Olen 17-vuotias ja muutin tässä kuussa omaan vuokra-asuntoon.
Hain opintotukea ja opintotuen asumislisää.
Asun vuokralla 1.8.2014 alkaen, ja maksan vuokraa 480€ kuukaudessa.
Ykkösvuosi lukiossa alkaa 12.8. eli se tarvittava 18 päivää täyttyy, jonka vuoksi minun pitäisi saada tuki myös elokuussa. Lähde:
http://www.kela.fi/opintotuen-1.8.2014-muutokset#viisi
Kela myönsi tukea minulle vasta syyskuusta alkaen. MIKSI?!
Ja kelan myöntämislomakkeessa, joka tuli postissa, lukee väärää tietoa: ''Asumiskustannukset 480€ 1.9.2014 alkaen.''
Vaikka siis olen muuttanut nyt, jo tässä kuussa...
Teenkö valituksen tästä? Korjaako ne tämmöiset helposti? Rahaa tarvitsisin tässä kuussa totta kai.. Saankohan ja koska (tuleeko viiveellä ensi kuussa vatsa?) Eikö minulla ole kuitenkin oikeaus tässä kuussa opintotukeen?? En tajua näitä juttuja sitten yhtään, ENKÄ VARMASTI OLE AINOA... Raivostuttavaa. :D
Valitus opintotuesta
Elokuu_tukea_ei_heru
3
189
Vastaukset
- Elokuu_tukea_ei_heru
''...mutta esimerkiksi lukio-opinnoissa opintotuki voidaan myöntää enintään 9 kuukaudeksi lukuvuodessa ja lukuvuoden tukiaika on yleensä syyskuun alusta toukokuun loppuun.''
Olenko sokea vai sokea? :D Ouh noou, oon niin kusessa.
Ap- entäsvanhemm
Kai sun vanhemmilla on varaa maksaa, kun ovat sut päästäneet kotoa maailmalle lukioon?
- opiskelisin
entäsvanhemm kirjoitti:
Kai sun vanhemmilla on varaa maksaa, kun ovat sut päästäneet kotoa maailmalle lukioon?
Vittu sä oot dille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019