Luokittelu

sokota

Luokittelu on ollut täällä mollaajien aseena.
Uuden TM:n testi "Ylemmän keskiluokan dieselmallit" antoi uuden luokkatodistuksen Octavialle ja voitto vielä vahvemmaksi vakuudeksi.

11

1247

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • von linne

alemman luokan kansalaisille? taisi olla lehden vitsiosastolla tämä luokittelu?

• Sokota

• Akateeminen koulutus

Kun täällä keskustellaan autoista, niin tuollaiset vitsit loukkaa kyllä jo palstan lukijoita ihan henkilökohtaisesti. Et tiedä nimittäin, minkä luokan kansalaiset Skodan omistaa.
        Väitän että paljolti "keskiluokka", ylemmät toimihenkilöt esimerkiksi, kuten minä.

• J&S
        Akateeminen koulutus kirjoitti:

Kun täällä keskustellaan autoista, niin tuollaiset vitsit loukkaa kyllä jo palstan lukijoita ihan henkilökohtaisesti. Et tiedä nimittäin, minkä luokan kansalaiset Skodan omistaa.
        Väitän että paljolti "keskiluokka", ylemmät toimihenkilöt esimerkiksi, kuten minä.

Nimittäin ensimmäistä kertaa meni provoilu "perille" henk. koht, kun alettiin väittämään alemman luokan kansalaiseksi.
        Koen kuitenkin, kuten edellinen kirjoittaja etten kuulu mihinkään "alempaan luokkaan", mitä sitten tarkoittaakin...
        Eli henkilökohtaisuuksiin meni...
        Ai niin, lupaan vääntää paskat pihalle niiltä jotka tulevat henk. koht. minua ja vaimoani väittämään alemman luokan kansalaisiksi, ilman perusteita. piste.

• von Linne

kommentti, sori vaan. On vaan niin hilpeän hupaisia nämä eri premiumi-yläluokka-väliluokka-apuluokka -intoilut ettei voinut hillitä törkkäsemästä oikein ilkeästi.
        Itse oikeasti kusen muiden mielipiteille ja autojen luokitteluille ja ostan kalut käyttötarpeen mukaan. Ladallakin on ajettu ja kun en ole tarvinnut niin eipä ole välillä ollut autoa ollekaan.

• Repe
        von Linne kirjoitti:

kommentti, sori vaan. On vaan niin hilpeän hupaisia nämä eri premiumi-yläluokka-väliluokka-apuluokka -intoilut ettei voinut hillitä törkkäsemästä oikein ilkeästi.
        Itse oikeasti kusen muiden mielipiteille ja autojen luokitteluille ja ostan kalut käyttötarpeen mukaan. Ladallakin on ajettu ja kun en ole tarvinnut niin eipä ole välillä ollut autoa ollekaan.

Se tuntuu toisinaan hupaisalta. Autoja yritetään luokitella milloin milläkin perusteella premiumiksi tai yläluokkaiseksi tai joksikin. Tämä Skodan saama julkisuus on kyllä innostanut joitain tyyppejä vähän liialliseen hehkutukseen.

Itse olen tyytyväinen siihen, että Octavia on menestynyt testeissä, mutta se ei sinänsä ole kohdallani ratkaissut mitän sillä olen oman ostopäätökseni tehnyt jo ennekuin nämä testitulokset on julkaistu. Olen tehnyt siis ihan omat testini ja johtopäätökseni.

Ajan kohdakkoin Skodalla, olivat kanssa-autoilijat mitä mieltä hyvänsä. Provot eivät minua hetkauta mutta toisaalta minulla ei ole myöskään tarvetta kehuskella autollani.

• Surkuhupaisaa
        von Linne kirjoitti:

Avaukseni viittasi TM:n tekemään testiin ja sen otsikkoon jossa testattavien luokka näin 'hupaisasti' ilmeni.
        Ehkä vähän provosoiduit, vai? Turhaan.
        Testi kannattaa lukea, kommentoi sitten sitä.
        Itse en pidä luokkittelua kovin hyödyllisenä kenellekkään, osaa jokainen autonsa ostaa muillakin parametreillä.

• golf

Jos Octavia on ylemmän keskiluokan malli, niin sitten on tuleva Golf Variantkin... Ja jos mittojen mukaan mennään, niin tällöin pitäisi Renault Meganekin ottaa mukaan, tulevasta focuksesta puhumattakaan. Samalla tosin huomataan että vanha Focus on yhtä iso kuin uusi Octavia...

• Sokota

Nehän ne sen testin nimen ovat väsänneet.
        Minä en tätä luokittelua erityisen tarpeellisena pidäkkään.

• kysyä
        Sokota kirjoitti:

Nehän ne sen testin nimen ovat väsänneet.
        Minä en tätä luokittelua erityisen tarpeellisena pidäkkään.

Pittääpi kysyä TM:ltä. Saahan sitä miettiä toki vielä itsekkin ja kertoa mielipiteensä. Minun mielestä Octavia ei ole ns. ylempää keskiluokkaa Passatin, Avensiksen, Vectran, Mondeon, 407:n ja Lagunan kanssa. Miksiköhän testissä ei ollut mukana Passat, kun siitäkin löytyisi sedan malli. toki Passat on vanhamalli, niin siksi se jäi varmaan pois. No kun Octaviasta ja Golf V:stä tulee farkkumalli, niin kai ne nyt TM:ssä tekee ylemmän keskiluokan testin, jossa mukana sekä Golf Variant, Octavia Combi, Avensis Wagon, Vectra Wagon, 407 Wagon. Vielä kun Passatista tulee uusi malli, niin otetaan sekin mukaan samaan testiin Golfin kanssa. Listaan voisi vielä laittaa A4 Audin ja V50 Volvon.

• Tene
        kysyä kirjoitti:

Pittääpi kysyä TM:ltä. Saahan sitä miettiä toki vielä itsekkin ja kertoa mielipiteensä. Minun mielestä Octavia ei ole ns. ylempää keskiluokkaa Passatin, Avensiksen, Vectran, Mondeon, 407:n ja Lagunan kanssa. Miksiköhän testissä ei ollut mukana Passat, kun siitäkin löytyisi sedan malli. toki Passat on vanhamalli, niin siksi se jäi varmaan pois. No kun Octaviasta ja Golf V:stä tulee farkkumalli, niin kai ne nyt TM:ssä tekee ylemmän keskiluokan testin, jossa mukana sekä Golf Variant, Octavia Combi, Avensis Wagon, Vectra Wagon, 407 Wagon. Vielä kun Passatista tulee uusi malli, niin otetaan sekin mukaan samaan testiin Golfin kanssa. Listaan voisi vielä laittaa A4 Audin ja V50 Volvon.

Ainainen kokoluokka-keskustelu on lämpiämässä hyvää vauhtia :)

Johan Volvo (S40 kylläkin) kaatui Teknikens Världin vertailussa. Ja totta puhuen tuo pikku-Volvo on pieni Ocu II:n rinnalla.

Sanoisin että Octavia II on keski-keskiluokkaa, siis ei alempaa- eikä ylempää. Ainakin minun keskimittaiselle (180cm) vartalolle ja keskimääräistä suuremmalle tavaratilan tarpeelle Ocu II:n tilat vaikuttaa keskimäärin keskivertoa sopivammalta. En tarvi Superbin puolen metrin takajalkatiloja, enkä V50:n 10sentin takajalkatiloja ja ahdasta takakonttia. Passatissakin jo vähän "turhan väljää" takapenkillä, jos näin voi sanoa.

Passat olisi kyllä kuulunut testiin, jos kritterinä pidetään perinteisiä kokoluokituksia. Ehkä sen jääminen testissä Ocu II:n jalkoihin olisi ollut liian huonoa mainosta Suomen VW:lle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5645
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4742
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2976
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2654
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1996
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      116
      1460
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe