mites se on tuo sinapinsiemenen kanssa

riidankylväjä

Sinapinsiemen!
Kirjoittanut: poitsu 10.10.2004 klo 11.53

Raamatussa on vertaus sinapinsiemenestä. Jos meillä on sinapinsiemenenkään vertaa uskoa, se riittää. Heikollakin uskolla voittaa. Jumala antaa ilot ja koettelemukset. Koettelematonta uskoa ei olekaan. Se on yksi uskovaisen ihmisen tuntomerkki, että meillä on epäilyksiä ja kiusauksia. Jumala huolehtii omistaan.
Tässä yritin rohkaista sinua hajanaisilla ajatuksillani. Seuroissa käynti mm. ruokkii meidän heikkoa uskoamme.
------------------------------------------------

Eli sitä pelastuu vaikka kuinka kritisoisi vl-uskoa mutta kuitenkin uskoisi Jumalaan ja hänen anteeksiantoonsa?

7

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hapatus hapattaa koko taikinan. Ja jos suola käy mauttomaksi, millä sitten suolataaan? Uskovaiset on maan suola. Kyllä kehoitus parannukseen ja tälleen samallai uskomaan kehottaminen on suolaa haavoille. Hapatusta, joka hapattaa koko taikinan. Kun ei ole kuin yksi ovi ja oven kautta ei ole muuta mahdollisuutta kuin yhdenlainen mahdollisuus käydä sisälle. Se on sitä pientä, mutta samalla suurta hapatusta, tälle maailmalle kirvelevää suolaa haavoille.

      • riidankylväjä

        mitä kaikkea on se samalla tavalla uskominen?
        Mitkä kaikki ulkoiset seikatkin pitää olla kunnossa jotta se usko riittää ja on oikealla tavalla uskomista?

        Turha sanoa ettei ulkoisilla seikoilla ole merkitystä, tiedän mistä puhun. En halua olla hyökkäävä, vaan minulle ei avaudu oikein vl:sten puheenparsi, jossa "yksi usko" pelastaa "samalla tavalla uskovat" pelastuvat. Kuitenkin vaaditaan hirveän paljon semmoisia asioita jotka eivät varmasti Jumalan silmissä vaikuta mihinkään.


      • vl.kaveri
        riidankylväjä kirjoitti:

        mitä kaikkea on se samalla tavalla uskominen?
        Mitkä kaikki ulkoiset seikatkin pitää olla kunnossa jotta se usko riittää ja on oikealla tavalla uskomista?

        Turha sanoa ettei ulkoisilla seikoilla ole merkitystä, tiedän mistä puhun. En halua olla hyökkäävä, vaan minulle ei avaudu oikein vl:sten puheenparsi, jossa "yksi usko" pelastaa "samalla tavalla uskovat" pelastuvat. Kuitenkin vaaditaan hirveän paljon semmoisia asioita jotka eivät varmasti Jumalan silmissä vaikuta mihinkään.

        Kuin pelkkä mieli. JOs halusi on usko oikein, se riittää. Sillä jos haluat pysyä Kristuksessa, hylkäät järjen opit, kun Pyhä henki sinussa vaikuttaa. Mutta sellainen joka ei usko, eih ylkää järjen sanoja, vaikka Jeesus sen hänelle sanoisi.


      • Napo
        vl.kaveri kirjoitti:

        Kuin pelkkä mieli. JOs halusi on usko oikein, se riittää. Sillä jos haluat pysyä Kristuksessa, hylkäät järjen opit, kun Pyhä henki sinussa vaikuttaa. Mutta sellainen joka ei usko, eih ylkää järjen sanoja, vaikka Jeesus sen hänelle sanoisi.

        Tuossa on kyllä jotain järkeä.


      • mitä on uskoa oikein?
        vl.kaveri kirjoitti:

        Kuin pelkkä mieli. JOs halusi on usko oikein, se riittää. Sillä jos haluat pysyä Kristuksessa, hylkäät järjen opit, kun Pyhä henki sinussa vaikuttaa. Mutta sellainen joka ei usko, eih ylkää järjen sanoja, vaikka Jeesus sen hänelle sanoisi.

        Kerrotko vielä lisää tuosta, että mitä on "uskoa oikein" ? Mitä siihen kuuluu sinun mielestäsi? Mitä mieltä olet tästä: Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden?


      • ..minäkin..
        mitä on uskoa oikein? kirjoitti:

        Kerrotko vielä lisää tuosta, että mitä on "uskoa oikein" ? Mitä siihen kuuluu sinun mielestäsi? Mitä mieltä olet tästä: Yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden?

        ..haluaisin vastauksen!


    • vaks

      Että jos, niin jos jollakin olisi sinapin siemenene verran uskoa, mutta Oletko nähnyt vuoria siirrettävän täällä maan päällä.

      Olisiko sellaistakaan uskoa että kuutioisen kiven siirtäisi.'

      Lopputulos ? Kyllä meille jää vain Turvaaminen Jumalaan ja hänen armoonsa. Jonka saa hänen huoneessaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe