Lapseni aloittaa kohta päiväkodin ja tuntuu,että päässä pyörii enemmän tai vähemmän noloja kysymyksiä aloitukseen liittyen. Tässä muutama:
- lapseni käyttää vaippoja, tuonko omat vaipat vai onko päiviksessä niitä valmiina?
- millä tussilla merkkaan lapseni vaatteet ilman,että väri sotkee vaatteen pesussa?
- kuinka paljon varavaatetta vien päiväkotiin ja miten fiksuiten tapahtuisi? Eli vienkö kuravaatteet vaihtissisävaatt eet maanantaina ja perjantaina kiikutan kotiin.
- mihin päiväkodin työntekijä laittaa likaiset vaihtovaatteet päivän ajaksi? Tuonko jonkun toisen kassin tarharepun lisäksi?
- lapseni sotkee paljon syödessään ja etenkin juomat on kiva purskuttaa niin,että koko vaatekerrasto on pesua vailla. Tuonko kotoa ruokalapun vai onko päiväkodissa? Onko nokkamukeja tms vai tuonko kotoa?
Kiitos ja kumarrus!
Nöyränä kysyy hän.
"tyhmien" kysymysten ketju
5
238
Vastaukset
- pk-sijainen
Vanhemmat ostavat lastensa vaipat itse ja tuovat paketin päiväkotiin. Hoitajat kyllä ilmoittavat, kun tarvitaan täydennystä (tulisi kalliiksi jos jokaiselle vaippaikäiselle päiväkoti ostaisi omat vaipat).
Eikös niitä "permanent marker" tusseja ole, joiden pitäisi pysyä pesusta huolimatta?
Kuravaatteet jätät päiväkodille, niitä ei tarvitse joka viikko viedä takaisin kotiin.
Vaihtovaatetta pakkaat sen verran mukaan, mitä luulet että sotkua ruokaillessa yms. tulee. Yleensä olisi hyvä olla ainakin 3 varapaitaa jotka jättää lapsen lokeroon, muutamat pikkarit, housuja/sukkiksia 2-3 kpl ainakin (toki päiväkodeilla on lainata varavaatteita jos omat loppuu kesken, niitä ei kuitenkaan ole rajattomasti), sukkia myös hyvä olla enemmän kuin se yksi extrapari mukana...
Tahriintuneet vaatteet laitetaan pieneen muovipussiin ja pussi laitetaan lapsen lokeroon, jonka varmasti huomaat lasta hakiessasi.
Ruokalappuja on jokaisessa päiväkodissa, nokkamukeja samaten joten sinun ei tarvitse alkaa niitä tuomaan. :) - päiväkotilainen
Ruokalappuja on päiväkodeissa, mutta meillä on jotkut vanhemmat tuoneet oman ns. paitamallisen ruokailusuojan. On niitä nyt hommattu myös päiväkodille muutama, mutta aikaisemmin ei ollut, eikä nytkään kaikille pienille, vaan niille eniten sottaaville. Ja nokkamukinkin on joku tuonut oman, mutta kyllä niitä päiväkodillakin pitäisi olla.
Varavaateasiat kannattaa kysellä sieltä omasta päiväkodista, he tietävät parhaiten omat säilytystilansa ja käytäntönsä. Joku haluaa säilyttää varavaatteet lokerossa, joku repussa, josta niitä on kyllä hankalampi kaivaa tarvittaessa. Joku vie joka päivä varavaaterepun kotiin, joku jättää ne vaatteet lokeroon ja täydentää pyydettäessä/kun huomaa että jotain puuttuu. - vanha päiväkotitäti
Hei, tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan. Vain tyhmiä ihmisiä jotka eivät kysy, vaikka eivät tiedä. Hyvä että kyselet. Tee jatkossakin niin ja olet fiksu. :)
- rpph1234
Jos kuravaatteet on kovin likaiset niin kotiin pesuun.
- Kuulakärkikynä
Lapsen vaatteet voi nimikoida helposti myös kuulakärkikynällä pesulappuun. Minä olen alusta asti kirjoittanut poikani vaatteisiin vain nimikirjaimet, en kokonimeä ja lapsi jo tosi pienenä tunnisti omat vaatteensa nimikirjaimista.
Vaippa-asiasta sen verran, että omat vaipat tietysti, mutta päiväkodilla voi olla toiveita niiden suhteen. Esim.lapseni päiväkodissa toivottiin teippivaippoja ettei lasta tarvitse aina riisua kokonaan vaan vaipan voi vaihtaa vain housuja laskemalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171058124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103309Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2242188Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232013Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin11427Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491134- 721130
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999- 175991
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77949