Mihin ei oikkikseen päässeet menevät?

Siezausuo

Et pääse DI:ksi -> insinööri
Et pääse kauppikseen -> tradenomiksi
Et pääse lääkkikseen -> kaikki bio/kemia aiheiset alat

Mutta entäs sitten kun ei pääse oikkikseen? Valtiotieteellinen?

11

805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menevät

      Kauppikseen.

    • Niementimo

      Poliisiksi.

    • oik. yo

      1) Hallintotietelijöiksi. Voivat näemmä erikoistua julkisoikeuteen, joten oikeustieteellisiä opintoja on hiukan silläkin alalla.

      (Työnhaussa toki jäävät usein kakkosiksi OTM:lle).

      2) Turussa oikeustradenomiksi, en tiedä onko muuallakin tämä koulutusala.

      3) Mielenterveysosastolle Raaseporiin.

      • laksjdla

        1. kohdassa virhe! Joensuun "hallintotieteilijät" eivät lue kurssiakaan hallintotieteitä vaan he lukevat ainostaan oikeustieteen kursseja, ja ovat samanlaisia oikkareita kin kaikki muutkin.


      • Onnevaaan
        laksjdla kirjoitti:

        1. kohdassa virhe! Joensuun "hallintotieteilijät" eivät lue kurssiakaan hallintotieteitä vaan he lukevat ainostaan oikeustieteen kursseja, ja ovat samanlaisia oikkareita kin kaikki muutkin.

        Hehhehh. Aika uskomatonta, että edes itse uskotte tuohon höpinään. Ero oikkarin ja julkisoikeutta opiskelevan välillä on suunnileen sama kuin lähihoitajan ja lääkärin.


      • loikkari
        Onnevaaan kirjoitti:

        Hehhehh. Aika uskomatonta, että edes itse uskotte tuohon höpinään. Ero oikkarin ja julkisoikeutta opiskelevan välillä on suunnileen sama kuin lähihoitajan ja lääkärin.

        Avaatko vielä vähän lisää tätä.


    • niinsemenee

      Hetkeksi tehohoitoon masennuksen/pettymyksen vuoksi ja seuraavan keväänä lukevat verenmaku suussa

    • pööööööö

      "3) Mielentervesyosastolle Raaseporiin"

      Tunnen useita mielenterveytensä menettäneitä oikeustieteen opiskelijoita. Opintojen raskaus saattaa pahimmiillaan johtaa psyyken lopulliseen hajoamiseen ja koko loppuiän kestävään köyhyyteen. Parempi olisi ollut heidän hankkia kevyempi ala ja nauttia terveydestä.

    • välivuosia

      Ei minnekään. Pitävät välivuoden ja lukevat taas seuraavaan pääsykokeeseen. Minnekään varavaihtoehtoon nykyään ei kannata pyrkiä kun tulevaisuudessa sitten jos on jo opinnot yliopistossa menossa niin on vaikea pyrkiä ensikertalaisten kiintiössä enää... En muutenkaan suosittele varavaihtoehtoja, itse olen opiskellut muutaman tutkinnon, siis istunut monta vuotta koulun penkillä kuunnellut ja tenttinyt sellaiselta alalta tenttejä, mikä ei paskaakaan kiinnosta. En suosittele kenellekään.

    • dippa

      Itse menen syyskuussa opiskelemaan DI:ksi kun en päässyt tänä oikikseen mutta varmaan suurimmalla osalla asia ei ole näin kun vähän eri alat :D

    • ampukaamuapäähän

      Itse vietin kolme vuotta laastaritehtaassa (tosin ensimmäisen vuoden ihan huvikseni, ei kiinnostanut koulu vielä). Sitten tajusin toisena laastarinpakkausvuotenani, että ei sinne oikeustieteelliseen ihan vaan kävellä sisään, kun en päässytkään ekalla yrityksellä. Ja toisella yrityksellä luin verenmaku suussa, meinasin mennä ihan oma-aloitteisesti johonkin mielenterveysosastolle kun nuppi sekos (itkin viimeiset pari viikkoa päivittäin, vedin kolme Batteryä päivässä koska pakko lukea mutta ei saa nukuttua, oli pinna hemmetin kireellä yms.). Onneksi pääsin, kolmatta kertaa en olis kestäny.
      Ei tuon kokemuksen jälkeen huvittanu lähteä vielä opiskelemaan, joten vietin vielä yhden vuoden laastareiden parissa. Mikään ei motivoi niin paljoa.

      Taidan olla vähän erakoitunut kun rönsyilee näin pahasti. Anyway, vastaukseni tiivistettynä: paskaduuniin. Älä opiskele mitään turhaa, vaan etsi oma laastaritehdas, opettele elämää jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe