helppoa ja harmitonta!?!

yök

Heippa!
Tiedän, että ahmiminen ja oksentaminen eivät ole tervettä ja että suhtautumiseni ruokaan on ihan vinoutunut. Mutta silti pidän oksentamista ihan ok:na ja helppona ja harmittomana. Siis järki sanoo, että olen ihan sekopää, mutta silti en koe itseäni mitenkään sekoksi, vaikka minulla onkin erikoinen "harrastus". En pysty vastustamaan muutamia herkkuruokiani, vaan mun pakko ahmia esim. pussi sipsejä. Olen hoikka ja kaunis ja kaikkea, mutta silti vihaan läskireisiäni. Onneksi nykyään en enää oksenna kuin pari kertaa kuussa. Joskus oksensin päivittäin. Puhuminen auttoi, mutta ei auta enää. Ongelma on, etten usko oksentamisen vahingoittavan minua. Saan hyvä olon enkä liho.
Olen ihan pöpi.
Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia?

3

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neiti B

Kun luin viestiäsi luulin melkein itse kirjoittaneeni sen..:/ eli tuttua on..

miten pystyit vähentämään päivittäistä oksentelua?

• *Mie

juu,mä oksennan ehkä pari kertaa viikossa...
        sillon ku on syöny jotain oikeen hyvää ruokaa..Tuntuuu ettei ikinä laihu niin se on viimenen keino..

• yök

Mahtavaa etten olekaan yksin tuntemuksieni kanssa! Tai siis ole pahoillani muiden saman kokeneiden puolesta... ;)

Pystyin lähes kokonaan lopettamaan oksentelun, kun kerroin asiasta miehelleni ja parille ystävälleni kaksi vuotta sitten. Halusin oikeasti parantua. Yhdellä ystävälläni on anoreksiatausta, joten hänelle oli helppo tunnustaa. Sekin helpotti, kun muutin yhteen mieheni kanssa: en kehtaa oksentaa, jos joku voi kuulla. Tilanne tekee varkaan... Pyrin välttämään ahmimistilanteita. Terveellisen ja ravitsevan lämpimän aterian syöminen kerran päivässä auttoi (nimenomaan terveellisen, vakuutin itseni sen terveellisyydestä, paljon kasviksia jne. Ei siis kannata oksentaa terveellistä.), vaikka joskus olen sitäkin oksentanut, sillä ahmin yleensä jos on (edes vähän) nälkä. Liikuntakin auttoi. Olen kiinteytynyt tosi paljon ihan terveellisillä menetelmillä. Terveellisten elämäntapojen omaksuminen auttoi, ja niihinhän ei kuulu oksentelu, vaan terve suhtautuminen ruokaan. Terapeutille en halunnut mennä, vaikka varmasti kannattavaa ja tarpeellista.

Nyt oireiden alettua uudelleen (tai ei ne ihan kokonaan koskaan kadonneetkaan) luulen, että puhuminen auttaa todella ja asian tunnustaminen itselleen. Soitan miehelleni, kun tulee ahmimis- ja oksenteluolo (olen aina silloin yksin). Mutta aina en tietenkään pysty soittamaan, vaan syömishimo on niin suuri. Harkitsen nyt terapiaakin.

Jotenkin pitäisi saada suhde ruokaan kuntoon. Ruokahan on vain polttoainetta ja hyvä maku ja hyvä olo tulevat kaupan päälle.

Itsetunto mulla on aina ollut hyvä, mutta miksi sitten oksennan?!? Ehkä en olekaan niin vahva kuin kuvittelen. Toisaalta kuvittelen, että oksentelu on harmitonta ja saan kaksi kärpästä yhdellä iskulla: saan ahmia enkä liho. Joskus toivon, että olisin anorektikko, mutta minulla ei ole itsekuria sellaiseen. (onneksi!)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      68
      4537
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      70
      4292
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2947
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      69
      2854
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2156
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      58
      2008
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1689
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      111
      1383
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe