Ammattimaalarin työn nopeus?

maester35

Montako neliömetriä maalaa ammattimaalari tunnissa? Kyseessä on käsittelemätön hirsisisäseinä. Sisäseinät maalaataan vesiohenteisella maalilla.

11

4769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mahdoton vastata

      Ensinnäkin hirsiseiniäkin on moneen lähtöön, toiset nopeempia maalattavia jne.

      Enkä usko ammattimaalarin erityisesti panostavan nopeuteen, etenkään jos tekee tuntityönä.

      • urakkaseollapitäämaalar

        tuntityö hidasta..urakka sopimuksella aina ja ehto. kahdella kädellä sutimisesta, myös patterisuti persiis, niin saa samalla kääntyessä maalattua.


    • ngave

      Se maalaa useamman neliön kun teet urakkasopimuksen.
      Älä missään tapauksessa palkkaa tuntipalkalla, se kestää ja kestää...ja maksaa;)

    • makemarokosta

      Halvemmalla pääset kun teetät tuntitöinä ja kyttäät selän takana niin ei pääse laskuttamaan kynätunteja ja lusmuilemaan.

      • Halvemmasta en tiedä

        mutta itse teetän justaansa remppaa tuntitöinä (LVI:tä). Määrittelin aika tarkkaan työn ja kysyin hinta-arvion ja sillä nyt mennään. Itse teen tässä karkeampaa työtä ja putkari sitten tekee haastavammat hommat. Aika hyvältä näyttää ainakin vielä. Sain ko. kaverista hyviä suosituksia ja täytyy myöntää, että homma käy meinaan ettei ainakaan tunnu venyttävän tunteja, päinvastoin. Tärkeintä kuitenkin itselle on työn laatu, vaikka sitten maksaisi pikkasen enemmän.


    • Diira

      Ammattimaalari maalaa 5-15 neliömetriä tunnissa, riippuen siitä maalaako telalla vai pensselillä.

      • Anonyymi

        No ei kyllä maalaa 200- 600 neliötä viikossa kukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä maalaa 200- 600 neliötä viikossa kukaan

        Ihan helposti maalaa ja paljon enemmänkin ellei rajoiteta mitä maalataan, millä, kuinka moneen kertaan ja kuinka hyvin.


    • oleellista

      Ajattelepa siltä kannalta kun myöhemmin katsellaan valmista työn jälkeä, niin kukaan ei kysy kuinka kauan tuossa meni, vaan kuka sen teki.

    • Anonyymi

      Nopeus riippuu käänteisesti siitä paljonko pullossa on vielä juotavaa.

      • Anonyymi

        Samoin jälki. Myös pullon tyhjeneminen on ajallisesti määriteltävissä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe