Masennuslääkitys ja seksi

lurupupu

Hei, onko täällä muita joilla masennuslääkitys vie seksihalut osittain tai täysin? Minulla on kahta eri lääkettä kokeiltu, joista molemmat vie halut täysin. Tietysti hengissä pysyminen on (kai?) tärkeämpää kuin seksi, mutta turhauttaa. Onko jollain kokemusta esim. rinnakkaislääkkeestä paikkaamaan seksihalujen puuttumista masennuslääkityksen lisäksi?

13

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytännössä eunukki

      Jos käytät SSRI-lääkkeitä tarpeeksi pitkään niin seksihalut katoaa pysyvästi vaikka
      lopettaisit lääkityksen.

    • Teilläainsamatongelm

      ois saanu viiä multakin halut, masturbointi tuhoaa tiettyjä ihmisiä.

    • ei lääkkeitä ei

      Nuo lääkkeet vievät ihan oikeesti pysyvästi ne halut, kun tarpeeksi syö.

      Ja todellakaan masentunut, joka haluaa seksiä ja nauttii siitä, EI todellakaan ole niin masentunut, että tarvitsisi mitän mielialalääkkeitä.

      Piste.

      Korjaa asiasi ja ruokavaliosi, niin olo taatusti kohenee ilman lääkkeitä.

      Lääkärit ovat pelkkiä pilleriautomaatteja.

      • Masentunut mies

        Minua masentaa se kun en saa seksiä juuri koskaan. Seksi olisi paras lääke masennukseen mutta jos sitä ei saa niin sitten määrätään pillereitä ja tulee impotentiksi ja menettää halunsa. Se taas johtaa entistä syvempään masennukseen. Ennemmin juo vaikka viinaa kuin vetää masennuslääkkeitä.


    • HandlUrBiznez

      Googleta: PSSD (Post ssri sexual dysfunction) ja arvioi millaisia riskejä haluat ottaa seksuaalisuutesi suhteen.
      Seuraavaksi googleta: Tardive dysphoria ja arvoi millaisia riskejä haluat ottaa masennuksen hoidon kanssa aivoterveytesi suhteen.
      Viimeiseksi googleta: Chronic brain impairment ja arvioi vielä millaisia riskejä haluat ottaa älyllisten toimintojesi, personaasi ja ihmisyytesi suhteen masennuksen hoidossa.

      • Ukmnjy

        SSRI lääkkeiden pysyvät vaikutukset seksuaalisuuteen ovat valitettava tosiasia. Hankalaa on myös se, että jos masennukseen apua hakenut saa terveyskeskuksesta ensimmäiseksi pilleripurkin kouraaansa ja ohjeet "vedä tosta pari kuukautta ja kattellaaan...", on turha valittaa myöhemmin ssri lääkkeen aiheuttamista vaurioista. Olet leimattu masentuneeksi, ja kaikki myöhemmät oireesi johtuvat lääkäreiden mukaan masennuksesta.

        Voit kuitenkin VAATIA että lääkäri tekää ilmoituksen lääkkeesi aiheuttamasta vakavasta sivuvaikutuksesta. Jos jaksat tehdä näin, ehkä joskus asiaan on pakko puuttua ja asiasta aletaan varoittamaan. On myös mahdollista että lääkkeiden tarkempi ja valvottu annostus estäisi vaurioiden syntyä.

        Voimia kaikille.


      • 5+12
        Ukmnjy kirjoitti:

        SSRI lääkkeiden pysyvät vaikutukset seksuaalisuuteen ovat valitettava tosiasia. Hankalaa on myös se, että jos masennukseen apua hakenut saa terveyskeskuksesta ensimmäiseksi pilleripurkin kouraaansa ja ohjeet "vedä tosta pari kuukautta ja kattellaaan...", on turha valittaa myöhemmin ssri lääkkeen aiheuttamista vaurioista. Olet leimattu masentuneeksi, ja kaikki myöhemmät oireesi johtuvat lääkäreiden mukaan masennuksesta.

        Voit kuitenkin VAATIA että lääkäri tekää ilmoituksen lääkkeesi aiheuttamasta vakavasta sivuvaikutuksesta. Jos jaksat tehdä näin, ehkä joskus asiaan on pakko puuttua ja asiasta aletaan varoittamaan. On myös mahdollista että lääkkeiden tarkempi ja valvottu annostus estäisi vaurioiden syntyä.

        Voimia kaikille.

        Mitä sitä ilmoittelemaan mitään. Siellä se lukee kun katselee lappusta joka on pillereiden mukana. Kyllä kaikissa lukee impotenssi tai seksuaaliset häiriöt haittavaikutuksina. Ehkä naisilla sitten on eri juttu, mutta kyllä mun tekee mieli kolmesti päivässä, masturboin, on seksiä puolison kanssa, ryhmäseksiä ja teen kaikkea paitsi en pissa ja kakkaleikkejä. Orgasmini on järjettömiä ja saan aina monta kertaa. Usein seksin jälkeen vielä masturboin. Niin masentunut en ole koskaan että seksiä en jaksaisi. Vaikka ei pihalla asunnosta olisi käynyt kahteen viikkoon, ei pysty syömään, oksentelee ja makaa sängyssä ja itkee kaikki päivät niin seksiä kyllä jaksaa ja se on aina ihanaa. Kysymys kuuluukin. Miksi minun aivot ei ole tuhoutuneet?


      • HandlUrBiznez
        5+12 kirjoitti:

        Mitä sitä ilmoittelemaan mitään. Siellä se lukee kun katselee lappusta joka on pillereiden mukana. Kyllä kaikissa lukee impotenssi tai seksuaaliset häiriöt haittavaikutuksina. Ehkä naisilla sitten on eri juttu, mutta kyllä mun tekee mieli kolmesti päivässä, masturboin, on seksiä puolison kanssa, ryhmäseksiä ja teen kaikkea paitsi en pissa ja kakkaleikkejä. Orgasmini on järjettömiä ja saan aina monta kertaa. Usein seksin jälkeen vielä masturboin. Niin masentunut en ole koskaan että seksiä en jaksaisi. Vaikka ei pihalla asunnosta olisi käynyt kahteen viikkoon, ei pysty syömään, oksentelee ja makaa sängyssä ja itkee kaikki päivät niin seksiä kyllä jaksaa ja se on aina ihanaa. Kysymys kuuluukin. Miksi minun aivot ei ole tuhoutuneet?

        Potilasohjeessa ei mainita, että seksuaalitoimintahäiriöt voivat jäädä pysyviksi. Koskee myös naisia.

        Kaikki eivät saa seksuaalitoiminnan häiriöitä käytön aikana vaan saattavat jopa saada päinvastaisen vaikutuksen, ainakin alkuun. Osalla aivovauriot tulevat esiin vasta, kun käyttö on jatkunut riittävän pitkään tai käyttö on lopetettu, jolloin ongelmat on helpompi havaita. Lisäksi aineen käyttö piilottaa synnyttämiään vaurioita (vertaa esim. tardiivi dyskenisia neuroleptien kohdalla). Ilmiötä kutsutaan nimellä 'masking' ja niiden ilmi tuloa ainekäyttöä vähentämällä tai kokonaan lopettamalla nimellä 'unmasking'.

        Et kertonut kuinka kauan olet käyttänyt ja oletko koskaan kokeillut olla ilman masennuslääkitystä, joten on vaikea arvioida mikä tilanteesi on. Kaikki eivät vaurioita, ainakaan näkyviä sellaisia, saa, joten toivotaan, että kuulut niiden onnekkaiden osaan.


      • 5+12
        HandlUrBiznez kirjoitti:

        Potilasohjeessa ei mainita, että seksuaalitoimintahäiriöt voivat jäädä pysyviksi. Koskee myös naisia.

        Kaikki eivät saa seksuaalitoiminnan häiriöitä käytön aikana vaan saattavat jopa saada päinvastaisen vaikutuksen, ainakin alkuun. Osalla aivovauriot tulevat esiin vasta, kun käyttö on jatkunut riittävän pitkään tai käyttö on lopetettu, jolloin ongelmat on helpompi havaita. Lisäksi aineen käyttö piilottaa synnyttämiään vaurioita (vertaa esim. tardiivi dyskenisia neuroleptien kohdalla). Ilmiötä kutsutaan nimellä 'masking' ja niiden ilmi tuloa ainekäyttöä vähentämällä tai kokonaan lopettamalla nimellä 'unmasking'.

        Et kertonut kuinka kauan olet käyttänyt ja oletko koskaan kokeillut olla ilman masennuslääkitystä, joten on vaikea arvioida mikä tilanteesi on. Kaikki eivät vaurioita, ainakaan näkyviä sellaisia, saa, joten toivotaan, että kuulut niiden onnekkaiden osaan.

        21 vuotta ilman. 15 vuotta syönyt masennuslääkkeitä ja 3 vuotta söin neurolepteja jotka olen lopettanut.


      • 5+12
        5+12 kirjoitti:

        21 vuotta ilman. 15 vuotta syönyt masennuslääkkeitä ja 3 vuotta söin neurolepteja jotka olen lopettanut.

        Ai niin vielä selvyyden vuoksi niin olen sairastanut masennusta 8 vuotiaasta asti eli ehdin kitua 13 vuotta ennen kuin tajusin hakea lääkettä. Kotonahan ei hoitoon päässytkään koska masennus oli vanhemmille liian suuri häpeä. Ensimmäiset itsetyydytysmuistot on alle kouluikäisenä että olen oikeastaan koko ikäni ollut seksuaalisesti virittäytynyt ihminen. Enemmän seksuaalisiin toimintoihin on vaikuttanut raskaudet, lapsista johtunut väsymys ja ex puolison pettäminen, ei masennus. Olen myös sen verran erikoinen yksilö että hormoonikierukka pahensi masennustani, aiheutti paniikkihäiriöitä ja ahdistuneisuutta. Kaksi viimeistä lähti kahdessa päivässä kierukan poistosta. Varmaan kaikille tekisi hyvää tarkistaa ekaksi hormoonitasot ja kilpparit ennen kuin asettuu tilaan että nyt oon masentunut. Msennuksen laatu on mulla luokiteltu krooniseksi ja psykoottiseksi.


      • Anonyymi
        HandlUrBiznez kirjoitti:

        Potilasohjeessa ei mainita, että seksuaalitoimintahäiriöt voivat jäädä pysyviksi. Koskee myös naisia.

        Kaikki eivät saa seksuaalitoiminnan häiriöitä käytön aikana vaan saattavat jopa saada päinvastaisen vaikutuksen, ainakin alkuun. Osalla aivovauriot tulevat esiin vasta, kun käyttö on jatkunut riittävän pitkään tai käyttö on lopetettu, jolloin ongelmat on helpompi havaita. Lisäksi aineen käyttö piilottaa synnyttämiään vaurioita (vertaa esim. tardiivi dyskenisia neuroleptien kohdalla). Ilmiötä kutsutaan nimellä 'masking' ja niiden ilmi tuloa ainekäyttöä vähentämällä tai kokonaan lopettamalla nimellä 'unmasking'.

        Et kertonut kuinka kauan olet käyttänyt ja oletko koskaan kokeillut olla ilman masennuslääkitystä, joten on vaikea arvioida mikä tilanteesi on. Kaikki eivät vaurioita, ainakaan näkyviä sellaisia, saa, joten toivotaan, että kuulut niiden onnekkaiden osaan.

        "Potilasohjeessa ei mainita, että seksuaalitoimintahäiriöt voivat jäädä pysyviksi."

        Vuoden 2019 jälkeen on mainittu että seksuaalihäiriöt voi jatkua lopetuksen jälkeen.
        Niin kauankohan ne jatkuu sitten..


      • Anonyymi

        2014 jo joku ollut tiedostava. Tardive dysphoria, chronic brain impairment, PSSD. Kova hinta tuli maksettua masennuslääkkeiden käytöstä.


    • lumikki777

      oletko käynyt koskaan kilpirauhaskokeissa? kilpirauhasen vajaatoiminta voi myös aiheuttaa masennusta. joskus lääkäri vain määrää masennuslääkkeitä ja kilpirauhasen vajaatoiminta jää huomaamatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe