Katselin huoltoliikkeessä mainoksia moottorin ym. käsittelyä tuolla litkulla. Onko kokemusta käsittelyn vaikutuksesta.
Forte-puhdistuslitku
20
6276
Vastaukset
- mainos on mainos
on tehty kerran, ei ainakaan ollut haittaa mitenkään. toimivasta koneesta paha mennä sanomaan kuinka paljon tuolla saa etua nyt tai tulevaisuudessa?
- Litkuista2
Tuulilasissa Ketonen kerran vastasi jollekin, että jos tuollaiset aineet todella toimivat, öljy-yhtiöt maksavat niistä rutkasti. Ei niitä tarvisisi pikkupajoilla myydä. Joku kysyi miksei noita ihmeaineita testata. Mahtaako tämä kuulua samaan joukkoon.
- suuri guru on puhunu
Litkuista2 kirjoitti:
Tuulilasissa Ketonen kerran vastasi jollekin, että jos tuollaiset aineet todella toimivat, öljy-yhtiöt maksavat niistä rutkasti. Ei niitä tarvisisi pikkupajoilla myydä. Joku kysyi miksei noita ihmeaineita testata. Mahtaako tämä kuulua samaan joukkoon.
Kyllä Fortea kaupittelee isot merkkiliikkeetkin.
Kerro toki mikä tietäjä ja jeesus tuo Ketonen oikein on, keskinkertaista huonompi autotoimittaja on minun näkemys. - Litkuista2
suuri guru on puhunu kirjoitti:
Kyllä Fortea kaupittelee isot merkkiliikkeetkin.
Kerro toki mikä tietäjä ja jeesus tuo Ketonen oikein on, keskinkertaista huonompi autotoimittaja on minun näkemys.Onhan Ketosen jutussa perääkin. Neste Oli joku vuosi sitten lisäsi bensaansa ainetta joka yhtiön mainoksen mukaan vähentää polttoaineenkulutusta. Joitakin ongelmia tuo aine autoissa aiheutti, kun litkun lisäämisestä vähin äänin luovuttiin. Taisi olla samaa sukua kuin Teboilin Terra aikoinaan.
- joka vihdossa..
6 kertaa tehnyt moottorin sisäpesun ..spt aineella,,ja hyvin toimii samalle moottorille ei vuotoja :: forte on vaan paljon kalliinpaa
- öljynkulutus
Valvoline moottorin sisäpesuaineen käyttö, tosin ohjetta pidemmällä ajalla, ja tyhjäkäynnin sijaan 1500rpm, lopetti moottorin öljynkulutuksen käytännössä kokonaan. Todennäköisesti avasi öljynpaluureiät männistä, joka kyseisessä moottorissa on melko yleinen ongelma.
Puhdistusaineen käytön jälkeen tosin moottorin takastefa alkoi hieman vuotamaan, tämä saattoi aiheutua tuosta puhdistusaineesta, tai sitten oli vain sattumaa. - mazda5758538
Itse olen kerran tehnyt moottorin sisäpesun, ei tosin Fortella vaan valvolinella. Selvin nähtävä tulos oli että öljy pysyi kirkkaana huomattavasti kauemmin. Ennen mustui alle kuukaudessa, nyt kesti 3-4 kk ennen kuin mustui. Eli öljy pysyy "uutena" huomattavasti kauemmin kun on tehnyt sisäpesun. Ei heti tuu täyteen kaikenlaista likaa ja tämä tietenkin parantaa voiteluakin. Kyseessä oli 300tkm ajettu 20v auto joten siihen varmasti oli ehtinyt kertyäkin hyvin epäpuhtauksia. Eikä ollut mitään ongelmia kun käytin ohjeen mukaisesti.
- Forte & Co
Fortella on kokonaisuudessaan hyvä maine tuotteena ja sitä käytetään myös monissa merkkiliikkeissä ja raskaassa kalustossa.
Valitsi sitten minkä puhdistusaineen tahansa, niin kannustan noudattamaan huolella tuotteen käyttöohjeita, jotka vaihtelevat tuotteesta riippuen. Eri tuotteiden käyttöohjeet eivät ole sattumalta luodut. Toisin toimimalla saattaa riskeerata homman turvallisuuden moottorin kannalta, kuten suositusta korkeammat kierrokset ja / tai pidempi käyttöaika jne.
Sitten on ikuisuuskysymys harkittavaksi kannattaako vaikkapa paljon ajettuun ja huonohkosti huollettuun moottoriin sisäpesua tehdä, sillä joissakin (harvoissa) tapauksissa hyvin likaisen moottorin liikkeelle lähtenyt mönjä on tukkeuttanut voitelukanavia tuhoisin seurauksin.
Vaikka ölyn- ja suodattimenvaihdot olisi tehty säännöllisesti ja ajallaan niin nykyiset "ikuisuus-huoltovälit" ja pakokaasujan takaisinkierrätysysteemit karstoittavat moottoria varsin pahasti ja vielä pahempi jos auto on melko paljon pätkäajossa.
Pidän aivan järjettöminä nykyisiä "ikuisuus-huoltovälejä" ja siksikin nykyisin enempi ajetun käytetyn osto on huolestuttavampaa kuin ennen. Tähän päälle vahingoittuva elektoriikka joita autot nykyisin ovat täynnänsä ja aina vain pahemmaksi menee. Öljyedustajien ja autonvalmistajien mainospuheisiin en luota noiden ylipitkien huoltovälien riittävyyden suhteen.
Itsellä on hieman yli 200tkm ajettu ei turbo-diesel ja olen sisäpesua harkinnut, mutta emmin, vaikka koneen öljy-ja suodatinhuolto (hyvälaatuisilla suodattimilla) on asianmukaisesti aina tehty.
Yksi 'moottoripesun' kompromissi on tehdä tupla-öljynvaihto. Laskea ölyt alas ja vielä öljyimurilla koettaa puhdistaa maksimi (suodattimen kotelo mukaanlukien), sillä joissakin moottorimalleissa ropun kautta tyhjennettäessä jää pohjalle likaöljyä jokunen desi, mutta imurin letku osuu sopivasti syvimmälle kohdalle.
Sitten ajelee baanalla yhteen menoon 100- 200 km ja ottaa homman uusiksi. Ensimmäisellä kerralla vaihtaaa vain öljyn ja toisella kerralla myös suodattimen ja puhdistaa kaiken mahdollisimman huolella.
Ps. Netissä on videoita huonosti huolletuista moottoreista joiden venttiilikoneisto ja nostajat ovat aivan karmean paksun ja tiiviin mönjän, liki kuin pien peittämiä ja likaa joutuu poistamaan koneen yläkertaa purkamalla, mönjää mekaanisesti ja kemiallisesti poistamalla.
Säännöllinen ja asianmukainen öly-suodatinhuolto säästää konetta ja antaa sille lisää korjausvapaata käyttöikää ja säästää myös polttoainelaskuissa.- teen edellen..
Itse olen ..pessyt moottorin noin 4kertaa ajettu tuollainen 230tkm,,Hyvin toimii
olen käyttänyt STP aineita ::sen 15 tyhjäkäynnillä..fortessa voi pitää kierroksii yllä jonkin aikaa::,,eikä ole mitään ongelmii ollut uudet öljyt ja suodatin siinä se:))
halvalla pääsee kysyin huollossa tollanen 160e töineen itse maksoin tollasen 25e täys syn öljyista ja suodatin 5e ja stp 5e... - Forte & Co
teen edellen.. kirjoitti:
Itse olen ..pessyt moottorin noin 4kertaa ajettu tuollainen 230tkm,,Hyvin toimii
olen käyttänyt STP aineita ::sen 15 tyhjäkäynnillä..fortessa voi pitää kierroksii yllä jonkin aikaa::,,eikä ole mitään ongelmii ollut uudet öljyt ja suodatin siinä se:))
halvalla pääsee kysyin huollossa tollanen 160e töineen itse maksoin tollasen 25e täys syn öljyista ja suodatin 5e ja stp 5e...>> Itse olen ..pessyt moottorin noin 4kertaa ajettu tuollainen 230tkm,
Yleensä tuotetta oikein käytettynä harvemmin syntyy vaurioita, mutta ongelmistakin saa lukea. Sama dieselsuuttimien puhdistusaineiden suhteen.
- http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58825
En sitten tiedä mikä moottorin pesuaine riskeraa olla agressiivisempi vanhemmille tiivisteille ja mahdollisesti saada ne vuotamaan. Taitavat olla koostumukseltaan suurelta osin lentobensa kerosiinia.
Fortella yski tehokkaimman ja ammattimaisimman tuotteen maine. Tuote-ehtojen mukaan se suunnattukin vain ammattilaisille, ei kulutusmarkkinoille hyllytavaraksi.
Valitettavasti joskus harvoin on myös kalliiksi tulevia konerikkoja kun suuri likamäärä lähtee liikkeelle ja tukkiin voitelukanavia, mikäli kone on huomattavan likainen.
Jotkut käyttävät mineraaliöljyyn tottuneeseen likaiseen koneeseen pesuaineena täyssynteettisiä öljyjä jonkin aikaa ja palaavat sitten takaisin koneen tottumaan mineraaliin.
Kuitenkin mieluummin lyhyemmät vaihtovälit kuin liian pitkät, sillä likaantunut ja nokinen öljy on moottorille pidemmän päälle kaikin puolin vahingollista.
Täyssynteettisiä öljyjä on laadukkaita ja huonoja. Sama mineraaliöljyjen suhteen. Suodattimienkin suhteen kannattaa valita vain hyvälaatuisia.
" "Synteettistä jumaloidaan liikaa, sillä sekä synteettisestä että mineraaliöljystä voidaan nykytekniikalla tehdä sekä hyviä että huonoja öljyjä", Shellin myyntipäällikkö Jukka Hasunen toteaa."
- http://www.hs.fi/tulosta/1135246628708
. - toimii..
Forte & Co kirjoitti:
>> Itse olen ..pessyt moottorin noin 4kertaa ajettu tuollainen 230tkm,
Yleensä tuotetta oikein käytettynä harvemmin syntyy vaurioita, mutta ongelmistakin saa lukea. Sama dieselsuuttimien puhdistusaineiden suhteen.
- http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58825
En sitten tiedä mikä moottorin pesuaine riskeraa olla agressiivisempi vanhemmille tiivisteille ja mahdollisesti saada ne vuotamaan. Taitavat olla koostumukseltaan suurelta osin lentobensa kerosiinia.
Fortella yski tehokkaimman ja ammattimaisimman tuotteen maine. Tuote-ehtojen mukaan se suunnattukin vain ammattilaisille, ei kulutusmarkkinoille hyllytavaraksi.
Valitettavasti joskus harvoin on myös kalliiksi tulevia konerikkoja kun suuri likamäärä lähtee liikkeelle ja tukkiin voitelukanavia, mikäli kone on huomattavan likainen.
Jotkut käyttävät mineraaliöljyyn tottuneeseen likaiseen koneeseen pesuaineena täyssynteettisiä öljyjä jonkin aikaa ja palaavat sitten takaisin koneen tottumaan mineraaliin.
Kuitenkin mieluummin lyhyemmät vaihtovälit kuin liian pitkät, sillä likaantunut ja nokinen öljy on moottorille pidemmän päälle kaikin puolin vahingollista.
Täyssynteettisiä öljyjä on laadukkaita ja huonoja. Sama mineraaliöljyjen suhteen. Suodattimienkin suhteen kannattaa valita vain hyvälaatuisia.
" "Synteettistä jumaloidaan liikaa, sillä sekä synteettisestä että mineraaliöljystä voidaan nykytekniikalla tehdä sekä hyviä että huonoja öljyjä", Shellin myyntipäällikkö Jukka Hasunen toteaa."
- http://www.hs.fi/tulosta/1135246628708
.Olen tehnyt noin 2 kertaa...
https://www.youtube.com/watch?v=QdUHC5GzQfk - Forte & Co
Forte & Co kirjoitti:
>> Itse olen ..pessyt moottorin noin 4kertaa ajettu tuollainen 230tkm,
Yleensä tuotetta oikein käytettynä harvemmin syntyy vaurioita, mutta ongelmistakin saa lukea. Sama dieselsuuttimien puhdistusaineiden suhteen.
- http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58825
En sitten tiedä mikä moottorin pesuaine riskeraa olla agressiivisempi vanhemmille tiivisteille ja mahdollisesti saada ne vuotamaan. Taitavat olla koostumukseltaan suurelta osin lentobensa kerosiinia.
Fortella yski tehokkaimman ja ammattimaisimman tuotteen maine. Tuote-ehtojen mukaan se suunnattukin vain ammattilaisille, ei kulutusmarkkinoille hyllytavaraksi.
Valitettavasti joskus harvoin on myös kalliiksi tulevia konerikkoja kun suuri likamäärä lähtee liikkeelle ja tukkiin voitelukanavia, mikäli kone on huomattavan likainen.
Jotkut käyttävät mineraaliöljyyn tottuneeseen likaiseen koneeseen pesuaineena täyssynteettisiä öljyjä jonkin aikaa ja palaavat sitten takaisin koneen tottumaan mineraaliin.
Kuitenkin mieluummin lyhyemmät vaihtovälit kuin liian pitkät, sillä likaantunut ja nokinen öljy on moottorille pidemmän päälle kaikin puolin vahingollista.
Täyssynteettisiä öljyjä on laadukkaita ja huonoja. Sama mineraaliöljyjen suhteen. Suodattimienkin suhteen kannattaa valita vain hyvälaatuisia.
" "Synteettistä jumaloidaan liikaa, sillä sekä synteettisestä että mineraaliöljystä voidaan nykytekniikalla tehdä sekä hyviä että huonoja öljyjä", Shellin myyntipäällikkö Jukka Hasunen toteaa."
- http://www.hs.fi/tulosta/1135246628708
.>> Olen tehnyt noin 2 kertaa...
Oikein tehtynä useimmiten homma toteutuu ilman vahinkoja jos kone ei ole erityisen pahaan kuntoon päästetty, joilloin riski vahingoille kasvaa. Pahimmat tapaukset pitää purkaa ja puhdistaa mekaanisesti myrkkyjen kera. Niistäkin on netissä videoita.
Fortella on hyvä maine joten en tiedä josko liuottaa riskittömämmin pahemmatkin koneet, paremmin kuin jotkin toiset tuotteet (?). - Forte & Co
Forte & Co kirjoitti:
>> Itse olen ..pessyt moottorin noin 4kertaa ajettu tuollainen 230tkm,
Yleensä tuotetta oikein käytettynä harvemmin syntyy vaurioita, mutta ongelmistakin saa lukea. Sama dieselsuuttimien puhdistusaineiden suhteen.
- http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=58825
En sitten tiedä mikä moottorin pesuaine riskeraa olla agressiivisempi vanhemmille tiivisteille ja mahdollisesti saada ne vuotamaan. Taitavat olla koostumukseltaan suurelta osin lentobensa kerosiinia.
Fortella yski tehokkaimman ja ammattimaisimman tuotteen maine. Tuote-ehtojen mukaan se suunnattukin vain ammattilaisille, ei kulutusmarkkinoille hyllytavaraksi.
Valitettavasti joskus harvoin on myös kalliiksi tulevia konerikkoja kun suuri likamäärä lähtee liikkeelle ja tukkiin voitelukanavia, mikäli kone on huomattavan likainen.
Jotkut käyttävät mineraaliöljyyn tottuneeseen likaiseen koneeseen pesuaineena täyssynteettisiä öljyjä jonkin aikaa ja palaavat sitten takaisin koneen tottumaan mineraaliin.
Kuitenkin mieluummin lyhyemmät vaihtovälit kuin liian pitkät, sillä likaantunut ja nokinen öljy on moottorille pidemmän päälle kaikin puolin vahingollista.
Täyssynteettisiä öljyjä on laadukkaita ja huonoja. Sama mineraaliöljyjen suhteen. Suodattimienkin suhteen kannattaa valita vain hyvälaatuisia.
" "Synteettistä jumaloidaan liikaa, sillä sekä synteettisestä että mineraaliöljystä voidaan nykytekniikalla tehdä sekä hyviä että huonoja öljyjä", Shellin myyntipäällikkö Jukka Hasunen toteaa."
- http://www.hs.fi/tulosta/1135246628708
.Ps. Tuossa Forte-videolla asentajalla on vakaa käsi kun laittaa lisäinetta polttoainesudattimeen, tai sitten ovat leikanneet kohdan jossa menee hieman yli ;-)
Melko pitkä tuo 45:n minuutin käyttöaika ja sitten vielä lopuksi ne viisi kertaa minuutiksi 3000 (vai oliko se 3500?) kierrosta, eli reilun tunnin kokonaiskäyttö. Ilmeisesti normiohjeet.
Toivottavasti kaikki Fortea käyttävät pajat seuraavat huolella ohjeistusta asiakkaidensa autojen kanssa.
Joissakin tuotteissa on ainoastaan viiden minuutin tyhjäkäynti ilman korotettuja kieroksia ja sitten kamat alas. Jos en aivan väärin muista niin Bardahl on sellainen lyhyen käytön tuote (?). Lieneekö siitä versioita yleiseen myyntin ja sitten erikseen ammattikäyttöön (?).
https://www.youtube.com/results?search_query=bardahl - jatkossakin
Forte & Co kirjoitti:
Ps. Tuossa Forte-videolla asentajalla on vakaa käsi kun laittaa lisäinetta polttoainesudattimeen, tai sitten ovat leikanneet kohdan jossa menee hieman yli ;-)
Melko pitkä tuo 45:n minuutin käyttöaika ja sitten vielä lopuksi ne viisi kertaa minuutiksi 3000 (vai oliko se 3500?) kierrosta, eli reilun tunnin kokonaiskäyttö. Ilmeisesti normiohjeet.
Toivottavasti kaikki Fortea käyttävät pajat seuraavat huolella ohjeistusta asiakkaidensa autojen kanssa.
Joissakin tuotteissa on ainoastaan viiden minuutin tyhjäkäynti ilman korotettuja kieroksia ja sitten kamat alas. Jos en aivan väärin muista niin Bardahl on sellainen lyhyen käytön tuote (?). Lieneekö siitä versioita yleiseen myyntin ja sitten erikseen ammattikäyttöön (?).
https://www.youtube.com/results?search_query=bardahlMoips itse olen käyttänyt joskus Valvolinen sisäpesuu 5min lukee pullossa tyhjäkäyntii:: ja joskus olen käyttänyt STP lukee 15min;; Ovat toimineet kysyin kerran korjaamolta mitä eroo Forteen on sanoivat että hinta
- Forte & Co
jatkossakin kirjoitti:
Moips itse olen käyttänyt joskus Valvolinen sisäpesuu 5min lukee pullossa tyhjäkäyntii:: ja joskus olen käyttänyt STP lukee 15min;; Ovat toimineet kysyin kerran korjaamolta mitä eroo Forteen on sanoivat että hinta
Olen taipuvainen ajattelemaan, että moottoripesuaineissa on eroja aivan kuten moottoriöljyissäkin. Onko skaala laatuerojan suhteen yhtä laaja, vaikea sanoa.
Forte on varsin laajalti ammattikäytössä merkkiliikkeilläkin, sekä raskaan kaluston puolella. Kuinka moni edullinen suuren yleisön saatavilla oleva hylly-tuote on vastaavasti ammattimarkkinoilla?
Tuotteilla joilla on 5 tai 15 minutin ohjeistus tyhjäkäynnillä, en missään tapauksessäa uskaltaisi käyttää Forten käyttöohjeistuksen tavoin. Mahdollisesti Forte ei turhaan ole tehnyt mainettaan (?).
Miten hyvin edullinen viiden minuutin tuote voisi tehdä saman työn ja yhtä hyvin kuin Forte jossa on videon kuvaama kokonaisuudessaan noin tunnin käyttö? Pelkästään 45 minuutin käytön jälkeen on 5 x minuutin korkeammilla kierroksilla käyttö. Olettaisin, että tuon videon menetelmä on Forten ohjeistuksen mukainen.
Luonnollisestikin Fortea ei myyvät koettavat vähätellä kipailevien tuotteiden eroja. Itsekin olen usein kuullut kommentejä, että kaikki ko. tuotteet oliisivat suunnileen samalla linjalla. En kuitenkaan ole vakuuttunut.
Jotkin pikkukorjaamot käyttävät joitain aivan tuntemattomia "ihmemerkkejä" joita en uskaltaisi antaa laittaa moottoriin.
Tämän estämättä varmastikin tunnetujen valmistajien moottoripesuaineet ovat ihan hyödyllisiä käyttää, kuten Valvoline, Bardahl, STP jne.
Kuitenkin herää avoin kysymys onko Forte vähemmän riskinen hyvin likaisen moottorin pesussa toisiin edullisiin tuotteisiin nähden? - Forte & Co
jatkossakin kirjoitti:
Moips itse olen käyttänyt joskus Valvolinen sisäpesuu 5min lukee pullossa tyhjäkäyntii:: ja joskus olen käyttänyt STP lukee 15min;; Ovat toimineet kysyin kerran korjaamolta mitä eroo Forteen on sanoivat että hinta
Mahtaneeko eri tuotteita olla myynnissä eri kategorioisina, sillä ohessa Valvolinen antaa huomattavasti pidemmän käyttöajan moottorin likaisuudesta riippuen.
"Valvoline Engine Flush is mixed with the used motor oil and allowed to clean for 20-30 minutes (depending on the severity of the contamination) in an idling engine."
- http://www.valvolineeurope.com/english/products/cooling_44__engine_treatments/cid(563)/engine_flush
STP:n sivulla ei manita käyttöhjetta erikseen.
- http://www.stp.com.au/product/engine-flush/
- http://www.stp.eu/uk/products/item/id/52/engine-flush
Bardahl: Allow Engine Tune-up and Flush to work while driving (100 to 200 miles) or run engine at fast idle for 20 to 30 minutes, then change oil and filter adding a can of Bardahl 1 Oil Booster to high quality motor oil.
Olen aiemmin nähnyt Bardahlilla erilaisen moottoripesutuotteen, joka oli myös hieman erilaisessa purkissa ja jossa oli ohjeistuksena tyhjäkäynti, joka oli muistaakseni 5 minuuttia (?). Ilmeisesti kyse on kahdesta eri tuotteesta, sillä se oli pelkkä Flush ei Engine Tune Up & Flush.
- http://www.bardahl.com/products/oil-additives/eng-tune-up-flush
- http://www.bardahlclassicoils.nl/Oil-additives-to-prevent-and.1133 M52087573ab0.0.html
- http://www.bardahl.com/products/oil-additives
Oheisen näköisissä pakkauksissa olen Bardahlin mottoripesua nähnyt, siis pelkkä Flush.
Bardahl Engine Flush (300ml Bottle)
- http://www.amazon.co.uk/Bardahl-Engine-Flush-300ml-Bottle/dp/B00JZPO46C - Mitä uskoo
Forte & Co kirjoitti:
Mahtaneeko eri tuotteita olla myynnissä eri kategorioisina, sillä ohessa Valvolinen antaa huomattavasti pidemmän käyttöajan moottorin likaisuudesta riippuen.
"Valvoline Engine Flush is mixed with the used motor oil and allowed to clean for 20-30 minutes (depending on the severity of the contamination) in an idling engine."
- http://www.valvolineeurope.com/english/products/cooling_44__engine_treatments/cid(563)/engine_flush
STP:n sivulla ei manita käyttöhjetta erikseen.
- http://www.stp.com.au/product/engine-flush/
- http://www.stp.eu/uk/products/item/id/52/engine-flush
Bardahl: Allow Engine Tune-up and Flush to work while driving (100 to 200 miles) or run engine at fast idle for 20 to 30 minutes, then change oil and filter adding a can of Bardahl 1 Oil Booster to high quality motor oil.
Olen aiemmin nähnyt Bardahlilla erilaisen moottoripesutuotteen, joka oli myös hieman erilaisessa purkissa ja jossa oli ohjeistuksena tyhjäkäynti, joka oli muistaakseni 5 minuuttia (?). Ilmeisesti kyse on kahdesta eri tuotteesta, sillä se oli pelkkä Flush ei Engine Tune Up & Flush.
- http://www.bardahl.com/products/oil-additives/eng-tune-up-flush
- http://www.bardahlclassicoils.nl/Oil-additives-to-prevent-and.1133 M52087573ab0.0.html
- http://www.bardahl.com/products/oil-additives
Oheisen näköisissä pakkauksissa olen Bardahlin mottoripesua nähnyt, siis pelkkä Flush.
Bardahl Engine Flush (300ml Bottle)
- http://www.amazon.co.uk/Bardahl-Engine-Flush-300ml-Bottle/dp/B00JZPO46CSTP riittää 3-6 litraan öljyy ja 15min tyhjäkäyntii;; Itselläni menee 3.3 lit öljyy olen laittanut koko pullon ehkä puolet riittäisi 200mil pullo on 450mil
- niksoni3
Toimi ainakin minulla. Shittiä irtoaa ja poistuu öljynvaihdon yhteydessä hurjat määrät. Muun muassa sellaisia kovia karstakokkareita. Forte-puhdistus onnistui hyvin. Erän toisen merkkisellä vastaavalla moottorista rikkoutui stefa, jonka vaihdattaminen maksoi muistaaksnei 200 e. Myönnän toki että litkut pyörivät moottorissa puolen tunnin ajan ja jäähdytyspuhaltimen kytkin oli hapetunut. Moottorin lämmöt olivat nousseet punaiselle. Oma moka, mutta että puhdistaminen ei ole ihan vaaratonta.
- Forte & Co
>> Shittiä irtoaa ja poistuu öljynvaihdon yhteydessä hurjat määrät. Muun muassa sellaisia kovia karstakokkareita. Forte-puhdistus onnistui hyvin.
Taisi olla kone melko pahaan kuntoon päästetty. Tuollainen karstakokkare-kuosissa olevan koneen voitelukanavat joskus tukkeutuvat pesun aikana ja teke kallista kipua lompakolle.
En tiedä onko Forte mahdollisesti laadukkaampi ja vähemmän riskin tuote tuollaisille koneille kuin kilpailevat tuotteet.
Ilmeisesti suurin osa (?) haavereista pesun yhteydessä johtuu tuotteen ohjeiden vastaisesta käytöstä tai, että kone on todella yli-kakkaiseksi karstoittunut ja sitten kanavia tukkeutuu.
Jotkut "viisaat" jopa ajavat pesuaineet koneessa "tehostaakseen" lopputulosta ... - 10W40
a) Autoon tulee laittaa valmistajan suosittelemaa ja sen luokituksia vastaavaa öljyä. Vanhemmille koneelle täyssynteettinen voi tehdä jopa karhunpalveluksen.
b) Sitten on hyödyllistä tehdä mieluummin hieman "liian" tiuhaan öljyn- ja suodattimenvaihdot (laadukkaalla suodattimella) kuin päivastoin. Se on kaiken A ja O.
Itse olen erityisen skeptinen öljyalan mainosmiesten ja autonvalmistajien Long Life "huoltovälien" (huoltamattomuus-) autuuden mainospuheille.
Kannattaa katsoa oheinen kuvasarja kansipahvin vaihdosta mootoriin. Se toimii hyvänä visuaalisena muistutuksena moottorin mekaniikasta, sen kopleksisuudesta ja miksi ei kannata kierrättää koneessaan ylipitkien vaihtovälien likaantunuttamaa öljyä.
Moottori lukuisine liikkuvine osineen tarvitsee puhdasta ja hyvin voitelevaa öljyä laadukkaan suodattimen suodattamana.
- http://univers-mercedes.forumactif.com/t767-tuto-depose-repose-culasse-classe-c-220-d-w202
- ->
"Synteettistä jumaloidaan liikaa, sillä sekä synteettisestä että mineraaliöljystä voidaan nykytekniikalla tehdä sekä hyviä että huonoja öljyjä", Shellin myyntipäällikkö Jukka Hasunen toteaa
"Suomessa ei ole lainsäädännöllä säädelty, mikä on synteettisen öljyn sekoitussuhde ja lisäaineen määrä. Alalla ei ole myöskään elintä joka valvoisi tai testaisi moottoriöljyjä", Öljyalan keskusliiton toimitusjohtaja Heikki Koskinen toteaa.
Tilalle ovat tulleet käsitteet osasynteettinen ja synteettinen riippuen, kuinka suuri on synteettisen öljyn osuus ja millä nimellä öljyn valmistaja tuotetta kutsuu.
"Synteettinen öljy kattaa nykyään suuren määrän markkinoilla olevia tuotteita, joissa mineraaliöljyn osuus vaihtelee nollasta reilusti yli 50 prosenttiin", Niemi kertoo.
- http://www.hs.fi/tulosta/1135246628708
"How to Choose the Best Motor Oil for Your Car"
"The Best Motor Oil for Older Cars"
"However, it's not recommended to use full synthetic oil on high mileage vehicles because the oil is often too thin and free flowing. We'd suggest a full-bodied semi-synthetic oil instead."
- http://dealnews.com/features/A-Guide-to-Selecting-the-Best-Motor-Oil-for-Your-Car/568237.html
-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631503Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271365Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701308Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2171181- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että282946IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel307943