Kokemuksia ko. laitteesta?
GPS hytilliseen veneeseen hakusessa ja tuon hinta houkuttaa vs. Furunon GP-32 tai Raynav 300...
Garmin 152
6
859
Vastaukset
- JRxxx
...ja hintansa väärti kapine. Olen sitä nyt yhden kesän käyttänyt ja ollut tyytyväinen. Tosin minulla se on sisäisellä antennilla varustettuna versiona. Oikeastaan ainoa heikkous tai kummallisuus, jonka olen havainnut, liittyy näytöille valittaviin tietoihin. Jostain syystä nimittäin se ei salli lainkaan kokonaismatkamittarin (odometer) näyttämistä, ainoastaan osamatka- eli trippimittarin (trip odometer). Kokonaismatka pitää hakea menujen takaa, kun esim. lokikirjaa täyttelee.
Tarkkuus tuntuu olevan hyvä (jopa siinä määrin, että veneen heijatessa laiturissa se hiljalleen laskeskelee, että nytpä on puoli metriä kuljettu :))
En kuitenkaan osaa sanoa, miten hyvin se palvelee esimerkiksi silloin, jos haluat suunnitella sille reitit etukäteen; minä kun en ole koskaan sitä viitsinyt vaan käytän laitetta lähinnä kertomaan sijainnin ja nopeuden sekä toisinaan suunnan jollekin reittipisteelle (esim. Tallinnaan). Ja tietysti matkamittarina.- Vepa
Moi!
Loistava laite. Itselläni tuo on ulkoisella antennilla (en muista oliko versiota myös sisäisellä). Tarkka paikannus(waas tuki lötyy). Ollut pari kesää käytössä. Isot näppäimet ja selkä näyttö (heiluvassa veneessä kätevämpi käyttää kuin pienet käsigepsit).
Teen reitit Meri-CD -softalla ja siirrän Garminiin. Toimii hienosti.
Valmistajan softapäivitykset helppo tehdä.
Reittien määrä hieman rajallinen (max 20 kpl, 30 reittipistettä kussakin). Ei minulla kuitenkaan ongelma, koska voin kannettavalta koneelta ladata/luoda sopiva setin reittejä sen mukaan, missä päin liikun.
Tilaisin laitteen ulkomailta aikoinaan (hinta murto-osa suomen "street hinnasta").
-- Vepa - JRxxx
Vepa kirjoitti:
Moi!
Loistava laite. Itselläni tuo on ulkoisella antennilla (en muista oliko versiota myös sisäisellä). Tarkka paikannus(waas tuki lötyy). Ollut pari kesää käytössä. Isot näppäimet ja selkä näyttö (heiluvassa veneessä kätevämpi käyttää kuin pienet käsigepsit).
Teen reitit Meri-CD -softalla ja siirrän Garminiin. Toimii hienosti.
Valmistajan softapäivitykset helppo tehdä.
Reittien määrä hieman rajallinen (max 20 kpl, 30 reittipistettä kussakin). Ei minulla kuitenkaan ongelma, koska voin kannettavalta koneelta ladata/luoda sopiva setin reittejä sen mukaan, missä päin liikun.
Tilaisin laitteen ulkomailta aikoinaan (hinta murto-osa suomen "street hinnasta").
-- Vepa...ihan huvin vuoksi, mitä maksoit (kun tuo ilmaus "murto-osa" ainakin minulle tuo aina mieleen sellaisen neljäsosan tai kolmasosan)? Itse nimittäin keväällä ostaessani totesin, että oli halvempaa ostaa Suomesta kuin tilata postimyynnistä (UK). Voi tietysti olla, että jostain olisi löytynyt halvempi postimyymälä. Marinea pyysi silloin 350 EUR.
- Vepa
JRxxx kirjoitti:
...ihan huvin vuoksi, mitä maksoit (kun tuo ilmaus "murto-osa" ainakin minulle tuo aina mieleen sellaisen neljäsosan tai kolmasosan)? Itse nimittäin keväällä ostaessani totesin, että oli halvempaa ostaa Suomesta kuin tilata postimyynnistä (UK). Voi tietysti olla, että jostain olisi löytynyt halvempi postimyymälä. Marinea pyysi silloin 350 EUR.
Tsekkaa eBay.
Pari vuotta sitten liikkeen hinta oli alle puolet silloisesta suomen hinnasta (< 300$ vs. 600-700 Eur).
eBayssa tuollaisen löytää tänä päivänä käytettynä todella pilkkahintaan.
-- Vepa - Jrxxx
Vepa kirjoitti:
Tsekkaa eBay.
Pari vuotta sitten liikkeen hinta oli alle puolet silloisesta suomen hinnasta (< 300$ vs. 600-700 Eur).
eBayssa tuollaisen löytää tänä päivänä käytettynä todella pilkkahintaan.
-- VepaIlmeisesti suomalainen kauppahinta on sitten laskenut rutkasti. Itse olen laskenut niin, että postimyyntihinnan kaikkine oheiskuluineen (toimituskulut, tulli ja ALV) pitää olla vähintään 20% alle suomalaisen kauppahinnan, että kannattaa tilata. Sitä 20% voisi kutsua vaikkapa riskinhallintamarginaaliksi :)
- 3D MV
Tere!
Itselläni ollut pari vuotta em. yhdistelmä varustettuna ulkoisella antennilla ja toiminut, kuin junan vessa ;-}
Tarkkuus ei ole nykyään näissä gps härveleissä ongelma, vaan oikeiden asetusten asentaminen!
Esimeriksi kompassin eksymän määrittäminen helpottunut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996003
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262085Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764