Naapuri uhkasi tehdä lastensuojeluilmoituksen huutamisesta. Aloin miettimään mitä tämän mahdollisen ilmoituksen jälkeen tapahtuu? Lapset on alle 5-vuotiaita. "kuulustellaanko" heitä? Entä naapureita? Tuleeko meille lastenvalvoja ihan Yks kaks kylään vai saadaanko me ensin ilmoitus, että tämmönen ilmoitus on tehty? Ahdistaa koko asia. Mies huutaa lapsille kun hermot ei pidä ja nyt vielä tämä. :(
Vastaukset 3
- riikkasa
Mua kiinnostais myös. Onkohan Tää väärä alue kysyä kun kukaan ei vastaa?
- mnii
Minusta tehtiin ilmo, kun olin oikeasti liian väsynyt ja masentunut raskauden jälkeen. Oli siis aihetta. Tuolloin mentiin muistaakseni juttelemaan toimistolle pari kertaa, käytiin tilanne läpi kunnolla. Sain apua, mm. perheneuvolasta aikoja ja lähetteen tarkastukseen mt:lle (oli hoitosuhde muualle, joten siellä vaan kävin, eikä tullu mitään jatkoja). Sain asiat kuntoon, käytiin vielä kerran jutteleen, lapsi sai joululahjan ja myöhemmin saatiin hoitopaikka auttaan ajan kans, ja that's it. Eli eivät ilmesty kutsumatta, vaan pyytävät käymään (tai jos teille sopii paremmin, niin tulevat käymään), arvioivat tilanteen ja eivätköhän totea, että naapuri oli väärässä. Jos oikeasti ei ole syytä, niin lastensuojelua ei tarvi pelätä. Ja kyllä, teille kerrotaan, mistä ilmoitus on tehty ja miksi.
- vastaus71
1) Joku tekee ilmoituksen
2) Lastensuojelu soittaa ja sopii tapaamisen toimistolle tai halutessasi kotiin
3) Sielä paikanpäällä sitten sinulle näytetään tämä tehty ilmoitus ja jos ei näytetä VAADI. Tapaamisesta tehdään myös pöytäkirja joka sinulla on oikeus saada jos et saa VAADI.
4) Jos mitään näyttöä laiminlyönnistä ei ole niin juttu jää siihen
5) Jos taas katsotaan, että perhe tarvitsee tukea sovitaan uusi tapaaminen. MUISTA AINA PYYTÄÄ ITSELLESI PÖYTÄKIRJA! Asiakkuutta jatketaa n. 3 v vaikka tapaamisia olisi vain esim ½-vuotta. 3 vuoden jälkeen teidät kutsutaan uudestaan paikalle jolloin asiakkuus päätetään tai jatketaan.
Itselläni lapsi jäi (15) juomisesta poliisin haaviin ja siitä alkoi helvetillinen show mikä kesti 5 vuotta, kunnes palkkasin asianajajan ja se kettuilu loppui siihen.
MUISTA AINA VAATIA ITSELLESI PÖYTÄKIRJAT. Sinulla on oikeus vaatia siihen muutosta, jos sisältö ei mielestäsi vastaa tapamisen aikana käytyä keskustelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.153914Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti48662- 70639
- 81581
- 39539
- 46520
Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä37503- 106500
Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks64499- 21478
Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa
Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja270473Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?
En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U39436Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös
Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko37421Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.91418- 21412
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.26410Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan33408Sofia ja Jeffrey yhdessä
Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty80405Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka24396- 13385