Hei kaikki puutarhaihmiset!
Lueskelin juuri puutarhalehteä, jossa oli juttua pihan vesiaiheista. Huomioni kiinnittyi siihen, että joissakin altaissa oli ihan jyrkät seinämät. Jos tällaiseen vesiaiheeseen päätyy jokin perhonen, kimalainen, koppiainen tai muu eläin, sen mahdollisuudet päästä elävänä altaasta ovat jokseenkin olemattomat.
Olisi hyvä, jos vesiaiheita tehdessämme ajattelisimme hetken näitä luoduista pienimpiä ja rakentelisimme altaamme niin, että sieltä pääsee pois. Onhan se hirveän ikävääkin löytää altaasta jonakin päivänä hukkunut sisilisko, sammakko tai hiiri. Herkällä ihmisellä mielenrauha järkkyy pitkäksi aikaa. Kokemus puhuu - saunan vesisaavissa oli kuollut hiiri. Nyt saavissa on kansi.
Vesiaiheet
Aidanpylväspyhimys16
1
138
Vastaukset
- etsilleen
Vesiastioihin voi myös laittaa esim. karheapintaisen metallisauvan (ruosteinen, rustiikkinen metallihan on trendikästäkin), jota pitkin altaaseen eksynyt elikko pääsee kiipeämään pois.
Itselläni on puutarhan kasteluun tarkoitetussa vesisaavissa pystyssä metallinen, muovipinnoitettu kukkakeppi, jonka ympärille olen kiertänyt karheaa muovinarua - näin astiaan eksynyt eläin voi käyttää tätä keppiä päästäkseen pois astiasta eikä huku sinne.
Kukaan ei varmaankaan halua tuottaa kärsimystä millekään elikolle edes vahingossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854950- 432666
- 932633
- 1982370
- 1331939
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj251913- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3571271Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51219