Jo pelkkä sana "Teiniäiti" herättää hyvin ristiriitaisia, ja usein myös hyvin tuomitsevia tunteita. En halunnut raskaaksi, rakastin elämääni. Baareja, Festareja, Ystäviä, seikkailuja, vapautta... Aivan kaikkea. Olen nuori, alle 20 vuotta. Erosin kolmen vuoden suhteesta, koska en kokenut olevani valmis jämähtämään,sitoutumaan. Olen aina säälinyt teini äitejä... Mielestäni raskaus on aina ollut "häpeällinen" juttu. Karma is the bitch. Tässä sitä ollaan. Paksuna. Viimeiset päivät jäljellä ja abortti on liian myöhäistä. Lapsen isän olen tuntenut muutamia kuukausia ja yhteinen uusi koti on löytynyt. Koti, jossa on lastenhuone. Lapsen isä on valmis isäksi, vaikkakin juuri nyt työtön. Ja rakastan häntä kuten hön minua. Tiedän että pystyisin hoitamaan lapsen. Tiedän etten ole yksin. Minulla on toisen asteen koulutus, on työpaikka, on ystäviä joilla on lapsia. Silti. Olen yhä lapsen syntyessä vähän alle 20 vuotta ja minua hävettää niin paljon etten ole edes kertonut sukulaisilleni. En halua olla se vastuuton teiniäiti, joita maailma haukkuu ja olen itsekkin niin solvannut. En kuitenkaan halua aborttia, siirtäisin edemmäs jos voisin mutta kuka käski mennä sänkyyn? Haluan kantaa vastuuni. Haluan vain tehdä kaiken piilossa, koska en halua olla se "teiniäiti". Välillä ajatus ahdistaa niin paljon että mietin vain muuttavani Espanjaan piiloon. Ihankuin minulla muka olisi varaa siihen. Tiedän että tulen olemaan lapsestani ylpeä ja hän saa tasapainoisen hienon elämän. En vain halua kulkea maha pystyssä ja aiheuttaa perheelleni stressiä ja surua. Lapsen isän perhe taas on innoissaan ja he ovat loistavia iso vanhempia, kuten lapsen isäkin on loistava isä. Jos isä olisi kukaan muu, en olisi tässä. Olisin baarissa. En ostaisi perheautoa, ostaisin avo-auton... Kerroin ystävälleni. Hän sanoi että otan asian liian kevyesti. Liian kevyesti!?!? Tuntuu kuin olisin hyppäämässä sillalta! Rakastan lastani jo nyt ja ajatukset perhe elämästä ovat lämpimiä ja onnellisia. Miksi tämä kaikki silti tuntuu niin väärälle ja hävettää niin paljon?
Raskaus hävettää
Karma-is-bitch
0
97
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2912625Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001389- 1081261
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831241Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991215Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581195- 451063
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi74963Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22900- 33807