Ketkä päättää?

kriteerit tiukkenee

Meillä kävi kartoittaja, joka tutki paikkoja ja kyseli kaikenlaista.
Lähtiessään sanoi, ettei hän voi vaikuttaa päätökseen, mutta arveli epävirallisesti, ettei perustetta ole maksaa omaishoidon tukea.
Myöhemmin kuulin, että hän on yksi, jotka ovat asiasta päättämässä.

7

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .l.l.

Meillä oli vastaus että kunnalla ei ole rahaa vaikka kriteerit täyttyivät.
      Aika mielivaltaista päätöksenteko mielestäni on.
      Vaikka olisi kuinka huonokuntoinen hoidettava vedotaan rahanpuutteeseen. Kun kerran on tuki myönnetty sen saa helpommin uudelleen. Kerran vuodessa tarkastavat tilanteen.
      Tuen maksaminen riippuu paljon siitä missä asuu. On puhuttu tasa-arvoistamisesta kauan, ei kai tuen maksaminen vieläkään ole subjektiivinen oikeus.
      Oletteko anoneet KELA.n hoitotukea?

• Tottakai kartoittaja voi hoitopäätökseen vaikuttaa,mutta jollei kunnalla ole resulsseja maksaa,niin silloin kartoittajakin on tyhjänpäällä.
        Minä taistelin reilun vuoden kunnassa,jossa ylijäämää miljoonasatatuhatta ja sain hoitopaikan miehelleni.
        Kyllä kunnat kusettavat,kun näkevät omaishoitajuuteen mahdollisuuden ja vielä lähes ilmaiseksi.

• Ilk
        rituliini_38 kirjoitti:

Tottakai kartoittaja voi hoitopäätökseen vaikuttaa,mutta jollei kunnalla ole resulsseja maksaa,niin silloin kartoittajakin on tyhjänpäällä.
        Minä taistelin reilun vuoden kunnassa,jossa ylijäämää miljoonasatatuhatta ja sain hoitopaikan miehelleni.
        Kyllä kunnat kusettavat,kun näkevät omaishoitajuuteen mahdollisuuden ja vielä lähes ilmaiseksi.

Tai maksavat pienimmän korvauksen vaikka edellytykset olisi korkeampaankin.
        Pakko tyytyä siihen mitä saa, eipä taida valittaminen hyödyttää.

• Väärin
        Ilk kirjoitti:

Tai maksavat pienimmän korvauksen vaikka edellytykset olisi korkeampaankin.
        Pakko tyytyä siihen mitä saa, eipä taida valittaminen hyödyttää.

Puolisoni alzheimer on edennyt siihen pisteeseen , että hän tarvitsee apua ympäri vuorokauden. Jäin pois työstäni häntä hoitamaan. Anoin tämän perusteella korotusta omaishoidon tukeen. Kotona kävi ensin henkilö, joka täytti lomakkeen kertomani perusteella. Itsellä oli jo haastattelu tilanteessa tunne, että hän ei oikein kuunnellut eikä paneutunut asiaan. Kielteinen päätös suututti ja itketti. Asiaa harkittuani tein valituksen, missä kerroin tarkoin, kuinka paljon ja minkälaista apua puolisoni tarvitsee. Valitus kannatti, sillä muutaman viikon kuluttua korotus hyväksyttiin. Tällä korotettu tuki on peräti noin viidesosa siitä, mitä sain palkkatyössäni.
        En ymmärrä, miksi tämä pitää olla tällaista taistelua. Kukaan viranhaltijoista ei kerro oma-aloitteisesti esimerkiksi, millaisiin palveluihin olisi oikeus. Itse olen huolehtinut eläkkeensaajan hoitotuen korotukset ja kuljetuspalvelun jne. Olen pettynyt myös fysioterapeuttiin. Yritin saada lisää apuvälineitä kotiin. Jumpparin käytös oli sellaista kuin hän olisi joutunut omistaan antamaan. Vastaus oli tyyliin "kaikkihan niitä haluaa".
        Omaishoitajat säästävät valtiolle vuodessa suuret rahat. Juhla- ja vaalipuheissa heitä kyllä muistetaan. Käytäntö onkin sitten aivan toista! Mutta ei annetta periksi!

• 300€/kk
      • ulkona

Muistiliitto yhtä tehoton , hoitajille seminaareja mut jos apua pyytää saa esitteen!

• löppänen

Kalliita seminaareja joissa vatvotaan itsestään selvyyksiä. Syödään ja juodaan hyvin, saadaan isot palkkiot.
      Lopputulos on tekstiä joka on jokaisen omaishoitajan tiedossa ollut ilman seminaareja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe