Hotelli Joutsenranta

Amelia65

Haluaisin kuulla tietoja/mietteitä kyseisestä hotellista. Tarinoita tai muistoja :) Nykyisin aivan rapakunnossa ja hylätty. Miksi? Miksi kukaan ei välitä hotellista? On varmasti ollut aikoinaan hieno paikka.. Nyt nuoriso rikkonut paikan aivan täysin. Itse olen käynyt hotellissa yhden ainoan kerran ja siitä on aikaa jo 14 vuotta. Muistikuvia ei ole paljon ja ikääkin oli silloin vasta 10. Sen tiedän että on nykyisin venäläisten omistuksessa, mutta mistä moinen välinpitämättömyys rakennusta kohtaan. Jätetty ja hylätty vailla mielenkiintoa.

2

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hienopaikka

Vanha mielisairaala,B sairaala eli semmonen säilöntäpaikka.Kuntainliitto möi K kauppiaalle 10mmk ja sitten hotellia yritettiin.Rahanpesua se hotelli oli.

• Sivusta seurannut

Eiköhän tuo ole venäläinen rahanpesujuttu. Tällä hetkellä kaksi venäläisomistajaa riitelee paikasta keskenään maaoikeudessa, että kuka sen oikeasti omistaa.

Ei siitä kannattavaa paikkaa ole saanut kukaan. Lappeenrantalainen kauppias Matikainen osti sen aikoinaan 1980-luvulla silloiselta Joutsenolta B-mielisairaalan loppuessa ja 1990-luvun laman alussa joutui myymään pilkkahinnalla.

Ensin oli pari suomalaista yrittäjää, ja aina hetken kuluttua tuli konkurssi. Siirtyi venäläisomistukseen ja hotellitoiminta loppui totaalisesti 2000-luvun alkupuolella, ilmeisesti 2009 jälkeen omistajaa ei tavoittanut ei kaupunki eikä sähkölaitoskaan, jolloin virrat pistetty poikki jne.

Sitten iskivät paikalliset pennut ja metallivarkaat ym., ja rakennus seiniä lukuun ottamatta tuhoutui. Venäläiset tekivät kauppoja, koska siinä on aika iso tontti ja kai Rauhan muuttuminen kylpyläksi herätti taas toiveita, että voisi siinä jotain tehdä. Ilmeisesti siellä siivottiin ainakin jonkin verran paikkoja ja työmaa-aidat ym. ilmestyivät. Siis joskus 2012. Sitten alkoikin riitely oikeudessa, että kuka paikan omistaa, ja onko kauppakirjassa oikeat nimikirjoitukset. Remontti ym. pysähtyi, ja sillä tiellä kyseinen paikka edelleen on. Ehkä oikea omistaja selviää joskus, mutta rakennukset saattavat olla siinä vaiheessa kastuneet & rapautuneet niin pahasti, että halvempi on purkaa pois kuin korjata.

Tässä siis tiivistetysti, käytä Googlea, jos kiinnostaa enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe