Karkkia rotille?

what

Luin yhdestä rottien koulutuskirjasta että eräs nainen huomasi rottansa pitävän nallekarkeista, etenkin vihreistä. Nainen siis käyttää vihreitä nallekarkkeja rottien palkinnoksi tempusta.

Saako rotille edes antaa karkkia?

4

1009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Paljon parempi on kyllä antaa jotain terveellisempää, esimerkiksi auringonkukansiemeniä tai keitettyä riisiä. Rotta on yleensä ahne eläin, jolle kelpaa hyvin palkaksi myös erilaiset kasvikset :) Poikkeuksen tekee tumma suklaa (esim. 80% kaakaota) joka auttaa hengitystie infektioihin, joten pikkuinen pala nuhaiselle on terveellistä :)

    • surhym

      Ei karkkeja rotille, ei mitään missä on sokeria. Rotat ovat hyvin alttiita diabetekselle sen takia niillä on tutkittu paljon diabetesta. Itse saadaan olla tyhmiä kun itseemme myrkytetään karkeilla, Sillon saa syyttää itseään :-( Uusin innostus näillä pojilla täällä on vauvojen/lasten maissiraksut, ei sisällä mitään epäterveellistä ja tehdään mitä haluan jos palkaksi saa raksuja tai edes palan.

    • rottta

      No mä oon aina antanu rotille ehkä kerran kahessa kuukaudessa pienen pienet karkinpalat. :D Ei oo siihen kuollu kuitenkaan.

    • surhym

      Juu no sehän on sitten ihan eri asia kuin että opettaa temppuja rotille karkkien avulla. Noin harvoin annettu sokeri on vaaratonta, jos haluaa opettaa useilla toistoilla ja palkinnoilla eläintä niin pitää ajatella myös palkintojen terveellisyyttä. Kyllähän kaverit syö oikeestaan mitä vain, varsinkinkin jos itse syöt samaa. Mieheni antoi kerran palan pienen palan mynthonia suustaan kun kaveri vaan tunkee suuhun kiinni hajun perässä. Kyllä söi vaikka seurasi hirvittävä aivastus kohtaus, lisääkin olis otettu:-o

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe