Pihan imurointi

pihaimuri?

Olenko nyt jotenkin pudonnut kelkasta, kun en ole tällaisesta kuullutkaan? Naapuri _imuroi_ pihatiensä lähes päivittäin tyhjäksi koivunsiemenistä ja muusta pikkuroskasta mitä tuolta puista silloin tällöin tipahtelee. Onko tällainen laitteisto ihan jo normikamaa rautakaupoissa ja jokaisen itseäänkunnioittavan pihanomistajan varastossa vai mitä ihmettä?

6

1480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volta on hyvä

      Olet pudonnut...itse käytän ihan normi pölynimuria, kun imuroin eteisen maton, niin sitten siitä on helppo siirtyä etupihalle.....samalla haen postit posilaatikolta....ihan jees hommaa !!!

    • 633

      pihapuhaltimissa oli jo 90-luvulla myös imutoiminto...oli pussi sitä imurointia varten, ei mikään ihme vehe, mukavampi on vaan puhallella....ne imurin silppuavat terät kun tylsyy yllättävänkin nopeesti pikkukivistä/hiekasta, mitä roskien/lehtien mukana sinne menee.

    • Tiia68

      Itselläni on pihan pinnat singeliä, asvalttia ja betonilaattaa, sekä kasvialueiden reunassa luonnonkivilaattaa. Olen itse kehitellyt niihin puhtaanapitolaitteen. Teollisuusimuri, josta olen letkun lyhentänyt noin 1,5 metriseksi. Keväisin ja syksyisin otan pinnat niin, että mukana kuljetan roska-astiaa, johon kerään toisella kädellä isommat roskat, risut ym. joita ei voi/kannata imuroida ja toinen käsi viimeistelee samaan aikaan imuriputkea heiluttaen pikkuroskat, lehdet yms. Helppoa, tehokasta ja tulee kerralla siistiä! Ei haittaa vaikka tuulisi, ei lennä lehdet pitkin pihaa.. Teollisuusimuri on pussiton malli, joten ei haittaa, vaikka olisi jotain hiukan kosteaakin tavaraa.. Olen kokeillut joskus ennen tätä nykyistä keksintöä myös lehtipuhallinta, mutta se pölyää liikaa, meluaa liikaa ja on liian painava, joten en voi suositella sitä. Välillä kyllä joku pysähtyy pällistelemään, kun pihaa imuroin, mutta siinäpä katselevat! :)

    • Keväälläniitätuleee

      Varsinkin koivunsiemenet ovat todellinen riesa.

      • Millainen riesa? Millaista haittaa?


    • Meillä on black&decker imuri/puhallin - eli vaihto-osalla on sitten imuri tai puhallin. Sähkökäyttöisenä se ei pidä meteliä. Pidän imurista enemmän, sillä saa kivetykset äkkiä puhtaaksi lehdistä ja pussin voi käydä tyhjentämässä kompostiin.
      Koivunsiemenet on hitusen liian ohutta imuroitavaksi, ne tuppaavat ainakin tässä mallissa pöllytä pussin reunojen rakosista ulos.
      Imurilla saa puiden lehdet siivottua myös maanpeittokasvustosta (esim talviot) - paikoista mistä ei voi haravoida.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3159
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2608
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2456
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1743
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1697
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1545
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe