mikä paras tallentava hd poksi ?

kukka123

eli mikä olisi paras tallentava HD digipoksi kaapelitalouteen? hinta max 300e

12

579

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 77+0

Mahdoton sanoa, mikä on paras. Paljon riippuu tuurista. Itselläni on ollut kaksi Topfieldiä, ensimmäinen ostettu vuonna 2006 ja toinen (HD-malli) täyttää kohta kaksi vuotta. Kumpikin toimii eikä vikoja ole ollut.

Keskustelupalstoilla kuitenkin mainitaan Topfieldinkin viosta. Itse kuitenkin arvelen, että tuskin merkistä olisi tullut Suomen myydyintä, jos siinä olisi eniten vikoja. Sana nimittäin kulkee, ja herkästi hajoavaa merkkiä aletaan karttaa.

Ainakin Expert-ketju myy Topparia alle 300 euron hintaan myös nettisivuillaan.

• Topfieldin voittaja

Linux-digiboksit parhaita.

Jos ostaa sellaisen valmiilla asennusimagella, niin alkuasennuksen ja kanavien haun jälkeen käyttö on joka suhteessa parempaa. Itse ostin Vu Duo2:n johon 2xDVB-T2/DVB-C ja moniterainen kovalevy, mutta on halvempiakin. Laite näkyy verkkolevynä tietokoneelle ja voin katsoa tallenteita tietokoneellakin ilman salauksia.

• vapari fta

Linux-digiboksilla ei voi katsoa maksullisia HD-kanavia (CI -salatut, boksi ja kortti paritetaan). "Ilmaiset" HD-kanavat, jotka vaativat kortin pelkän omistamista näkyvät (MTV3 HD, FOX HD, Nelonen HD esim. DNA:n kaapelissa). Ylen neljä HD kanavaa näkyvät ilman korttia DNA:n kaapelissa. Itse hommasin Linux boksin, kun halusin katsella tallenteita 2x ja 4x nopeudella dvb-teksteillä ja katson vain vapaita kanavia.

Linux boksit pystyvät myös tallentamaan yhdellä virittimellä kaikki kanavat, jotka ovat samassa muksissa. Esim. minulla on kaksi viritintä niin voi kaapelissa tallentaa samaan aikaan kaikki Ylen neljä kanavaa sekä toisella virittimellä mtv3, nelonen, jim ja sub eli yhteensä kahdeksaa kanavaa kahdella virittimellä.

• Digiboksit arpapeliä

Jos haluaa ostaa halvan ja hyvän digiboksin, niin silloin niitä joutuu ostamaan kaksi;)

Kaapelioperaattoreilla on omia digiboksimalleja, kuten DNA:lla Wbox HD2S, jolla tallennetaan ulkoiselle kovalevylle. Operaattorit kauppaavat näitä siten, että siihen tulee mielellään kanavapaketti mukaan. Soneralla ja Elisalla ei taida olla digibokseja verkkokaupassaan, sillä he mieluummin myyvät TV Viihteen paketteja.

Topfield CRC-1400 HD PVR on hinnaltaan edullinen, mutta siihen pitää muistaa ostaa kovalevy erikseen, jolloin lähestytään kolmensadan hintaa. Seuraamalla liikkeiden tarjouksia löytyy varmasti sopiva laite. Muuttujia on monta, eli kuinka montaa (HD-)kanavaa voidaan tallentaa samaan aikaan, paljonko on levytilaa, miten nettiyhteys toimii, jne. Takuiden hoitamisessa on eroja, joten niistä kannattaa ottaa selvää oston yhteydessä.

TV-liikkeessä myyjä sanoi jokunen vuosi sitten, että he joutuivat karsimaan pois myynnistä pienet laitetoimittajat, jotka eivät hoitaneet takuitaan. Laitteiden lopputestaus jätetään käyttäjälle, joten digiboksiesta löytyy ominaisuuksia, joita ei edes korjata. Esim. vanhan Samsung-digiboksini menusta löytyy tekstikukkasia, joita ei sitten koskaan korjattu, mutta ei niitä haittaa ole kun ne tietää..

Mielestäni takuita ei hoideta mallikelpoisesti, joten olen oman HD-digiboksini jättänyt ostamatta. Jos/kun tv:llä ulkoiselle kovalevylle tehtävät HD-tallennukset eivät enää minulle riitä, niin tilaan TV Viihteen purkit, kun sopiva laajakaista on jo olemassa;)

• Vaihtoehdot-tässä
    • Rila12

HDthuder

• Mikä-on-paras
    • tommi_j
    • Olen ostamassa WBox HD2 digiboksia, mutta en taida ostaakaan kun niin haukkuvat sitäkin vaikka ensin olin varma, että siinä se hyvä boxi sitten on. Humax HDPVR-500T on meillä pelittänyt tosi hyvin. Aluksi oli senkin kanssa ongelmia. Ja saatiin takuuseen uusikin, mutta se ei ollutkaan digiboxin vika vaan vika oli siinä kun samaan aikaan asensivat meille etäluettavan sähkömittarin, se sekoitti digiboxin totaalisesti. Tämä todettiin jälkikäteen. Käytettiin digiboxia toisessa taloudessa ja siellä se pelitti ihan hyvin. Humax on ainakin käyttäjä ystävällinen tosi helppo käyttää ja nyt on toiminut jo kolme vuotta ihan hyvin.

• newTV

Vaihda telkkaria niin boksiksi käy ulkoinen kovo, alle 70€ 2T malli.

• toteaja-

ja siihen tallennetaan sitten sitä mitä katsotaan, tai korkeintaan yhtä muuta.
        Joillekin tuo toki riittää, mutta jos on tarve useammalle yhtäaikaiselle tallantamiselle, boksi on must

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta

https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen
      Kuhmo
      24
      1342
    2. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      75
      1269
    3. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      84
      1221
    4. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      129
      1005
    5. Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!

Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m
      Tv-sarjat
      10
      1004
    6. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      72
      926
    7. Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???

LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.
      Ähtäri
      85
      851
    8. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      51
      706
    9. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      132
      692
    10. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      86
      677
    11. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      146
      594
    12. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      50
      579
    13. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      28
      578
    14. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      91
      577
    15. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      54
      563
    16. Suomen 4. seksikkäin mies Miika Nousiaisen tilalle - Pitääkö olla huolissaan palaa tv:seen

Suosittu keskusteluohjelma tekee paluun. Tällä kertaa panelistina ei jatka enää Miika Nousiainen, vaan hänen tilalleen t
      Suomalaiset julkkikset
      13
      549
    17. Minulla on ikävä Sinua kulta, rakas

Olisitpa lähelläni, tarvitsen sinua ❤️
      Ikävä
      37
      548
    18. 46
      543
    19. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      94
      526
    20. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      19
      526
    Aihe