Ketkä päättää?

kriteerit tiukkenee

Meillä kävi kartoittaja, joka tutki paikkoja ja kyseli kaikenlaista.
Lähtiessään sanoi, ettei hän voi vaikuttaa päätökseen, mutta arveli epävirallisesti, ettei perustetta ole maksaa omaishoidon tukea.
Myöhemmin kuulin, että hän on yksi, jotka ovat asiasta päättämässä.

7

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .l.l.

      Meillä oli vastaus että kunnalla ei ole rahaa vaikka kriteerit täyttyivät.
      Aika mielivaltaista päätöksenteko mielestäni on.
      Vaikka olisi kuinka huonokuntoinen hoidettava vedotaan rahanpuutteeseen. Kun kerran on tuki myönnetty sen saa helpommin uudelleen. Kerran vuodessa tarkastavat tilanteen.
      Tuen maksaminen riippuu paljon siitä missä asuu. On puhuttu tasa-arvoistamisesta kauan, ei kai tuen maksaminen vieläkään ole subjektiivinen oikeus.
      Oletteko anoneet KELA.n hoitotukea?

      • Tottakai kartoittaja voi hoitopäätökseen vaikuttaa,mutta jollei kunnalla ole resulsseja maksaa,niin silloin kartoittajakin on tyhjänpäällä.
        Minä taistelin reilun vuoden kunnassa,jossa ylijäämää miljoonasatatuhatta ja sain hoitopaikan miehelleni.
        Kyllä kunnat kusettavat,kun näkevät omaishoitajuuteen mahdollisuuden ja vielä lähes ilmaiseksi.


      • Ilk
        rituliini_38 kirjoitti:

        Tottakai kartoittaja voi hoitopäätökseen vaikuttaa,mutta jollei kunnalla ole resulsseja maksaa,niin silloin kartoittajakin on tyhjänpäällä.
        Minä taistelin reilun vuoden kunnassa,jossa ylijäämää miljoonasatatuhatta ja sain hoitopaikan miehelleni.
        Kyllä kunnat kusettavat,kun näkevät omaishoitajuuteen mahdollisuuden ja vielä lähes ilmaiseksi.

        Tai maksavat pienimmän korvauksen vaikka edellytykset olisi korkeampaankin.
        Pakko tyytyä siihen mitä saa, eipä taida valittaminen hyödyttää.


      • Väärin
        Ilk kirjoitti:

        Tai maksavat pienimmän korvauksen vaikka edellytykset olisi korkeampaankin.
        Pakko tyytyä siihen mitä saa, eipä taida valittaminen hyödyttää.

        Puolisoni alzheimer on edennyt siihen pisteeseen , että hän tarvitsee apua ympäri vuorokauden. Jäin pois työstäni häntä hoitamaan. Anoin tämän perusteella korotusta omaishoidon tukeen. Kotona kävi ensin henkilö, joka täytti lomakkeen kertomani perusteella. Itsellä oli jo haastattelu tilanteessa tunne, että hän ei oikein kuunnellut eikä paneutunut asiaan. Kielteinen päätös suututti ja itketti. Asiaa harkittuani tein valituksen, missä kerroin tarkoin, kuinka paljon ja minkälaista apua puolisoni tarvitsee. Valitus kannatti, sillä muutaman viikon kuluttua korotus hyväksyttiin. Tällä korotettu tuki on peräti noin viidesosa siitä, mitä sain palkkatyössäni.
        En ymmärrä, miksi tämä pitää olla tällaista taistelua. Kukaan viranhaltijoista ei kerro oma-aloitteisesti esimerkiksi, millaisiin palveluihin olisi oikeus. Itse olen huolehtinut eläkkeensaajan hoitotuen korotukset ja kuljetuspalvelun jne. Olen pettynyt myös fysioterapeuttiin. Yritin saada lisää apuvälineitä kotiin. Jumpparin käytös oli sellaista kuin hän olisi joutunut omistaan antamaan. Vastaus oli tyyliin "kaikkihan niitä haluaa".
        Omaishoitajat säästävät valtiolle vuodessa suuret rahat. Juhla- ja vaalipuheissa heitä kyllä muistetaan. Käytäntö onkin sitten aivan toista! Mutta ei annetta periksi!


    • 300€/kk
      • ulkona

        Muistiliitto yhtä tehoton , hoitajille seminaareja mut jos apua pyytää saa esitteen!


    • löppänen

      Kalliita seminaareja joissa vatvotaan itsestään selvyyksiä. Syödään ja juodaan hyvin, saadaan isot palkkiot.
      Lopputulos on tekstiä joka on jokaisen omaishoitajan tiedossa ollut ilman seminaareja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe