkaa tympäsemään. Pakkoko sitä on niitä mukuloita isoa laulaa tähän maailman puskea , isossa omakotitalossa asua ja kaks autoo omistaa jos mistään ei mitään valmis maksaaan. Kaikki pitäis saada ilmaseks.
        Mä kyllä ymmärrän ja sympatiseeraan yksinhuoltajia ja esim. 1-2 lapsen vanhempia, mutta se mua ärsyttää kun suurinta kitinää tuntuu pitävän ne joilla on isompi lapsikatras. Perhesuunnittelukin on keksitty.


      • Annu.
        Justiinax kirjoitti:

        Sä olet täällä taas kuin myrkyn niellyt aina kun Tapsa saa jotain tunnustusta tai huomionosoitusta. Kyllä taidemusiikin laulajat saa kaikenmaailman rahapalkintoja yms. paljon enemmän, kuin viihdemusan artistit, joten hyvä kun viihdeartistejakin välillä muistetaan. Kyllä taidat havitella Tapsukan pöksyihin ja sen rahoja himoita kun noin kitkerän oloista tekstiä kirjoitat. Tapsa on sinkku, joten siitä vaan iskemään sitä sitten.
        Toi lapsperheiden kitinä alkaa tympäsemään. Pakkoko sitä on niitä mukuloita isoa laulaa tähän maailman puskea , isossa omakotitalossa asua ja kaks autoo omistaa jos mistään ei mitään valmis maksaaan. Kaikki pitäis saada ilmaseks.
        Mä kyllä ymmärrän ja sympatiseeraan yksinhuoltajia ja esim. 1-2 lapsen vanhempia, mutta se mua ärsyttää kun suurinta kitinää tuntuu pitävän ne joilla on isompi lapsikatras. Perhesuunnittelukin on keksitty.

        Itte oot aina Mikon kiltin alle kuolannut :D joten älä puhu mulle Tapsukan pöksyistä.
        Hyi hitto jos tuollaista ällötystä pitäis kestää. Jotain rajaa rahanhimollakin. Enkä omaani vaihtais tollaisen loppuunkuluneen kiukuttelevan sekopääraakin kanssa kuunaan.
        Onneksi sun kaltaiset ei ole alkaneet vääntämään kersoja tähän maailmaan, periytyisi vielä toi narsismikin ja kaikki hihhulismi.
        Ja onneksi jotkut on valmiita tekemään, vaikka laulamalla :D , niitä mukuloita eikä se ole mitään kitinää jos puolensa pitää. Kyllä te sinkutkin pidätte eikä sitä kukaan kitinäksi hauku!
        Kas nyt kun on niin että jopa sinäkin joskus tarviit veronmaksajia kun oot vanha ja kuset vielä enemmän pöksyihisi.
        Lapset on siunaus jota sun kaltaisesi Tapsukkaa täynnä oleva hömppäpää ei tajua. Elämäsi pyörii selkeästi itsesi ja Tapsukkasi ympärillä.


      • 1000
        Se on kirjoitti:

        n. 3000e kuukaudessa.

        No ei tosiaan ole. Taiteilijaeläke on 1319,06 eur/kk ja osaeläke on puolet siitä. Joten ihan inhimillinen kuitenkin. Eikä tälläistäkään eläkettä kaikki tämän päivän Suomessa nauti.
        Ja kiitokset taas Annulle ja Justiinaxille allaolevista asiallisista kommenteista. Olette juuri sellaisia, kuin täällä sääntöjenkin mukaan pyydetään esiintymään.


    • No ei oo pelkoo , että Tapsa kuuna päivänä tommosta kylmäkiskosta ja itseriittosta väkäleuka noita-akkaa huolis edes. Sun nyhverö-nahjus tohvelisankari ukonrähjäs Tapsa päihittää mennentullen. Voin kuvitella , että siinä on kyllä vakka kantensa valinnut. Varjelkoon etten koskaan joutuis teitä missään kohtaamaan.
      Enkä ole missään sanonut etten tykkäis lapsista. Tykkään hyvinkin. Lapset on herran lahjoja on sanontakin . Eikä tiedä jos mulla voi joskus omiakin olla, mutta mua ärsyttää jotkut lasten vanhemmat, kun ne ei ole ikinä valmiita luopumaan mistään omista eduistaan. Vaikka maa olis kuinka syvällä lamassa, niin kaikki muut saa niiden mielestä luopua omista eduistaan ( eläkeläiset, työttömät, yksineläjät jne... ), mutta he itse eivät ole valmiita tinkimään mistään. Enemmän ja enemän vaan pitäis saada etuuksia muihin ja just sama perustelu on kuin sulla ,että mehän ollaan tehty uusia veronmaksajia tähän maahan.
      Kaupan parkkipaikoilla ajetaan auto ihan oven eteen invapaikoillekkin jos sattuu olemaan perheparkkipaikat täynnä. Jos siitä huomauttaa niin tulee vastaus ,että mulla on lapsia autossa. Kuinka ollakakan ne lapset sattuu olemaan vähintään kymmenen vuotiaita täysin tervejalkasia muksuja. Sen ikäiset jaksaa muutaman kyemmenen metriä kyllä kävelläkkin. Mun mielestä on tarkoitettu , että niille perheparkkipaikoille voi parkkeerata jos autossa on vauva tai pikkulapsia ( alle kouluikäisiä ). Invapaikoille ei tarvi pysäköidä heidänkään vaikka perheparkkipaikat oliskin täynnä.
      Koulussa vanhemmat uhkailee ja kiristää opetajia jos heidän kullannuppunsasaa liian huonoja numeroita kokeista ja just oli siitäkin lehdessä juttua ,että kouluruokailussa vanhemmat vaativat omilel lapsilleen erikoisruokia tyyliin : Minun lapseni syö sitten aina tiistaisin lammasta ja perjantaisin poroa .

      • Safira~

        Jäitä hattuun nyt molemmat ! Näyttää taas karanneen itse aiheesta tämä keskustelu.


      • Annu.

        Älä nyt kuse pöksyihisi kun innostut :D
        Ja sun mielestä sitten lapsiperheiden ja muiden pienituloisten pitäisi vaan luopua siitä mitä saavat! Etkä itse ole valmis luopumaan mistään.
        Nykyvanhemmissa on paljon avuttomia ja itsekeskeisiä vanhempia jotka todellakin luulevat että kasvatustyö on muiden kuin heidän hommia ja tarttee vaan vääntää ne kersat maailamaan, totta. Mutta älä nyt yleistä kaikkiin vanhempiin, paljon on onneksi vanhempia joille se lapsi on sitä mitä kuuluukin.
        Kuten jo kirjoitin, lapsissa meillä on tulevaisuus eikä perheitä saa kurjistaa esmes tollaisten itsekeskeisten hihhuleiden kustannuksella.
        Kuten sanottu, "parhaiten" lapsia kasvattaa ne jotka ei ole kasvattaneet yhtäkään! Siis teidän omasta mielestänne, totuus on toinen.

        Totta, tämä on lähtenyt aiheesta mutta kuuluu asiaan koska on puhe siitä kelle maksetaan hitonmoisia eläkkeitä turhaan.
        Vähästä kun on huono jakaa joten tulevaisuutta ajatellen niitä lapsia ja nuoria pitäisi kannustaa eikä toinen koipi haudassa olevaa papparaista.

        Et voi sanoa mun kullastani :D mitään kun et oo koskaan tavannut, ja todellakin... LUOJAN KIITOS! Noi on niitä sinun harhaisia höpötyksiäsi. Paarma pörisee...


      • Lehmäliini

        Ammuu...ammuu..lehmät sanovat ammuu... Hyvää huomenta ikibimbo Justiinax. Oletkos roikkunut täällä ihan koko kesän? Jäänyt auringonsäteet sinne minne aurinko ei koskaan paista? Tiedoksi vain: takana mukava tapsaliiniton kesä mutta olen takaisin.


      • Pianisssimo

        Justu: saat lapsia kun lähetät Tapsuliinille kauniin pyynnön että hän pipetin avulla lahjoittaa sulle sen verran kansansiemeniä että saat sinne pikkuhikiääsi puserrettua muutaman sadan gramman edestä harmautta ja jos hyvin käy niin -a vot- olet ikuisesti osa kansaasi. Voit muuttaa nimeksesi Justiinax Kansa ja lapsenne nimeksi Pipetti Kansa. Ihanaa, eikös?


      • Entinen pianisssimo
        Pianisssimo kirjoitti:

        Justu: saat lapsia kun lähetät Tapsuliinille kauniin pyynnön että hän pipetin avulla lahjoittaa sulle sen verran kansansiemeniä että saat sinne pikkuhikiääsi puserrettua muutaman sadan gramman edestä harmautta ja jos hyvin käy niin -a vot- olet ikuisesti osa kansaasi. Voit muuttaa nimeksesi Justiinax Kansa ja lapsenne nimeksi Pipetti Kansa. Ihanaa, eikös?

        TUO EDELTÄVÄ EI OLE MINUN KIRJOITTAMANI!
        Jotkut eivät keksi omia nimiä, pitää käyttää toisten nimimerkkejä.
        Jatkossa kaikki Pianisssimo-kommentit eivät ole minun, alkuperäisen, vaan jonkun väärin nimimerkkiä käyttävän.


    • Tapani Kansa Bravo!

      Tapani Kansa on suomalaisen iskelmämusiikin yksi legendoista, kuten täällä joku jo kirjoitti. Eivät nykynuoret ymmärrä laulamisen päälle, koska nykytekniikka on iso osa 'laulamista' ja laulajan osuus ei ole keskeinen, muutoin kuin mitä ulkonäköön ja joo, plastiikkakirurgiaan, sun muuhun tekoiluun tulee.

    • .....

      "Eläkettä myönnettäessä otetaan huomioon hakijan varallisuus sekä hänen toimeentulomahdollisuutensa."
      Enintään osaeläkettä on myönnetty hakijalle, jonka eläketulot kansaneläketuloa lukuun ottamatta ylittävät täyden taiteilijaeläkkeen tason.( täysi eläke oli 1 319,06 euroa)"

      Kyllä taiteilijatkin voisivat huolehtia omasta tulevasta eläkkeestään, kuten toisetkin yrittäjät. Ja maksaa tuloistaan eläkettä.
      Jotkuthan näin kyllä tekevätkin. Tai sitten sossun luukulle hakemaan apua toisten sekaan. Ja siellä pitää ottaa varallisuus huomioon. Monillahan on omaisuutta paljonkin, mokit ja talot suomessa ja floridassa..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe